{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

hvorfor fik jeres hund det navn. {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig omkring hvad der får folk til at vælge navne som de nu gør til deres hunde smiley
Er der bare et som man fandt på, eller er der en dybere mening i det som den får.

1: Tulle - Kærestens så kender ikke lige til valget.
2: Nova - Min store hobby er min bil Opel Corsa, så navnet kom så af Corsa som hedder Nova på engelsk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor fik jeres hund det navn.
  • #1   26. dec 2006 Bailey fordi hun var så lækker i farverne hehe

• #2   26. dec 2006 Sakki...
    min søn havde hørt han var sort..kom til at tænke på salmiakki..og vi har mange MCere i familien..kawa-sakki.. *GGG*

• #3   26. dec 2006 Mulle hed det da vi fik ham, så det beholdte han.
    Tinka hedder Tinka´s Oda på stambogen. Men vi ville ikke stå og kalde Oda, så hun kom til og hedde Tinka.

• #4   26. dec 2006 bella fordi det er et smukt navn til en smuk hund smiley

• #5   26. dec 2006 Lilly skulle hedde noget med lille.
    Jeg tænkte "Tiny, Mini, Bette, My.... Lilly" - og vupti så hed hun det *GG*

• #7   26. dec 2006 ,,,,,Gæt ,,,,, !!!!!
    hva min husbond `s
    store ønske er ???
    ....og sådan een har han jo så nu !!!
    *G*

• #8   26. dec 2006 Vores hus er i 2 etager og da Tyson var helt lille måtte vi bære ham ned af trapperne hvergang han skulle ud når han så sad der på armen af os var han rigtig god til at slikke vores øre og 9 ud af 10 gange fik de et lille nap med tænderne. Det er der jo en bokser der er kendt for så deraf navnet Tyson. :o)

• #9   26. dec 2006 Stiff er også temmelig nemt. Hun er ½ Mastiff og ½ Rottweiler.(Rott) Weiler mente vi ikke var såååå godt, men (Ma)Stiff var ikke så tosset så det blev det. :o)

• #10   26. dec 2006 Ozzy hedder det han gør,da jeg skulle finde et navn med O til hans stamtavle.. Buddy skulle hedde noget med B.. Udtaler begge navne med i tilsidst og det er på 2 stavelser,da det er nemmere at kalde og udtale.. Man kommer i den høje tone,som de fleste hunde reagere positivt på... Chili hedder som hun gør af samme grund og kan godt li navnet...

• #11   26. dec 2006 Inki efter en Svensk adfærds terapeut
    Laika fordi jeg tidligere havde en golden ved det navn
    Aslan vores første kuld alla startede med A

• #12   26. dec 2006 Bella fordi hun er så smuk... :0) Og kan godt li` navnet..

Tror min næste hund skal hedde Bimse.. :0)

• #13   26. dec 2006 Chili hedder som hun gør fordi jeg er kok og for nylig har lavet en opgave om Chili, og så selvfølgelig fordi hun er(bliver) en stærk hund..

//Stine

• #14   26. dec 2006 Safir: Det valgte jeg selv, fordi det er en ædelsten der beskytter mod onde magter.
    Equitta: fordi opdrætterne mente at det var et flot navn.
    Agnes: fordi kuldet var et Matador-kuld og da Maude var tage, så var Agnes det næst bedste

• #15   26. dec 2006 Får ny hvalp i maj - og den skal hedde TULLEMON smiley Det er en tæve smiley Moren hedder Tulle, derfor starter det med tulle, og faren hedder timon, derfor slutter det på mon smiley Synes det er så sødt smiley

• #16   26. dec 2006 Simba fordi det er en lille løvehund, og balou fordi han lignede en lille bjørn Mvh Jane

• #17   26. dec 2006 Sam er taget ud fra hans stamtavle navn

Tattoi er også taget ud fra hendes stamtavle navn og hed hun også da vi hentede hende i Østrig

Kambei det navn valgte jeg.. jeg valgte ham ud af hvalpene også havde jeg 7 navne og vælge i mellem og det blev Kambei.. ;o))

Choco hed som lille Chocolade drengen fordi han var den mørkeste af dem alle.. MEGET mørk.. og vi synes altså det var for langt så det blev kortet ned til Choco.. ;o))

• #18   26. dec 2006 Bobby fik sit navn fordi min far's barndoms hund hed det.. bastian hed Blackie da vi fik ham, og det lignede han ikke rigtig synes vi.. vi havde set programmet " vi med hund" dagen inden, og der var en fransk bulldog der hed bastian, og det var bare et kanon navn, så det kom ham til at hedde..

