{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.898 visninger | Oprettet:

Hvorfor hedder jeres hund lige det ?? {{forumTopicSubject}}

Dette indlæg skulle være en lille sjov runde om hvordan jeres hund/hunde evt. katte navne er opstået, via sjove navne.
- Enten på jeres egen hund/hunde /kat
- Eller andre i har hørt/kender
Starter med mig selv :
Vi er en familie bidt at Alfa Romeo ( BIL,-og vi alle kører i dem.
Vores første hund fik vi med 5 ugers mellemrun sammen med vores datter og svigersøn.... Og hvad hedder de så, - ja jeg har tæven så hun hedder Alfa, - og ja den anden (hanhund) Romeo
Efter ca ½ år ville vi gerne have en tæve mere, -- hvad er navnet efter Alfa, så kom alfabetet i brug og det blev til Beta...
Beta fik hvalpe og vi ville beholde en af dem, --- jamen så var navnet oplagt til en hanhund der hed Charlie.
Dette var grunden til vores hundenavne.
Men kender en familie der havde ønsket sig hund i flere år, de blev bare ikke enige om køb af hund. Pludselig var der hvalpe ved naboen, og begge sagde til hinanden Why Not, - så er det nu vi skal ha' hund. Hunden hedder Why Not. Selv sammme familie købte en hun kat som de døbte Birthe Kjær, - katten viste sig senere til at være han kat ( er nu 4 år og hedder stadig Birthe Kjær)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor hedder jeres hund lige det ??
  • #1   18. sep 2008 Min kat hedder Hilda - uden nogen egentlig grund.

Min hun hedder Carla, Super Carla! Det gør hun fordi jeg var meget glad for børneprogrammet super carla da jeg var mindre. Hun var da bare den sejeste i verden.

Min næste hund skal også opkaldes efter noget indenfor "børnetime verden"..:)

• #2   18. sep 2008 Jeg har valgt navnet Sonja fordi jeg gerne ville have at det skulle være et "rigtigt" navn men som man ikke hørte så tit og så skulle det være flot.
    Har hele tiden været betaget af navnet Sonja siden den dag jeg spillede en håndboldkamp sammen med en normand ved navn SOnja.. Og hun var rigtig sød..

Min næste hund skal så hedde Linda, da det er lidt specielt, ikke det mest brugte navn ved menneske navne..

• #4   18. sep 2008 Belvedere er vores lab nr. 2 og har arvet navnet efter nr. 1, som døde helt tilbage i firserne.

Baloo, tja, ombestemte mig fra Hannibal til Baloo, og det har jeg ikke fortrudt.

3 skud på stammen skulle også hedde noget med B, så det blev til Bianca.

Næste hund jeg skal have skal også starte med B, og der går jeg og leger lidt med Babette eller Bibi.

Er måske en anelse B-fikseret.

Den 4. hund som jeg desværre lige har måttet finde et nyt hjem til hedder såmænd Bolette.

• #5   18. sep 2008 Noddie: ja min kærestes fars ven har en gammel SBT som hed nody, som min kæreste virkelig holdt meget af.. og så så jeg et børneprogram ,med en lille mand i en rød bil der hed noddy der hjalp alle sine venner.. ja så blev det til noddie..

Når jeg får en tæve engang ved jeg også godt hva hun ska hedde *G*

• #6   18. sep 2008 jenna, hedder egentlig jenna jameson- det navn gav avler hende fordi hun var alene pige i et kuld på 10 og moren hed katja kean hihi,

Tyson har vi ikke givet navn, men han hedder på stamtavlen erikssons cassius clay (bokser) så ja det blev tyson

Dmitri fordi jeg synes det var en sødt og anderledes navn

Missy fordi vi har tøj butikker hvor vi sælger bullrot og deres pigetøj hedder missy , hihi

møffe fordi vi ikke regnede med at beholde hende, og hun lignte en gris så tænkte ja hun skulle bare have et navn imens jeg passede hende for avleren smiley og ja så blev hun og møffe hang ved

• #7   18. sep 2008 Ja altså....

Hos os er det min kæreste der finder på navnene da jeg er en dør til at opfindsom eller finde på nogle gode nogle!

Jeg er selv haft kælenavne af min kæreste som så er blevet tyvstjålet til vores katte, det ene er Bæbs og det andet er musse...

og vores nyeste hund hedder Abby opkaldt efter Abigail Clancey (undertøjsmodel) som har været på tv i modelprojektet med janice dickinson DOG gik jeg kun med til det ved at forkorte det til Abby...

