2.290 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Cushing syndrom Cushing syndrom

Hej kære hundeelskere.

Vi er i den sørgelige situation at vores 7-årige hanhund har fået konstateret Cushing syndrom.

Vores dyrlæge har talt om medicinering resten af hans liv eller aflivning.
Men vi ved ikke rigtig hvordan fremtiden vil være for vores hund hvis vi vælger medicineringen.

Hvad har folk af erfaringer med Cushing og medicinering?
Kan hunden få et godt liv på trods af sygdommen eller er en aflivning mest hensigtsmæssig?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cushing syndrom
  • #1   8. aug 2017 Har ingen erfaring med sygdommen, men ved at den har været omtalt herinde før, måske du kan finde lidt info her: http://www.hundegalleri.dk/forum/sogeresultat?search=Cushing&sort=5

God bedring.

• #2   8. aug 2017 Jeg synes da I skal kaste jer ud i det. Prøv medicinen og se hvordan han reagere på det. Det er jo ikke rigtig til at spå om smiley

• #3   8. aug 2017 Synes også uden tvivl i skal kaste jer ud i medicinering!

tænker dyrlægen havde sagt hvis det var en dårlig mulighed.. og ville have fratalt jer det!

nu kender jeg ikke sygdommen, men synes dog i skal prøve!

god bedring til jeres lille nus smiley

• #4   8. aug 2017 Jeg synes da bestemt også, at I skal give det et forsøg.

Aflivning kan man altid vælge, hvis det viser sig at medicinering ikke virker.

Held og lykke med det. Jeg håber, I får nogle gode år endnu.

• #5   8. aug 2017 Mine svigerforældres ene hund har lige fået konstateret Addisons - dvs. "det modsatte" af Cushings, en for lille produktion af kortison og binyrebarkomon.

De er godt nok lige startet på medicinen, og ved at få den justeret til og holder øje med blodprøver etc. - indtil videre har sygeforsikringen dækket dyrlægebesøgene (udover medicinen selvf) og efter hunden kom på medicin, har det kørt fint igen.

Der er nogle hensyn de skal tage, og i det længe løb vil medicinen sikkert have en indvirkning på hundens levetid, men for nu trives hun og medicinen fungerer.

Så ville da give medicinen en chance, og se om det kan fungere, der er selvfølgelig en risiko for at det ikke fungerer, men personligt havde jeg prøvet medicinen først.

• #8   8. aug 2017 smiley

• Jette  J
    Jette J Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 6 Følgere: 1 Svar: 2
    #9   17. feb 2018 Min kære tibber fik konstateret custingd syndrom for ca 6mdr. Siden. Han tissede hele tiden og drak en hel vandskål Tom ad gangen , hans appetit var uendelig stor og han stjal alt hvad der kunne spises (det gør han stadig). Han mistede en masse pels og lignede slet ikke den hund jeg elsker. Nu ha han fået medicin et halvt årstid og det har hjulpet på drikkeriet og tidsserier , men han er stadig glubende sulten og hans pels kommer ikke igen. Er der chance for at pelsen vokser ud igen?
    Vh. Jette

• #10   17. feb 2018 Tid til at komme med en lille update.

Det endte desværre ikke godt for vores bamse.
    Han kom på medicin og fik det bedre, hans pels begyndte at komme tilbage og han begyndte at drikke normale mængder, hans inkontinens stoppede også.

Alt var godt indtil omkring november, han virkede ikke dårlig på nogen måde men det begyndte lige så stille at gå den anden vej igen.
    December og januar gik det pludselig meget hurtigt.
    Vi tog ham til dyrlægen som bekræftede at han havde fået det væsentlig værre, og at han virkede som en gammel hund på trods af at han kun var 7.
    Hun var enig med os i at det nok var en god idé at aflive, men at det selvfølgelig var vores beslutning.

Vi besluttede at give ham fred, da vi ikke længere mente at han havde en god livskvalitet og formentlig led mere end han gav udtryk for.

Jeg håber det går bedre for jer andre med cushing hunde.

• Jette  J
    Jette J Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 6 Følgere: 1 Svar: 2
    #11   17. feb 2018 Hej Astasia
    Jeg er også lidt bekymret for min lille Pyrus, lige nu fungerer han men jeg er ikke sikker på at han har det godt , han skal ikke være her for min skyld han skal have et værdigt liv, men det er svært

• #12   17. feb 2018 Øv en trist opdatering smiley Er ked af at I ikke fik længere tid sammen.
    Men tak for update.

• #13   17. feb 2018 Det var trist, det gør mig ondt.

I har gjort, hvad I kunne, givet det en chance og taget konsekvensen, da medicinen ikke længere kunne hjælpe ham. Det er ikke den store trøst lige nu, men mere kan ingen gøre.

• #14   7. mar 2018 Hej Jette J.

Det er nemlig rigtig svært.
    Vores spiste også alt hvad han kunne komme i nærheden af. De sidste to måneder tabte han sig meget hurtigt på trods af at han fik det samme at spise som han plejede.
    Den sidste tid havde vi rigtig svært ved at beslutte os for aflivning eller ej, men vi nåede til et punkt hvor der ikke var anden udvej.
    Vi kunne godt have holdt ham i live længere på en højere dosis, men det ville have været egoistisk.

Efterfølgende har vi været lidt træt af den information vi fik fra dyrlæge 1 som var vores faste dyrlæge.
    Hun havde givet udtryk for at på medicin kunne han sagtens få et normalt hundeliv.

Dyrlæge 2 som vi fik aflivet hos, gav en helt anden melding. Hun fortalte os at cushing hunde generelt ikke levede længe og at de sjældent havde et rigtig godt hundeliv.

Jeg håber Pyrus er en af de heldige.

Og tak til jer andre for de trøstende ord.

Kommentér på:
Cushing syndrom

Annonce