4.215 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Langhårede racer med NEM pels? Langhårede racer med NEM pels?

Nu kom jeg jo til at ytre i en anden tråd at det er irriterende at være forelsket i langhåret hunde, fordi jeg simpelthen hader pelsplejen xD

Så kom jeg til at tænke mere over da, da kæresten og jeg ofte taler om hunde og racer som kunne være fede at få i fremtiden eller som fascinere os xD

Så kloge HGere, findes de?
Langhårede hunde eller bare vamsede hunde med en nem pelspleje?

- Nem pelspleje er for mig max. en gang om ugen, men gerne mindre xD

Meeko kan nemlig ikke nøjes med dette, han har voldsom underfuld og skal helst redes ret ofte for at det ikke filtrer og bliver umuligt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langhårede racer med NEM pels?
  • #2   11. okt 2017 Hvis man lige trækker to uger fra to gange om året, så pomeranian. Jeg børster vel hver 14. dag. Måske en gang om måneden.

• #3   11. okt 2017 Spidshunde pels er forholdsvis let at holde. Fælder 2 gange årligt hvor pelsplejen er lidt mere end bare lige, men ellers så er en børstetur med jævne mellemrum fint.

• #6   11. okt 2017 Lens - lækkert, dog er jeg ikke til hvide hunde xD

Julie - hmm dem jeg kender laver godt nok meget pelspleje på deres o.o er det min fordi det nødvendigt hvis man udstiller?

• #7   11. okt 2017 Ginne - hmm, det er et lidt bredt svar smiley

Trine - collie, nem o.o ikke dem jeg har mødt da xD alt den pels, skræk xD glad for meeko kun er sheltie xD

• #10   11. okt 2017 Shiba!! :D:D:D hvis man altså kalder deres pels lang. Haha

• #11   11. okt 2017 Trine - Hun er flot men hun ser lidt pelsfattig ud i forhold til den jeg kender xD

Lens - Jeg er som sådan os ligeglad med farve, men ville aldrig vælge en race der kun fandtes i hvid eller andre ensfarvede for den sags skyld xD

Kæresten er stor fan af en del spidser så det er jo super xD

• #12   11. okt 2017 Haha Katrine smiley ja de har ret nem pels og kæresten er faktisk ret fan xD

• #14   11. okt 2017 Trine - det tvivler jeg ikke på, men er det ikke et minus ved udstilling?

• #16   11. okt 2017 Så... 1. prioritet er lang pels der er nem at holde, 2. prioritet at den ikke er ensfarvet og sidste prioritet er typen af hund? Så ingen præferencer i forhold til om det er en selskabshund, hyrdehund, vogtende eller andet?

• #17   11. okt 2017 Chico er en schæfer/Tervueren-blanding, og han har tervuerenpels. Jeg børster ham sjældent, primært under fældeperioderne.

• #21   11. okt 2017 Ja, skal du holde en pomeranian i udstillingspels, så skal de både klippes og børstes op. Det kræver meget arbejde.
    Jeg børster bare, så den er uden filt og klipper, så der ikke hænger skidt fast. Børster kun ned. Men der er også forskel på at holde og style smiley

profilbillede
  • #22   11. okt 2017 A - Nu er jeg højgravid og får en baby om mindre end 1 måned. Vi skal ikke have hund før om et par år eller 3-4, alt efter hvordan vores liv udvikler sig.

Derfor er dette ren nysgerrighed og har intet med prioritere til hund at gøre. Men det vil har ejet sheltie I min familie siden jeg var 12 (nu 27) så var jeg nysgerrig.

Derudover er vi ret sikre på hvad den første hund der skal ind i familien er, og den er valgt udfra hvad vi mener der nok passer ind hos os først, og generelt temperament.
    - men skønt du kom og bidrog til mit spørgsmål (:

Tak for svarene ellers folkens smiley

• #23   11. okt 2017 De fleste spidshunde har en nem pels i 10 måneder af året og så en forfærdelig pels i 2 mdr. Man skal kunne håndtere fældning, hvor der er uld OVERALT.
    Reelt langhårede hunde har langt mere daglig/ugentlig pelspleje end fx slædehunde og andre spidser.

• #24   11. okt 2017 Hvis kriteriet for en nem pels er, at den skal børstes en gang om ugen (hvor lang tid?) eller sjældnere, kan samojeden også høre derind under smiley

Selvom jeg tror at de fleste, der ikke er vant til pelspleje, får lidt sved på panden bare ved tanken smiley der er kæmpe forskel i pelsen fra hund til hund - særligt forskel på kønnene.