• #8   18. sep 2008 Enzo hedder Enzo til hverdag fordi min mand er bidt af en gal Ferrari og manden der startede Ferrari hed Enzo Ferrari. Men hans navn skulle starte med L, så det blev til Silkylyst's Lorenzo - Lorenzo er vist også lidt italiensk og vi elsker Italien.

Riiini tavlenavn er BombixMoren Akvamariiini. Akvamariiini er Akvamarin på finsk - det var opdrætter som valgte at det skulle være ædelstene på finsk, vi fik så lov at vælge navn først ud af de angivne. Han kaldes så kort for "Riiini". Havde afstemning her på HG mhp. antallet af i'er. Min mand vandt.

• #9   18. sep 2008 Raki - min første hund - Fordi jeg havde set navnet i en stævneplan til et ridestævne og en af hestene hed Raki... Synes det var et fedt navn

Dess ... tja.. Stamtavlenavn

Taco ... Fordi hans "far" synes at tacos smager helt vildt godt.. Og generelt er glad for mad

• #10   18. sep 2008 Sam - det er taget ud af hans stambogsnavn: Kitsu's Sui-Chu Nagusami Go
    Tattoi er også taget ud af hendes stambogsnavn: Tattoi Go Yamatosow
    Choco - Tja Han var meget mørk som lille og blev kaldt Chokolade drengen men det var for lang så vi forkortede det ned til Choco .
    Kambei - jeg havde 7 navne at vælge imellem dengang han skulle have sit stambogsnavn så det blev kambei .

• #11   18. sep 2008 Haha hvor er det sødt xD
    Vores to tidligere katte hed begge Kitty (ikke på samme tid.. haha) og det var simpelthen fordi det skulle være børnevenligt, så.
    Vores nye katte hedder Bambi og Chili, det er dog ikke os der har navngivet dem.

Vores ældste hund, Chloe, hedder Chloe, fordi hun var i et C-kul.. og jeg kendte en der hed Chloe, også fåreslog jeg det til min mor, som faldt fuldstændig for det.
    Stella hedder Stella, fordi jeg sad og skrev mulige navne ned på et stykke papir. Pludselig huskede jeg, at Sebastian (min kæreste) havde sagt, at han godt kunne lide navnet "Stella" og måske ville have en af sine børn til at hedde det... eller.. vores børn xD Jeg ville ikke have et barn, der hed stella (Da det ikke er min smag, til et barn), så jeg foreslog navnet "Stella" til min mor, hvorefter vi så blev enige om, at hun lignede en "Stella"
    Magnus hedder magnus, fordi.. min mor og jeg har en bil-leg der hedder "MAGNUS!" når vi ser en gul bil - ved ikke hvordan dét startede, haha. Og på vej hjem med Magnus, sad vi og snakkede om forskellige navne, hvor jeg så pludselig ser en gul bil og råber "MAGNUS!" hvorefter min mor så råber "JA!!! PASSER LIIIIGE TIL HAM!"
    så.. there you have it smiley

• #12   18. sep 2008 Kovaz fik hans navn efter megen diskution (kæresten heppede på djanko som på ingen måder var noget jeg var med på!).. synes han havde nogen meget flotte øjne, og da kæresten så siger "nårh ja lige som ham der fra E.R du er så vild med (han hed Luka Kovach)", sagde jeg, så hedder han det! lavede bare lidt om på det... ja ved godt det ikke var det bedste grundlag, men bedre end djanko still. *gg*

• #13   18. sep 2008 nido hedder nido pga vores nu afdød hund hed odin regn den selv ud smiley lidt hjælp odin bagfra nido

• #14   18. sep 2008 Fie hedder egentlig bare fie x'D bare noget jeg fandt på da jeg var 11 år og synes det var et fint og et navn der passede godt til den frække lille sorte klump der tumlede rundt og bed i vores sko og bukser smiley

• #15   18. sep 2008 Blackie har vel sit navn p.gr.a. farven........*GG*

Lotus hedder Spundset labradors Lotus Royal, opkaldt efter toiletpapiret og det synes jeg er et ret sødt nav

Kaido hedder Clairstone Paricutin Vulcano, opkaldt efter en vulkan i Mexico. Men hun skulle hedde noget specielt. Så en dag faldt jeg over navnet Kaido . Så det kom hun til at hedde:-)

• #16   18. sep 2008 Min røde cocker hedder Emma.
    Det var fordi jeg engang var vild med serien Emma. Men efter at hun var blevet kaldt det kommer jeg i tanke om at der var en anden serie jeg var vild med som hed Anne fra grønnebakken. Så havde jeg forvækslet Emma med Anna som var en lille rødtop.
    Men jeg skiftet ikke navn HUN ER EN EMMA.

