893 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Foder til den let overvægtige Foder til den let overvægtige

Som overskriften siger så er den kære hund let overvægtig. Pt kører han på hils metaboli, synes ikke rigtig den virker og synes prisen er ved lettere dyr. 600kr for 12kg. Så vil endelig gerne finde en andet mærke men stadig som er til den let overvægtige hund.. men der er rigtig mange forskellige produkter og vil endelig gerne høre om i har erfaninger med nogle andre produkter?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til den let overvægtige
  • #2   15. aug 2017 Kan man blande nogle rå gulerodsstykker i tørkosten for at sænke kalorieindtaget en smule? Altså hvis hunden ellers fungerer godt på hundefoderet.

• #3   15. aug 2017 Det svært med det foder for det kommer an på hundene, jeg har været igennem 5 forskellige light foder til min sheltie før jeg fat det hun køre bedst på og holder vægten istedet for den stiger hele tiden. Så prøv dig frem.

• #4   15. aug 2017 Vi giver allerede gulerødder og masse andet grønt så foderet ikke bliver kedeligt at spise. Han fungere fint på foderet men har bare ikke den ønskede virkning. Istedet for at tabe sig, tager han stille og roligt på.

• #5   15. aug 2017 Som udgangspunkt ville jeg bare vælge et helt alm foder og så give en mindre mængde. Hvis jeg kan slippe, så gider jeg ikke betale mere for færre kalorier.

Kornfrie kan nogen gange være nemmere at styre ifht vægt. Og der er massere af billigere alternativer til Hills. Essentials, Wilderness, Taste of the wild, kingsmoor, Olivers. Eller i den lidt dyrere kategori Acana og Orijen.

Jeg har prøvet alle ovenstående. Fungerede fint alle sammen, det eneste jeg kan sætte en finger på er Kingsmoor, hvor Sally fik en stor mængde afføring smiley Men det handler stadig om hvilken mængde man giver hunden. Tag 15-20g fra den daglige dosis.

• #8   15. aug 2017 hvor mange gram får han om dagen ? og ind regner du godbider også? min skal have 120 gram om dagen og pt er vi kun 70 fordi hun ingen ting laver.. men nr vi laver noget får hun max 90 gram for så få hun også en del godbider, som både kan være pølser og en masse andet som feder.

• #9   15. aug 2017 Essentials har bla en light udgave mange hunde taber sig på.

• #10   15. aug 2017 Han får mindre end det han skal have pr dag

• #11   15. aug 2017 Vi brugte i en længere periode Hills R/D. Indholdsmæssigt er det måske ikke noget at råbe hurra for, men min hund tabte sig en del på det.
    Da han havde tabt det han skulle kom han over på essentials contour.

• #14   15. aug 2017 Hvis han tager på, så får han stadig for meget mad smiley

Skru ned for maden, og op for motionen. Gør turene lidt længere, lad han gerne løbe frit så meget som muligt- hvis indkald er godt, de bevæger sig mere løst end i snor.

• #16   15. aug 2017 Han får motion hverdag af form af gåtur, leg og når vejret er til det svømning. Han får ca 200gram to gange dagligt, hvor på posen siger 300 gram morgen og aften. Som sagt får han Hills metaboli

• #19   15. aug 2017 Vi har en masse skov omkring os så mulighed for op og ned af bakke det kan vi sagtens, og så vil jeg prøve noget med udfordringer som du skriver

• #21   15. aug 2017 Han vejer 39kg og dyrlægen vil gerne have ham ned på ca 37 kg

• #22   15. aug 2017 Så skal han heller have 400 g smiley

• #24   15. aug 2017 Med det foder, ville jeg give 2x150g og så have lidt til godbider smiley Men jeg er stadig mere fan af at bruge et andet foder og så bare trække 10-20% fra.

• #25   15. aug 2017 Okay:) jeg ville ihvertfald kigge på de forskellige muligheder smiley

• #26   15. aug 2017 Jeg bruger Arion til steriliserede hunde til vores den ene. Hvis hun bare får mindre af et alm. foder er hun virkelig sulten, så hun har brug for noget som holder hende mæt længere tid. Light udgaven fungerede ikke men den anden begyndte hun at tabe sig ved smiley

Kommentér på:
Foder til den let overvægtige

Annonce