Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lavt stofskifte (mennesker)
  • #1   28. apr 2017 ja der er nogle stykker herinde, mig selv inkl ... søg evt på stofskifte i søgefeltet, ved der er en lang tråd fra sidste år ...

der er også en gruppe på facebook ..

jeg fik i mange år eltroxin, blev så syg da producenten ændrede indholdsstofferne og kom på euthyrox .... fik det lidt bedre, men havde en tågehjerne af den anden verden, til jeg en dag så et indslag i Go´ Aften Danmark med Helle Sydendal, hun er journalist der selv havde haft det af H til og så gav sig til at søge viden ... hun fandt frem til et produkt der hedder Liothyronin og fik efter en kamp i systemet lov at prøve det i kombination med Euthyrox ... hun har skrevet denne bog :
    https://www.saxo.com/dk/faa-livet-tilbage_helle-sydendal_paperback_9788799483532?gclid=CLSulbnWx9MCFY8y0wodi24M6w&gclsrc=aw.ds

jeg nævnte den ved en kontrol på hospitalet, og havde heldigvis en læge der sagde ok til at jeg måtte prøve, selvom hun ikke mente det ville hjælpe ... men det gjorde det, i løbet af få uger fik jeg det væsentligt bedre, og det har helt klart reddet mit arbejdsliv, havde jeg ikke fået det havde jeg ikke kunnet arbejde, kunne ikke tænke 2 sammenhængende tanker, var ekstremt træt og kunne præstere at køre forkert når jeg var ude køre ...

jeg har også sukkersyge og fibromyalgi, og har stadig i perioder en enorm træthed og mange smerter samt dårlig søvn ....

jeg ved ikke om stofskiftemedicinen har fået mig til at tabe mig, for i samme periode som jeg skiftede kom jeg også på anden sukkersyge medicin, men jeg har da over de sidste 8 år tabt mig 20 kg ...

jeg tager ret mange kosttilskud ved siden af .... blandt andet magnesium Citrat der har hjulpet på min dårlige søvn, samt de sidste uger er jeg startet på noget der hedder MSM mod smerter, det synes jeg også har hjulpet .... derudover tager jeg Krill fiskeolie piller, Zink/Selen og Ingefær

• #2   28. apr 2017 Ja, for helvede...! smiley Jeg har tabt mig kun ved at komme i behandling med Eltroxin. Og ud over det så fungere alt ligsom bare bedre. Jeg kan næsten ikke få armene ned!

• #3   28. apr 2017 Undskyld jeg skriver i tråden men hvordan ved man om man har lavt stofskifte?

• #4   28. apr 2017 Altså en blodprøve kan give et klart svar. Men hvis man er træt, slap og tyk uden at spise specielt usundt. Så er der en pæn risiko for at man har lavt stofskifte.
    Der ud over så kan man faktisk blive dement. Så det er ikke noget man bør tage let på.

• #5   28. apr 2017 Anya: Det opdages i en blodprøve. Du kan google symptomerne.

• #6   28. apr 2017 De fleste, der er velregulerede kan tabe sig som andre kan.
    Men sandheden er nok, at mange ser velregulerede ud på papiret, men ikke er det i virkeligheden.
    Og så er vægttab en by i Rusland.

• #7   28. apr 2017 Desværre giver blodprøver ikke altid klart svar - og rigtig mange læger tager slet ikke dem, der er nødvendige for at få et nogenlunde retvisende billede.

• #8   28. apr 2017 har faktisk læst at nogle på kombi behandlingen er begyndt at få problemer med at få udskrevet Liothyronin, derudover er der jo mere end problemer med at få Thyroid som også hjælper mange ...

I den verden er det som om mange læger er mere fokuserede på at følge den medicinalindustri finansierede Sundhedsstyrelse, end på at opfylde deres lægeløfte om at hjælpe og lindre symptomer hos syge mennesker

• #9   28. apr 2017 Okay det bare fordi i beskriver ret meget mig men min læge siger jeg har normal stofskifte men har kun fået taget blodprøver som følge af graviditet så ved ikke om det helt retsigende.

