16. aug 2008 Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 519
Hvorfor hedder jeres hund lige det ?? {{forumTopicSubject}}
Dette indlæg skulle være en lille sjov runde om hvordan jeres hund/hunde evt. katte navne er opstået, via sjove navne.
- Enten på jeres egen hund/hunde /kat
- Eller andre i har hørt/kender
Starter med mig selv :
Vi er en familie bidt at Alfa Romeo ( BIL,-og vi alle kører i dem.
Vores første hund fik vi med 5 ugers mellemrun sammen med vores datter og svigersøn.... Og hvad hedder de så, - ja jeg har tæven så hun hedder Alfa, - og ja den anden (hanhund) Romeo
Efter ca ½ år ville vi gerne have en tæve mere, -- hvad er navnet efter Alfa, så kom alfabetet i brug og det blev til Beta...
Beta fik hvalpe og vi ville beholde en af dem, --- jamen så var navnet oplagt til en hanhund der hed Charlie.
Dette var grunden til vores hundenavne.
Men kender en familie der havde ønsket sig hund i flere år, de blev bare ikke enige om køb af hund. Pludselig var der hvalpe ved naboen, og begge sagde til hinanden Why Not, - så er det nu vi skal ha' hund. Hunden hedder Why Not. Selv sammme familie købte en hun kat som de døbte Birthe Kjær, - katten viste sig senere til at være han kat ( er nu 4 år og hedder stadig Birthe Kjær)
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
Min hun hedder Carla, Super Carla! Det gør hun fordi jeg var meget glad for børneprogrammet super carla da jeg var mindre. Hun var da bare den sejeste i verden.
Min næste hund skal også opkaldes efter noget indenfor "børnetime verden"..:)
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.717
Har hele tiden været betaget af navnet Sonja siden den dag jeg spillede en håndboldkamp sammen med en normand ved navn SOnja.. Og hun var rigtig sød..
Min næste hund skal så hedde Linda, da det er lidt specielt, ikke det mest brugte navn ved menneske navne..
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Baloo, tja, ombestemte mig fra Hannibal til Baloo, og det har jeg ikke fortrudt.
3 skud på stammen skulle også hedde noget med B, så det blev til Bianca.
Næste hund jeg skal have skal også starte med B, og der går jeg og leger lidt med Babette eller Bibi.
Er måske en anelse B-fikseret.
Den 4. hund som jeg desværre lige har måttet finde et nyt hjem til hedder såmænd Bolette.
dec 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Emner: 502 Svar: 3.230
Når jeg får en tæve engang ved jeg også godt hva hun ska hedde *G*
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
Tyson har vi ikke givet navn, men han hedder på stamtavlen erikssons cassius clay (bokser) så ja det blev tyson
Dmitri fordi jeg synes det var en sødt og anderledes navn
Missy fordi vi har tøj butikker hvor vi sælger bullrot og deres pigetøj hedder missy , hihi
møffe fordi vi ikke regnede med at beholde hende, og hun lignte en gris så tænkte ja hun skulle bare have et navn imens jeg passede hende for avleren
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 147
Hos os er det min kæreste der finder på navnene da jeg er en dør til at opfindsom eller finde på nogle gode nogle!
Jeg er selv haft kælenavne af min kæreste som så er blevet tyvstjålet til vores katte, det ene er Bæbs og det andet er musse...
og vores nyeste hund hedder Abby opkaldt efter Abigail Clancey (undertøjsmodel) som har været på tv i modelprojektet med janice dickinson DOG gik jeg kun med til det ved at forkorte det til Abby...
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Riiini tavlenavn er BombixMoren Akvamariiini. Akvamariiini er Akvamarin på finsk - det var opdrætter som valgte at det skulle være ædelstene på finsk, vi fik så lov at vælge navn først ud af de angivne. Han kaldes så kort for "Riiini". Havde afstemning her på HG mhp. antallet af i'er. Min mand vandt.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Dess ... tja.. Stamtavlenavn
Taco ... Fordi hans "far" synes at tacos smager helt vildt godt.. Og generelt er glad for mad
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
Tattoi er også taget ud af hendes stambogsnavn: Tattoi Go Yamatosow
Choco - Tja Han var meget mørk som lille og blev kaldt Chokolade drengen men det var for lang så vi forkortede det ned til Choco .
