{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røg tråden ??
  • #2   7. aug 2017 hmm ja det gjorde den?

  • #3   7. aug 2017 åbenbart ....

  • #4   7. aug 2017 Nej Minion - tydeligvis ikke - men du kan måske fortælle mig hvorfor den røg ?

  • #5   7. aug 2017 sidste jeg læste i den var der da ikke "ballade" blot meningsudvekslinger, sådan læste jeg det i hvert fald ....

  • #6   7. aug 2017 Det undrer mig ikke.
    Der er jo efterhånden røget en hel del tråde når svarene ikke har været som forventet.



  • #7   7. aug 2017 På den måde ...

    Der er jo efterhånden røget en hel del tråde når svarene ikke har været som forventet.

    Ja, der var ikke for alvor held i "nu skal vi være efter Lise og antyde at hendes hundeskole kører på pumperne" tråden smiley

    Træls, når man ikke bare kan få ret ...


  • #8   7. aug 2017 Nu ved jeg jo ikke om det er grunden til at tråden er væk, men jeg kan ikke se at der var grund til at en admin slettede den.
    For en gangs skyld skrev folk da pænt, selv om man ikke var enige.


  • #10   7. aug 2017 Hmm - hvis det var tilfældet er der da et par admins der burde stå til tjenestelig samtale .. den "udhængning", hvis det altså var grunden, burde i så fald være stoppet noget tidligere.

  • #12   7. aug 2017 Anni

    Enig - det var vel kun trådstarteren, der blev en anelse skinger smiley


  • #13   7. aug 2017 #11

    Du har da nok ret.


  • #15   7. aug 2017 "Svar på dit oprindelige svar" ??

    Glad for at høre, at det ikke var admin der slettede - forstår ikke dit incitament for det selv, men .. ja, det var jo dit valg.


  • #17   7. aug 2017 Det havde jeg ikke - jeg synes det var ret interessant at læse hvad folk mente der skulle gøres, istedet for det der allerede VAR gjort smiley



  • #18   7. aug 2017 Jeg syntes jeg svarede på det oprindelige spørgsmål

  • #19   7. aug 2017 Var det oprindelige spørgsmål ikke netop hvordan man selv ville håndtere situationen? smiley

  • #20   7. aug 2017 jo

  • #21   7. aug 2017 Mja - jeg opfattede det mere som et opslag om hvordan en anden hundeejer havde håndteret en situation og hvor forkert denne måde var.
    Og så var der ellers frit slag mht at være enig i denne opfattelse .. og .. ja, så blev tråden slettet smiley


  • #23   8. aug 2017 Ja, det var en højst mærkværdig tråd!
    Folk som normalt maler fanden på væggen over hilsetosserne, som absolut vil have deres hunde til at hilse på alt og alle.
    Folk som står helt fast på, at deres hunde ikke skal hilse på andre, end ikke hvis de er i snor.
    Folk som ustandselig fortæller andre, at de ikke må gå med deres hunde løse, hvis de ikke har 100% kontrol over dem.
    Folk som aldrig kommer i hunde skove pga løse hunde uden kontrol.
    Men nu er det lige pludselig i orden, at to ikke særlig venlige Labber løber løse rundt uden ejer smiley
    Det er sgu´ mærkværdigt!


  • #25   8. aug 2017 Jeg må indrømme at jeg længe missede at det var en gengivelse og ikke egen oplevelse - ganske enkelt fordi det nærmest var en fodnote at det ikke var TS selv.

  • #27   8. aug 2017 Når en tråd slettes af en eller anden usikker ny bruger, så står hele det sædvanlige kor parat til at stille opfølgende spørgsmål og kritisere slettelsen af tråden.
    Hvor er I nu?
    Hyklere.
    Drejede det hele sig om et fejlslagen forsøg på karaktermord?

    Dette er ikke mine ord, men en udtalelse fra en anden smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #28   8. aug 2017 Jeg så nu ikke nogen der synes det var i orden. Hvis der var, må det have været en enkelt,og ud af hvor mange?. Jeg så det mere som, at hvis man ikke mente den måde at håndtere det på, var den rigtige,så var det et forsvar af damen med de løse hunde.





  • #29   8. aug 2017 men du kan måske fortælle mig hvorfor den røg ?

    Der gik ild i den! smiley smiley


  • #31   8. aug 2017 Sikke dog I hygger ..

  • #32   8. aug 2017 Næ Janni - at overvære hykleri og personforfølgelse gør jeg mange ting over - "hygger" er bare ikke en af dem.

  • #34   8. aug 2017 Ih, nu har I hygget jer, mens jeg var væk igen!!!
    Jeg når aldrig at læse de mest "spændende" tråde smiley


  • #36   8. aug 2017 Straks er kløerne ude smiley
    Det var nu ikke din tråd jeg
    mente smiley


  • #37   8. aug 2017 Max

    Ikke enig.
    Jeg ville ikke have håndteret episoden som Lise gjorde det - men jeg tror ikke der er nogle, som er i tvivl om at jeg ikke forsvarer hende med labberne.


  • #38   8. aug 2017 Ja, det kan jeg næsten forstå Isabelle.

  • #39   8. aug 2017 Janni - ingen klør, blot en kommentar til dit indlæg

  • #40   8. aug 2017 Det er også i orden smiley

  • #42   8. aug 2017 Men var de efterfølgende kommentarer fra TS selv? Det blev meget forvirrende. Det er rart, hvis man i det mindste lige sætter citationstegn, når man skriver "jeg har prøvet at.." men egentlig taler om en helt anden fremmed smiley

  • #43   8. aug 2017 Søren

    Ha, ha, ha.......du har sgu humor, - good one. smiley

    Men seriøst, - jeg vil stadig ikke kalde dét, jeg skrev, - og som stadig står diverse steder ( bl.a. inde på min egen FB side og SOR Hundeskoles FB side ) for "udhængning. Jeg går lige til stregen, - men ikke over. Ja, surpriiiiise, det er så min mening, og den står jeg ved, også selvom jeg på forhånd vidste, at dette sikkert ville dele vandene. So be it.

    Og dét gør jeg, fordi min fornemmelse for denne dame var SÅ kraftig - hun ville ALDRIG ændre så meget som et komma i dén måde, hun lufter hund på, - og hendes anger var INGEN STEDER at finde.

    Og bagefter har det jo TYDELIGT VIST sig, at jeg har ret.

    Jeg er blevet kontaktet af flere, som KENDER til denne dame, - som har TALT med hende, - som har MØDT hende på lufteture...........og det viser sig, at hun ALTID lufter hunde på denne måde!!!!

    Jeg har fået beretninger om forsøg på politianmeldelser, men netop fordi der rent juridisk ikke rigtigt er basis for "noget HELT forfærdeligt" a la lemlæstelser / deciderede bid etc., så er det blevet opgivet. Vi ved jo alle, at hvis vi kommer og siger........."Jeg er bange for at gå der eller der fordi denne person går med sine hunde løse. Den ene ryger frem mod andre hunde, men vi har indtil videre kunne afværgre et slagsmål. Det er dog ekstremt ubehageligt og også ulovligt"....................ja, så får vi nok bare et lille opmuntrende klap på skulderen af politimanden og en snak om "bagatel-grænser".

    Men det betyder jo IKKE, at det ikke påvirker vores hverdag, når én i lokalområdet / eller én som bruger lokalområdet, tillader sig at se stort på al hensyn, - al lovgivning på området og IGEN OG IGEN OG IGEN terroriserer andre og deres hunde.

    Jeg har fået beretninger om, at man HAR forsøgt ALT med denne dame, - fra den rolige snak til den mere skingre. INTET har hjulpet!!!!

    Jeg har hørt, hvordan folk fortæller, at når de ser hendes bil holde dér og dér, så kører de andre steder hen eller kører hjem med deres hunde igen, for at blive fri for væmmelige møder med denne dame og ikke mindst hendes hunde.

    Så nu kunne JEG da godt tænke mig at spørge, ....................hvad nu?

    Hvad hvis denne dame bare fortsætter med at lade sin hidsige hanhund og dens følgesvend drøne op i hovedet på alle, de møder, - lade hundene løbe uden for synsfelt etc. - hvad skal der SÅ ske?


  • #44   8. aug 2017 Som sagt har jeg ikke taget parti, for jeg tror stadig at sandheden skal findes et sted midt imellem.
    Jeg tror ikke at man bare blindt kan stole 110 procent på den ene part og dennes version.
    Når det så er sagt, så ser jeg fejl hos begge parter, mest af alt damen med de løse hunde.
    For havde de nu ikke været løse eller havde de nu været under kontrol, så havde der jo ingen sag været.
    Jeg kan sagtens forstå Lise, jeg er dog ikke enig i måden at gøre det på.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #45   8. aug 2017 Men langt det største flertal mente jo ikke at damens opførelse var ok. Hvordan kan det blive til at man pludselig mener at det var ok.

    Jeg tror faktisk ikke der var en der mente det var ok.