Der kan nemt gå to uger mellem vores bliver børstet, og de bliver heller ikke vasker ret ofte. Dagen før en udstilling (og på dagen) er der dog mange timer pelspleje, men det er jo valgfrit smiley

profilbillede
  • #25   12. okt 2017 En papillon er da en vamset og langhåret hund, og det er nok en af de hunde jag har haft med mindst pelspleje.

• #26   12. okt 2017 Jeg har en langstockhåret schæfer. Hun har den nemmeste pels. Skal stort set kun børstes i fældeperioderne - men så er der til gengæld også gevinst smiley

profilbillede
  • #27   12. okt 2017 Pyreneere har også pels, der er let at holde bortset fra i fældeperioderne eller hvis de bliver kastreret/steriliserede.
    Nu tror jeg ikke, det er en hund for dig, og jeg kan se, at du ikke kan lide hvide hunde, men bare for at gøre opmærksom på, at der er rigtig mange typer hunde, der har pels men som er lette at holde.

De ikke steriliserede af mine kan jeg fint nøjes med at børste en gang om måneden, igen bortset fra i fældeperioden hvor pelsen virkelig vælter af. Der er dog en anden ting med meget pels, der hænger meget mudder og snavs i, og ja det falder af af sig selv igen, men det ligger jo så på gulvet smiley

Og så et billede af en af hvalpene fra mit sidste kuld, Marquis 3 år gammel, bare fordi det er et dejligt billede.

profilbillede
  • #28   12. okt 2017 Tak for svarene indtil videre smiley spændende med alle de langhårede der kommer frem smiley

Lene - det ikke fordi jeg ikke kan lide hvide hinde, jeg synes de fleste af dem er super smukke, men de bliver bare hurtig beskidte xD

Jeg tror ikke pyrneere er en hund for mig af flere grunde men dine har nu altid fascineret mig. Synes de er fantastisk smukke (:

• #29   12. okt 2017 Tak Anya.

Hvide hunde bliver nu ikke mere beskidte end alle andre, det ses bare mere smiley

• #30   12. okt 2017 Anya, mange hvide hunde (bl.a. Dansk spids og samojede) har selvrensende pels, så alt skidtet drysser af, så snart det tørrer ind. Skulle der sidde lidt rester, kan det nemt børstes ud med en kam.

Vores får indimellem grønne knæ, hvis de har tumlet lidt voldsomt i haven, og det kan tages med en våd klud.

• #31   12. okt 2017 Grønne poter, når man lige har slået græs, javist, men igen det forsvinder af sig selv, og det ses bare mere end på mørke hunde.

• #32   12. okt 2017 Helt ærligt Anya, kan du virkelig stå for det her? smiley smiley

profilbillede
  • #33   12. okt 2017 Hahaha CTS smiley nej, så sød og uskyldig smiley

Jeg ved det godt og skal ærligt sige at hvis vi kom til et punkt en dag hvor en race der er hvid passede bedst ind hos os, så er det jo sådan det ville være xD

Der er da også en hvis charme i en hvid hund der pludselig er lysegrøn fordi den har rullet sig rundt i nyslået græs smiley eller der er sort/grå efter gåtur fordi den lige skulle igennem en vandpyt eller lign xD

• #34   12. okt 2017 Æh mine Schæferhunde får også grønne poter..

• #35   12. okt 2017 Hvis billedet havde været lidt bredere, ville man kunne se, at Chessie lignede en der tænkte: "Jeg prøvede at stoppe hende, men hun er umulig! Skal vi ikke bare aflevere hende tilbage igen (pleeeeeease?!)"

• #36   12. okt 2017 Janni - virkelig? Man kan ikke se det på vores shelties udover der hvor de har hvide aftegn xD

CTS - hahahahaha xD

• #37   12. okt 2017 Ja sku smiley

• #39   12. okt 2017 Hahahahaha Lens smiley Han er vel nok flot smiley

• #40   12. okt 2017 ..

profilbillede
  • #41   12. okt 2017 ..

profilbillede
  • #43   12. okt 2017 Når en malteser har været i kontakt med nyslået græs, er det ikke kun poterne der er grønne, men hele hunden smiley :-) smiley

• #44   12. okt 2017 Det lyder sjovt smiley

• #46   12. okt 2017 Måske jeg skulle have tilføjet at jeg rigtig gerne vil udstille, men ikke have en race der skal groomes i laaang tid inden xD

Kommentér på:
Langhårede racer med NEM pels?

Annonce