• #11   28. apr 2017 Anya du skal have taget TSH, frit t3 og frit t4 samt evt anti-tpo. Mit TSH ligger over referenceområdet og frit t3 temmelig lavt. Min læge siger tallene er fine men mange læger kigger ikke på de kliniske symptomer. Jeg har højst sandsynligt Hashimotos som er en autoimun lidelse, der ofte hænger sammen med LS. Det ses udfra blodprøven anti-tpo, som min læge ikke vil tage. Jeg spiser derfor som hvis jeg har Hashimotos. Det har hjulpet rigtig meget på mine symptomer (bla træthed, smerter, vægt osv).

• #12   28. apr 2017 Tak Louise. Det vil jeg undersøge (:

• #13   28. apr 2017 Jeg er i behandling for for lavt stofskifte. Ifølge papiret er jeg velbehandlet på Euthyrox og Lio, men jeg føler mig alt andet end velbehandlet. Diagnosen lyder på Hashimoto.

Og tabe mig er en by i Rusland.

Det gør det heller ikke bedre, at jeg lider af forstoppelse pga. smertestillende medicin.

• #14   29. apr 2017 Yes, har været i behandling i 16 år med eltroxin, som i sig selv ikke har gjort det nemmere med vægten.
    Men jeg har siden i sommers lagt kosten om, og kan ret nemt styre vægten den vej.
    det er også Hashimotos jeg slås med.

• #15   29. apr 2017 Rigtig mange har stor glæde af sense kuren

• #16   29. apr 2017 Louise, sense kuren giver mening for nogen hvis stofskiftet er nogenlunde velreguleret.

Det allerførste, man bliver nødt til at få styr på er at få den rette mængde hormon i blodet og sikre sig, at cellerne også optager det. Man kan ikke spise sig til et rask stofskifte.

• #17   29. apr 2017 Tak for jeres svar og erfaringer. Jeg er ikke startet på medicin endnu. Skal op til egen læge og snakke behandling.
    Jeg har døjet meget med træthed, søvnbesvær, fryser - meget kolde hænder og forhøjet kolesterol.

Selvom jeg hader medicin - får meget forskelligt pga. psyken, så glæder jeg mig til at starte hvis jeg kan få det bedre.

• #18   29. apr 2017 Heldigvis får de fleste det meget bedre med den enkle behandling med T4 (Eltroxin, Euthyrox mm), så er der håb forude for dig, Lotte smiley

God bedring med dig smiley

• #19   30. apr 2017 CH jeg nævner det blot da jeg inde på fb (stofskiftesupport) ofte kan se at det er den folk anbefaler.

• #20   30. apr 2017 Det skifter (også) lidt derinde smiley

Det er den lidt mere pseudovidenskabelige del af gruppen og der må man sige at det varierer en del med anbefalingerne smiley

Helt generelt synes jeg at jeg kan se, at en del med hashimotos forsøger sig med at bremse de autoimmune processer med kost, men reelt set - når TPO er tjekket - er der ikke den store forskel.

Men de fleste føler det rart at GØRE noget og derfor er det nok om ikke andet en mental gevinst.

Helt generelt er det nok svært at undgå at skjoldbruskkirtlen langsomt dør ud, når først den proces er gået i gang.

• #21   30. apr 2017 Ingen tvivl om det. Jeg har selv ma ge tegn på Hashimotos herunder lavt frit t3 men min læge vil ikke tage anti-tpo. Jeg har så valgt selv at fjerne gluten/ laktose og har haft stor gavn at det. Mange spiser også antiinflammatorisk. Hvad der er godt for den ene, er ikke nødvendigvis godt for den anden. Sådan er det jo mange steder. Jeg anbefalede sense da jeg selv har haft glæde af den. Det er nemt og intet er som sådan forbudt.