  • #47   8. aug 2017 Med hensyn til at slette tråde, så er det noget jeg virkelig hader.
    Især fordi det tit er gode emner men også fordi at der jo som regel bare oprettes en ny alligevel som nu.
    Jeg slettede selv en af mine tråde for nylig af en bestemt grund, men jeg ventede til den var død og folk har heller ikke opdaget det.
    Sådan vil jeg hellere gøre det så.


  • #49   8. aug 2017 Jeg tror det var grundet den der jeg måde at skrive på.

  • #50   8. aug 2017 Isabella

    Du har FULDSTÆNDIG ret!

    Du kan tro, jeg også overvejede længe og intenst inden jeg satte mig og skrev og sendte.

    Jeg anede ikke, hvem kvinden var, da vi skiltes på stedet. Jeg tog hjem og tog på arbejde ( lang kørsel til og fra denne gang ), hvor jeg sad og grundede.

    Da jeg kom hjem og fandt ud af, hvem denne kvinde var - eller rettere.....HVILKE hundemæssige erfaringer hun havde, SAMSTILLET med hendes meget kølige og arrogante facon OG hendes absolutte mangel på anger, ................ SÅ var min fornemmelse SÅ STÆRK i retning af, at dét her sgu ikke var første gang, at hun havde gjort og oplevet dette.

    Dét VAR en satsning, - indrømmet. Men...........igen................en stærk fornemmelse for, at min satsning var rigtig. Og jeg vil uden at blinke gøre det igen.


  • #51   8. aug 2017 Pjevsen


    "Jeg er helt med på at det er en dum oplevelse, når der kommer løse hunde bragende mod ens egen hund. Men hånden på hjertet, hvis man karakteriserer det som "overfald", eller hvis ens egen hund bliver traumatiseret af sådan en oplevelse, skal man nok overveje sin hunds mentale helbred. "

    Jeg har ikke beskrevet hændelsen som et overfald, - jeg har gang på gang skrevet, at jeg "afværgede" et overfald.

    Dog findes der også denne beskrivelse ( Nina Nobel, som jeg har fået lov at nævne navnet på ) har skrevet dette om den SAMME DAME med SAMME HUNDE ( - hvilket vi privat har har snakket sammen om og fundet ud af ) :

    ( Citat Nina ) Lyder bestemt som den samme kælling, som jeg mødte i bromme grusgrav for noget tid siden. Det var en skrækkelig oplevelse. Jeg har jo en hund som IKKE bryder sig om andre hunde. Jeg havde min i snor, da hendes hunde kom væltende over bakken og røg i hovedet på mig og min hund. Jeg råbte og skreg efter ejeren......jeg tog min hund " på nakken", og sparkede den ene hund væk... så kom kællingen til syne. Stille og roligt kom hun gående. Hun syntes jeg overregerede, og gjorde mig opmærksom på at, hendes hunde reagerede som de gjorde fordi min hund var sur. Så gik hun hovedrystende videre, med sine løse hunde, som igen vær fløjet videre ud af hendes synsfelt. Jeg stor rystet tilbage med en bange hund. Pu ha, jeg mærker raseriet, når jeg tænker på det. ( Citat slut )


  • #52   8. aug 2017 Pjevsen

    Takker for dit input.

    Jeg vil nok sige, at grunden til, at jeg IKKE valgte denne fremgangsmåde, var jo netop, at jeg havde stået face to face med hende kort forinden, - og dér gjorde det VED GUD intet indtryk på hende.


    Hele det indlæg, som TS af den slettede tråd bragte, var imo RENT SKUESPIL.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #55   8. aug 2017 ærgerligt at tråden røg. Det gav utrolig meget stof til eftertanke, ihvertfald for mit vedkommende.

    "Er det relevant, om en person dagligt arbejder med hunde, så som træner mm. eller giver det ingen forskel i den måde man handler på i sådanne situationer? Forventer man mere af personer som er træner, eller har anden professionel omgang med hunde?"

    "Vis der ikke sker overfald, og politiet derved intet kan gøre, men at flere personer har problem med samme person, hvad gør man så? Hvordan bør man agere for at få stoppet sådan en person, som udviser at hun er ligeglad?"

    ^De ting har jeg tænkt over efter at jeg deltog i den tråd.


  • #58   8. aug 2017

    "Sådan havde de fleste det vist - at Lise nok overreagerede med sit FB-indlæg, men at der var forståelse for, at hun reagerede på episoden."

    Hey hey - jeg synes IKKE at Lise overreagerede med sit FB indlæg, så lad være med at putte mig i spanden med "de fleste" smiley

    Jeg havde håndteret det anderledes - det er alt jeg skriver ...


  • #61   8. aug 2017 Jeg synes også det er synd at tråden blev slettet, for jeg synes det var en spændende og for en gangs skyld faktisk en god debat hvor hvis ikke alle så størstedelen gik efter bolden og ikke efter hinanden smiley
    For mig handlede det ikke så meget om lige præcis den episode, men sådan mere det generelle i det, da det jo i stor grad er et relevant emne.

    Jeg synes nu heller ikke at Lise overreagerede, jeg kan sagtens følge hende i hvorfor hun gjorde som hun gjorde, og da endnu mere efter den længere forklaring på hvorfor hun gjorde det, som er kommet her i tråden.
    Jeg havde nok heller ikke reageret som hun gjorde, men det handler mere om mig som person, end det handler om det rigtige og forkerte i det. Nogle gange ville jeg faktisk ønske at jeg var bedre til at råbe højt når noget ikke var ok. smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #62   8. aug 2017 Så man ville ikke selv have imod at oplyse navn, få taget billeder og skrevet om på fb?.

    Det er langt over mine grænser. Løse hunde har jeg prøvet så tit. Det bliver løst på stedet og ingen grund til at blande andre ind i det.

    Det er for let at bare dømme andre. Vi har kun historien fra en side. Hun følte hun var ligeglad og ikke mente sin undskyldning. Måske hun følte forkert og damen faktisk var ked af det. Vi aner det ikke.


  • #63   8. aug 2017 Nej Max, jeg ville være ok med det, hvis der var en god grund til at man gjorde det. Ville jeg synes det var sjovt ? Nej selvfølgelig ikke, af samme grund gør jeg mit bedste for ikke at genere andre.
    Men hvis vi tager udgangspunkt i det Lise siger, og siger at det er sådan historien er (jeg ved godt at der er to sider, men for at forklare hvad jeg mener er det nemmeste eksempel)
    Så ville jeg 110% være udenom at folk følte sig nødsaget til at gå så vidt, fordi de ikke kunne få mig i tale og jeg ikke ændrede noget på trods af deres forsøg.

    Som sagt ville jeg ikke selv have gjort som Lise, men jeg forstår det godt. Jeg ville blive ked af det hvis der blev skrevet sådan om mig, men jeg ville jo så selv være skyld i det.
    Det var noget andet hvis det var et enkelt tilfælde og jeg faktisk sagde undskyld og gjorde alt for at vise hvor ked af det jeg var, men så er mit indtryk også at det ikke ville komme længere.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #64   8. aug 2017 Det var et enkelt tilfælde og hun fik en undskyldning. Så tager man den undskyldning og håber at det har hjulpet. Længere er den ikke.

  • #65   8. aug 2017 Max, i følge Lise var det jo ikke. Men jeg vil ikke diskutere det enkelte tilfælde. Jeg brugte det bare som eksempel for hvornår jeg ville forstå at folk smed en historie om mig på fb.

    Jeg var der ikke så jeg vil og kan ikke udtale mig om episoden/episoderne.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #66   8. aug 2017 Måske var det ikke og det kommer jo først frem bagefter. Have man skrevet om det uden at man kunne gætte hvem det var og få en debat. Fint.

  • #67   8. aug 2017 Disse tilbagevendende episoder med løse hunde gør, at det kan være vanskeligt altid at huske mundkurven. Det har vist sig at være heldigt et par gange, men jeg skal stadig have en hund med hjem. En hund, der lige har brug for et par timer til at normalisere adrenalinniveauet smiley

  • #69   8. aug 2017 Hun fik da ik en undskyldning !

    Nej jeg ville ikke bryde mig om at blive udstillet på FB, men hvem ville det?
    Hvem bryder sig om at der endelig er en, der stiller en selv til ansvar for det lort man render rundt og laver ?

    Det der med at tage konsekvensen af sine handlinger er sjældent ret populært jo - ansvarsfraskrivelse er langt bedre ...

    Mht udlevering af navn - det er kun politiet der får de oplysninger fra mig ... og ham den lækre med de store overarme i den lokale gym ... men det er jo en anden historie ...


  • #70   8. aug 2017 Der er en ting jeg ikke forstår, hvor fik TS indlægget fra Labradordamen fra når ikke hun kendte Labradordamen, ikke vidste hvem hun er og aldrig har talt med hende ???

    Jeg fik aldrig set det "originale opslag" for det lykkedes mig aldrig at finde frem til det.


