{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

AT
AT
Tilmeldt:
2. apr 2017
Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010

gentagende problem med hunde. {{forumTopicSubject}}

lidt inspireret af trådende om de løse hunde.

Hvis man står i en situation med en person som altid har sin hund løs, og derved skaber en mulig farlig situation (fremmed hund + fremmed hund kan hurtigt give ballade)

Hvis denne person har været til stor gene for andre andre flere gange, ofte er blevet påtalt, og bedt om at holde sin hund i snor, og indkaldet ikke er sikkert.
Hvis der aldrig endnu er sket bidskader, men man egentligt kun "venter" på at det sker.

- hvordan griber man så sådan en person an, for at nå ind til denne?

Tænker ikke at politiet er til megen nytte, eller er de?

(Denne tråd er inspireret, men på ingen måde lavet for at vi skal kører vidre i den anden debat, så venligt undlad at nævne den episode, tak!) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gentagende problem med hunde.
  • #1   8. aug 2017 Det er faktisk skrevet ind i loven, at politiet kan gribe ind hvis en hund er til gene/frygt for andre. Så start med at læse der smiley

  • #2   8. aug 2017 Lader være med at gå hen i nærheden af den smiley

  • #4   8. aug 2017 Her i området var der en ambullblanding, som endte med at blive meldt til politiet, og den fik så påbud om at bruge mundkurv altid, udover self snor.
    Det gør de nu ikke, men ejeren er til gengæld blevet noget "sky"; går sjældent hvor der er mange, går på tidspunkter hvor få er ude, har nu altid hunden i snor.
    Det er alt sammen noget, der foregik lang tid før jeg flyttede til området, så det er hvad, jeg har fået fortalt.
    Jeg tror, at så længe ejer holder sig væk, og der ikke sker flere episoder, så er folk ligeglade med, at de ikke overholder påbudet. I princippet kunne man vel godt brokke sig til politiet over det... Men som situationen er nu, fungerer det jo:)

    Men ja, man kan så åbenbart godt få politiet til at reagere, uden at en hund er blevet skambidt.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #5   8. aug 2017 frk. jensen: nu kan man ikke vælge ikke at møde folk. når episoderne opstå, så sker det jo netop fordi at man ikke opdager hinanden inden at det er forsent.

  • #6   8. aug 2017 Jeg mener stadig det skal meldes til politiet, eftersom det er lovpligtigt at have snor på sin hund.

  • #7   8. aug 2017 AT hvis man ved hvilken hund der laver udfald kan man godt..

    så kan man fx vende om og gå den anden vej..


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #8   8. aug 2017 Frk. Jensen: prøv at læs havd jeg skriver smiley

    - episoderne opstår oftes fordi at man ikke ser hinanden inden det er for sent - hvordan skal man kunne vende om hvis man ikke ved at personen kommer?

    Hvis man har gentagende problem med en person, så vender man selvfølgelig om hvis man ser denne.


  • #9   8. aug 2017 det står der intet om i startindlægget

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #10   8. aug 2017 Frk.: Hvad mener du?

    #5 var henvendt til dit svar nr. #2..
    ---

    Ved i hvad man gør for at have bevis for sin påstand?
    Det er trods alt påstand mod påstand, så længe at man ikke har et fysisk bevis. smiley smiley


  • #11   8. aug 2017 Hvis flere er generet, ville jeg simpelthen fortælle personen, at får denne ikke snor på, så bliver der lagt en politianmeldelse.

    Med hensyn til bevis for sin påstand, vil det nok være godt, hvis du kan finde nogle andre, der kan bakke op om det, du siger smiley


  • #14   8. aug 2017 Ida, forkert. Der står fx ikke noget skilt om at man skal have snor på sin hund på stranden (i sæsonen), eller inde i byen, men det skal man ifølge lovgivningen.

  • #15   8. aug 2017 Man skal ikke have snor på sin hund i byen. Loven siger bånd eller fuld kontrol. Dog kan den enkelte kommune lave andre regler, men det har meget få gjort.
    På stranden må hunde være løse om vinteren.
    I offentlige skove skal hunde være i snor med mindre der er tale om en hundeskov.


