81 visninger
|
Oprettet:
Foder til overvægtig labrador {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har en overvægtig labrador, som generelt er lidt sparsom med bevægelse hvis hun selv kan vælge, men som dyrlægen har sagt skal tabe sig.
Vi skal derfor skifte foder, og vil gerne give foder der både er allergivenligt og slankevenligt, og søger erfaringer.
Er der nogen der har erfaringer med dette foder https://slettebjerg-foder.dk/produktkatalog/61-brit-fresh/160-brit-fresh-light-fit-slim-turkey/
Og vil det også kunne bruges til en alm tykhed labrador, uden at den taber sig?
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 175 Svar: 11.789
Da min schæfer have mæsket sig i hvalpefoder, og jeg endelig opdagede at hun var blevet tyk, kom hun på Acana Light&Fit. Det var virkelig effektivt, og uden at hun mistede energi. Et ægtepar jeg træner med, som har hver deres tykke, gule lab, har også sat deres på Acana, og de både trives og taber sig. Min schæfer fik sin sædvanlige mængde barf om morgenen, og så 100 g Acana aften. Hun virkede ikke mere sulten end normalt
Jeg tror egentlig at det er meget individuelt, hvad der virker. Mange vil sige at du bare skal give halv dosis almindeligt foder, men med en lab vil det give en desperat sulten hund. Jeg ville nok starte med et dyrlægefoder, fx Hills til at komme ned i vægt, og så et bedre light-foder fremadrettet. Hvad der virker er helt sikkert individuelt.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 13.973
Foder til overvægtig labrador