{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Opdatering: Så har Milo været ved Lene Boysen {{forumTopicSubject}}

Endelig kom dagen, hvor vi kunne få Milo til Lene Boysen i Klampenborg.

Hun er rigtig sød, det må jeg sige. Og givetvis også dygtig. Det mærkede vi dog ikke som sådan, fordi der var ikke så meget at komme efter. Ment sådan, at han ikke rigtig skulle undersøges, andet end at hun kiggede på ham, og sagde at han så fin ud. Meget køn hund smiley Fin hud, dog med rødme. Og kradsemærker.

Hun udelukkede skab, mider, lopper mm. da hans hud så fin ud, så ingen undersøgelser for det.
Ørerne så fine ud, selvom hun bare lige vippede dem tilbage og kiggede med det blotte øje.

Hun mente at der nok var tale om foderallergi, da der ikke var så meget at komme efter, i de prøver vi tidligere har fået lavet.
For en sikkerheds skyld blev vi enige om at lave en priktest, hvilket hun så gjorde (og jeg vrælede løs over min lille hund skreg over det beroligende hun skød ind i hans lårmuskel, og som så bare lå der helt slap i mine arme og sov, og som skulle efterlades alene hos hende imens. PUHA siger jeg bare!).

Den var negativ over hele linjen, og stemte dermed overens med hans blodprøve. Så egentlig kan vi vel så udelukke luftbårne allergener, og hvad det ellers hedder.

Hans hydroliseret foder har jo også taget meget af kløen, men ikke det hele. Så vi er overbeviste om at det er bl.a. laks han ikke kan tåle. Det var det hydrolisret foder nemlig også med, og det var ikke så godt, sagde hun (tak dyrlæge!). Hans kiropraktor "målte" også hans foder i fredags, og sagde at det ikke var godt for ham. Jeg ved ikke hvordan hun gjorde det altså... Men Ziwi hjortegodbidderne var gode. - hun kan i øvrigt måle op til 10 forskellige typer mad pr gang. Jo jo, den alternetive behandling når den er bedst smiley

Så nu er han på ny diæt i 8 uger bestående af ris og kalkun. Så må vi se om det giver resultat.
Vi har fået en recept på noget kløestillede spray, og går det hele skidt, så udskriver hun nogle piller til ham. Det burde det nu ikke gøre, for så slemt har det ikke været længe.
Så jeg håber virkelig at vi snart kan se en ende på alt det her. Og at forsikringen dækker smiley

Nu ligger min lille hunni og putter ved siden af mig i sofaen, træt og med mega bar plet på ribbenene. Lille stakkel.

Åh hvor er det rart at være nået hertil!

Jeg syntes dog at det er ret meget, at han skal have 200 g. kød og 400 g. ris om dagen?? Han vejer 9.3 kg og får normalt 140 g mad om dagen.... Kan det passe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering: Så har Milo været ved Lene Boysen
  • #1   18. feb 2013 Vil mene at han skal have ca 200 gr om dagen, men da der ikke rigtig er noget næring i risen, de nærmest mest er fyldstof, så passer det vel med kødmængden...

    Min vejer under 9 kg de skal have 180 gr dagligt, så 140 er i mine øjne i underkanten...


  • #2   18. feb 2013 Tak skal du have. Det ser bare så voldsomt ud, nu hvor jeg har vejet det af i poser.. Kan han overhovedet have alt det i maven..

  • #3   18. feb 2013 tja, det ved jeg så ikke ... jeg ville dele det over mindst 2 gange... og så ville jeg måske checke op ved Lene B hvis det er hende der har foreskrevet det... 400 gr ris er meget, kødet ville jeg ikke skære ned på, men ville nok mene risen kunne mindskes, men der kan jo være en grund til den mængde som kun Lene kender

  • #4   18. feb 2013 Det må jeg gøre så. Men der står protein 200 g og kulhydrat 400 g om dagen. Så er det så valgfrit om det er kartoffel, ris eller pasta. Kartoffel er han vant til at få, det vil jeg gerne undgå, så valget var ris eller pasta. Men pasta er jo lavet af mel, som komme fra korn, så jeg tænkte ris var bedst.

    Vi deler det også over mindst 2 gange om dagen, men stadig, så fylder det jo meget smiley


Kommentér på:
Opdatering: Så har Milo været ved Lene Boysen

Annonce