{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

Fik du drømmeudd'en eller hvad laver du så nu????? {{forumTopicSubject}}

hejsa

Jeg har rigtig længe gerne villet uddanne mig til dyrlæge, men efter lang tids problemer med matematik B og kemi B, så må jeg nok indse, at det nok ikke liiiiige er det jeg skal alligevel...

så nu sletter jeg ALT hvad jeg har af ønsker og drømme til fremtiden - selvfølgelig med undtagelsen af drømmen om at blive student her d. 22.6 smiley

jeg har lånt "Hvad kan jeg blive 2011" og har tænkt mig at gå gennem vejledningen i den bog...




Nu kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre jer herinde på HG, om hvilken uddannelse du/I drømte om?
Kom du/I ind på den?
Hvis ikke, hvad gjorde du/I så?
Hvad arbejder du/I med i dag?


Håber på en masse inspiration, for nu vil jeg bare gerne finde den rette hylde i mit liv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fik du drømmeudd'en eller hvad laver du så nu?????
  • #1   10. maj 2011 Indtil cirka december 2010 var min "drøm" at blive veterinær sygeplejerske. Men de praktikpladser hænger næppe på træerne, så det endte med at jeg blev så træt af det, at jeg droppede den uddannelse, og det er ikke længeren en drøm. Når jeg tænker over det nu, synes jeg på en måde også det ville binde mig for meget til det fag.

    Jeg starter så på Handelsskole til august. Det er bestemt ingen drøm, men så har jeg noget at falde tilbage på, hvis jeg skulle finde på noget eksklusivt efterfølgende. smiley


  • #3   10. maj 2011 Jeg har altid drømt om at blive enten forfatter eller journalist, men da jeg i bund og grund synes at forfatterskolen er noget opreklameret bras endte valget på journalistik.

    Jeg blev optaget i første hug, gennemførte på normeret tid og er nu nyuddannet og arbejdsløs.

    Da jeg startede på uddannelsen fik jeg tudet ørerne fulde om, at der var stor mangel på journalister/kommunikationsfolk, men med krisen forsvandt der rigtig mange jobs. Samtidig bor jeg i Jylland, hvilket blot har gjort det endnu sværere, da langt de fleste jobs indenfor branchen er i hovedstaden..

    Nå undskyld, jeg skal skam ikke klynke så meget smiley

    Jeg fortsætter på en kandidatuddannelse indenfor virksomhedskommunikation til efteråret og håber at jobmarkedet er vendt om et par år, når jeg har mere erfaring og endnu større viden at byde på smiley


  • #4   10. maj 2011 Jeg er 16 år, og skal igang med dyrepasser uddanneslen om 3 mdr.
    Har altid drømt om at være dyrepasser, og er kommet ind på skolen smiley



  • #5   10. maj 2011 Jeg er igang med grundforløbet til dyrepasser/landmand. Lige nu tager vi medicinbevis kursus.. smiley

    jeg vil gerne arbejde med dyr, men da dyrepasser er svært at komme indenfor, tager jeg landmandsretningen. tror jeg smiley


  • #6   10. maj 2011 simone - det må være grundforløbet du er kommet ind på eller?

  • #7   10. maj 2011 Someone - netop også derfor vil jeg - uden at stresse mig selv sindsygt - prøve at få et rimelig pænt gennemsnit på HF... Det er så også for at åbne så mange døre som muligt smiley


  • #8   10. maj 2011 Tean Holpa - netop derfor fravalgte jeg i sin tid dyrepasseruddannelsen... det virkede simpelthen som en umulighed at blive det... jeg ville ellers ELSKE det - ligesom alle andre smiley

  • #9   10. maj 2011 Mussi - min store frygt er også, at når jeg endelig bliver færdiguddannet i x, så er der intet job at få... det er også en ting, jeg vil tænke meget over, når jeg skal til at vælge...

  • #10   10. maj 2011 maria - god ide at tage HF... den åbner altså bare flere døre end HG gør...