Kambei - jeg havde 7 navne at vælge imellem dengang han skulle have sit stambogsnavn så det blev kambei .
feb 2008
Følger: 28 Følgere: 23 Emner: 35 Svar: 150
Vores to tidligere katte hed begge Kitty (ikke på samme tid.. haha) og det var simpelthen fordi det skulle være børnevenligt, så.
Vores nye katte hedder Bambi og Chili, det er dog ikke os der har navngivet dem.
Vores ældste hund, Chloe, hedder Chloe, fordi hun var i et C-kul.. og jeg kendte en der hed Chloe, også fåreslog jeg det til min mor, som faldt fuldstændig for det.
Stella hedder Stella, fordi jeg sad og skrev mulige navne ned på et stykke papir. Pludselig huskede jeg, at Sebastian (min kæreste) havde sagt, at han godt kunne lide navnet "Stella" og måske ville have en af sine børn til at hedde det... eller.. vores børn xD Jeg ville ikke have et barn, der hed stella (Da det ikke er min smag, til et barn), så jeg foreslog navnet "Stella" til min mor, hvorefter vi så blev enige om, at hun lignede en "Stella"
Magnus hedder magnus, fordi.. min mor og jeg har en bil-leg der hedder "MAGNUS!" når vi ser en gul bil - ved ikke hvordan dét startede, haha. Og på vej hjem med Magnus, sad vi og snakkede om forskellige navne, hvor jeg så pludselig ser en gul bil og råber "MAGNUS!" hvorefter min mor så råber "JA!!! PASSER LIIIIGE TIL HAM!"
så.. there you have it
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 220
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 9
maj 2006
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 446
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Lotus hedder Spundset labradors Lotus Royal, opkaldt efter toiletpapiret og det synes jeg er et ret sødt nav
Kaido hedder Clairstone Paricutin Vulcano, opkaldt efter en vulkan i Mexico. Men hun skulle hedde noget specielt. Så en dag faldt jeg over navnet Kaido . Så det kom hun til at hedde:-)
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Det var fordi jeg engang var vild med serien Emma. Men efter at hun var blevet kaldt det kommer jeg i tanke om at der var en anden serie jeg var vild med som hed Anne fra grønnebakken. Så havde jeg forvækslet Emma med Anna som var en lille rødtop.
Men jeg skiftet ikke navn HUN ER EN EMMA.
Min anden cocker er orange roan med lækre røde øre hun hedder Maja.
Jeg kom til at tænke på den danske julekalender med prissessen med de lange rød lokker Mia-Maja.
Men da vores nabos datter hedder Mia ville det være et dumt valg.
Så det blev til MAJA.
sep 2006
Følger: 51 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 319 Svar: 3.013
Og af en eller anden grund har jeg altid ville have en hun hund der hedder Princess, så det var oplagt nu jeg fik min pige, og så er hun jo min lille Prinsesse... Ville jo ikke kunne kalde et barn Princess når de engang kommer
sep 2006
Følger: 51 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 319 Svar: 3.013
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.475
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 519
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 78 Svar: 488
når hun engang får hvalpe skal vi beholde en han der skal hedde Dimitri, har altid godt kunne lide det navn, kommer vist fra anastasia tegnefilmen.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
jeg ville så faktisk have at min hund skulle hedde harry potter, men min søn ville gerne have at han skulle hedde Link som hovedpersonen i computerspillet.
får vi en dag en tæve skal hun hedde zelda eller midna (fra samme spil)
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 246
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 365
Loui hedder Loui, fordi vi sys han lignede en der sku hedde Loui da vi fik ham - tynd og spids på hovedet:)
Og Indie... ja hun er døbt af internatet i grækenland hun kommer fra:)....
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 321 Hunde: 9 Emner: 2 Svar: 2.772
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.100
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Jackie er opkaldt efter den tidligere amerikanske præsident frue Jaquline Kennedy, hun blev kaldt Jackie. Så derfor Jackie.
Den næste hund vi ska ha ved jeg ik helt hva ska hedde, men et eller andet kendt.
jul 2008
jul 2008
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
MIn Trøffel er opkaldt efter en af de mest kostbare ting der findes i verden:-)
Er ret mad-optaget, og syntes navnet var perfekt. Samtidig er hun sort og det passer jo bare perfekt!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
aug 2006
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
Solfari´s Populus Pei Pei hedder Pei Pei
Kojima´s Amazing Crazy Phantom hedder Crazy
Maliway Wildnwindy hedder Windy
Kojima´s Excellent Exit hedder Exit
Maliway Mama Pacha hedder Pascha
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.339
Naquita er hendes stambogsnavn, vi ville have givet hende et andet navn, men har ikke kunne finde noget der passer bedre. Så Naquita it is.