Min anden cocker er orange roan med lækre røde øre hun hedder Maja.
    Jeg kom til at tænke på den danske julekalender med prissessen med de lange rød lokker Mia-Maja.
    Men da vores nabos datter hedder Mia ville det være et dumt valg.
    Så det blev til MAJA.

• #17   18. sep 2008 Min Kenzo fik navnet da han tidligere hed Bonzo og det skulle lyde lidt som det og ville ikke have det samme, da han blev taget fra sin tidligere ejer fordi han blev mishandlet, så ville ikke have samme navn..

Og af en eller anden grund har jeg altid ville have en hun hund der hedder Princess, så det var oplagt nu jeg fik min pige, og så er hun jo min lille Prinsesse... Ville jo ikke kunne kalde et barn Princess når de engang kommer smiley

• #18   18. sep 2008 Hov og katten hedder Tinkerbell efter Paris Hiltons hund - det kom hun til at hedde, da det var det første min veninde sagde da hun så hende, da vi sammen hentede hende. Hun nærmest råbte "Årh det er Tinkerbell" smiley

• #19   18. sep 2008 Vi valgte Hannibal efter Hanniabl lekter (stavet forkert) filmene. Har altid synes godt om det navn.

• #20   18. sep 2008 Nej det er virkelig sjovt at høre, at så mange har haft tanker omkring forskellige episoder i livet som betyder noget med hensyn til navne.... PUHA troede jeg var den eneste..... herlige indlæg til jer alle

• #21   18. sep 2008 Liva har det navn fordi hendes tidligere ejere gav hende det, ikke et navn jeg ville have brugt men nu hed hun det jo.
    når hun engang får hvalpe skal vi beholde en han der skal hedde Dimitri, har altid godt kunne lide det navn, kommer vist fra anastasia tegnefilmen.

• #22   18. sep 2008 altså verdens bedste computerspil er Zelda til nintendo. det spillede jeg som barn og det spiller min søn nu.

jeg ville så faktisk have at min hund skulle hedde harry potter, men min søn ville gerne have at han skulle hedde Link som hovedpersonen i computerspillet.
    får vi en dag en tæve skal hun hedde zelda eller midna (fra samme spil)

• #24   18. sep 2008 Tulle hedder Tulle fordi det hed hun på hendes stamtavle og opdrætter havde kaldt hende det indtil jeg købte hende. Jeg overvejet dog at skifte det ud men synes egenligt det ville være synd

• #25   18. sep 2008 fimze blev egentlig 'døbt' Wimze da vi fik ham, han hed gismo, men vi synes der var så mange der hed det. så ville skæbnen at han de første dage pruttede helt vildt, og ungerne kaldte ham fimze-Wimze så blev det til fimze, for det hang ved, og han er nok ligeglad:-)

• #28   18. sep 2008 Vores katte hedder samson og sidse, havde oprindeligt 4, samson og sally (søskende) sidse og shiela... Sidse kom først, og så kørte det bar derudaf med s-navne.

Loui hedder Loui, fordi vi sys han lignede en der sku hedde Loui da vi fik ham - tynd og spids på hovedet:)

Og Indie... ja hun er døbt af internatet i grækenland hun kommer fra:)....

• #30   18. sep 2008 Min forhenværende kat var opkaldt efter Jason fra Terkel i Knibe ;o)

• #31   18. sep 2008 Ja, xenta hedder såænd bare xenta fordi det havde kennelen fundet ud af smiley vi kunne ikk finde noget smukkere navn med X smiley ja hun hedder jo rigtig Torontos Xenta smiley via kennelen smiley

• #33   18. sep 2008 Eddie er opkaldt efter hunden i serien Frasie, den hedder nemlig Eddie.

Jackie er opkaldt efter den tidligere amerikanske præsident frue Jaquline Kennedy, hun blev kaldt Jackie. Så derfor Jackie.