• #19   26. dec 2006 Jana of togo sagde stamtavlen, og vi var ikke i det kreative hjørne de dage smiley

• #20   26. dec 2006 Cherie: fordi de betyder lille kære på fransk - passer godt til en Chihuahua

Belvedere: Fordi han skal løfte arven fra Belvedere, som min svigermor havde for næsten 25 år siden, også en dejlig lab.

Baloo: Hed Egon i stamtavlen, og først hed han Hannibal en 14. dages tid (inden jeg fik ham hjem), men syntes så at Baloo var bedre - nemt og kort med en god klang.

Bianca: Skulle starte med B, så det blev Bianca, et navn som jeg synes er rigtig sødt.

Bolette: Skulle også starte med B, og så er hun opkaldt efter Bolette med Nicki her på HG. Spurgte Bolettes "mor" om det var OK, og det sagde hun god for. Kunne ikke spørge Bolette selv, da hun var i USA, da jeg købte Bolette.

Gitte

• #21   26. dec 2006 Opdrætteren havde bestemt, at dem der købte hundene, selv kunne bestemme navne, men det skulle starte med A da det var første kuld. Ja det var jo´indlysende synes vi så, at han skulle have et navn, der relaterede til noget hvidt, fordi han er en Hvid Schæfer. Vi havde også talt om Ajax men det blev altså Alaska vi valgte. Og i Alaska er der meget sne - altså hvidt. Hvis i forstår Thi Hi Og vi synes navnet passer rigtig godt til ham og så er det ikke et hundenavn vi har hørt brugt før.

• #22   26. dec 2006 Fra opdrætteren fik vi navnene Alba , Astrid og Amanda at vælge imellem til stamtavlen , Julie syntes Amanda var pænest , og da hun jo ville blive en stor hund syntes vi bare Amanda passede så godt , så det ville vi også beholde som kalde navn *S*.

• #23   26. dec 2006 Ja -det her kommer nok til at lyde lidt langt ude, men jeg skal prøve.

Min kæreste er nørd - og hans arbejde er også "nørde-arbejde" indenfor servere mv ?!?! *S* Når men han bruger til dagligt Linux og en dag kom han hjem og sagde at når vi engang fik en hund skulle den hedde TUX - Tux, er linux mascot? den lille pinving... og da jeg virkelig kunne mærke på ham at det skulle være sådan måtte det jo bare blive sådan.
    Oliver, vi ved faktisk ikke rigtig hvorfor det lige blev Oliver. Han hedder rigtig Fighter, men jeg synes ikke rigtig det virkede så smart at råbe Fighter efter en amstaff - det kunne nemt blive misforstået. Når men Oliver var bare det navn der kom til mig da vi så ham. Vi prøvede en masse andre navne igennem imens vi sad og så billeder igennem og ventede på at få ham hjem - men det blev Oliver..

• #24   26. dec 2006 Jeg er Anglofil, og synes at det ville være passende med et engelsk eller skotsk navn til hunden.
    Derudover ville jeg gerne have at det skulle være et navn ef historisk eller litterært karakter, og overvejede bl.a. Gimli (dværgen fra Ringenes Herre), Churchill og Dickens...
    Jeg endte dog med Watson da han jo er Sherlocks tro følgesvend, og jeg kunne godt lide det der kunne læses mellem linierne...

Desværre kom jeg for sent i tanke om at én af mine venner i USA kort tid inden fik aflivet sin Eng. Bulldog af samme navn da den gik til angreb på hans anden hund.. smiley
    Men det gør selfølgelig ikke min hund mindre Watson til min Sherlock... smiley

• #25   26. dec 2006 Jeg er Anglofil, og synes at det ville være passende med et engelsk eller skotsk navn til hunden FORDI racen er fra Shetlandsøerne...