  • #71   8. aug 2017 Jeg er enig i at der ikke skete noget.
    MEN chokket kan være slemt nok. Jeg er ikke bange for at mine hunde skal skade andre hunde, dels er de under kontrol, dels er de ikke sådan.
    Bevares bliver Zenta eller Laika overfaldet, så går Zenta til modangreb, uden tvivl, men det har jeg nu intet problem med.

    Det jeg frygter, og som Lise måske også har frygtet, det er jo at ende op med en skambidt eller halvdød eller heldød hund. Det er da det min frygt omkring det der, bunder i.
    Sådan en gammel hund som Laika der i forvejen ikke kan slå en flue ihjel, hun ville ikke kunne forsvare sig og det er da en modbydelig tanke. Både Zenta og jeg ville beskytte hende, men ville det være nok?
    Så på den måde forstår jeg virkelig virkelig godt Lise.
    Jeg havde bare valgt at handle abderledes.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #72   8. aug 2017 Martine. Jeg læste det sådan, at hun får en undskyldning,hun ikke tager imod fordi hun føler hun ikke mener det?. Jeg kan have læst forkert.

  • #75   8. aug 2017 #43 Lise

    Du spørger om hvordan man får stoppet sådan en person ?
    Sandsynligvis aldrig.

    Men når nu du har fået flere henvendelser af personer, som også er blevet generet af Labradordamen, så synes jeg at i skal skrive et brev til bestyrelsen af den klub hun sidder i toppen for, samt til DKK.
    Hun er da en utrolig dårlig reklame for den klub hun repræsenterer, og jeg kan dårlig tro at resten af bestyrelsen i klubben ikke tager affære.


  • #76   8. aug 2017 Anni
    Du er sjov. Tror du virkeligt, at en klage til disse organer afstedkommer andet, end at man æder endnu en frokost på medlemmernes regning og efter et par fadbamser enes om, at der intet problem er.
    Musketëreden, du ved smiley


  • #79   8. aug 2017 Søren
    Det er set før at det hjælper at henvende sig til klubben/foreningen.
    Og så er det jo hellere ikke lille fru Jensen, som henvender sig og klager, men Lise, som er velrenommeret, hundesagkyndig og i mine øjne Danmarks bedste hundeadfærdsbehandler, så er ret sikker på, at de nok skal tage det alvorligt.
    Og hvis ikke de tager det alvorlig, så er der jo ikke sket nogen skade ved at man har henvendt sig.


  • #80   8. aug 2017 Anni
    Jeg er altså enig med dig, men måske lidt skeptisk mht udfaldet at en evt. klage smiley


  • #83   8. aug 2017 Martine. Jeg læste det sådan, at hun får en undskyldning,hun ikke tager imod fordi hun føler hun ikke mener det?. Jeg kan have læst forkert.

    Læs #74, Max - jeg kan ikke selv skrive det bedre.


  • #85   8. aug 2017 Der var ikke fysisk kontakt hundene imellem fordi . . .
    A - Labejeren stoppede dem
    B - Lise formåede at stoppe dem


  • #87   8. aug 2017 Der står ingen steder, at retrieverne virkede vrede, aggressive eller andet.

    Stine er da vist ikke den eneste, der skal læse et par indlæg igen smiley


  • #88   8. aug 2017 Jeg fandt aldrig ud af hvor tæt hundene var på Lises hunde... derfor synes jeg det er svært at vurdere om man kan sige at det var et nært forestående overfald...

    Det nok derfor, at Lise kan tjene penge på det der med hunde .. hun har sjældent svært ved at vurdere den slags ting smiley


  • #89   8. aug 2017 Der var ikke fysisk kontakt hundene imellem fordi . . .
    A - Labejeren stoppede dem
    B - Lise formåede at stoppe dem


    Det virker som om det er sagen ret uvæsentlig ?

    Det er nok bare sådan ... "nå ja, du vælger jo at gå en tur med din hund, så du må forvente at du skal råbe andres hunde væk, hvis de kommer i din retning .." .. ish ...


  • #92   8. aug 2017 Bevares men ifølge Lise måtte hun skræmme hundene væk, ifølge den anden part fik hun selv lokket hundene med sig. Hvem har ret? Begge? Ingen?

    Nej nej .. i den anden tråd hvor Mette havde sat ind fra en for hende totalt ukendt lab-ejer, stod der klart og tydeligt, at hun "ikke så hvad der skete fordi jeg løb fra mine hunde for at lokke dem til mig" ...

    Mao hun ANER ikke hvorfor de kom - så hendes version er fuldstændig irrelevant i denne her sammenhæng.


  • #93   8. aug 2017 Pjevsen -

    Det kan jeg ikke for tråden er jo ligesom slettet smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #94   8. aug 2017 For mig er der slet ingen tvivl om at damen med de løse hunde har opført sig respektløs og uansvarligt. Jeg synes så ikke om måden at løse det på. At man skriver om det på fb, kan jeg også forholde mig til,så længe det ikke er med navn og billeder.

  • #95   8. aug 2017 Max -

    Der var ingen navn eller billeder i det skriv på FB fra Lise.


  • #96   8. aug 2017 Ida og Figo

    Du påstår, at jeg truer retrieverdamen:

    "Jeg synes heller ikke det er ok at true folk til at udlevere deres oplysninger"

    Så det er helt ok at DU sidder og lyver? Jeg har ALDRIG truet denne dame!!!

    Jeg skal gerne rette ordet "veninde"...........jeg gik ud fra, at Mette med de 2 lig-bærere havde en relation til retrieverdamen, - ellers har jeg svært ved at se, hvorfor hun skulle blande sig på den måde, at hun lod sin profil bruge af retrieverdamen.

    Desuden - du tror jo ikke ÉT gran på, hvad jeg forklarer om situationen alligevel, så du "finder sgi aldrig ud" af noget, og du twister det skrevne. Læs hvad Martine skriver om retrieverdamen, som "lokker".


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #97   8. aug 2017 Det er jeg klar over og så må man vil skrive om sine oplevelser som man har lyst. At forlange navn og tage billeder er over min grænse. Er klar over at det er gjort i frustration og vrede.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #99   8. aug 2017 Hvem har løst til at finde ud af det.2 løse hunde med ejer langt væk. Nej tak.

  • #100   8. aug 2017 Ida og Figo

    Jeg har nu ændret ordet "veninde" til følgende ordlyd..................

    i dag er der på et hundeforum ( - ikke på FB ) dukket dette skriv op, på en profil, som åbenbart har stillet denne profil til rådighed for damen med de to retrievere, som jeg havde "glæden" af i torsdags.


  • #101   8. aug 2017 Men det var jo Mette der skrev og ikke damen.

  • #102   8. aug 2017 Pjevsen - du kan jo bruge den metode du har gjort nu.

    Men gør det nogen forskel ? Lise har x flere skrevet at hundeN - den ene mind you, ikke begge to - virkede aggressiv.
    Vil det hjælpe, hvis hun skriver det igen, tror du ?


  • #103   8. aug 2017 Denne her var også i den anden tråd - den må du også have "overset" Pjevsen

    .Citat start ) Lyder bestemt som den samme kælling, som jeg mødte i bromme grusgrav for noget tid siden. Det var en skrækkelig oplevelse. Jeg har jo en hund som IKKE bryder sig om andre hunde. Jeg havde min i snor, da hendes hunde kom væltende over bakken og røg i hovedet på mig og min hund. Jeg råbte og skreg efter ejeren......jeg tog min hund " på nakken", og sparkede den ene hund væk... så kom kællingen til syne. Stille og roligt kom hun gående. Hun syntes jeg overregerede, og gjorde mig opmærksom på at, hendes hunde reagerede som de gjorde fordi min hund var sur. Så gik hun hovedrystende videre, med sine løse hunde, som igen vær fløjet videre ud af hendes synsfelt. Jeg stor rystet tilbage med en bange hund. Pu ha, jeg mærker raseriet, når jeg tænker på det.(Citat slut )


  • #104   8. aug 2017 Ida og Figo

    What´s the point? Du tror jo ikke på mig alligevel?

    Jeg har skrevet, at jeg ikke var eller er ét sekund i tvivl om, at den førstkommende retriever ville have foranlediget et slagsmål.

    Han kom på en særdeles aggressiv facon, - den anden virkede kun som en medløber.

    Og nu skal du forstå, at jeg rent faktisk efter dette her er sket, har fået en beskrivelse af denne hanhund fra retrieverdamen selv..................gennem en 2. part, som engang har snakket med retrieverdamen, og hvor retrieverdamen har fortalt, at netop denne han ikke kan lide andre hunde end retrievere.

    Men det tror du jo heller ikke på.......................