Den næste hund vi ska ha ved jeg ik helt hva ska hedde, men et eller andet kendt.

• #34   18. sep 2008 havde iøvrigt engang to kaniner, en han og en hund... de hed wendy og ydnew....LOL

• #35   18. sep 2008 hooov, en han og en HUN selvf. smiley

• #36   18. sep 2008 "Det dyrebare guld" er et andet ord brugt for den sorte Trøffelsvamp´...

MIn Trøffel er opkaldt efter en af de mest kostbare ting der findes i verden:-)

Er ret mad-optaget, og syntes navnet var perfekt. Samtidig er hun sort og det passer jo bare perfekt!

• #37   18. sep 2008 Watson. Ud over at det partout skulle være britisk så kan jeg lide at det henviser til en berømt og intelligent "følgesvend"

• #38   18. sep 2008 Pia: hva ska jeree næste hund hedde???

• #40   18. sep 2008 Tja Mine hunde hedder alle noget fra stamtavlen
    Solfari´s Populus Pei Pei hedder Pei Pei
    Kojima´s Amazing Crazy Phantom hedder Crazy
    Maliway Wildnwindy hedder Windy
    Kojima´s Excellent Exit hedder Exit
    Maliway Mama Pacha hedder Pascha

• #41   18. sep 2008 Vores første hund hed Venus. Opdrætter havde døbt hende Colomba, men det syntes jeg ikke passede til hende. Min datter mente hun skulle hedde Nilti, Nulgu eller Munu. smiley De kære børn. Næste morgen sagde hun glad at hun skulle hedde Konrad (bedste ven i vuggestue) og da kom jeg på Venus (2. bedste ven i vuggestue) og vi var enige med det samme. Hun var virkelig en Venus.

Naquita er hendes stambogsnavn, vi ville have givet hende et andet navn, men har ikke kunne finde noget der passer bedre. Så Naquita it is.

Flicka har vi jo liiiige fået, og synes egentlig det er et rigtig godt navn. Så vi har slet ikke snakket om at omdøbe hende. Hendes stambogsnavn er Chila som tidl. køber omdøbte til Flicka.

• #42   18. sep 2008 Vores første kat hed trine, den var en killing hvor moderen var en vildkat og hun stak af og blev kørt ned før hun var et år, hvorfor hun hed det ved jeg ikke.
    De næste to var søskende, den ene hed Musti, og hvorfor husker jeg heller ikke, den anden hed snowi og var helt hvid.
    Så fik vi en genbrugskat og dens navn fulgte med, den hed twiggy og var meget tynd.

Så når vi til hundene. Bjarke, hed egentlig quark, men det ville vi ikke kalde ham og da opdrætteren hvad glemt at ejerskifte hans mor - hans kone som var død stod som ejer - blev vi spurgt hvad navn vi havde valgt, så han kom også på stamtavlen til at hedde Bjarke.
    Stella hedder Ystel på stambogen, så det er navnet lidt ændret til noget mere "normalt"
    Edda beholdt vi stambogsnavnet på.
    Liv er eget opdræt og er opkaldt efter en person i den nordiske mytologi som de sidste 3 kuld har været (siden jeg fik kennelmærke)
    Fossi, hedder forseti på stambogen, så det er ligesom ved stella en lille ændring til noget mere "kæledyrsagtigt"

• #43   18. sep 2008 Tusinde tak for jeres respons på mit indlæg, - det var rigtiige sjove historier der kom ud af det, --- Jeg har haft mine STORE grin af det....
    Takker allesammen---- men håber da den stadig kører videre herfra, --- jeg følger den med glæde og grin hvis stadig der kommer nye indlæg, --

• #44   18. sep 2008 emil er opkaldt efter emil fra suspekt smiley men passer entlig meget godt med emil da han er en lille ballademager ( emil fra lønneberg)

• #45   18. sep 2008 Alfa, Beta, Charlie *mine dejlige vapser *: hva ska jeres næste hund hedde?????

• #46   18. sep 2008 Den store hedder Sirius. Det er et stjerne billede, som oversættes til "store hund". Det er jo ret indlysende, når det er en Irsk Ulvehund.

Den bette (8 mdr. - ikke så lille endda - også en Irsk Ulvehund), hedder Azimut. Det er et astronomisk begreb. Uden at blive for teknisk, så er det vinklen til en stjerne. Og han må nødvendigvis se i op i en vinkel til Sirius - derfor hedder han Azimut.

