{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Meget træt Milo. Hvad ville I gøre? {{forumTopicSubject}}

Efter dage med mange input og stimulanser, kan Milo godt have en dag hvor han ikke gider at gå tur og bare har brug for ro. Altså som i overhovedet ikke vil ud - han løber ind i sit stofbur og kommer ikke ud igen, før jeg har lagt snoren. smiley Får jeg ham med ud, kigger han lige rundt og så lægger han sig ned til vi går ind igen.
Det har jeg alt sammen og med selvfølge stor respekt for, men vi har ingen have, så det bedste er jo at han lige kommer ud og får tisset som minimum.
Idag er en af de dage, og jeg har til nøds fået ham ud for døren et par gange for at tisse, ellers har han bare sovet.
Hvad ville I gøre? Havde I sagt "ærgerligt makker, ud med dig" eller ladet ham sige til, når han vil ud igen, velvidende at det kan risikere først at være i morgen tidlig?

Det skal lige siges, at han bare er træt. Det er ikke noget fysisk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget træt Milo. Hvad ville I gøre?
  • #2   5. okt 2017 Jeg havde nok også tvunget ham ud indtil han havde tisset, i hvert fald hvis det var længe siden, men mere end noget ville jeg nok fremover være mere opmærksom på ikke at belaste ham på et niveau, hvor han når så langt ud.

• #3   5. okt 2017 Ja, det ville jeg jo også gøre Kenzie. Men jeg er også bange for at presse for meget på, af hensyn til hans stress. For han vil virkeligt ikke og der tænker jeg (som stressramt :-P) at det virkeligt ikke er fedt, når man bliver skubbet i måsen, men virkeligt ikke har overskud til det.
    Det er heldigvis kun meget sjældent han har de dage, og efterhånden næsten aldrig.

• #4   5. okt 2017 Hunden skal jo på toilet, træthed eller ej..

jeg ville personligt blive lidt nervøs hvis en så aktiv race slet ikke vil noget

• #5   5. okt 2017 Lene N - jeg tror at der hvor det går galt, er at jeg har været hjemme den sidste periode, hvor jeg jo plejer at være på arbejde, så derfor har han ikke sovet så meget som han plejer. Så jeg er meget obs på det og en løsning smiley

• #6   5. okt 2017 Frk. Jensen, dyrlæge og adfærdsbehandler er indover. smiley

• #8   5. okt 2017 Jeg kan slet ikke forestille mig en hund, der ikke vil ud på tur, og da slet ikke en arbejdende race som Milo jo er.
    Ligger der mon ikke noget mere bag end træthed?

Det eneste tidspunkt mine hunde ikke vil med ud, er når de ligger med nyfødte hvalpe, og da bliver de båret ud, for ud skal de jo. Det er usundt at holde sig.

• #9   5. okt 2017 Jeg ville tvinge ham ud og tisse men ellers ville jeg lade ham sove.

• #11   5. okt 2017 Eftersom du ikke har en have at lukke ham ud i, ville jeg indføre faste rutiner i hans hverdag, hvis du ikke allerede har det. Altså faste luftetider hvor han ved, han bare skal ud og tisse, og ikke tror, at du står klar med en masse interessante aktiviteter, som han ikke orker den dag.

Jeg synes godt nok også, at det lyder meget voldsomt, at han skulle blive så træt på grund af, at du er mere hjemme. Kan han slet ikke sove, når du er hjemme ?

• #13   5. okt 2017 Der bliver taget hånd om det. Men Milo har jo været kronisk stresset meget af hans liv, og det er jo desværre noget der viser sig lidt ved ændringer af dagligdagen. Han er glad og tilpas, vil gerne lege osv. Verdenen udenfor er "bare" stor idag. smiley
    Aktiviteterne har ikke været ændret, kun rutinen i at jeg har været hjemme.

