{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Nicoline I
Nicoline I
Tilmeldt:
20. aug 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Min hund er overvægtig, foder? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg har en lille corgi blanding som blev stereliseret og lige efter operationen har hun taget meget på. Hun får diæt foder fra hills nu men det hun ikke begejstret for.
Kender i en god kornfri foder som egner sig til en overvægtig tæve?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er overvægtig, foder?
  • #1   13. okt 2017 Acana Light & Fit?

  • #2   13. okt 2017 Essentials

  • Nicoline I
    Nicoline I Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #3   13. okt 2017 Tak har kigget på begge men synes godt nok de dyre smiley

  • #4   13. okt 2017 Husk at fodre ud fra ideal vægten. Ikke hvad hun reelt veher nu.

    Hund burde veje 8 kg men vejer 10. Så skal der fodres efter de 8 kg.

    Ogvær ærlig med om hun får det mindste af godvidder eller redter uden at trække i foderet


  • #5   13. okt 2017 Godt foder koster.
    Men husk at hunden skal have mindre af det gode foder end foder med korn, fordi det er mere kompakt.
    Fx Essential har derfor en enormt fair pris i forhold til mængde og kvalitet.


  • #6   13. okt 2017 jeg har brugt kingsmoor til Gustav, hvilket vi har været meget glade for!

    dog må han motioneres mere, skæres ned på godbidder og får kun 10gram foder om dagen..
    det er også efter neutralisering så altså... som jeg ser det kræver det mere end bare foderskift!


  • #8   13. okt 2017 da mine blev steriliserede skar jeg 10% af deres foder, nogle dage 20% og så får de af og il fx en gulerod som snack om eftermiddagen ... har fodret med Essentials, men er nu gået over til Select Gold ..

    vil sige, giv hunden det den godt kan lide, men med 10-20% mindre end anbefalet mængde og så fedtfattige snacks de dage hunden virker sulten ... hvis trapper lidt stille op med den nedsatte mængde så vænner hunden sig til det ....


  • #9   13. okt 2017 AG, det er en sandhed med modifikationer! Min corgi ville DØ af sult, hvis hun skulle have "almindeligt" foder. I forvejen får hun så latterligt lidt - 80 g vådfoder morgen med 30 g grøntsager, og omkring 50 g slanketørfoder om aftenen. Får hun mindre, kaster hun simpelthen op af sult, uanset hvor mange gulerødder hun får.

    Et godt kornfrit foder har omkring 3600-4000 kcal/kg. Et slankefoder har omkring 3000 kcal, så det er immervæk en forskel der kan mærkes på mængden.

    Men TS, som Malene skriver, koster et godt foder. Min tykke corgi får pt Hills Metabolic, som er langt fra godt eller kornfrit, men det er effektivt! Når hun har tabt hvad hun skal, kommer hun på Acana. Jeg har købt 12 kg på zooplus.de, og den koster under 500 kr. Der er tilgengæld mad til rigtig mange måneder!


  • #10   13. okt 2017 Da vores sterilierede tøs var ved at blive lidt rund, skiftede vi en fjerdedel af maen ud med rå grønsager, så hun fik samme mængde og var mæt

  • #14   13. okt 2017 Jeg ville som udgangspunkt vælge et regulært foder og så give mindre mængde.

    Og fodring af en corgi, kan vel næppe vælte budgettet om så man valgte den dyreste sæk!
    Jeg synes Trines udpensling er meget passende. Essentials eller lign mærker koster vel blot 100kr mere end Hillls, hvis ikke samme pris, nu hvor du bruger light variant.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #15   13. okt 2017 Tre af mine får Essentials Contour, 100g pr hund om dagen (Westier).

    Synes ikke det er dyrt, oveni får jeg opdrætterrabatten - så er det slet ikke.

    Det trives mine godt på, så er det bare op med motionen og ned på godbidder smiley


  • #17   14. okt 2017 AG, det er fordi du aldrig har stået med en fed, lille, sulten hund smiley

    Før jeg fik Dorit, syntes jeg også at det med slankefoder var noget fis. Men Dorit bliver altså bollefed af normalt foder! Hun er frygtelig når hun er konstant sulten, og kan slet ikke koncentrere sig om noget, fordi hun hele tiden søger efter mad.

    Jeg har endda måttet bide i det sure æble og give hende et foder, som jeg selv synes er rigtig dårligt sammensat. Når hun har tabt hvad hun skal, kommer hun på Acana, men Acana kan hun ikke tabe sig på, uden at være virkelig sulten.

    Det er faktum når det kommer til hende, og egentlig ikke noget man kan være uenig i - for det er sådan det er. Men du må gerne have en holdning til det, og det har du. Og din holdning er jeg som udgangspunkt enig i, men jeg kan desværre bare konstatere at jeg måtte ændre holdning i det her tilfælde.


  • #21   14. okt 2017 Slanke foder er fint. Man får bare mindre mad/energi for flere penge. Men hvis man står med en tromle tyk hund og skal skære mere en 40-50% af anbefalet mængde af alm foder, så ville jeg nok også vælge et slanke foder.

  • #23   14. okt 2017 Vi har en kastreret hanhund og to kastreret tæver. Her er IKKE ændret i mængde af foder. De får dog ingen fast mængde pr. dag, da vi giver mange godbidder, og fodre efter huld/aktivitetsniveau, og ikke hvad der står på posen. smiley

    Vores chihuahuaer får mellem 10-40 gram om dagen, alt efter hvor mange godbidder og snacks de får.


Kommentér på:
Min hund er overvægtig, foder?

Annonce