Kunstfærdig - eller hva'?

• #48   18. sep 2008 Min gamle hund hed Bine. Min mor elskede det navn så det kom vapsen til at hedde. Ellers har vi haft en Trold, en Bamse og en Bølle i familien mens jeg voksede op.

< === Kia er en forkortelse for Kiara. Navnet har både italienske og iriske (gæliske) rødder. Navnet betyder 'Little dark one' i den irske version og 'brightness' i den italienske og det synes jeg passede godt til hendes farver.
    Som lille var hun en lille mørk en med en kridhvid stor plet pels på brystet som fik hende til at skille sig ud fra sine søskende farvemæssigt :o)
    Og så hedder den fine lille løvinde, datter af Løvernes Konge Simba, Kiara, i Løvernes konge 2 og synes at det er rigtig kært :o)

Min kat Djaxa fik sit navn fordi hun skulle have noget det var helt specielt og kun for hende. Samtidig elsker jeg navne der kan forkortes så da jeg fandt på Djaxa var det med forkortelserne Djax/Tax i mente :o)

• #49   18. sep 2008 Nikki, Benji, Jamie og Cody er bare navne udvalgt i blandt de mange der findes...

går efter 2 stavelser og en slutning på enten i, ie, ey eller y.

Navne jeg lige syntes har passet til de forskellige ;o)

• #50   19. sep 2008 Nuser hedder Nuser fordi da jeg så hende ville jeg opkalde hende efter mine bedsteforældres gamle hund som fulgte mig gennem hele min barndom. Selvom jeg havde overvejet mange andre navne inden vi fik hende.

• #51   19. sep 2008 Da vi begyndte at kigge efter hund, fik vi ofte en billig griner over de (af og til) temmelig prætentiøse stambogsnavne. Da vi så fik vores egen hvalp, havde hun det meget uprætentiøse stambogsnavn "Futte"! Så vi gav hende et langt og fint navn: Solitudevejs Elga Olga. Dengang boede vi på Solitudevej på Nørrebro - og for de yngre kan jeg forklare, at der findes en meget berømt vise fra Cirkusrevyen 1953 som hedder "Solitudevej" sunget af Elga Olga. Selvfølgelig dur "Soltitudevejs Elga Olga" ikke lige til indkald og lign., så til dagligt hedder hun bare Olga. Jeg synes at navnet klinger lidt af russisk kuglestøder (=bredmåset atlet), og det passer sgu meget godt til en bullmastiff.

Nummer to hedder Sofus, fordi det hed han da vi fik ham som et-årig. Det bliver dog mere og mere til Sofa - det er dér han tilbringer mange timer og så lyder det lidt som en vrøvle-latinsk bøjning Sofus - Sofa.

Begge hunde lystrer også navnene "Mors tykke bokser" og "Lille Skat" :o)

• #52   19. sep 2008 Vores første hund, en papillon, hed plet. Meget originalt, men man er altså ik så kreativ i 7 års alderen:) Primært pga hans plet på næsen.
    Min nuværende hund hedder Happy.....Tja, det siger vist lidt sig selv hvorfor:) Jeg kan godt lide specielle navne. De fleste glor dog underligt når jeg siger hans navn, men det vænner man sig til.
    For ældre mennesker hedder han tit Mulle (kælenavn), da en del ældre simpelthen ik kan sige eller forstå navnet.

• #53   19. sep 2008 min kat nr. 1 hedder Bufas, fordi han er en stor orange...ja bufas
    kat nr. 2 hedder søster, fordi hun er bufas´ ...ja søster
    kat nr. 3 hedder velcro, fordi han var så skækkeligt vedhængende, og når man skulle ha´ ham af sit tøj så sagde det som... ja velcro
    Min hund hedder Baby, fordi hun er.... ja min lille baby (får ikke flere af menneskeslagsen, men er absolut ikke ked af at nøjes ;o))

• #54   19. sep 2008 Kvik, fik besked på at hunden hed Kvik ellers fik jeg ingen hund.

Godt så, den kunne have heddet kat, hvis det var kravet *SS*

Han blev kaldt kvikly da han var hvalp, mobbede manden med den næste skulle hedde føtex, så gik vi tilbage til Kvik.