Flicka har vi jo liiiige fået, og synes egentlig det er et rigtig godt navn. Så vi har slet ikke snakket om at omdøbe hende. Hendes stambogsnavn er Chila som tidl. køber omdøbte til Flicka.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
De næste to var søskende, den ene hed Musti, og hvorfor husker jeg heller ikke, den anden hed snowi og var helt hvid.
Så fik vi en genbrugskat og dens navn fulgte med, den hed twiggy og var meget tynd.
Så når vi til hundene. Bjarke, hed egentlig quark, men det ville vi ikke kalde ham og da opdrætteren hvad glemt at ejerskifte hans mor - hans kone som var død stod som ejer - blev vi spurgt hvad navn vi havde valgt, så han kom også på stamtavlen til at hedde Bjarke.
Stella hedder Ystel på stambogen, så det er navnet lidt ændret til noget mere "normalt"
Edda beholdt vi stambogsnavnet på.
Liv er eget opdræt og er opkaldt efter en person i den nordiske mytologi som de sidste 3 kuld har været (siden jeg fik kennelmærke)
Fossi, hedder forseti på stambogen, så det er ligesom ved stella en lille ændring til noget mere "kæledyrsagtigt"
aug 2008
Takker allesammen---- men håber da den stadig kører videre herfra, --- jeg følger den med glæde og grin hvis stadig der kommer nye indlæg, --
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 6
aug 2006
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 162
Den bette (8 mdr. - ikke så lille endda - også en Irsk Ulvehund), hedder Azimut. Det er et astronomisk begreb. Uden at blive for teknisk, så er det vinklen til en stjerne. Og han må nødvendigvis se i op i en vinkel til Sirius - derfor hedder han Azimut.
Kunstfærdig - eller hva'?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
< === Kia er en forkortelse for Kiara. Navnet har både italienske og iriske (gæliske) rødder. Navnet betyder 'Little dark one' i den irske version og 'brightness' i den italienske og det synes jeg passede godt til hendes farver.
Som lille var hun en lille mørk en med en kridhvid stor plet pels på brystet som fik hende til at skille sig ud fra sine søskende farvemæssigt :o)
Og så hedder den fine lille løvinde, datter af Løvernes Konge Simba, Kiara, i Løvernes konge 2 og synes at det er rigtig kært :o)
Min kat Djaxa fik sit navn fordi hun skulle have noget det var helt specielt og kun for hende. Samtidig elsker jeg navne der kan forkortes så da jeg fandt på Djaxa var det med forkortelserne Djax/Tax i mente :o)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.429
går efter 2 stavelser og en slutning på enten i, ie, ey eller y.
Navne jeg lige syntes har passet til de forskellige ;o)
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 879
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 199
Nummer to hedder Sofus, fordi det hed han da vi fik ham som et-årig. Det bliver dog mere og mere til Sofa - det er dér han tilbringer mange timer og så lyder det lidt som en vrøvle-latinsk bøjning Sofus - Sofa.
Begge hunde lystrer også navnene "Mors tykke bokser" og "Lille Skat" :o)
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Min nuværende hund hedder Happy.....Tja, det siger vist lidt sig selv hvorfor:) Jeg kan godt lide specielle navne. De fleste glor dog underligt når jeg siger hans navn, men det vænner man sig til.
For ældre mennesker hedder han tit Mulle (kælenavn), da en del ældre simpelthen ik kan sige eller forstå navnet.
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 214
kat nr. 2 hedder søster, fordi hun er bufas´ ...ja søster
kat nr. 3 hedder velcro, fordi han var så skækkeligt vedhængende, og når man skulle ha´ ham af sit tøj så sagde det som... ja velcro
Min hund hedder Baby, fordi hun er.... ja min lille baby (får ikke flere af menneskeslagsen, men er absolut ikke ked af at nøjes ;o))
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 544
Godt så, den kunne have heddet kat, hvis det var kravet *SS*
Han blev kaldt kvikly da han var hvalp, mobbede manden med den næste skulle hedde føtex, så gik vi tilbage til Kvik.