• #22   30. apr 2017 Tænker at fornuftig kost kan hjælpe mange, og det ikke nødvendigvis har noget med stofskiftet at gøre, men med det helt generelle velbefindende .... min datter har tit haft noget med maven, er så grundet amning af baby der ikke tåler mælk kommet på mælkefri diæt, det har haft den sidegevinst at hendes maveproblemer er blevet meget mindre .... mener fx mht til glutenfri kost, det kan jo godt være man har gavn af dette og så selv om man ikke har en stofskiftelidelse, men man har bare ikke prøvet det af før man får tanken om det i forbindelse med man gør det af hensyn til stofskiftet ....

@ Lotte ... håber du får medicin og det hjælper, men vær opmærksom på det kan være en lang vej før den rette medicin og den rette dosis er på plads .... Tror de fleste læger starter med Eltroxin, og det hjælper nogle, mens andre må skifte til fx Euthyrox før deet hjælper, og andre igen til kombibehandling med Liothyronin oveni ... igen andre må prøve helt andre produkter, desværre kan det være en kamp at få lægen til at være med på at prøve flere ting af ...

• #23   1. maj 2017 Det er nu ikke bare i mit hoved, at kosten har haft betydning, jeg har fået nogle af problemerne rimeligt under kontrol, bla. min mavefunktion.
    Min læge er også enig.
    Der er mange ting der kan følge med det at have rod i stofskiftet, det kan påvirke mange funktioner i kroppen.
    Gluten og laktose er et problem for mit vedkommende, desværre.

Har jeg ikke kunnet nære mig en dag eller to, så er det sikkert at jeg bliver straffet de følgende dage.

• #24   1. maj 2017 MLA
    Det samme er tilfældet for mig!!

• #25   1. maj 2017 Naturligvis kan ens velbefindende reguleres med kost - min pointe er, at man ikke kan spise sig ud af hverken hashimotos eller andre former for lavt stofskifte af type 1.

• #26   1. maj 2017 CH det er fuldstændig rigtigt!

• #27   2. maj 2017 Enig, men hvis nogle af følge symptomerne kan fjernes, eller holdes under kontrol, er det da fantastisk i sig selv.
    Jeg har Iøvrigt også stor glæde af gurkemeje og marietidsel, sidstnævnte kan slet ikke undværes. Kolesteroltallet er også under kontrol nu, samt at mine led er aflastede efter vægttab, så det er også en gevinst.

• #28   2. maj 2017 Jeg har intet ud over Hashmoto. Der er intet andet at komme efter i mine blodprøver.

• #29   2. okt 2017 Nå, lægen ville ikke sætte mig op i Lio. Jeg er spændt på, om jeg får en ny indkaldelse. Hun gad slet ikke høre, hvordan jeg har det. Så jeg er lidt træt af sundhedssystemet i dag.

• #30   2. okt 2017 Det er desværre ofte ret meget op ad bakke når det kommer til behandling/hjælp til lavt stofskifte.

Hvis man er på facebook er der en god gruppe derinde jeg vil råde jer til at melde jer.

• #31   2. okt 2017 Jeg har været medlem derinde, men det blev mig lidt for meget med alle de opslag. Det kunne jeg ikke overskue.

• #32   2. okt 2017 Nej det kan du nok have ret i. Det viser desværre bare der er mange der råber efter hjælp.

• #33   2. okt 2017 jeg er også medlem derinde, men synes af og til at mange mener at svaret på problemer er at de skal på Thyroid og det hjælper nu ikke alle, samt det må være svært med økonomien...

• #34   2. okt 2017 Ja jeg er selv igang med at blive stabiliseret og får nu Euthyrox. Jeg synes desværre mine symptomer så småt begynder at genere igen, men håber det bare er fordi dosis ikke helt er fundet. Min læge vil dog først have nye prøver om 3 måneder.

• #35   2. okt 2017 Jeg er stabiliseret, siger hun. Mine prøver ser fine ud, men jeg har bare rigtig mange symptomer på, at det ikke virker. smiley

Kommentér på:
Lavt stofskifte (mennesker)

Annonce