Nu bliver han så kaldt Williiii wiiiii. Vi aner ikke hvorfor, eller hvor det stammer fra. Men vi snakker meget om det.

• #56   19. sep 2008 Gizmo hedder sådan pga han store flyveører *GG* og så fordi han er en rigtig lille dims :O)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #57   19. sep 2008 Vanni er en forkortelse af hans stamtavle navn, som er Cabaka´s Giovanni of rock star, og så er det anderledes smiley Cabaka betyder hund på russisk, Giovanni betyder den unge på italiens og of rock star betyder af rock stjerne på engelsk

• #58   19. sep 2008 Tego er opkaldt efter Mercede-Benzs lastbil Atego...
    Min kæreste er lasbilsmekaniker...

• #59   19. sep 2008 Min hund hedder Cocio - det er noget min mor har fundet på. Det er også hende der har navngivet min brors hund, den hedder Fister. Fister er næst 1½ år mens Cocio kun er 8 uger.

• #60   19. sep 2008 Canis hedder Canis, fordi familiehunden hedder Canis Familiaris :o)

Min nye kommer til at hedde Tria. Hun hedder Allotria mein Traum von den Waldelfen, så Tria var nærliggende.

• #61   19. sep 2008 Min ene kat hedder Fucker, det gør han fordi det var entet det eller svampebob.

Min anden kat hedder Remus ( mærket på en udstødning) Det gør hun fordi hun pruttede og havde dårlig mave da vi fik hende.

Guffi hedder det fordi hun ligner fedtmule (Goofy)

De andre 2 hunde har vi ikke døbt :o)

• #62   19. sep 2008 Anne Mette: Jamen det bliver noget med D og det kan jo ikke være andet end Delta

• #63   19. sep 2008 Min tidligere kat hed Flemming da vi troede det var en hankat, da vi så fandt ud af at det var en hunkat døbte vi hende Fru Flemming.
    Har også haft en hamster der hed henning og 2 kaniner der hed pølse og minifis og en fritte der hed BIFEIK ( brøndby og Esbjerg ishockey)

• #64   19. sep 2008 Pia: jamen er Delta et navn til en han eller tæve, syntes egentlig det ka bruges til begge to.

• #65   19. sep 2008 Glemte at skrive, at vi har 2 undulater. Den ene hedder Vigna fordi det er en del af navnet på vores ynglings campingplads i Italien og det var der vi besluttede at vi skulle have fulg.
    Den anden hedder Olivia fordi den er olivengrøn.

• #66   19. sep 2008 Anne Mette: øhhh det ved jeg egentlig ikke

Glemte da også lige min delige fede hankat der tror han er hund. Han hedder Figaro.

• #67   19. sep 2008 Alfa, Beta, Charlie *mine dejlige vapser *: ja ok, hva køn vil i egentlig ha når i ska en hund mere?? når en gang det er i ska ha en mere.

• #68   19. sep 2008 Chanti hedder Cue Chantell.. men Oliver (søn) kunne ikke udtale det dengang,hun kom hertil og kaldte hende Chanti..

Så sådan blev det.. ´

Zeuz hedder Zeuz,da tidligere ejer kaldte ham det..

• #69   19. sep 2008 Anne Mette::: ØHH det har jeg ikke overvejet, - tror faktisk det er ligegyldigt

• #70   19. sep 2008 Alfa, Beta, Charlie *mine dejlige vapser *: ja ok, vi havde jo bare slet ik snakket om det, så var jeg bare lidt nysgerrig.

• #71   19. sep 2008 Jeg vidste bare at min hund skulle have et anderledes navn. Da jeg så Ringenes Herre III hed Kongernes By Minas Tirith. Jeg synes Tirith er flot og anderledes, så det blev navnet og det passer bare perfekt til hende;-)

• #72   19. sep 2008 min hund hedder Siggi- Det kommer af at jeg arbejder i en lokal brugs hvor en af mine kunder hedder Tzigie og troede det skulle udtales Siggi og synes bare det var kanont flot, Men spurtge hende så en dag, hvordan det skulle udtales og det var noget i stil med T.sige lidt lige som taziki... ... synes det er ret sjovt

• #73   19. sep 2008 Vi har også haft to Maine Coon katte. Hannen hed Aslan, fordi han mindede om en løve og hunkatten hed Chloé, fordi hun havde en ekstra klo på hver forpote smiley

• #74   19. sep 2008 Nikko hedder Alina's Zargo Kitzune på stamtavlen. Det første er kennel navnet, og dernæst fik jeg besked på at det skulle være med Z, da han er fra Z kuldet. Jeg søgte på japanske navne, og faldt over det to Zargo Kitzune. Det betyder noget i retningen af smuk intelligent rød ræv.