  • #16   8. aug 2017 Men der står i opslaget at indkald ikke er sikkert = ikke under kontrol?

  • #19   8. aug 2017 Frk Jensen: man kan altså ikke altid bare vende om. Coco kom på et tidspunkt op at slås med en foxterrier, efter det så den sig bare SÅ gal på hende, at den gik i "killer mode", når den så hende.
    Og det blev såmænd til 5 angreb, hvoraf hunden kun var i snor én gang! (Her var uheldet at den kom løbende med sin ejer rundt om et hjørne, hvor jeg stod med min, kunne heller ikke undgås, men det var så heldigvis ekstremt kortvarigt).
    Det er meget svært at gøre noget ved det, når den angribende hund er løs...

    Sidste gang det skete, blev jeg simpelthen så gal på ejer, at jeg brølede vedkommende ind i hovedet, at det nu var 5.gang hendes hund angreb min, og hvis det nogensinde skete igen, ville jeg anmelde det til politiet. Jeg har aldrig nogensinde set dem siden.

    Ift anmeldelse havde jeg ud af de 5 gange vidner til hændelserne de 2. Så om ikke andet kunne jeg vel have meldt de to angreb, og så nævnt at der egentlig havde været 5...


  • #20   8. aug 2017 Jeg har også tit tænkt, at man kan da bare vende om.

    Men da min hund blev angrebet forleden af to Border Terrier, kom de jo bare stormende og sprang på ham. Det kan man jo ikke forhindre som sådan. Det går jo ret hurtigt.

    De var så stukket ud af hoveddøren skal lige siges (uheld).

    Uanset, hvis en hund er fri, og det er en hidsigprop, så kan den med hund i snor gøre så meget end at råbe af hunden.

    I sidste ende sparke den (det hjælper dog ikke så meget ved end Border Terrier kan jeg sige, den er for hurtig.. :-D)..


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #23   8. aug 2017 Lens: men en hund behøver jo ikke være farlig før at der kan opstå en ærgerlig og uønsket situation smiley

    jeg vil nødig stå med rollo også at der kommer en løs hund hen. 7-9-13 har jeg aldrig oplevet det, og rollo plejer ikke at være god til fremmede hunde selvom at han har snor på, men det kan være svært at holde styr på to hunde hvor den ene er stor, og hvis de hopper og danser om en smiley

    birgitta: det gav faktisk rigtig god mening at skabe en forståelse af hvorfor personen gør som denne gør, også snakke ud fra det - tak smiley


  • #25   8. aug 2017 Lens: Hvordan i alverden får du fat i de fremmede hundes halsbånd? Jeg oplever nok 99% af gangene, at hundene er utroligt sky overfor fremmede, også selvom det egentlig er hunde, jeg kender - når deres ejer ikke er der, så er de praktisk taget umulige at komme tæt på.

  • #29   9. aug 2017 @Lens.

    Din ide med at træne den slags på hvalpeholdet, synes jeg er hamrende god!

    Jeg vil tage emnet op med trænerne i vores klub. For da vi gik på hvalpeholdet med vores gamle hund mindes jeg ikke at vi trænede det som sådan. Men naturligvis bør man det.

    For de færreste af os kan jo nok komme igennem et "hundeliv" eller flere uden at opleve det.

    Jeg er i øvrigt fuldstændig enig i, at at i 99 % af tilfældene er reaktioner mere forskrækkelse end reelt at situation var farlig for nogen som helst.

    Når jeg tænker overfald, så er det et direkte angreb, ikke bare et par hunde der hunde der kommer løbende og spiller op. Det er for mig fuldstændigt ligegyldigt.

    Desuden vil det være en god test af min egen frygtløshed.

    Jeg plejer jo at sige at jeg ikke er bange for noget, men lad os nu se, hvis naboens Mastiff kom buldrende om jeg så er så kæbhøj (skal dog siges at det sker næppe, store hunde er sjældent dem man hører problemer med). smiley


  • #32   9. aug 2017 @AG
    Vi skal nok lige definere hvad en stor hund er for os hver især.

    Under 10 kg lille.

    Under 40 kg mellem

    Over 40 kg stor.