Det jeg behøvede svar på, fik jeg. Og tusind tak for det. Som skrevet er dyrlæge og adfærdsbehandler indover. Problemet er ikke nyt, tværtimod er det kun noget der er blevet meget bedre. smiley

• #14   5. okt 2017 Tving ham ud foran for at tisse men lad være med at tvinge ham på tur. Det får han alligevel intet ud af.

• #16   5. okt 2017 Kunne man lære ham et ord som betyder 'kort tissetur'? Og når han har tisset så hjem igen?

• #17   5. okt 2017 Det er godt du har dyrlæge og behandler indover smiley Jeg ville også være bekymret. Om så Sally har været 4 timer ude hos hesten, leget 2 timer på stranden og gæster hele aftenen, så er der ikke noget hun hellere vil dagen efter, end at gå tur smiley

Jeg havde også taget ham ud og tisse og nok bare være lidt ude i luften og se om han gad lege/søge godbider eller whatever.

• #18   5. okt 2017 Yes, i hoved og røv Kenzie smiley der var ikke noget der viste noget, vil dog have ham til en fys, for at være på den sikre side.
    Det kunne godt være en god idé Salla.
    Johnny, det plejer heller ikke at være noget problem overhovedet. Og jeg har også været rigtigt bekymret, men som skrevet er han efterhånden tjekket i hoved i røv smiley

• #19   5. okt 2017 Tænker bare hvis han 'frygter' at i skal ud på laaaaang tur,at det så kan give ham ro, ved at han véd at det er tis og hjem igen smiley

Evt koble brugen af en ny snor? Så når du tager den frem, at det også har signal værdi for ham?

• #20   5. okt 2017 Det lyder som en god idé Salla.
    Status er, at Milo selv gav tegn og vi lige har været ude at gå uden problemer eller tegn på træthed smiley

• #21   5. okt 2017 nu har jeg ikke læst alt i tråden men tænker måske han bliver kørt "for hårdt" ligesom når vi (mennesker) træner? at vi kan være lidt "off" og trænger til en fridag smiley
    så tænker måske der skal trænes i lidt lavere niveau? smiley
    (jeg ved ikke hvor godt jeg fik det formuleret)

• #23   6. okt 2017 Jeg har snakket med en nabo, som kunne fortælle at der tidligt i morges har lydt nogle høje brag, enten fra havnen eller i forbindelse med noget vejarbejde. Det kan give god mening at det måske er dét han reagerer på, da det var i samme område, vi havde den uheldige episode med noget fyrværkeri sidste nytår. Og lige netop mht lyde fra den retning, er han stadigvæk lidt sårbar. Så jeg vil lige være obs i morgen. Vi har lige været ude at gå igen uden problemer smiley

• #26   6. okt 2017 Det giver rigtig god mening. Sally ville også nægte så. Men der kan man tydeligt læse på hende at hun er bange.

• #28   6. okt 2017 Jeg bliver også noget bekymret.
    En driftig og stærk race, lavet til at arbejde i et relativt højt stressniveau - positiv stress!

Og nu gætter jeg altså og kan tage helt fejl!
    Udsat for en driftforskrækket adfærdsbehandler, der ser stress og drift som det samme og som dæmper og dæmper og dæmper...

Dette slukker hunden, gør den passiv, nedstemt. Ikke træt, men livstræt og uden gnist....

• #31   6. okt 2017 Lige præcis Lens.
    Ro kan være en djævel i forklædning for en aktiv hund.
    FOR meget ro kan gøre den depressiv.
    Jeg har set det ske nogle gange efter skader.

• #34   6. okt 2017 Sådan læser jeg det slet ikke, Ida og Figo..

