Hundens sjette sans {{forumTopicSubject}}
.....eller hvad man nu skal kalde det...
For lidt tid siden var vi en tur på Sjælland og vi holdt luftepause et sted på Fyn, hvor vi før altid holdt tissepause, men før Bellens tid.
Vi gik med begge hunde og Bellen havde en komplet atypisk adfærd - hun bad om at vi skulle vende om.
Faktisk konstant. Hun stoppede, kiggede på os, vi gik lidt videre, hun stoppede, bad om at vende igen og igen og igen...
Coffey var som han plejer.
Vi har set hendes adfærd før (og ser den da også for tiden, hvor hun er højdrægtig og bliver træt i bentøjet), når hun ikke gider at gå den vej mere og bare vil hjem eller tilbage til bilen. Men det her var ekstremt - hun ville ganske enkelt ikke være der.
Og hun trak da også som en i pokker, da vi endelig vendte om og gik tilbage mod bilen.
Vi luftede igen på en skovsti en times tid efter - ingenting var der, hun var glad og fro, elskede stede og lavede ballade med Coffey...
Hvad er jeres bud?
Hvad i alverden skete der for tævetøsen?
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
Mine forældre bor ikke så langt fra et krematorium, og det skete nogle gange, at Queenie nægtede at gå forbi der.
Når jeg har Atlas med på studiet, vil han ikke gå forbi der, hvor døde dyr bliver leveret. Han trækker ud på vejen og er slet ikke til at komme i kontakt med, og jeg har hørt fra flere, at de har oplevet det samme der.
Det er dog lidt underligt, at det kun var Bellen som reagerede.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Pudsigt nok det der med lig-lugt. Faktisk har vi en gang ringet til politiet efter en gåtur på den sti fordi vi fandt en klam sort sæk, der lugtede af død.
Vi kiggede selvsagt ikke i den
Men det er et par hunde siden, jeg tror næppe Bellen har SÅ stærk en lugtesans *GG*
Almindeligvis bliver hun da også mere interesseret end afskrækket af rådenskabslugte
Det er lidt af en gåde...
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.212
En dag hos dyrlægen nægtede Laika at gå ind i et bestemt rum. Grinede lidt af det og forsøgte at 'trække' hende med ..
Patienten inden os, var blevet aflivet og derfor ville hun ikke med.
aug 2006
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
Men en enkelt død fugl finder Atlas meget spændende, men det sted, hvor mange døde dyr, også hunde, bliver indleveret, det er simpelthen for skræmmende for ham.
aug 2006
Hold nu op, hvor der stank i det område. Heldigvis blev hundene ikke påvirket af lugten af død
Ja, måske var der en eller anden form for koncentreret lugt der. Vi har tænkt os at gå der igen med hende og se, om det bare var den ene gang eller det er noget generelt ved stedet.
Min mand lugtede ingenting (som dengang med den klamme sorte sæk) og min lugtesans dur ikke længere, så jeg var også på bar bund
Sælsomt var det ihvertfald.
aug 2006
Ingen reaktioner fra damen... Så jeg tænker ikke lige, det kan være uro for den type rovdyr, hun har udvist
Hundens sjette sans