    Det er fordi, at når en hund vejer over 40 kg, så er de fysisk sværere at skubbe væk. Plus, de kan tåle en hel del, uden at de reelt "går" i stykker (grim tanke uanset størrelse).


  • #33   9. aug 2017 Lens/Birgitta:
    Måske er det anderledes, når man har en lille hund..
    Eller fordi jeg kun har oplevet løse hunde, som havde brug for, at jeg tog fat i dem, pga de enten var blevet væk fra ejer, eller ville angribe min hund.. i begge tilfælde har hundene trukket sig udenfor min rækkevidde, når jeg har rakt ud efter dem. Og nej, jeg står ikke bøjet henover dem, er ikke helt idiot smiley

    Birgitta: min hund vil godt nok aldrig i flæsket på nogen hund/og hun forsøger aldrig at komme væk fra mig, hun ved da godt, hun er sikrest hos mig, hvis der kommer en aggressiv hund, hvor du lige har det andet fra, ved jeg da ikke lige..!


  • #35   9. aug 2017 @AG
    Det forklarer jo meget, og det er bare nemmere at debattere når definitionerne er i orden.

    Jeg er absolut enig i, at en hund under 8 kg ikke burde skræmme nogen som helst under normale omstændigheder.


  • #38   9. aug 2017 Åh hvor jeg dog elsker den der "lad være med at gå hvor de er."
    Der er en hundeejer her i byen med 3 westier og ser jeg hende, går jeg gerne en anden vej - hun har nemlig 2 løse hunde uden sikkert indkald og hanhunden kan ikke lide min.

    Men stadig gik jeg en dag i skoven med 2 hunde i snor, total uvidende om at jeg pludselig ville blive løbet op af de 2 løse kræ. Sådan nogle er samtidig ret lydløse, så jeg nåede kun lige at registrere en lyd bag mig, før hanhunden var over min. Da jeg først havde fået dem skilt ad og hevet min hund på armen, der gik der yderligere 2min før ejer kom GÅENDE og sagde "de bliver så ivrige og løber i forvejen" smiley smiley Jeg lod hende vide, at hendes hanhund havde overfaldet min, men hun går stadig med hundene løs.

    Jeg er også noget mere nervøs for at møde de større hunde løse - labradorstørrelse og opefter. Jeg føler ikke at jeg på samme måde kan få dem af min hund og jeg føler heller ikke, at min hund er uden for rækkevidde og i sikkerhed i mine arme.


  • #41   9. aug 2017 Øj - jeg har nu to mellemstørrelsehunde: Perle Dobermann på 35 kg og Clinton Irsk Terrier på 17 kg smiley Tror de fleste opfatter Perle som STOR. Selv vil hun gerne være en Chihuahua smiley - nå, sidespring.
    Render der en løs hund rundt som er til gene for andre hunde og mennesker og er det en man er bange for, så er der intet galt i at melde det til politiet. Der behøves ikke være bidepisoder før de tager det alvorligt. Man skal bare være saglig og ærlig og ikke virke som en 'hystade' smiley


  • #43   9. aug 2017 Birgitta:
    Som du selv siger, kan man jo sætte sig på hug, hvilket jeg har haft gjort, især fordi Coco så kan være imellem mine ben/under mig, hvilket har kunnet holde angribende hunde væk.
    Jeg har som sagt kun haft problemer med angribende, aggressive hunde og så hunde, der er blevet væk fra deres fører. Almindelige glade hunde med ejere har jeg ik behov for at tage fat i.


  • #44   9. aug 2017 Det er sikkert nemmere for folk med kun én hund, at mene man bare kan tage fat i halbåndet på den løse.

    Men har man 2 (eller flere) hunde med, så er det altså ikke så nemt.

    Jeg er her i området kendt som en skrap kælling, for jeg har aldeles ingen problemer med at sparke til løse hunde der render hen til os.
    JEG VIL IKKE HA´DET!

    Jeg har en hund der absolut ikke kan acceptere at få sit personlige Space invaderet af hunde han ikke kender. Han hakker til med det samme (han er flere gange blevet tromlet (med skader til følge) og nu tager han ingen chancer mere)
    Og jeg gider simpelthen ikke at stå med 3 hunde i snor og et potentielt slagsmål, så jeg BRØLER af hunde der opsøger os, og virker det ikke får de simpelthen et los.

