788 visninger
|
Oprettet:
29. jan 2005 Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
Fik du hvad du søgte - {{forumTopicSubject}}
- og troede du havde fået?
Udvalgte du din hvalps forældre lææænge inden der var hvalpe i sigte?
Købte du den første den bedste hvalp du fandt? Forældredyrene, nå ja! hva' skidt!
Havde du en ide om hvad du søgte af temperament?
Fik du hvad du søgte?
Fulgte du med i opvæksten?
Mener du at der er en måde hvorpå man kan vide sig sikker på at få det man søger?
Hvad er jeres erfaringer med hvalpevalg og hvalpekøb og stemte de overens med jeres forventninger?
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 470
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
Er der nogen her der mener, at det er muligt at kunne forudsige sådan et temperament?
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Effie er der ledt efter. Hendes baggrund er tjekket igen og igen og igen. Jeg har haft hjælp af eksperter, og der var meget bestemte krav fra min side. Indtil vidrere kan jeg kun sige hun opfylder mere end jeg havde drømt om.
Carlos stiller jeg ingen krav/forventninger til. Jeg har valgt ham som en "ukendt" og tager så det der måtte følge med.
Effie har jeg den sikkerhed på, man nu engang kan have. Der findes trods alt ting man ikke kan helgardere sig mod.
sep 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 137 Svar: 1.387
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Jeg fulgte ham fra han var 2 uger... dette er man han på 5 år..
Har endnu en hund på 14 mdr fra samme opdrætter.. Her har jeg heller intet at klage over... De lever begge op til mine forventninger,udfra det jeg har ønsket...
Når man køber hund,er det alfa og omega for mig,at jeg har tillid til at opdrætter,hjælper mig med at vælge.. Så jeg kommer hjem med den hund,der helst skulle blive her de næste 10 år.. At opdrætter er åben og at der ikke bliver fejet ting under gulvtæppet...
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 1.473
Har bestemt ikke fortrudt at det blev den jeg valgte
Ved ikke om man kan fårudsige at den har et godt tremperament man kan vel kun se ud fra hvordan den er som hvalp og så arbejde med dens sind osv.... Og andre hunde har jo forskellige enskaber
okt 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 55 Svar: 1.042
-*Vores næste hvalp er nøge udvalgt ud fra forældre hundene.. og især opdrætteren, som vi syntes er YDERST seriøs i det med at avle hunde!!
-Hvalpen skulle gerne bliver født omkring april.. og komme hjem her omkring sommerferien 2007...
Og vi glæder os!!
-Selvfølgelig vil vi følge vores kommende hvalp både via besøg (he he vi bor ved Nyborg.. og hvalpen ved Sæby) og via mails..
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
Der må være mange flere!
Trineog kenneth: Du mener altså det er muligt at forudsige et ønsket temperament, allerede på hvalpestadiet.
Personligt har jeg det sådan, jeg ønsker mig en hund med et bestemt temperament.
Hvad kan jeg så gøre for at det bliver sådan en hund? Hvad kan jeg gøre for at finde sådan en hund?
Jeg kigger på mulige forældredyr og gransker deres sind!
Følger hvalpene i den tid de har indtil de skal flytte, får lavet en hvalpetest.
Alligevel er der jo ikke noget der sikkert, det er jo ligesom at vinde i lotto, hvis man finder den perfekte, var man dagens heldige.
Næste tanke! Hvad gør man så hvis hunden vokser op og ikke lever op til ens forventninger?
okt 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 55 Svar: 1.042
Næste tanke! Hvad gør man så hvis hunden vokser op og ikke lever op til ens forventninger?
... grin.. man sætter den vel bare til salg????... Mange hunde gensælges indtil flere gange.. OGSÅ HERINDE!!
smil.. nej jeg mener at så må man arbejde på det!!..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Jeg blev skrevet op til en Tricolor tæve, som desværre døde ved 4 uger, og tog derfor ud for at kigge på en Zobel han i stedet. Ham tog jeg... (begge hvalpe var fundet gennem DSSK/DKK, så jeg har dog fået hvad jeg ville avlsmæssigt)
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 1.473
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
Jeg søgte efter den kombination han er fra i lidt over 1år,så jeg vil mene at han er velovervejet.. -han lever desværre ikke op til mine forventninger af udseende,da han har fejl eksteriør mæssigt,men jeg har valgt at se igennem fingrene med det da han har så mange andre gode kvaliteter,og ikke kan undværes i mit hjem..han er guld værd for mig..! :o) nu er jeg så bare spændt på HD, da jeg også har forsøgt at ta højde for det...
Bonnie er af egen avl og lever fuldt ud op til mine forventninger..og er endnu mere spændt på om hun kommer igennem til avl,da jeg egentlig allerede ved hvilken linie hun skal "krydses" med... puha..laaange planer,som hurtigt kan ændre kurs.. :o)
mar 2006
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 474
Papillon'en er nok så ikke en hund man stiller de store krav til, andet end at den overholder de gængse regler, med indkald og opfører sig ordentlig
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
Vores hunde bliver mentaltestede som 7uger's, så vi kender deres styrke og ved hvor vi skal hjælpe dem på de mindre stærke sider... et super redskab som opdrætter og også et godt værktøj til at placere hvalpen i det rigtige hjem..1 gang! og ikke når den er 3år og søger en omplacering...!
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
- Ja jeg fik og langt mere end det, samt jeg blev for første gang i mit liv bekendt med det at have en tæve... en rigtig finkeline...
Udvalgte du din hvalps forældre lææænge inden der var hvalpe i sigte?