  • #105   8. aug 2017 Denne her, Pjevsen - den må også have været en af dem, du scrollede lidt for hurtigt, da du nåede til smiley

    En anden fortæller, at hxn har boet i nærheden af vedkommende og min opfattelse af damen er "spot on" mht. arrogance, terrorisering med sine hunde - især den ene, som optræder aggressivt ift. andre ikke-retrievere fordi hunden efter damens eget udsagn ikke kan lide andre end retrievere. Denne dame er SÆRDELES velkendt mange steder, hvor hun vælger at lufte sine ikke-indkaldssikre hunde.


  • #106   8. aug 2017 Så hvorfor at du skal læse det igen ?
    Det forstår jeg sq ikke ....


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #107   8. aug 2017 Lise: jeg forstår godt at du skriver at Mette har stillet sin profil til rådighed for retriver-damen, fordi at mette skrev i jeg-person, og skrev som om at hun var damen selv (dybt underligt, og uden mening), Men som jeg forstod det, så ville mente mette vidst at hun ved den metode, kune sætte sig ind i delle affæren smiley smiley

    ja, det er mærkeligt, men det var vidst sådan at det hang sammen.


  • #110   8. aug 2017 Har ikke læst hele tråden.
    Jeg kan sagtens forstå, at man kan blive tosset over at fremmede, løse, ikke indkaldssikre hunde, løber op i hovedet på ens egne hunde. Det ville jeg også blive frustreret over.
    Men hundene gør tilsyneladende ikke noget ? Andet end at komme løbende og se farlige ud ? Hvis der har været enormt mange episoder med damen med de 2 labber, burde der vel også have været bidepisoder ?

    Igen, jeg kan sagtens forstå frustrationerne ved at blive opsøgt af 2, store og løse, truende hunde. Ingen tvivl om det. Jeg ville også blive tosset, hvis jeg gentagne gange blev opsøgt, og generet af damens løse og truende hunde.

    Men når nu det "kun" er sket den ene gang, så synes jeg personligt, at det er noget af en overreaktion at fotografere damen, forlange hendes navn, og hænge hende ud på FB.
    Havde damens hunde angrebet og bidt, og var damen stukket af, uden at give sig til kende/acceptere at dække dyrlægeregning, så ville det helt klart have været på sin plads at eftersøge hende på FB.

    Og lige for god ordens skyld, så kender jeg hverken den ene eller anden af de 2 involverede damer, og har således ingen "favoritter", som jeg føler, at jeg bør støtte smiley


  • #111   8. aug 2017 Men denne mega aggressive hund aldrig har skadet nogle af alle de folks hunde den har mødt?

    "Mega" aggressive ?


  • #112   8. aug 2017 Martine, i #87 skriver du: "Stine er da vist ikke den eneste, der skal læse et par indlæg igen". Det forstår jeg som at læse - indlæg - igen???

    Flot - det var også sådan det var ment smiley


  • #115   8. aug 2017 Annemarie -

    Jeg synes ikke det er at "hænge ud" - jeg synes det er at stille til regnskab / tage konsekvensen af ...

    Det er nok derfor at jeg ikke synes at Lise overreagerede - selvom hun brugte en metode som jeg ikke selv ville have benyttet smiley


  • #116   8. aug 2017 Martine, lad og lige være enige om at det er dig der mener at jeg skal læse nogle indlæg igen, og da jeg så spørger hvilke det er, fortæller du at de er blevet slettet, hvorfor du ikke kan gengive dem. Sådan af ren nysgerrighed: hvorfor skriver du at jeg skal læse nogle indlæg, som du ved ikke findes mere?

    Fair nok - det blev for svært ....

    Jeg kunne forsøge at kaste mig ud i en forklaring på hvorfor det er så hysterisk morsomt at netop du foreslår en anden bruger at læse noget, lidt grundigere / igen.

    Men når du efter ... hvad ... 3 indlæg, udelukkende om dette, stadig står med kæben i gulvhøjde - ved du hvad ?
    Så tror jeg blot jeg må konstatere, at forklare det for dig - det kunne jeg - forstå det .. not so much smiley


  • #117   8. aug 2017 Retrieverne udstyres åbenbart med samme carte blanche til dårlig opførsel, som de små skødehunde gør. Hihi, den gør jo ikke noget. Lige præcis den totale naive indstilling sætter fart på min mavesyreproduktion, og det gør ikke mig mere imødekommende.

  • #118   8. aug 2017 Som jeg vist har skrevet til en eller anden .. det eneste gode ved løse retrievere med ejere, der ikke har styr på dem er, at de er så forbandet nemme at kyse ... om ikke andet så fede, at det er noget nær en leg, at plante en str 39 i fjæset på dem smiley

  • #121   8. aug 2017 Jeg elsker når folk misser en pointe, ikke selv kan se det og fortsætter med at bevæge sig længere og længere væk fra dørtelefonen - tak for det, du "jeg har ligeså store nosser som .... så jeg er nødt til at gemme mig bag en anonym profil" - person smiley

    Tak for et godt grin - nu kører jeg en tur til Jylland for at træne hund - jeg skal lige krydse havet på vejen .. du ved, der hvor havsfliserne kommer fra smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #124   8. aug 2017 Ville jeg være ked af at få taget billeder, blive afkrævet navn og efterfølgende hængt ud på FB? Ubetinget, ja! Jeg vill dog være endnu mere ked af at have opført mig som "retrieverdamen", og havde jeg det, ville det have været velfortjent.

    Min holdning er naturligvis farvet af, at jeg er én af de, som har henvendt sig til Lise og kan bekræfte, at Lises mavefornemmelse i situationen var helt korrekt.

    Jeg kender damen og hendes hunde og har gentagne gange oplevet hendes komplet uansvarlige indstilling - både når det gælder manglende kontrol på fritløbsområder, snorepåbud m.v.. Jeg har - som mange andre - forsøgt at overbevise hende om, at hun var forkert på den, men det havde absolut ingen effekt (vi indkasserede i bedste fald en hånlig latter), så til sidst valgte jeg simpelthen at undgå hende.

    Ét er, at hundene kan smutte fra ejer ved et uheld; sådan noget kan jeg uden problemer tilgive - undskyldning eller ej.

    Jeg har det straks mere anstrengt med en person, der rent faktisk kan kontrollere sine hunde, men alligevel ser sig i sin gode ret til at lade dem løbe omkring allevegne uden nogen form for kontrol.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #128   8. aug 2017 Lens: det er da en mærkelig konklussion..

    hunde skal imo IKKE forstyre andre, uanset om de er aggresive eller ej!

    det kan HURTIGT gå galt. men det burde du også vide..


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #130   8. aug 2017 Lens: men hvorfor skal en hund være nær livsfarlig før at en "professionel" bør reagere??

    Hvis man er professionel, så ved man netop hvor hurtigt det kan gå galt.

    og hvilken forskel i reaktion forventer du?


  • #132   8. aug 2017 Lens

    Hvorfor over-dramatiserer du? Jeg har INGEN steder skrevet, at retrieverdamens retriever var "mega aggressiv".

    Du og andre sidder og klandrer MIG for at være overreagerende..........prøv nu at hold dig til det, jeg rent faktisk skriver.

    Tror du, at mine hunde ville kunne løse rundt på min træningsplads som demo-hunde, hvis de "fejlede" noget og havde uhensigtsmæssige adfærdsmønstre ift. andre hunde?

    Hvis.....så tro om igen.

    Kan du virkelig ikke forestille dig, hvad der evt. KUNNE være sket, hvis ikke jeg havde stoppet den aggressive retrieverhan i at konfrontere MIN hanhund?

    Undskyld - men hva´filan er "normal" adfærd for dig?


  • #136   8. aug 2017 Nu synes jeg minsandten, at det lader til, at det er Lise, der har tacklet episoden helt forkert. Altså den Lise, som var den eneste person, som var til stede i den tilspidsede situation.
    .Jamen Søren, hvad med labejeren? Hun må da også have været der.
    Nixen, hun havde travlt med at dække røven med skosåler.
    Gør Lises ernæringsvej hende til et dårligt vidne, eller gør den hende ubrugelig til at tolke hundesprog ift mulige fysiske konflikter?

    Og jeg kysser ingens butt - i det mindste ikke før, vi har danset lidt


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #137   8. aug 2017 Hvornår er en hund, lab eller en civil tjenestetrænet hund egentlig sikker nok i indkald til at den kan færdes sikkert på offentlige arealer med løs ejer?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.170
    #139   8. aug 2017 Løs ejer???

    Løs med snoren...ikke at forveksle med løs på tråden smiley


  • #142   8. aug 2017 Løs ejer

    Ja kan vi ikke få en hundeejerlov? En der påkræver snor i ejeren, foruden i hunden smiley


  • #143   8. aug 2017 Det var tydeligt i den anden tråd at folk svarede ud fra om de kunne lide Lise eller ej..

  • #145   8. aug 2017 Jeg synes bare det var sjovt at folk man VED hader løse hunde, de mente pludselig at episoden var OK da man fandt ud af at modparten var Lise. Og omvendt.

  • #146   8. aug 2017 jeg er så senil at jeg sjældent kan huske den ene bruger fra den anden.. hvem der er prof eller whatever.

