{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Egner denne race til mig..? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..!

Jeg har kigget/læst meget om shiba'er her den sidste tid. Jeg skal flytte til sommer i en lejlighed på 120 m2 og en altan på ca. 20-25 m2 på 2. sal . Der er elevator hele vejen op. Hvorfor det lige specielt skal være en shiba er at jeg godt kan li at det er en hund med en meget speciel personlighed. Jeg vil også gerne have en hund jeg kan træne seriøs agility med. Og så størrelsen. Det er en hund man nemt kan have med over alt.

Hvad siger?

Vil det være helt hen i vejret?

// Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Egner denne race til mig..?
  • #1   29. dec 2006 Der findes intet bedre end en Sheltie til agility..

Shiba'en ved jeg desværre ikke noget om.. men jeg kan godt forstå din fascination af dem.

• #2   29. dec 2006 120 kvm?

Det er da et hus!

... Så længe du lufter hunden rigtigt, i stedet for at smide den ude på altanen (eller i haven) så er der absolut intet i vejen med at have så lille en hund i lejlighed.

• #3   29. dec 2006 Mht. boligen er det ikke bedre med hus end lejlighed så længe den kommer udendørs og får den motion den skal have....

Men hvis opsnuset en masse viden om racen og føler du kan opfylde dens behov er det da bestemt ikke helt hen i vejret smiley

• #4   29. dec 2006 Hvor kom bulldogen ind i billedet ?

• #6   29. dec 2006 Bulldoggen?? Hvor?

• #8   29. dec 2006 Der er jo også Dansk Kennel Klub.
    Måske kan du finde nogle opdrættere og besøge dem og deres hunde.

• #10   29. dec 2006 Undskyld Line, nu bliver jeg altså harm.. Undskyld til trådens ophavsmand!!!

Man kan altså sagtens have hvalp i en lejlighed.. Det er altså noget pjat andet.. Det er lettere i et hus, ja, men ikke noget andet.

Det er en dejlig stor størrelse lejlighed og elevatoren er bare 10-4, så jeg ville da sige: go for it!!!!

• #11   29. dec 2006 Der er vidst ingen problemer med at have en hund uanset størrelse sådan som i bor.

• #12   29. dec 2006 Så vidt jeg ved er shibaen en meget egenrådig hund - mere som en kat end en hund og den er vist ret svær at træne.
    Men den har som du siger en fantastisk personlighed og er en fryd for øjet!

• #13   29. dec 2006 Man skal dog huske at være opmærksom på at mange shibaer lider af patella luxation - løse knæskaller så man bør kun købe en hvor begge forældre dyr er tjekket for dette problem

• #14   29. dec 2006 Kim: Det siges at de hunde der er rigtige gode til agility er racer som Border Collie, Australian shepherd og lign..
    En dansk border collie er lige blevet kåret som "verdens mester i agility".. smiley
    Men altså, er hunden hooked på at lytte, springe, løbe, osv er det jo fint.. Men shibaen er ikke lige en race som ofte bliver brugt til agility.. Synes der er mange der tager deres hyrdehunde til agility..
    Men hvis lysten er der fra hundens side kan alle racer vel klare det..? *S*

• #15   29. dec 2006 Kim, en shiba er som en basenji en spidshund og derfor mega selvstændige - så hvis du ønsker at dyrke agility bør du nok kigge på en anden race - ikke, at du ikke kan lære en spidshund agility, men det er ikke så nemt som med f.eks en sheltie eller border ........ det er naturligvis op til dig om du har mod på en så stor udfordring - hvad angår om du bor i hus eller lejlighed, så ville jeg som opdrætter foretrække hvalpekøbere der bor i lejlighed - fordi man skal ud med hunden og ikke "bare" lukke den ud i haven ........... selv bor jeg med 3 basenji i en stuelejlighed på 65 kvm - held og lykke med at finde den rigtige hund

• #16   29. dec 2006 michael og louise P - kan ikke se i Jeres profil at I har shiba - er hvalpene registrede i DKK ? er blot interesseret

Kommentér på:
Egner denne race til mig..?

Annonce