  • #11   10. maj 2011 Louise - ja det er det smiley

    Men kan nemt få en praktik plads i den samme by jeg bor i, da jeg var i praktik for 2 år siden, og de synes jeg var god og chefen sagde "Vi ses igen, når du skal igang med uddannelsen" smiley


  • #12   10. maj 2011 Jeg startede på Gym på samme linje som dig, men droppede ud da jeg ikke kunne Mat A og Kemi B.
    Senere samme år begyndte jeg på HF som jeg afsluttede i sommeren 2010.

    Min drøm er at blive Vet. sygeplejerske, men det er svært at få en plads. Men har stadigvæk nogen jeg ikke har hørt fra (Har søgt på hele sjælland)
    Men jeg er så kommet ind på Sygeplejerske uddannelsen på Frederiksberg, der har jeg snart været i 1 år, men jeg stopper nok aldrig med at søge efter en elevplads da det er min drøm og jeg længes efter at få en plads.


  • #13   10. maj 2011 Jeg har også altid gerne ville være veteranær sygeplejerske - men jeg er bogstavelig talt ELENDIG til både Fysik/Kemi og Matematik (Mine karakterer i de fag ligger oftes på de 02 - 4 (højst 7)), jeg er derimod god til både Engelsk og Dansk (retskrivning, læsning osv.) der er mit gennemsnit 10 - 12.
    Så jeg ved ikke hvad det bliver til i fremtiden, men jeg har stadig ikke droppet min drøm om at blive dyrlæge.

    Mvh.


  • #14   10. maj 2011 simone - så må vi håbe de holder deres ord smiley

  • #15   10. maj 2011 Det gør jeg ikke nej. Drømte om at blive tegnsprogstolk og det havde jeg ikke gode nok karaktere til at blive uddannet til.
    I dag drømmer jeg om at blive hundefrisør - men har ikke råd til at tage en uddannelse. Så jeg arbejder som serviceassistent, har jeg gjort i 5 år og er fint tilfreds for nu smiley


  • #19   10. maj 2011 Jeg vil studere lingvistik eller psykologi smiley

  • #20   10. maj 2011 Jeg er 27 snart 28 - Er uddannet Kontorassistent med speciale i Rejseliv (dvs. turistbureau, rejsebureau osv.)

    har efterfølgende arbejdet som Guide, hviket var den fedeste tid overhovedet - kan klart anbefales (hvis man har det der skal til)

    Nu er jeg så flyttet til Østrig og starter om et par måneder i lære som Mediedesigner (Mediegrafiker) - er i øjeblikket i praktik - og nu er jeg sikker på jeg har fundet min hylde smiley


  • danm m
    danm m Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #21   10. maj 2011 jeg har drømt om dyrepasser og fotograf men da bege dele ikke lige var mulig hvor jeg bode opgav jeg nu er min drøm at blive konditor og det regner jeg med skal i gang med efter sommer

  • #22   10. maj 2011 Drømte om biologi og det studerer jeg nu

  • #26   10. maj 2011 hold da op det var nogle omskiftende ønsker.... jeg har det lidt ligesådan...
    Jeg skal også have et sabatår, hvor jeg læser nogle fag op, men hvilke fag det bliver, ved jeg så ikke endnu... den oprindelige plan var jo fysik C og B og matematik A, men det var til dyrlægestudiet, som jeg jo lige har lagt væk igen.... smiley




    undskyld jeg ikke er så aktiv i tråden.. jeg er bare mega træt i hovedet (der er sket forfærdeligt mange ting de sidste 3 uger i mit liv), men jeg sidder og følger meget nøje med og synes det er meget interessant det hele smiley


  • #28   10. maj 2011 Jeg drømte om at blive dyrelæge, havde også snittet til det
    Men det er utrolig langt væk fra både kæreste og hunde
    Min kæreste arbejder 15timer i døgnet, så at tage den uddannelse ville betyde jeg skulle af med mine hunde - Noget jeg ALDRIG kunne gøre

    Så uddanner mig pt. til pædagog og har planer om at videruddanne mig, med drøm om at blive institutions leder, eller tale pædagog - Ved ikke lige hvilken gren jeg går imod endnu.

