{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Annika R
Annika R
Tilmeldt:
14. sep 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Foder til overvægtig hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en labrador/grosse sweisser sennen hund på 4 år.Han blev kastereret for 6 mdr siden. Derefter har han bare taget rigtig meget på, og vil gerne finde noget foder som andre feks. har gode erfaringer med, og som virker. Vi har prøvet lidt forskelligt, og senest har vi prøvet PET balance reduktionsdiæt. Hvilket hunden ikke er helt tilfreds med.Ellers har vi fodret med kingsmoor. Jeg tænker prismæssigt max 450 kr.
Har forhørt mig ved mange producenter, og deraf mange svar, så er godt forvirret??Tænker jeg skal have nogle svar fra nogle der har stået i samme situation.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til overvægtig hund
  • #1   25. apr 2017 Hvordan fodrer du hunden? Den skal fodres egter den vægt den bør veje,ikke efter dens overvægt.
    Godbidder? Skær det væk og giv agurk eller gulerod, hvis hunden vil have det.

    Skru op for motionen, kan hunden gå løs? For de bevæger sig rigtig meget mere løse end i snor smiley


  • Annika R
    Annika R Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   25. apr 2017 Vi foder efter den vægt han skal ned på. Han går løs. Vi bor på en gård, hvor han har rig mulighed for at løbe frit. Hvilket han også gør. Vi kaster med pind for at få pulsen lidt op på ham. Gulerødder elsker han, så det må blive hans godbid i ny og næ.

  • #6   25. apr 2017 I skal ud og gå med ham.
    Og i skal fodre med det foder han fungere godt på, jeg ville ikke fodre med alt det der slankefoder. Jeg ville skære ned på foderet, og op for motionen.


  • #7   25. apr 2017 Først og fremmest - køb lidt bolde til hunden og stop med at kaste pinde. Det er drønfarligt for hunden.

    Og - at få pulsen op kortvarigt hjælper ikke på overvægt. Det er i det hele taget småt hvad motion kan gøre, men skal det være, så løb med ham, cykl eller svøm.
    Det er konditionen, der skal forbedres og dermed muskelstofskiftet.

    Resten er at finde det rette foder som holder den værste sult fra døren og så naturligvis sætte begrænset mængde både på det og på godbidder ved siden af.

    Foder med fyldstoffer i kan give mæthedsfølelse og det er jo værd at efterstræbe.


  • #8   25. apr 2017 "Vi bor på en gård, hvor han har rig mulighed for at løbe frit" Den slags giver desværre sjældent hunden særlig meget motion og 'gårdhunde' er tit i en elendig form smiley Lange ture i rask tempo derimod er rigtig god motion - både for hund og ejer. Det er meget lettere at få vægten ned hvis man skruer op for motionen uanset hvad man fodre med.

  • #9   25. apr 2017 "Det er konditionen, der skal forbedres og dermed muskelstofskiftet. " Tak for den lidt bedre formulering. Det var hvad jeg forsøgte at få frem.

  • #10   25. apr 2017 Altså, det letteste er at give det foder han er vandt til,( kingsmore) og så bare skære ned på foderet og gå nogle gode lange ture med hunden;) dvs, mere motion og mindre foder, det taber både hunde og mennesker sig af;)


  • #11   25. apr 2017 Om man kan bruge det sædvanlige foder står og falder med om hunden kan trives med en passende lille mængde.

    Det kan være nødvendigt at bruge foder der fylder mere, men med lavere næringsværdi.

    Der er kun en vej og det er at prøve sig frem.


  • #13   25. apr 2017 Altså, hvis hunden ikke taber sig, så får den for meget at spise og/eller for lidt motion, jeg lærer aldrig at forstå hvordan det kan være foderet skyld! I mine øjne er det ejeren som ikke kikker på sin hund og fodrer og motionerer efter behov!

  • #14   25. apr 2017 Foder optages forskelligt fra hund til hund.
    Ligesom det er tilfældet for mennesker er det ikke et simpelt regnskab hvor det står mellem intake og output.

    Det er enkelt - hvis en hund skal have så lidt af et givent foder at den ikke trives med det, er det et andet foder, der skal til.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #15   25. apr 2017 Jeg bruger Essentials Contour
    https://www.essentialfoods.dk/shop/meals-for-dogs/essential-contour-12-5kg.html

    Det er i forvejen er foder som er drøjt i brug, så der skal ikke så meget til.
    - Min westie hanhund var på 10,5kg i stabil overvægt. Han er nu nede på 9kg og det er passende for ham (stor westie, ja).

    Han får sit foder, opblødt i vand - det giver ham en bedre mæthedsfornemmelse og forlænger hans spisetid.
    - Der er skåret ned på snacks, der bliver brugt meget gulerødder og andre former for grønt, og evt. koører og andet 'rent tørret kød'.

    Han har så ikke fået så meget mere motion, men det har alligevel haft det ønskede effekt smiley



Kommentér på:
Foder til overvægtig hund

Annonce