- Nej det gjorde jeg ikke, og faktisk har jeg slet ikke se min hunds forældre inden jeg havde min hvalp. Men jeg havde i nogle år søgt efter racen både her i lande og i udlandet, men ingen af de jeg havde kontaktet havde hvalpe, men en opdrætter i Holland skulle til Polen og kigge på potientielle emner til sin egen avl, og lovede mig at købe en hvalp med hjem til mig. Hun skulle hente hvalpe til andre i Holland ( nej hun har ikke selv tjent noget på at hente hvalpe til os... just in case!)
Købte du den første den bedste hvalp du fandt?
- ja det gjorde jeg vel egentlig eftersom min opdrætter jo hentede den til mig hvilket jeg ikke har frotrudt en øjeblik!
Forældredyrene, nå ja! hva' skidt!
- nej den opfattelse har jeg ikke, men havde/ har stor tiltro og kæmpe tillid til at min opdrætter ville hente den helt rigtige hvalp til mig, som matchede mig og mine ønsker, hvilket også må siges at holde stik her små 4 år efter.
Havde du en ide om hvad du søgte af temperament?
- ja det havde jeg så afgjort og havde også givet udtryk for mine ønsker til min opdrætter som fandt den helt rigtige tæve til mig.
Fik du hvad du søgte? _ JA OG MEGET MERE!
Fulgte du med i opvæksten?
- Nej det gjorde jeg ikke, jeg havde intet kendskab til min hvalp før jeg stod med hende i mine arme, og det vil jeg da gerne gøre om, hvilket jeg også gør når jeg skal have min næste hvalp i det nye år. Men omstændighederne var bare ikke sådan dengang.
Mener du at der er en måde hvorpå man kan vide sig sikker på at få det man søger?
- nej jeg tror aldrig at man kan gardere sig 100 % men der vil da være en god mulighed for at pejle sig ind på det man søger ved at sætte sig ordentligt ind i sin hvalps forældredyr samt forfædre i form af at nærlæse deres stamtavle, følge med i hvalpens udvikling fra fødslen hvis man har den mulighed, hvilket man nok skal sikre sig at have...
Hvad er jeres erfaringer med hvalpevalg og hvalpekøb og stemte de overens med jeres forventninger?
- ja egentlig har jeg jo kun valgt min race, men har tillid til den opdrætter som hentede min hvalp til mig, hvilket jeg også kun har godt grund til da hun valgte den perfekte hvalp til mig. Jeg har kun gode erfaringer med hensyn til køb af min hvalp, og jeg skal da have en hvalp jeg har været skrevet op til i et par år uden jeg dog havde besluttet mig for hvornår jeg skulle have den. Min kommende hvalp ser dagens lys, hvis alt går efter planen i slutningen af Januar. Og han kommer fra min hollandske opdrætter, hvis hunde jeg nu har fulgt igennem nogle år og da jeg er vild med forældrene til min kommende hund har jeg sagt endeligt ja til en lille ny han - så jeg håber det ikke kun bliver piger....
Ps ved godt at min historie er langt fra hvad man kan forvente, og slet ikke en måde hvorpå man bør købe hund - men nu var jeg måske bare heldig at møde nogle mennesker som brænder for racen og kun ønsker det bedste for den. Derfor blev jeg også vurderet i hoved og røv inden det overhovedet kom på tale om jeg kunne købe hvalp herfra.
/ Trine
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
En dag faldt jeg over en annonce, som jeg bare måtte reagere på. Vi kørte derop og havde slet ikke taget penge med...........for vi skulle bare kigge ;o)
Der oppe blev vi mødt af en sød ældre dame og en flok hvide banditter. Vi sad og snakkede i 2 ½ time ude i haven og hvalpene tumlede rundt om os............nogle var solgt, men de var på ferie der, da de nye ejere var ude og rejse..........det var jo midt i sommerferien.
Damen kunne fortælle alt om de hvalpe og den ene historie efter den anden kom frem........hun gik jo hjemme hos dem og kunne virkelig fortælle i detaljer om hver enkelt.........
Hendes beskrivelse af Emma var, at hun var den som oftest førte an, hun fandt på mange ting og var ikke bange for noget som helst. Hun fandt altid den bedste plads når de skulle sove og de andre skulle nok flytte sig. Hun var meget selvstændig og var helt ligeglad med, hvis hun f.eks var alene i haven.
Efter denne lange snak måtte vi køre igen..........................vi skulle jo hen og hæve penge *GG*
Må sige, at hun havde ret.........hun er præcis sådan. Hun render aldrig efter mig når jeg går og laver noget. Hun sover næsten altid oppe oven på selvom vi sidder nede i stuen og har aldrig sagt det mindste når hun er alene.
Rolig, fattet og ser verden an med et køligt overblik ;o)
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 1.404
Rolig , kærlig , børnevenlig , vagtsom og stor .
Og må sige at Amanda lever fuldt op til de krav , og mere til .
Jeg støvede nettet igennem og fandt et sted hvor de havde hvalpe (Sejs Bakker i Silkeborg) .
Vi var nede og se dem og deres mor......super dejlige hunde og vi faldt pladask for Amanda *S*
Jeg havde aldrig set racen før i levende live , men blev bestemt ikke skuffet .
Tror altid at jeg vil ha en Leonberger ved min side , ekstrem dejlig hund .
Nr 2 vi har er en blanding af dansk/svensk , Puddel og cocker (Trille).
En sjov lille størrelse og meget kærlig .
Hun valgte os , og er en genbrugshund .
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Vores hunde er "særligt" udvalgte efter sunde forældre dyr med godt temperament og gode arbejdsegenskaber. Vi sørger for at kende både mor & far samt opdrætter og deres måde at holde hvalpe på.
Resten er op til en selv når hvalpen kommer hjem.
Fik du hvad du søgte -