    Jeg føler mig ikke stimuleret interlektuelt, men tager nogle fag og kurser ved siden af for at tilfredstillet, men helt glad bliver jeg nok aldrig

    Men det er jo et valg man nogle gange må tage, uddannelse eller familie/hunde


  • #31   10. maj 2011 jeg har lige i dag fundet ud af, at jeg gerne vil finde ud af noget andet... jeg vil også gerne have skolefri, men tænker, at hvis jeg skal læse to fag op, så kan jeg sagtens gøre det, og så få su til det, + jeg så vil have et job ved siden af... det er simpelthen for at sikre mig selv bedst muligt økonomisk, da jeg ikke magter det kaos der vil komme, hvis jeg lige pludselig står uden nogen indkomst smiley

  • #32   10. maj 2011 Hunden - hvad er din uddannelse?

  • #33   10. maj 2011 Kira: Fordi der jeg bor ville det kræve jeg skulle på på skolehjem og ikke komme hjem og min kæreste arbejde 15timer i døgnet, det kan man ikke være bekendt med hunde smiley

  • #36   10. maj 2011 mig og kæresten bo i hus - Vi har boet sammen i snart 3år og har været kærester i 6år

    Der skulle gerne ske fremgang i vores forhold, ikke tilbagegang.

    Vi ville slet ikke kunne undværre hinanden, for ikke at tale om at jeg bare ikke er by menneske, adr bdr.

    Nej psykisk ville det ikke kunne lade sig gøre og hundene som er van til hus med kæmpe have, som de render i døgnets halve tid - Kunne ikke byde dem en lille lejlighed + at jeg skulle sidde og kukkelure for mig selv osv. sådan kunne jeg ikke leve mit liv

    I min verden betyder familie og venner mere end uddannelse - Og heldigvis stor trives jeg med den uddannelse jeg er på nu smiley så dyrelæge er slet ikke en drøm for mig mere smiley


  • #37   10. maj 2011 + med min kærestes arbejde kan man ikke kører lang distance da han arbejder weekender og 15timer i døgnet osv.

  • #39   11. maj 2011 Efter folkeskolen tog jeg HHX, fordi jeg ville ind for bankverden...
    Efter jeg blev student, var det ikke just bankverden, som trak længere. Og mens jeg rejse rundt i Australien blev jeg optaget på pædagog seminariet,
    Guderne må vide hvorfor... Med de normeringer der er idag, skal jeg ikke være pædagog.
    Så har jeg været en tur inde over fængselsbetjent, hvor jeg bestod optagelsen, men skulle lige gøre pædagogen færdig.

    Da jeg blev færdig uddannet som pædagog, var jeg lidt i tvivl om, om jeg skulle vælge fængselsbetjent eller ejendomsmægler.
    Valget faldt på ejendomsmægler, hvor jeg idag er uddannet og har et godt job, som jeg er glad for.
    Men fængselsbetjenten spøger stadig... Jeg kunne stadig godt tænke mig, at prøve det af.

    Tja, så drømmejobbet - det tror jeg ikke rigtigt på smiley


  • #40   11. maj 2011 ejendomsmægler - hvad laver man egentlig der?

    hvad går jobbet egentlig ud på?

    og hvad kræver det egentlig af en som person?