• #38   6. okt 2017 Jeg laver lige en sidste overordnet besked, ellers kan jeg komme til at forklare mig mange gange, ser det ud til smiley

Milo er tjekket med røntgen og det hele, sidste stop er en fys.
    Jeg snakkede igår med en nabo, der fortæller at der har lydt høje brag. Det giver mening at han reagerer på det, da skudtræning sidste nytår gik i vasken, da der blev skudt af lige ved siden af os på en gåtur.
    Det går absolut fremad med træningen igen, men kommer bragene i samme retning, som uheldet skete, er han lynhurtig til at forbinde. Torden og de brag er altså ikke farlige mere - kun når det kommer derfra.

Mht stress, så brugte vi i starten én dag med nye oplevelser, længere gåture og mere fysisk og intens mental træning, for så at tage en dag med velkendte ruter og lidt mere "stille" mentaltræning, såsom trickstræning, næsearbejde, lidt lydighed osv. Hver dag stadigvæk med fri løb.
    Idag hvor han ikke er så sart, er det ikke helt samme mønster, men frit løb og en masse leg er stadigvæk en fast del af hverdagen.

Impulskontrollen går meget fremad - vi er ikke helt hvor jeg gerne vil have os, men jeg føler at jeg har knækket koden og dermed kommer tættere og tættere på. Især efter vi er begyndt at flette leg ind som en del af impulskontrollen, er det gået stærkt. Han rummer desuden at komme med rundt i meget større omfang, alt i alt går det bare godt.

Alt i siger giver god mening, jeg tror heller ikke at jeg kan erklærer mig uenig i noget af det og jeg sidder lige nu og tygger på, om de gange Milo før har sagt fra, handler om noget lignende. Det er som sagt utroligt lang tid siden sidst, derfor har jeg faktisk set det som et overstået kapitel. Men jeg vil have den skrevet bag øret, til hvis det skulle ske igen og tage det med videre smiley

• #39   6. okt 2017 Den med angst i forbindelse med lyd giver meget mere mening for mig, specielt når han allerede er lydfølsom.

• #40   6. okt 2017 Helt enig Lene smiley

• #42   6. okt 2017 Igår var en af de dage. dagen før af de dage, var utroligt lang tid siden sidst. smiley

• #45   6. okt 2017 AG, det har du ret i AG. Som jeg skriver ér han lydangst og med god grund. Der bliver tager hånd om det ligeså smiley

• #46   6. okt 2017 Hvad siger din adfærdsbehandler til situationen ? Hun har jo set Milo.

Jeg ville være meget bekymret hvis det var min hund der havde sådan en adfærd

• #47   6. okt 2017 Labsen, henviser lige til den laaaaaange besked jeg har skrevet lidt længere oppe.
    Jo, det er bekymrende. Men forståeligt taget episoden i betragtning. Ud fra lyd ængstelse er der lagt en plan smiley

• #49   6. okt 2017 Men der står da ikke hvad adfærdsbehandleren siger til situationen / adfærden ?!

• #50   6. okt 2017 Vi gik en anden vej i morges, for så at bevæge os tættere og tættere på havnen. Det var meget tydeligt at det er knyttet til lige netop det område. Han blev ikke panisk, men reagerede så jeg stadigvæk kunne få hans opmærksomhed og lege os igennem. Det med ikke at fedte, har iøvrigt hjulpet utroligt meget smiley

Det er simpelthen bare skide øv. Og jeg kan ikke engang være sur, på dem som affyrede det fyrværkeri for de så os ikke.

• #51   6. okt 2017 Adfærdsbehandleren og jeg har lagt en plan for lyd ængstelsen. Derudover er hun meget enig i gisningen at det med al sandsynlighed er det han har reageret på førhen også, men at lydene som oftest er tidligt om morgenen, hvilket jeg ikke har bemærket. Han reagerer kun meget lidt på lyde indendørs, men kobler så lign./milde lyde sammen med, hvis de kommer fra det område. Hvilket også forklarer at han så gerne vil ud, når der er ro på. Sådan helt kort fortalt smiley

Kommentér på:
Meget træt Milo. Hvad ville I gøre?

Annonce