    Jeg er desuden osse pænt ligeglad med om det er Lise, Gurli, Trunte eller Tulle... min mening havde været den samme.


  • #148   8. aug 2017 Ja det var lidt sjovt at se på

  • #151   8. aug 2017 har ikke læst hele tråden, men lige til det sidste vil jeg sige ... jeg kender ikke Lise, og jeg kunne og gad ikke beskæftige mig med at finde ud af hvem den anden var .... så min mening om at labber kvinden havde dummet sig, og Lise havde overreageret har intet med personer at gøre .....

  • #152   8. aug 2017 Feje feje feje..

  • #157   8. aug 2017 jeg kender ikke Lise, så svarede bestemt ikke ud fra hvad jeg syntes om hende

  • #158   8. aug 2017 Jeg kender heller ikke hverken Lise eller den anden dame. Min holdning var ud fra det skrevne, og også mere generel end lige præcis den episode, da det er svært at udtale sig når man ikke var der. Der er altid mere end en side og der er sjældent kun en sandhed, for vi mennesker oplever forskelligt. Så selvom vi måske kigger på det samme billede opfatter vi det ikke ens.

    Når det er sagt, så giver det da mening at mange pludselig forsvarede med at der jo ikke skete noget, jeg havde dog ikke selv koblet det sammen med at det var fordi man gik ud fra hvem man kunne eller ikke kunne godt personligt.


  • #159   8. aug 2017 Det er dem hvis svar var ud fra om man kan lide Lise eller ej.. Seriøst vi var en del der lagde mærke til det.



  • #162   8. aug 2017 Det blev en personlig tråd ja .. For folk begyndte netop at svare ud fra hvis side de var på og ikke ud fra selve episoden..
    Synes bare det var en anelse komisk.


  • #163   8. aug 2017 Jeg kender kun Lise fra det gamle "Ellen Marsvin" i Aalborg. Hun gav altid forkert tilbage, men hun lavede en forrygende parisertoast. Så kan man tilgive meget smiley

    Nej vent, hun hed Iben


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #164   8. aug 2017 Den kan da gå begge veje. Der var da også nogle,der pludselig mente,at man næsten ikke kunne straffe damen nok. Her sad jeg med en fornemmelse af, at man nok ikke have haft samme mening, såfremt det var en for dem ukendt person.

    Og ganske enig med Hanne. Jeg tog udgangspunkt i det der blev oplyst og intet andet



  • #167   8. aug 2017 Søde Max .. Jeg skrev også og omvendt. Det gik begge veje.
    Jeg synes som sagt bare at det var sjovt at hardcore vi er imod løse hunde folk pludselig forsvarede damen med de løse hunde ..


  • #169   8. aug 2017 Minion

    Jeg tror, at jeg OG andre HAR fattet, at du og visse andre synes, at jeg har handlet overgearet / udhængende / barnligt / uprofessionelt / overreagerende.

    Fint for mig...............jeg er bare ikke enig..........................so what?

    Alt, hvad folk gør / ikke gør, som de fortæller om, vil altid dele vandene.

    Jeg gjorde det, jeg fandt bedst ift. at forsøge at sætte en stopper for denne retrieverdames hensynsløse adfærd.

    Alt andet har tilsyneladende før prellet af som vand på en gås ift. denne dame.


  • #170   8. aug 2017 Ida og Figo

    Hvad er det, du mener?

    Synes du ikke, jeg står ved mine handlinger og skriv?

    Hvilke handlinger - hvilket skriv er det, du mener, jeg ikke står ved ?


  • #172   8. aug 2017 Minion

    Du skriver : " Lise skriver at den anden kone er gal i hovedet"

    Hvor skriver jeg det?


  • #175   8. aug 2017 Pjevsen

    Du skriver, at jeg " og gav damen en skideballe".

    HAR du læst, hvad jeg skriver om vores ordudveksling?

    HVIS du har det, vil du så fortælle mig, hvad i de ord, du opfatter som en "skideballe"?



  • #176   8. aug 2017 Minion

    Ærligt, - nej - jeg kender dig ikke, så jeg kan ikke vide, hvad du mener.


  • #178   8. aug 2017 Ida og Figo

    Du skriver ......." Så kan man næsten ligeså godt skrive hendes navn for hun er ret nem at finde ud fra de oplysninger. "

    Se, det store aber dabei er jo netop som du selv skriver "næsten".

    Det er muligt, at du har en fornemmelse af, hvem det er, - der er lige så mange, som ikke har det.............ergo er det ikke udhængning, vil jeg sige.




  • #183   8. aug 2017 Lens

    Hvordan du tolker og ikke tolker episoden, farligheden af denne hund osv .......og hvorvidt det skal relateres til min proffession osv. .............det er i denne forbindelse SÅ meget ligegyldigt.

    Du kan jo se, at jeg formåede at jage den på flugt, - jeg var på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Men der skal dælme ikke meget fantasi til at forestille sig, hvor hurtigt det KUNNE have haft en anden slutning.

    Havde min hund eksempelvis været 10 m. længere fra mig end han var, så kunne man have forventet, at jeg ikke var nået at komme imellem og kyst retrieveren væk.

    Jeg nåede ikke på de ca. 10 - 15 sekunder optrinnet varede at lægge fido på "briksen" og psykoanalysere ham, - jeg så ham, jeg vurderede han kom på en aggressiv facon, - den anden var ikke en trussel men bare en medløber.
    Jeg nåede ikke at måle mine egne pupil-udvidelser, mit brøls frekvens ejheller decibel, men jeg ved, at jeg kan brøle dybere og kraftigere end de fleste.
    Ej heller nåede jeg at måle min hastighed, da jeg løb mod ham, hvilket selvfølgelig også skal ses i relation til, hvor sensitiv den aggressive han er.

    Bottom line er, at mine hunde forblev uskadte og at jeg nu kan se mig selv i øjnene, fordi jeg har gjort alt, hvad jeg synes, var rigtigt for at afværge en ny lignende situation med samme ejer og hunde. Men.....time will tell.

    Mht. politianmeldelse.......dén har jeg besvaret i et tidligere indlæg.



  • #184   8. aug 2017 Minion

    Du skriver :
    "Jeg forstår udmærket godt at man kan blive pist over løse hunde, men jeg fik personligt den opfattelse af den her tråd, at du gik efter damen og ikke bolden.
    ........................................

    ........."Men ud fra de 2 historier der blev præsenteret, der virkede det på mig som at at hvem hun var, var vigtigere, end selve episoden, som da bestemt har været irriterende, for ellers havde du jo ikke taget den op. "



    Jeg tror, at retrieverdamen gerne vil have det til at se sådan ud, - at jeg går efter hende og ikke efter hendes handlling.

    Jeg er i den situation ( - og det ved hun godt ), ( og det ved andre godt ) at jeg jo netop fordi jeg nåede at afværge et evt. slagsmål, ikke har et "bevis", som jeg kan gå til politiet med.
    Jeg har før skrevet om en evt. politianmeldelse, - og jeg er stensikker på, at den falder for en "bagatel-grænse", netop fordi vi her vil komme til at høre den gl svada "der skete jo ikke noget".

    Så når jeg går ind og skriver, som jeg gør, så er det imo den eneste effektive måde at trænge ind til retrieverdamen på.
    Beskeden er nået hende.........nu vil det vise sig, om hun bliver ved med sit forehavende.



  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #187   8. aug 2017 minion: jeg vil mene at det netop er relevant når der er tale om en "hundekyndig" person..

  • #188   8. aug 2017 Så bliver det sgu for sært!

    Jeg er helt med Lise i denne sag, som skrevet og argumenteret for i den anden tråd.
    Men det er Mette, der er en kær ven for mig og Lise, jeg i tidens løb har været i konflikt med rent skriftligt rigtig mange gange.

    Den slags skal man sgu da kunne skille fra hinanden.
    Handlede det om at støtte sine venner, så var jeg sgu på Mettes side i denne sag.

    Men det er faktisk ikke det, det handler om.


  • #189   8. aug 2017 Det undrer mig meget, at i de normale løs hund uden kontrol tråde er "alt" ok for at standse fremmede hunde og ejer ... men fordi Lise spørger om navn og tager foto er det bare så slemt. Ingen af de to ting er ulovlige.

    I den slettede tråd, kunne man også se brugere herinde, som normalt går helt amok, fortælle at det var helt fint at bruge "løbe væk metoden" som indkald for hundene kom jo... host host eller måske Lise der skræmte dem væk, og det var jo ikke så slemt at ejeren var så langt væk, at hun næsten ikke kunne se sine hunde.

    Jeg kan da se, at jeg skal ud og lave lidt ballade med min retriever... for her er der da ingen konsekvenser... og nå ja Lise er da helt tosset eller noget.

    Jeg kender ingen af de to parter, men vil fandme ikke sættes i bås med retrieverdamen blot fordi jeg ejer samme race.