  • #41   11. maj 2011 Charlotte:
    Der er to typer af ejendomsmægler.
    Type 1: Den man normalt opfatter som ejendomsmægler, den der køre ud og vurdere et hus og den som køre ud og fremviser et hus.
    Type 2: Er den, som laver alt det bagvedliggende, som kunderne aldrig opdager smiley

    Jeg er type 2, det jeg sidder og laver er:
    Sørger for, at vi har alle de dokumenter, som vi skal have i en bolig handel. Og at sagen er oprettet korrekt, så en køber ikke kan komme med evt. fejl/mangler efterfølgende.
    Når en ejendom bliver solgt, så laver jeg købsaftale, sørger for korrespondance med advokater og banker, så handelen kan gå igennem. Derefter skal der laves skøde og refusionsopgørelse, som jeg også laver. Så faktisk alt det i en hushandel som ikke er at vise huset frem smiley

    Hvad det kræver som person afhænger af, om du vælger type 1 eller 2. Begge typer skal være udadvente, og gode til kunder, advokater, banker mv. Typer 2 kræver overblik og strukturering, hvilket er knap så nødvendigt med type 1. Tilgengæld skal type 1 være meget overbevisende og pålidelig.


  • #42   11. maj 2011 Hvis jeg kunne, blev jeg evighedsstudent. Jeg elsker at uddanne mig.

    Jeg er uddannet pædagog og akupunktør - havde tingene gået efter mit hoved så havde jeg sandsynligvis læst psykologi....


  • #43   11. maj 2011 Da jeg var færdig med HF troede jeg at jeg ville stå i butik. Jeg ville gerne sælge møbler - hehe hvorfor ved jeg ikke.. Gennem folkeskolen havde jeg altid drømt om at blive pædagog, men efter flere praktikker indså jeg at jeg ville røv kede mig i sådan et job. Og sikkert også tage det ene barn og slå det andet med, når ikke de hørte efter.. hæhæ..

    Men efter HF ville jeg gerne arbejde lidt, for at blive helt sikker. Jeg var også vældig skoletræt. Desværre var det bare svært at finde jobs. En gammel sygeplejerske sagde så til mig, at jeg skulle da arbejde i hjemmeplejen - Det ville jeg egne mig godt til.
    Nej fy for pokker, tænkte jeg, at tørre røv dagen lang var ikke noget for mig. Men hun var overbevist og fik sat en samtale i gang, med en inden for plejen, som oplærte ufaglærte og gav dem timer.
    De første 14 dage gik jeg rundt med åben mund er jeg sikker på. Det var SLET ikke som jeg havde forstillet mig. Og mit "nurser gen" satte ind. Jeg arbejde ufaglært 1 år hvor efter jeg læste til hjælper. Arbejdede kort, læste videre til assistent. arbejdede 2 år og stod pga lukning af min arbejdsplads til at skulle være arbejdsløs. Valgte at følge min hemmelige drøm om at læse videre til sygeplejerske, og det er så det jeg gør nu. Og det er bare SÅ FEDT.Jeg elsker bare mit studie. Det er helt den rigtige hylde for mig. Lidt spøjst når jeg aldrig troede det var sådan noget jeg skulle lave. Men l*ort er sådan en lille del af mit fag, og man kan vende sig til meget. Det genere mig på ingen måde mere....
    Om jeg stopper her, eller om jeg læser videre må tiden vise. Efter denne udd. vil jeg gerne have nogle børn. Men det udelukker jo ikke at man kan tage en diplom eller andet bagefter...

    Held og lykke med at finde din rette hylde!


  • #44   11. maj 2011 Nej. Jeg har haft mange ting jeg gerne vil prøve kræfter med, men ikke noget jeg ''kan''.

    Min aller største barnedrøm var at blive dyrlæge - men jeg her et fjols når det kommer til matematik, og jeg er ikke mobil geografisk.
    Så kom drømmen om at blive journalist, men jeg blev mere og mere klar over, at det ikke var min hylde, når det kommer til arbejdstider, sted og så videre.
    En overgang var min drøm så, at blive veterinærsygeplejerske, men jeg opgav, da jeg ikke havde held med at finde nogen plads, og jeg senere hen ikke havde ligeså stor mulighed for at flytte langt væk.
    Så overvejede jeg kort hundefrisør, men opgav på grund af manglende plads.

