Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lavt stofskifte
  • #2   9. sep 2017 Han har fået det tjekket hvert halve år, og det ligger stadig stabilt. Men ville bare høre om det er normalen når det ligger stabilt smiley

• #5   9. sep 2017 Jeg har faktisk aldrig fået Alberts tal. Det må jeg hellere til næste kontrol.
    Albert fungere fint på hans medicin og den har ikke været ændret i den tid han har fået det. Så et eller andet sted synes jeg måske det er lidt ofte, hvert halve år.
    Jeg kan jo se på ham, hvis der er ændringer

• #8   10. sep 2017 Beaglepack
    Albert stofskifteproblemer kom i røven af anden sygdom, så jeg troede faktisk at det var behandlingen for det andet som ikke virkede.. Så der blev taget flere blodprøver, og de så problemet med stofskiftet. Lige siden han er startet op i medicin har der intet været med ham. Efter hver kontrol har beskeden været, at han ligger stabil og jeg bare skal fortsætte dosis.

John
    Albert får forthyron. 2/3 tablet, 200 mikrograms, morgen og aften

• #10   10. sep 2017 Til mennesker er der også noget forskelligt på markedet. jeg har selv haft forhøjet stofskifte, men det brændte ud igen.

• #11   10. sep 2017 Det fuldstændig tossede er, at dyrlæger er meget bedre til at diagnosticere og følge stofskiftesyge end menneskelæger er...

Nå men - jeg vil også skyde på at en blodprøve pr. halvår når stofskiftet er stabiliseret. Før det hver 6 uge sådan ca.

• #13   10. sep 2017 Ja læger har slet ikke styr på stofskiftesygdomme hos mennesker. Nøj hvor jeg måtte kæmpe og ved at andre også gør, med hvilke blodprøver der var nødvendige smiley

Jeg tager en snak med dyrlægen til næste kontrol, om det er nødvendigt med kontrol hvert halve år, og bare få en god snak omkring det :).

• #15   10. sep 2017 Albert havde heldigvis ingen anfald.
    Men det hele kom i et længere forløb også. Først fik han betændelse i prostata for anden gang. Så blev han kastreret. Så fik han en parasit der sidder i musklerne, så han tabte sig alt for meget i muskel. Han lignede en meget gammel hund smiley Jeg var sikker på at jeg skulle miste ham. Men på antibiotika en måned, og så var den væk. Men han blev ved med at se meget trist ud, og hans pels var mistet flere steder. Så nye blodprøver, og den var gal med stofskiftet også. Siden 2015 har han været på medicin, og pelsen er super igen. Muskelmæssigt kommer han sig aldrig efter den parasit. Det er jeg ikke helt på toppen over, men kan ikke gøre noget ved det smiley

profilbillede
  • #16   10. sep 2017

profilbillede
  • #17   10. sep 2017 Og som man kan se på øverste billede, ingen muskler i bagparten. Det er blevet lidt bedre, men bliver aldrig optimalt smiley

• #22   10. sep 2017 Birgitta
    Parasitten hedder Neospora Caninum. Den blev ikke opdaget fornyligt, men i 2015. Den er behandlet men de fleste hunde kommer sig ikke godt muskelmæssigt igen.

Beaglepack, det er da godt nok en del at han er skæv smiley Dejligt at han ikke er mærket af det

Camilla
    Albert fik diagnosen i 2016 med stofskiftet, så han har ikke fået reguleret i sin medicin. Den har kørt fast siden. Alle kontroller har været fine.
    Jeg skal da lige have tjekket op på det link du har sendt smiley

• #23   11. sep 2017 @Beaglepack: Forstår ikke at dyrlægen ikke mener det er nødvendigt med kontrolprøver. Så vidt jeg har forstået er det da ret vigtigt at holde øje med. Den dosis Oscar er får er endda forholdsvis høj.
    Min Dobermann fik Forthyron i et års tid efter at hun havde haft nyresvigt pga Leptospirose. Det var en virkelig hård omgang hvor hendes eget system gik helt i kludder og bl.a. var hendes skuldbruskkirtel holdt op med at fungere ordentligt. Hun fik taget blodprøver hver 8 uge og justeret dosis løbende (trappet langsomt ned). Heldigvis kom hendes skjoldbruskkirtel til at fungere igen efter et års tid så vi kunne droppe Forthyronen (om en måned er det præcis 4 år siden at hun blev syg og 3 år siden at hun blev erklæret rask. Siden har hun kun været til dyrlæge pga de almindelige vaccinationer og en skulderskade i maj 2015).

• #25   11. sep 2017 Det skal altså følges med blodprøver - det er livsforkortende for hunden både hvis den har lavt og højt stofskifte.

Det kan man ikke lige se på den.

Kommentér på:
Lavt stofskifte

Annonce