  • #191   8. aug 2017 Enig Louise.
    Jeg synes som sagt bare at det var sjovt.
    Jeg ved at der sidder folk herinde der hader løse hunde og hvor der er ingen kære mor, men de selv samme personer så man forsvare retriever damen. Det ER da sjovt og en anelse komisk.


  • #193   8. aug 2017 Der var en, der var påfaldende og som også blev konfronteret med det i tråden.

    Hun er ikke i denne tråd, så jeg skriver ikke navnet, I ved hvem.

    Og jeg havde en stærk fornemmelse i den første del at tråden, at lab-damen fik lidt ekstra støtte som følge af hendes identitet.

    Men det blev mere udvasket i trådens forløb.


  • #194   8. aug 2017 Rimer det på pommes frite?

  • #195   8. aug 2017 Hahahahaha

  • #196   8. aug 2017 Der var flere..
    Men som sagt, jeg synes bare det var sjovt smiley


  • #197   8. aug 2017 Jeg er virkelig dårlig til ledetråde..

  • #198   8. aug 2017 Arh okay nu fes den ind smiley

  • #201   8. aug 2017 Pom-fritt ..

  • #203   8. aug 2017 Ja her tog det også lige et øjeblik smiley

  • #204   8. aug 2017 Undskyld mit fravær - "biksen" kalder de næste timer..............bare til info. smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #205   8. aug 2017 Og HG hvor folk råber op om udhængning for et godt ord. Nu det pludselig helt fint. Man kan altid finde noget der er sjov.

    Jeg kan se at jeg lader folk slippe for let. Kamera ,kuglepen og tov må jeg have med i fremtiden


  • #206   8. aug 2017 Det er ikke kun udhængning, hvis man direkte skriver en persons navn, i en forbindelse som denne. Det er udhængning, hvis udeforstående, ved hjælp af oplysningerne, i beskrivelsen af personen, kan identificere omtalte person ... Bare til info. og så ingen begynder at rode sig ud i noget lign.

    Det er set flere gange herinde, når det kommer til fx. Hundevrøvleren, at så snart der kan argumenteres for, at dennes navn/identitet nemt kan findes/gættes, ud fra det skrevne, så slettes tråden, da det er udhængning, når det skrevne kan skade personens agtelse. Offentlig person eller ej !!

    Min holdning til selve debatten er, at har man sin hund løs, så SKAL den være under kontrol, ellers skal der snor på, altid. Laver man en fejl (kommer til en enkelt gang, at slippe sine hunde, hvor det viser sig, at de ikke er indkaldssikre), så sig undskyld, og sørg for, at denne fejl ikke gentager sig. Personen med labberne er tydeligvis uansvarlig, og dette skal selvf. påtales, og hvis ikke denne uansvarlige adfærd ændres, skal det have konsekvenser, for personen som hundeejer. Hvad personen ellers er, bør være irrelevant.

    Når det så er sagt, så ville jeg personligt, blive voldsomt bange, hvis en person begynder at skabe sig som en sindsyg (sådan ville min hjerne tolke det, rationelt eller ej, jeg ville gå helt i forsvar), og følge efter mig, forlange navn, og tage billeder af mig. Jeg ville ikke kunne samle mig om andet end at komme væk, så hurtigt som muligt.

    Hvis vedkommende så ved hvem jeg er, så ville jeg da håbe, at denne efterfølgende, ville tage kontakt på en mere hensigtsmæssig måde, evt. på FB, eller lign. Så jeg kan give min uforbeholdne undskyldning. Og så den anden person med rette, kan gøre mig opmærksom på, at min uansvarlige måde, at lufte hund på, er et reelt problem for mange hundeejere i området, og at disse selvf. går videre med dette, til rette myndighed, såfremt min uansvarlige adfærd, ikke er set for allersidste gang ... Det er ikke en trussel ... det er et løfte.

    Hvis så mange har et problem med samme dame, skal der selvf. handles på dette. Men det må kunne gøres mere hensigtsmæssigt, for ikke at sige mere lovligt.

    Jeg er imod offentlig udhængning punktum.


  • #207   8. aug 2017 Jeg må indrømme jeg har fulgt tidligere og denne tråd på siden og synes det er påfaldende komisk at nogle som man ser i andre tråde om løse hunde synes ALT er ok for at gå den løse hund væk fra egen hund, men i denne sag så forsvarede en del af dem lab damen? XD

    Det viser et billed af at der er forskel på folk og måske også hunderace når det handler om løse hunde.

    Jeg må dog sige at jeg forstår Lise her. Meeko kan ikke lide hanhunde og jeg ville nok blive lettere panisk hvis en stor lab han kom tonsende over mod ham.

    Jeg synes ikke på nogle måde at løse hunde er fedt. Vi holder selv Meeko i snor på steder hvor jeg ikke stoler helt på hans indkald, og det er bare ikke fedt at stå med en hund i meget kort snor overfor en større løs hund.


  • #209   9. aug 2017 Jeg havde, modsat visse andre, nosser til at gå imod trådens helt klare formål, som tydeligvis er "se hvor døøøøgtiiiiggggg Lise er, og hvor dååååååm Mette med labberne er".

    Nosser ? En person, der gemmer sig bag en anonym profil har dæleme ikke noget, der bare tilnærmelsesvis kan benævnes nosser.
    So don´t flatter yourself, Sunshine ...

    JOg ærligt Martine, som niveauet er i denne tråd, så er jeg ret glad for at nærmest ingen ved hvem jeg er.

    Ja, jeg kan forstå at det klart må være en fordel at "nærmest ingen" ved hvem man er, når man kun tør at sidde herinde og fremføre sin argumenter og når det kommer til stykket er et patetisk "jeg tør ikke stå ved hvem jeg er" skvat !

    Sølle ... men allermest sjovt når du beskriver dit "mod" smiley




  • #210   9. aug 2017 #208

    Hvem påstår, at fordi man syntes at Lise overreagerede, samtidig gav carte blanche til damen med aberne ?

    Jeg synes at damen med aberne står til dummeflade og cirkelspark - jeg ville ikke have benyttet Lise metode - jeg kender ikke Mette - jeg er ikke bon-kammerat med Lise ...

    Hvilken bås skal jeg smides i efterhånden ???


  • #211   9. aug 2017 Lige lidt eftertanker..............

    Man mener, at jeg "overreagerer", fordi jeg "følger efter" retriever-damen.

    Jeg tænker, - hvis man lige står og har kyst 2 hunde væk, og der ingen ejer er i nærheden, - ville andre så ikke være nysgerrige på, hvem der mon ejede dem?

    Første gang jeg ser hende, er hun i mit synsfelt i ganske få sekunder, før hun forsvinder bag buskadset.

    Iflg. hendes forklaring i den tråd, som desværre blev slettet, løb hun for at få hundene med sig.....................eller fordi hun allerede dér åbenbart var voldsomt bange, fordi jeg råbte "Hallo".........................eller ......nåååå nej...........som hun også forklarede som 3. udlægning, så troede hun, at jeg kaldte på mine egne hunde.
    Men det er så dét, der er min overreaktion eller ?

    Næste gang jeg ser hende, kommer jeg frem af buskadset ( der går en sti igennem ) længere fremme, hvor hun står på p-pladsen ved sin bil. Og det er dér, jeg får kontakt med hende sådan rigtigt. Jeg råber ( - for ellers ville hun ikke have kunne høre mig ) "Hej, jeg vil gerne tale med dig".
    Mon det er dér, jeg overreagerer?

    Den snak jeg har med hende, - ja, jeg præsenterer mig selv, - hun ønsker ikke at sige sit navn. Fair nok, - jeg står jo ikke og skriger op i hovedet på hende. Hun må da selv om, om hun vil tilkendegive, hvem hun er, men dét, at hun ikke gør det, - dét at hun hverken 1. eller 2. eller 3. eller 4. gang giver mig en undskyldning...................dét fortæller MIG noget om denne dame.

    Jeg tager et billede af hende, - fra ryggen på lang afstand og jeg fotograferer hendes bil / nummerplade, så det er igen ikke noget med at jeg hidsigt trækker min telefon op og fotograferer hende forfra midt i vores samtale. Den forløber ret ( relativt roligt, - dog er jeg selvfølgelig oprevet, men jeg kalder ikke damen for ukvemsord, jeg bander og svovler ikke ), og damen ser bestemt ikke bange ud.

    Jeg har ikke brugt dem til noget som helst.

    Nå...........det var lidt ekstra info.

    Og jeg ville stadig gøre nøjagtig det samme den dag i morgen.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #212   9. aug 2017 Lise: igen, det er IKKE retriver damen som skrev i den slettede tråd - men en meget mærkelig trådstarter som skrev som retriver-damen, fordi at hun mente at hun derved kunne skabe en forståelse for situationen.

  • #213   9. aug 2017 Det kan godt være hun mente det - for mit vedkommende blev det så grobund for endnu mere forvirring.
    Konklusion: det var en lisså dårlig ide som når retrievertrunten beslutter sig for at løbe væk.