    Nu starter jeg som lægesekretær efter sommer, og jeg GLÆDER mig til at komme i gang, selvom det ikke er noget drømmejob. Jeg er en smule lun på radiografuddannelsen, og jeg tænker, at når jeg får en fod indenfor på sygehuset, får jeg en bedre fornemmelse for, om det er noget jeg kunne overveje senere hen.


  • #48   11. maj 2011 Jeg har altid drømt om at blive designer.
    Jeg er 31 og går på nu danmarks designskole ( min drømme uddannelse ) på 6. semester, igang med at tage min bachelor. Jeg kom lidt sent i gang, da livet havde nogle forhindringer efter min far døde af kræft da jeg var 21 og jeg røg ud i en spiral af depressioner der har påvirket mit liv enormt igennem hele mine 20ére.

    Jeg kom ind på designskolen i 2006 i en periode hvor jeg havde det rigtigt godt, men røg ret hurtigt helt ned i kulkælderen, og kunne slet ikke håndtere presset plus at der skete nogle enormt ubehagelige ting i min familie ( lang historie smiley Alt dette resulterede i at jeg måtte sygemelde mig fra studiet. Jeg gik til lægen og fik en henvisning til terapi - ventelisten var på 9 mdr....!!! ( 9. mdr. er laaaang tid når man har det af helvedes til og bare venter på den hjælp man har opsøgt...) gik til gruppeterapi i ca.6 mdr, hvilket betød at jeg var blevet 2 år "forsinket" på uddannelsen.

    det er lidt underligt at tænke på at jeg kunne have været helt færdig denne sommer...men sådan er livet smiley

    startede så forfra igen for snart 3 år siden, ny klasse ny start.
    I de 3 år har jeg klaret mig rigtigt godt, får gode karakterer og kritik uden at komme bag ud med noget, eller dumpe eller lignende, selv om jeg i perioder har "tilbagefald" af forskellig grad hvor mit humør har været helt i bund i en lang periode.

    Jeg er faktisk rigtigt stolt af mig selv, det er et nåleøje at komme ind på skolen, og selve uddannelsen er meget krævende, hvor det koster blod sved og tårer og en masse sene nattetimer (+ en masse penge da jeg går på beklædning og vi selv betaler alle materialer, hvilket ikke er småting ! )

    Jeg mangler stadigt overbygningen på 2 år, men jeg må sige at tiden flyver afsted, og et år går nærmest bare som et knips med en finger.
    Fremtiden kan jeg kun gisne omkring, da jobmulighederne ligesom i andre brancher ikke ligefrem hænger på træerne, men jeg kunne godt forstille mig at blive selvstændig, da det som person passer mig enormt godt. Og så er jeg ikke rigtigt sådan en der er "smart med de smarte" hvis i forstår, da der ekststerer en meget overfladisk side af den branche som slet ikke tiltaler mig. Men jeg elsker at skabe noget, som at sy og være kreativ i det hele taget, og lige megt om jeg kommer til at arbejde som designer vil jeg altid kunne bruge uddannelsen til noget, da den allerede har lært mig helt utroligt meget.

    ...men hvad fremtiden byder det må tiden vise...:-)


    ...puha - det blev langt...


  • #49   11. maj 2011 hvilken uddannelse du/I drømte om? Dyrepasser med heste som speciale
    Kom du/I ind på den? Ja det gjorde jeg og også læreplads.
    Hvad arbejder du/I med i dag? Arbejder ikke med noget går på HG da min drøm gik totalt i vasken for øjne af mig.

    Jeg var i lære ved et rigtig møgsvin som råbte og skreg af mig, skubbede mig igennem stalden, fejede mig med en kost i hælene..

    Det fik jeg så angst og deprission af og gik syge meldt i ½ år - var så, så småt klar igen men brækkede desværre ryggen og måtte indse dyrepasser nok ikke var noget for mig smiley


Kommentér på:
Fik du drømmeudd'en eller hvad laver du så nu?????

Annonce