    Da jeg stadig havde 5 hunde havde jeg en ridepisk med når jeg gik tur. (jeg bor i tumbe-land hvad hunde-ejere angår)
    Efter et stykke tid lærte folk at få deres køtere i snor når de så mig komme, for jeg brugte altså uden blussel at svirpe deres hunde en med pisken hvis ikke jeg kunne brøle dem væk.

    Nogen gange savner jeg lidt dengang i start ´90erne hvor Rottweileren var "verdens farligste hund" i følge aviserne, for jeg havde 3 af slagsen og dengang kunne folk satme få rendt deres hunde op og få dem i snor inden de nåede hen til mine.
    Og det sjove er at ingen af de 3 ville have gjort noget, hvor min lille 11 kilos hanhund nu bider for et godt ord hvis fremmede hunde kommer for tæt på.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #45   9. aug 2017 Dorte: eller står med en 50 kg hund som hopper rundt om dig som en loppe..

    jeg har set hvor mange kræfter min 100 kg tunge styrkeløfter kæreste skulle bruge for at skilde rollo fra en anden lige så stor hund - og det var kun leg. det var nær umuligt for ham..
    hvad skal jeg så stille op?

    jeg er interesseret i at rollo hilser på så mange typer hunde som muligt, og han må hjertens gerne lege med hunde han kender, men jeg har ikke i nærheden af interesse i at han hilser på fremmede hunde, hvor ejer enten syntes at de skal hilse uden min accept, eller fordi anden hund er løs.
    - simpelthen fordi at jeg intet kan stille op hvis det skulle ske at rollo farede i flæsken på en anden hund. smiley

    og jdg ved godt at som skrevet tidligere er et få tal af gange hvor der sker overfald, og at de færreste hunde er aggresive - men hvorfor overhovedet tage chancen???

    rollo ville kunne dræbe en chi på et bid (og det er desværre dem der altid er løse her..)


  • #46   10. aug 2017 Jeg har selv stået i situationen, med et pigebarn, som mente at det var helt fint bare at lukke sin schæfer ud, så den kunne lufte sig selv smiley
    Hunden hoppede altid på andre hunde og humpede løs. Hvilket min hanhund absolut ikke ville finde sig i, så det var sådan lettere anstrengende konstant at rende ind i den her møghund = STOR risiko for at stå med 60 kg's frådende bullmastiff, som ville nakke 40 kg's schæfer smiley Og ejeren var sjældent til stede, så man ville stå alene med problemerne smiley
    Jeg havde fat i pigebarnet flere gange, og bad hende pænt om at holde sin hund hjemme på egen matrikel, uden effekt.
    Min hanhund havde dårlig ryg, og skulle bare ikke udsættes for det humperi, og slet ikke slås, så på et tidspunkt fik jeg nok, og lossede møghunden i røven. Ejeren stod et stykkke væk, og gad ikke at reagere da jeg råbte op. Men hun kom hysterisk løbende, efter jeg havde losset til hendes hund. Vi havde en temmelig heftig diskussion, hvor hun indrømmede, at hun ikke troede at jeg havde ment det, da jeg bad hende om at holde sin hund hjemme ??? smiley smiley smiley Hvor dum kan man være ??
    Nå, men der gik kun kort tid, hvor hunden blev holdt hjemme, efter den episode, hvorefter den igen begyndte at strejfe rundt. Men nu havde den heldigvis fået så meget respekt for mig, at den ikke turde at nærme sig mig og min hund. Så problemet blev løst for mit vedkommende, dog ikke en særlig elegant løsning smiley
    I dag er jeg blevet ældre, og måske lidt mere fornuftig smiley Så i dag ville jeg nok have valgt at lave en underskriftindsamling fra andre hundeejere, som følte sig generet af hunden, og så i første omgang konfrontere hende med det, hvis det var uden effekt, ville jeg anmelde hos politiet.


Kommentér på:
gentagende problem med hunde.

Annonce