  • #216   9. aug 2017 jeg endte med at blive nygerrig... men selvom google normalt er min ven, så har jeg stadig ikke fundet ud af hvem flugttrunten er - såeh....

  • #217   9. aug 2017 Jeg aner heller ikke, hvem hun er, men undres over den store forståelse, der er ift løse hunde.
    Lad os tage et tænkt (men slet ikke umuligt) scenario. Lise er 80år gammel med lilla hår. Hun er lettere gangbesværet, men nyder stadig at lufte lille Perletand, som i mit scenario tager skikkelse i form af en toy-puddel. Mon episoden så havde endt lykkeligt?
    Det kan blive næste tråd, hvis ikke den slags hundeejere(labbemor) konfronteres og standses i "uheldig" adfærd


  • #218   9. aug 2017 Jeg er helt enig med Søren her.

    Det kan et eller andet sted være pisseligegyldigt om man kender eller ikke kender trunte1 eller trunte2, hvad deres beskæftigelse er, hvad størrelse hund det er, om trunte1 føler sig truet af trunte2's løse hunde, om vinden var i vest eller solen skinnede fra en skyfri himmel.

    Faktum er, at man skal have styr på sine løse hunde - og render de uopfordret hen til en anden (med eller uden hund), så må man være klar på at vedkommende ikke altid klapper i sine små hænder af jubel over at fido kommer brasende... OG man må klar på at få lettet røven, fanget sin(e) hund(e) ind og sige et dybfølt UNDSKYLD.
    Længere er den sådan set ikke. Og det er ER faktisk ikke så svært at gøre... når selv jeg kan, så kan alle andre osse.


  • #219   9. aug 2017 Jo det burde ikke have noget at sige om man kender dem i sagen eller ej. Men det havde det åbenbart lidt alligevel for nogle i tråden.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #220   9. aug 2017 Jeg ser ikke nogen stor forståelse.Tværtimod.

  • #221   9. aug 2017 Ida og Figo

    Nej, det er vi jo altså så ikke på dét punkt. Tak for den indrømmelse. smiley


  • #222   9. aug 2017 AT - Rollos evige tjener

    " Lise: igen, det er IKKE retriver damen som skrev i den slettede tråd - men en meget mærkelig trådstarter som skrev som retriver-damen, fordi at hun mente at hun derved kunne skabe en forståelse for situationen. "

    LOOOOL - aj, - så er man sgu da lidt til en side *GGGGGG* Kæft, hvor patetisk. Sorry, - dét er ikke helt normalt.


  • #224   9. aug 2017 Jeg forstod at Mette havde kopieret et indlæg fra labdamen og sat ind.

    Eller, det sagde folk ihvertfald i tråden, jeg kunne ikke helt gennemskue det.


  • #225   9. aug 2017 Søren u

    " Lise er 80år gammel med lilla hår. "


    *LOOOL , - det bliver en god dag. Tror jeg skal til at "være" herinde igen, - man bliver jo i helt godt humør helt fra morgenstunden.

    Ps. Det er jeg liiiiiige om lidt.


  • #226   9. aug 2017 Jeg fandt det på en googlesøgning og en fb-søgning.
    Men nej, der var da ingen bekræftelse af, at det var den rigtige, jeg havde fundet.

    Og den er i øvrigt ikke kommet.


  • #228   9. aug 2017 Jeg fandt aldrig ud af hvor det var kopieret fra.

  • #229   9. aug 2017 Lise
    Ja, nu griner du, men pludselig står du der med en lille, lettere deform puddel med fartstriber i øjenkrogene smiley


  • #230   9. aug 2017 CH

    "Jeg forstod at Mette havde kopieret et indlæg fra labdamen og sat ind. "

    - også den forståelse jeg selv fik.


  • #232   9. aug 2017 Søren u

    Ha, ha, ha, ha - det er liiiiige mig..............


  • #233   9. aug 2017 Jeg troede det var en omskrivning af episoden skrevet fra "den anden side, men ikke af labdamen selv. Simpelthen fordi det virkede lidt karikeret, lidt for meget rystende nervevrag og lidt for langt fra den anden vinkel.



  • #234   9. aug 2017 jeg har fundet Lise

    profilbillede
  • #235   9. aug 2017 CH

    Ja, når man vil fabrikere en "alternativ sandhed", så skal man nok stå tidligere op.


  • #236   9. aug 2017 Det var forvirrende ja på den måde det blev skrevet og stillet op.

  • #237   9. aug 2017 Gotta Poke ém All


    UD - HÆNG - NIIIIIIIIIIIIIIIING !!!!!!!

    Nu kan jeg ikke mere færdes incognito, når jeg stalker stakkels søde retriever-ejere.


  • #238   9. aug 2017 .

    profilbillede
  • #239   9. aug 2017 Ha, ha, ha - Gotta Poke ém - mit forbillede er nu Clinten i scenen "Do U feel lucky....."......................men bare bring ém on.

    Nå - tid til arbejde.


  • #242   9. aug 2017 Nej.

  • #244   9. aug 2017 Nej men det var vi altså andre der kunne. Men ro på, jeg fandt det som sagt bare sjovt smiley

  • #246   9. aug 2017 Det er også i orden.

  • #247   9. aug 2017 Ida og Figo

    Nogle skulle have gået til Louis Nielsen smiley

    Spøg til sige.................jooooo, du laver skam en fin indrømmelse, når du skriver :

    " Havde de bidt min hund eller været aggressive havde det måske været anderledes. "

    - nemlig smiley


  • #248   9. aug 2017 Jeg håber da sandelig ikke, at mine indlæg i den slettede tråd kunne opfattes som andet, end de var.
    Jeg kan sagtens sætte mig ind i, hvorfor Lise reagerede på de løse hunde, som hun gjorde. Jeg kan også sagtens sætte mig ind i, hvis Lises læser den forreste hund som værende "ude på ballade" - det kunne nemlig være en præcis beskrivelse af min yngste Lab, hvis jeg formastede mig til at tage snoren af ham! Ikke alle Labber er søde, "de gør ikke noget" hunde smiley
    Så jeg er helt på Lises side, indtil hun følger efter, tager billeder af og skriver FB-opslag om den her famøse Labdame. Det ville JEG ikke selv have gjort - jeg ville blot være gået derfra og have bandet og svovlet over endnu en idiot med løse hunde. Om Lise handler korrekt i situationen - ja, det skal jeg ikke gøre mig til dommer over, da Lise og jeg tydeligvis er to forskellige personlighedstyper smiley

    Det skal til sidst siges, at selvom jeg er på Lises side, så kender jeg altså ikke Lise smiley Jeg kender til gengæld Labdamen og kan i DEN grad nikke genkendende til det billede, som Lise tegner af hende smiley


  • #250   9. aug 2017 kunne det tænkes... og nu postulere jeg bare ud i det grønne...

    Men hvis det nu var mig, som havde haft en kedelig oplevelse med en eller anden truntebrian, så er det ikke utænkeligt at jeg havde gjort mig tanker omkring episoden... altså om jeg måske havde ramt truntebrian på en dårlig dag, eller om truntebrian altid var sådan - og om der derfor var nogle som kunne nikke genkendende til mine oplevelser med truntebrian. Den eneste måde at få svar på et sådan spørgsmål er jo så netop at gå online med det... for lur mig lige om man kan sætte sig hjem i sofaen med hænderne i skødet, og få det til at vælte ind med henvendelser.


  • #251   9. aug 2017 jeg læste det nu ikke som om at "folk" mente Lise overeagerede i situationen ...heller ikke at man kunne trænge til at få oplevelsen ud ved at skrive den på fb .... men at man i denne beskrivelse på fb gjorde muligt for nogen at finde ud af hvem damen var .... det er i hvert fald det der for mig er overreaktionen ....

  • #252   9. aug 2017 Ida og Figo

    " Lise, en nedladende tone klæder ingen. "

    - og det gør en bevidst, systematisk og konstant ignorering af, hvad jeg ellers skriver og uddyber om hunden, heller ikke.

    Men der er bestemt ikke noget nedladende i at give indrømmelser, - ej heller at takke for det, - dét mener jeg da!



  • #253   9. aug 2017 Hanne

    Det er muligt, at nogle vil have en "formodning" om, hvem retrieverdamen er, - men kun dem, jeg har sagt det til privat, VED det.

    Hvem DE så har sagt det til, - og hvordan det har forgrenet sig på dén måde, - dét mener jeg stadig ikke er "udhængning".


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #254   9. aug 2017 Man må håbe at damen har indset at ikke alle finder sig i det. At andre med samme opførelse tænker over,at det også kan ske for dem en dag, hvis man ikke får styr på sin hund.

    Så kommer der noget godt ud af det og ingen skade er sket. Man har vil lov at være optimist.