Nu bliver han så kaldt Williiii wiiiii. Vi aner ikke hvorfor, eller hvor det stammer fra. Men vi snakker meget om det.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.608
(link fjernet)
(link fjernet)
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.892
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Min kæreste er lasbilsmekaniker...
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 5
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Min nye kommer til at hedde Tria. Hun hedder Allotria mein Traum von den Waldelfen, så Tria var nærliggende.
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 275 Svar: 3.186
Min anden kat hedder Remus ( mærket på en udstødning) Det gør hun fordi hun pruttede og havde dårlig mave da vi fik hende.
Guffi hedder det fordi hun ligner fedtmule (Goofy)
De andre 2 hunde har vi ikke døbt :o)
aug 2008
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 275 Svar: 3.186
Har også haft en hamster der hed henning og 2 kaniner der hed pølse og minifis og en fritte der hed BIFEIK ( brøndby og Esbjerg ishockey)
aug 2006
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Den anden hedder Olivia fordi den er olivengrøn.
aug 2008
Glemte da også lige min delige fede hankat der tror han er hund. Han hedder Figaro.
aug 2006
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Så sådan blev det.. ´
Zeuz hedder Zeuz,da tidligere ejer kaldte ham det..
aug 2008
aug 2006
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.835
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.043
I daglig tale kaldes han Nikko, som betyder noget i stil med Solskin på japansk......
Ja ja han er jo en japaner race ;o)
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
Vi havde en undulat som hed Jacok - typisk fuglenavn ikk' - han var blå og en der hed ole som var grøn og tilfløjen.
Så havde vi 3 zebrafinker, de var svære at kende forskel på og blev kaldt thomas'erne opkaldt efter min morfar, deres navne var thomas, mads og tom.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
jun 2008
Da jeg var barn havde mine forældre en schæfer der hed Zenta, de syntes vel bare det var pænt. den fik hvalpe og jeg husker den ene hed Lobo (ulv på spansk), og en anden hed Zappa efter fisken i filmen Zappa. De blev solgt..der var 3 andre hvalpe som hed Huggo, Viggo og Anna. Min mor fandt på det, men jeg var lille og når jeg kaldte sagde jeg Hug, Vig og And....på den der kommanderende måde.
Jeg har også boet i Napoli som barn, og dernede er de ikke altid gode mod dyr...min mor fandt en dag 3 nyfødte hvalpe i en skraldespand, hvoraf den ene levede. de havde stadig en tør navlestreng hængende. Det lykkedes hende at holde den i live ved at passe den i døgndrift, den kom til at hedde Lupo (ulv på italiensk) Den var også ulvegrå og lignede lidt en ulv. desværre døde den som ret ung.
Jeg har haft kaniner som barn også. Den første var en brun dværgvædder og hed Pølle fordi den hoppede rundt og pøllede. Min bror fik en som hed Putte fordi den var et rigtigt puttedyr. En anden kanin hed Magnus, hvorfor ved jeg ikke, og en anden igen hed Jumbo fordi den var stor.
Jeg har også haft masser af undulater, kan faktisk ikke huske alle deres navne, men en af de mange unger der kom ud af deres æg havde så specielle og smukke farver at den skulle hedde Jackpot.
jun 2008
Men nu har vi jo udover Nuser også et par dværgpapegøjer der hedder Polly, og Molly. Vi fik Polly først og så synes vi det var sjovt med rime-navne.
Vi har også 4 sumpskildpadder der har navne fra den nordiske mytologi. Den største hedder Thor, den næste Odin, den tredje Loke og den mindste hedder Heimdahl fordi den har det med at lægge sig på det højeste punkt den kan komme til og holde udkig. Ligesom Heimdahl i mytologien.
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 136
Så har vi to katte - Oliver hedder vores hankat - Mille hedder vores hunkat (det er efter en dejlig hunkat jeg havde som barn og som bare forsvandt)
Så har vi to marsvin
Den ene hed Adam da vi købte ham, men det lavede vi hurtid om til TOT da han er roset og har totter over det hele
Den anden fik vi som lille og skulle selv finde navn til, vi synes så at han skulle hedde Adam, imens vi fandt på et navn kaldte opdrætteren ham Lillemand - det synes vi var så sødt til ham så på papir hedder han Adam men herhjemme hedder han kun Lillemand
jun 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 269
Min hund hedder silas opkaldt efter Silas holst danser fra vild med dans
Hvorfor hedder jeres hund lige det ??