• #28   27. dec 2006 Dolce: Fordi min kæreste er halv italiener og Dolce betyder søde på italiensk smiley

• #29   27. dec 2006 <b>lady</B>: fordi at jeg havde set tegnefilmen lady og vagabonden, og syntes at lady var sådan en sød hund ..
    <b>bette</b>: først kaldte vi hende bitten, men vi syntes at i'et var for hårdt, derfor bette .. smiley

• #30   27. dec 2006 Rosa...hedder Milca's June Rose..men min datter kunne ikke udtale Rose(på Engelsk) ordentligt,så det blev hurtigt til Rosa i stedet for..(også kaldet sjokoladeknappen)

Goya..Hedder Goya hazienda High Chapperal..ville have han skulle have heddet Geronimo,men opdrætter var nået alfabetet igennem en gang før og der var en Geronimo i første G-kuld..så det blev bare min lille kunstner-hund Goya...(også kaldet Gøj)

Bonnie..hedder Brak's Nagako Kuni..det ville datteren SLET ikke kalde hunden...for det kan man altså ikke hedde!(kun Japanske prinsesser:o) så hun blev lynhurtigt døbt Bonnie af manden og datteren,og jeg havde intet at skulle bestemme...(også kaldet Bonz)

• #31   27. dec 2006 igglo havde navnet i forvejen og hun er jo hvid.. og så betyder det "Hvor er du sød" på grønlandsk.. og da vi kaldte på hende reagerede hun på det, så vi ville ikke ændre det... så hun hedder stadig igglo...

• #32   27. dec 2006 Tja.... Tikki - hedder Coelio's Evita, men kaldes tikki fordi min eks synes det var et godt navn!
    Thea - hedder egentlig Sváva's Ayla - hun endte med at blive kaldt Thea fordi der i hendes kuld, var en af tæverne der hed AThea og hun lystrede så fint på det og så passede det jo ligesom til Tikki
    Tempo - hedder Wow-Wow's First-Fire på tavlen men synes han skulle passe med de andre T-dyr og eftersom der er fuld knald på ham så blev det til Tempo!
    Tarzan - hedder sváva's Bioccolo, det første år hed han kun Fnug (Bioccolo betyder fnug på italiensk) men eftersom han jo blev en stor og voksen dværgschnauzerhanhund, ku han jo ikke rende rundt og hedde fnug og når nu stilen med T-navne var lagt så kom han til at hedde Tarzan.

Julie - tavlenavn "Reigab's Julie Svane" - hedder julie fordi det var et J-kuld og de gamle selv kunne bestemme navnet, så min far besluttede sig for julie, til træning blir det dog til JUNI, det er meget nemmere at kalde smiley

Synes det er meget skæg at holde fast i mine egne hunde hedder noget der starter med T - som kaldenavn smiley

• #33   27. dec 2006 Ja, vores starter med L, de gør alle herhjemme, bare ikke mig.

Leika, fordi jeg synes det er sødt.
    Luna, fordi hun har en hvid blis på brystet.

• #34   27. dec 2006 Bertil har sit navn fra den forrige ejer, vi skulle lige venne os til det, men nu ligger det godt i munden, men vi kalder ham mest bas.

• #36   27. dec 2006 Milo er opkaldt efter Milo fra pusher filmene, syntes det passer meget godt til ham smiley

• #37   27. dec 2006 vi valgte kenzo fordi :

vi gik på bibloteket og lånte en bog med hunde navne og jeg faldt pladask for kenzo, senere høre jeg det os er et parfumemærke så nu det fordi han er bare mærkevare(heh) ejj elzker bare det navn heh

• #38   27. dec 2006 Vi beholdte stamtavle navnet fordi det betyder GULD på latin og hun er vores lille guldklump...

• #39   27. dec 2006 Vi kan godt lide nordiske gude navne derfor Odin og Loke og så skal det også passe til hunden syntes jeg,men de hedder alt mulig andet i hverdagen her er nogle af navne:Lisefar,Ronman,Haggebar,bettemås ja kære hunde har mange navne loooooool

Kommentér på:
hvorfor fik jeres hund det navn.

Annonce