  • #257   9. aug 2017 Ida og Figo

    Jeg ved ikke om du med vilje misforståer. Det virker en andelse trættende. Jeg skriver igen og igen ( - også i den tidligere tråd, som er slettet ), at retrieverdamens ene hanhund optræder aggressivt, - at han ikke kommer "bare" for at hilse, - at jeg afværgrer et evt. slagsmål.

    Gang på gang på gang negligerer du denne information:

    Citat dig : " Ikke hvis jeg havde skræmt to ikke-aggressive retrievere væk. Havde de bidt min hund eller været aggressive havde det måske været anderledes.

    Men sådan er vi jo så forskellige smiley ( citat slut )

    Nu havde jeg altså ikke skræmt 2 ikke-aggressive hunde væk, - jeg havde skræmt ÉN aggressiv hund væk, sammen med dens medløbende ikke-aggressive fætter. Så derfor er din første sætning ( "Ikke hvis jeg havde skræmt to ikke-aggressive retrievere væk") jo ikke relevant.

    Det bliver din næste sætning derimod, da den ene hund jo VAR aggressiv.

    Derfor....................tak for din indrømmelse. smiley


  • #258   9. aug 2017 Jeg ser/så ingen, som synes at retriverdamens adfærd er ok. De fleste af os ville blive røvirriterede over at blive "rendt over ende" af et par løse hunde, som er ude af kontrol, og evt. halvagressive. Jeg selv ville blive temmeligt irriteret, og ville sagtens kunne finde på at skælde ud i situationen.

    De fleste af os har jo prøvet netop den situation, og for mit eget vedkommende, er det sket rigtigt, rigtigt mange gange, mens jeg boede i København. Og det sker jævnligt her på Lolland. Men når det så er sagt, så vil jeg da også indrømme, at mine hunde så sandelig også har opsøgt fremmede hunde, hvor det ikke var helt planlagt/tilladt. Hvilket jeg selvfølgelig har undskyldt mange gange.
    Vi er kun mennesker, og vi begår allesammen fejl. At det nu viser sig at retriverdamen åbenbart ofte laver det stunt, og tilsyneladende ikke gider at ændre på sin adfærd, gør bare situationen endnu mere speget.
    For selvfølgelig skal én dame ikke rende rundt og hærge et helt område, med sine løse og ukontrollerede hunde. Omvendt så kunne sagen måske også være løst ved at hundeejerne, som følte sig chikaneret af damen, kunne have mødt op i samlet flok og taget en samtale med hende, kontaktet hendes klub, anmeldt hende til politiet, eller ?

    Det er den her del med udhængning på nettet, som jeg protesterer imod. Det synes jeg er en voldsom overreaktion. Som jeg forstår det, er det første gang at Lise løber ind i retriverdamen, og når det "kun" er sket den ene gang, og ingen kom til skade, så kunne man måske have klaret det ved at skælde ud ?


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #262   9. aug 2017 Minion: jeg tror at folk har forstået at du syntes at reaktionen var overkill smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.008
    #264   9. aug 2017 lidt på repeat?? nok mærkere meget smiley

  • #266   9. aug 2017 Det ville have været klædeligt, hvis den oprindelige "mikrofonholder" havde været lidt mere aktiv i debatten. Først skider man i ventilatoren - derefter 'gone with the wind' smiley

  • #268   9. aug 2017 Mon ikke den bare skal have lov at dø ud.

  • #270   9. aug 2017 Som? Jeg tænker bare at alle jo nok har sagt hvad de ville.

  • #272   9. aug 2017 Jow også dig!

  • #274   9. aug 2017 Mareridt i nat..
    Tak Minion


  • #276   9. aug 2017 Nej tak for fanden da

  • #277   9. aug 2017 Jeg var ikke bekendt med, at en flapøret tysk hønseslambert også kunne bruges på ræv

  • #279   9. aug 2017 Gør det samme inden jeg går i seng. Sov godt Minion

  • #281   9. aug 2017 Ew!

  • #286   9. aug 2017 Gå i seng Minion

  • #299   10. aug 2017 Vel for at finde ud af hvem det var.
    Det havde været mit motiv, hvis jeg havde stået der.

    Hvis man har en forhåbning om at kunne gøre noget som helst ved noget må man samle dokumentation.
    Hvis man har overvejelser om at anmelde, så er dokumentation nødvendigt.
    Jo flere, der har det, jo mere sandsynlighed for at det tages alvorligt.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #301   10. aug 2017 Anmelde hvad. Et par løse hunde?.

  • #302   10. aug 2017 Nej. Ikke et par løse hunde.
    Men når mavefornemmelsen siger at dette ikke var en enlig svale, så kunne det komme til hjælp for nogen, der var mindre heldige end Lise.

    Mavefornemmelsen var tydeligvis god nok.
    Og jeg håber da, at andre samler dokumentation, hvis damen fortsætter ufortrødent.


  • #303   10. aug 2017 Jeg havde også skrevet nummerpladen ned, hvis jeg var i en lignende situation. Langt bedre end plan B.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #304   10. aug 2017 Jeg have rullet hende i tjære og fjer. Mindre kunne ikke gøre det.

  • #306   10. aug 2017 Hun vidste ikke hvem det var, men fandt ud af det senere..

  • #307   10. aug 2017 Mike´s Mor

    Denne her tråd - og forgængeren - har kørt i .. hvad .. en lille uge. Det er så opslidende at folk som du nu kommer ind fra sidelinien og begynder at påstå ting, som man, hvis man havde gidet at læse lidt med i tråden havde været informeret om IKKE var i tråd med virkeligheden.

    Læs INDEN du kommenterer ..


  • #309   10. aug 2017 Kan man egentlig dokumentere at hundene har været løse og generet en ud fra et foto af personen bagefter?

    Hvis man kan, så skal den del af loven ihvertfald ændres ...


  • #311   10. aug 2017 Man kan dokumentere at hun var der.

    Vidneforklaringer kan gøre resten. Men der bliver intet gjort før der er flere af dem.


  • #312   10. aug 2017 Først og fremmest kræver det at man kender identiteten..

  • #314   10. aug 2017 Det er jo også praktisk med nummerpladen, hvis man nu skulle rende ind i vedkommende igen, en anden gang, og det her rent faktisk ender galt.

    Et billede af nummerpladen synes jeg er okay.


  • #316   10. aug 2017 Det kan man heller ikke, men politiet kan finde frem til vedkommende, hvis fx. hendes hunde har flået min. Hvis hun så nægtede det, kan man bevise, at hun som minimum har været på stedet.

    Jeg kender flere der tager et billede af nummerpladerne på de biler, der holder parkeret ved siden af deres biler, når de forlader den, på en offentlig parkingsplads, i de større byer ...

    Jeg tager billeder af nummerpladerne på biler der er mistænkelige, i det lille samfund, jeg bor i. Uskadeligt, men rart at have, i tilfælde af, at en efterforskning skal sættes i gang. Så har politiet et udgangspunkt.

    Fx. var der en kvinde der tog sine meget aggressive golden retrievere med i Hundeskoven. Da politiet blev involveret i sagen, blev nummeret på hendes nummerplade slået offentligt op, med henvisning til, at vi skulle kontakte politiet, hvis vi så hende derude. På den måde kunne de med rimelighed bevise, at hun brugte skoven, og at det var hende, og hendes hunde, der stod bag overfaldene derude.

    Den info. blev sendt til alle Hundeskovsgrupperne i området.

    Blev hun stillet til ansvar? Hun stoppede med at komme i Hundeskovene i hvert tilfælde.


  • #318   10. aug 2017 Mike -

    Ja, det har du da - men .. hvor ville man kunne afkorte trådene, hvis folk gad at LÆSE inden de bare spurgte og spurgte og spurgte ....


  • #320   11. aug 2017 Gosh, - lever denne tråd endnu.

    Takker for stand in-svarene, - de er HELT i tråd med, hvad jeg selv ville have svaret.

    Nu er jeg altså ikke én af dem, som konstant render rundt med min mobiltlf. klar parat, så man kan vel nok tænke sig til, hvorfor jeg ikke har nogle optagelser af selve episoden, hvor retrieverne kommer brasende mod mig og mine hunde.

    Havde jeg kun taget et billede af bilen / nr. pladen, så kunne man jo påstå, at det var en anden person, som kørte den dén dag.
    Jeg tog et billede af damen på vej væk, - fordi jeg 1) ikke anede hvem hun var på dét tidspunkt..............og 2) for at kunne dokumentere ( i fald en politianmeldelse skulle komme på tale ), at hun var på stedet det pågældende tidspunkt, og jeg har ingen intentioner om at bruge disse andet end til de formål.


  • #322   13. aug 2017 nyder da lige popcorn og cola - sikke et stort ståhej et indlæg på en lukket fb-gruppe kan skabe.

  • #323   13. aug 2017 Øhhh "lukket" ???

  • #324   13. aug 2017 Og fedt at komme på banen så mange dage for sent ..

Kommentér på:
Røg tråden ??

Annonce