I daglig tale kaldes han Nikko, som betyder noget i stil med Solskin på japansk......

Ja ja han er jo en japaner race ;o)

• #75   19. sep 2008 jeg glemte også at fortælle om de fugle vi havde som barn.
    Vi havde en undulat som hed Jacok - typisk fuglenavn ikk' - han var blå og en der hed ole som var grøn og tilfløjen.
    Så havde vi 3 zebrafinker, de var svære at kende forskel på og blev kaldt thomas'erne opkaldt efter min morfar, deres navne var thomas, mads og tom.

• #76   19. sep 2008 Den bedste kat jeg nogensinde har haft, og som desværre ikke er her mere i dag hed MOTORBIGGEN - lidt anderledes navn, som han kunne have helt for sig selv.

• #77   19. sep 2008 Nåh ja...jeg har da også haft mange andre dyr end lige Nuser...
    Da jeg var barn havde mine forældre en schæfer der hed Zenta, de syntes vel bare det var pænt. den fik hvalpe og jeg husker den ene hed Lobo (ulv på spansk), og en anden hed Zappa efter fisken i filmen Zappa. De blev solgt..der var 3 andre hvalpe som hed Huggo, Viggo og Anna. Min mor fandt på det, men jeg var lille og når jeg kaldte sagde jeg Hug, Vig og And....på den der kommanderende måde.

Jeg har også boet i Napoli som barn, og dernede er de ikke altid gode mod dyr...min mor fandt en dag 3 nyfødte hvalpe i en skraldespand, hvoraf den ene levede. de havde stadig en tør navlestreng hængende. Det lykkedes hende at holde den i live ved at passe den i døgndrift, den kom til at hedde Lupo (ulv på italiensk) Den var også ulvegrå og lignede lidt en ulv. desværre døde den som ret ung.

Jeg har haft kaniner som barn også. Den første var en brun dværgvædder og hed Pølle fordi den hoppede rundt og pøllede. Min bror fik en som hed Putte fordi den var et rigtigt puttedyr. En anden kanin hed Magnus, hvorfor ved jeg ikke, og en anden igen hed Jumbo fordi den var stor.

Jeg har også haft masser af undulater, kan faktisk ikke huske alle deres navne, men en af de mange unger der kom ud af deres æg havde så specielle og smukke farver at den skulle hedde Jackpot.

• #78   19. sep 2008 Fortsættelse: Da mine børn var mindre havde vi en sort og hvid kanin der hed Stampe, gæt selv hvorfor, og et marsvin der hed Pjuske. Pga. den pjuskede pels. Meget uoriginalt.
    Men nu har vi jo udover Nuser også et par dværgpapegøjer der hedder Polly, og Molly. Vi fik Polly først og så synes vi det var sjovt med rime-navne.
    Vi har også 4 sumpskildpadder der har navne fra den nordiske mytologi. Den største hedder Thor, den næste Odin, den tredje Loke og den mindste hedder Heimdahl fordi den har det med at lægge sig på det højeste punkt den kan komme til og holde udkig. Ligesom Heimdahl i mytologien.

• #79   19. sep 2008 Vores hund hedder Balder, han var fra opdrætter opkaldt efter sin far som hedder Walther.

Så har vi to katte - Oliver hedder vores hankat - Mille hedder vores hunkat (det er efter en dejlig hunkat jeg havde som barn og som bare forsvandt)

Så har vi to marsvin
    Den ene hed Adam da vi købte ham, men det lavede vi hurtid om til TOT da han er roset og har totter over det hele
    Den anden fik vi som lille og skulle selv finde navn til, vi synes så at han skulle hedde Adam, imens vi fandt på et navn kaldte opdrætteren ham Lillemand - det synes vi var så sødt til ham så på papir hedder han Adam men herhjemme hedder han kun Lillemand

• #80   9. okt 2010 HEEJ
    Min hund hedder silas opkaldt efter Silas holst danser fra vild med dans smiley

Kommentér på:
Hvorfor hedder jeres hund lige det ??

Annonce