{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
337 visninger | Oprettet:

C vitamin. Dårligt for tænderne {{forumTopicSubject}}

Casey har nu 2 gange haft blærebetændelse. Hun får hver morgen lidt tranebærpulver i sin mad. Giver hende også c vitamin da dette også skulle medvirke til ikke at få blærebetændelse og for at hjælpe med at vokse optimalt. Dog kun 1 gang om uger for ikke at give for meget.
Er dog stoppet med det da jeg har hørt at c vitamin er skidt for tænderne, og da hun er ved at skifte tænder tænker jeg det ikke er så smart.
Nogle der ved om der er hold i det?

Kommentarer på:  C vitamin. Dårligt for tænderne
  • #1   12. nov Det er der ingen hold i. Det lyder ikke logisk. Har du bedt personen, der har bildt dig det ind, om at se noget dokumentation?

• #2   12. nov De fleste vitaminer kan give skader, hvis man overdoserer når man giver dem som vitaminpulver eller piller. Pulver og piller skal man snakke med dyrlægen om.

Giv din hund et æble eller to om dagen. De er fulde af c vitaminer i naturlig form. Og hunden får samtidig renset tænderne og masseret tandkødet. En god hjælp til den daglige tandbørstning.
    Og meget sundere end vitaminpiller.

Blærebetændelse kan forebygges ved at give rigeligt af frisk vand. Og mange lufteture.

• #3   12. nov Niks hun havde også kun hørt det og ville så blot give informationen videre

• #4   12. nov Har haft begge midler inden over dyrlægen.... æblerne skal jeg lige huske....tak

• #5   12. nov Det skal lige siges hun er 16 uger gammel. Kommer på tissetur i haven rigtig mange gange om dagen og frisk vand til rådighed hele døgnet. Dog ikke om natten

• #6   12. nov C-vitamin er et af de vitaminer, der er svære at overdosere. Det er et vandopløseligt vitamin, og derfor udskilles et eventuelt overskud hurtigt.

• #7   12. nov Husk at fjerne kernehuset fra æbler

• #8   12. nov Tror et æble er mere skadelig end C-vitamin. Æbler har syre og sukker i sig

• #9   12. nov Æbler indeholder lige netop meget sukker, så det skal man være opmærksom på

• #10   12. nov Æbler giver syre på tænderne, og kernerne giver skade på indre organer på lang sigt! Lad være med det.
    C-vitamintilskud skader ikke tænderne. Det ledes lynhurtigt og kommer derfor knap i forbindelse med tænderne.

• #11   12. nov Kun fedtopløselige vitaminer kan over dosseres og være skadelige

• #12   12. nov C vitamin i for høj dosis udskilles via ruinen og ændrer ph værdien hvilket i vores uendeligt lange blærevetændelses forløb var med til stropløs og undgå dannelse af nye krystaller i blæren der kan føre til urinsten. Dyrlægerne er uenige om det er fornuftigt at blive ved med at give en halv pille om morgenen hver dag men er blevet enige om at det er for det bedste. Det hjalp Ziva enormt.

• #13   12. nov #12 stropløs??

• #14   12. nov Nu er det meget nemt at finde syreneutral C-vitamin, så problemet er ikke stort.

• #15   13. nov 13 "at stoppe"

Er vist skrevet lidt for hurtigt fra mobilen

• #16   13. nov Det kommer helt an på hvordan man får den c-vitamin..

Spiser du citroner, så er det skadeligt for tænderne

• #17   13. nov Det c vitamin jeg har købt og bruger er fra svensk dyreapotek mener jeg det hedder og er i pulver form:)

• #18   13. nov Syreneutral C-vitamin skal man IKKE give. Det indeholder kaliumphosphat eller andet der netop neutralisere virkningen og rent faktisk laver urinen basisk, hvilket er rigtig rigtig skidt ved blærebetændelse.
    Det samme gør rigtig mange af de tranebær produkter der findes på markedet.

Du skal have fat i noget Cystro Pro og ren ascorbinsyre, for den optimale virkning.

• #19   13. nov Det er ikke så enkelt, bare at give en c-vitamin pille..
    kunstigt fremstillet c-vitamin kan være mange ting. Snak med dyrlægen.

Rigtig mange af de almindelige c-vitaminpiller er i dag syreneutrale. Jeg har selv købt c-vitamin i Rema til egen begyndende blærebetændelse. Og opdagede først bagefter, at den var syreneutral...........
    .
    men ved at drikke rigeligt med vand, -både nat og dag- så var smerterne faktisk væk efter et par dage.

• #20   13. nov Vælg en syreneutral c vitamin. Så undgår du syreskader på tænderne og sur mave.
    Men får vitaminets gode egenskaber til immunforsvaret.
    Hvis du vil bruge det mod urinvejsinfektion skal det dog gives så hunden har en konstant let forhøjet dosis for at det udskiller i urinen og dermed forsure denne let.

• #21   13. nov Ginne:

Syreneutral C-vitamin gør ikke urinen sur men neutral eller endnu værre basisk.
    En hvalp med blærebetændeler har med næsten 100 % garanti problemer med at urinen ikke er sur. Her hjælper syreneutralt ikke, men ren ascorbinsyre.
    En diæt med masser af kød vil forsure urinen og korn og grønsager det modsatte.

Jeg har både det ene og det andet problem hos mig.
    Cysto pro og drikke aloe med tranebær fik urinen ned på 6 i pH i løbet af natten og så skulle der skrues op for kød for at holde den fast under 7.
    Der er målt over flere uger i starten med test for hver tissetår ca hver anden time, og så stikprøver og det gøres stadig mindst en gang om måneden.

Min han har enorm sur urin som jo kan danne sten også som ikke kan opløses men skal opereres ud. Han får gastro intestinal som er god for maven og så
    Får han ekstra grønsager i. Ingen kød. Og det kan holde urinen på ca 6.. og 1 time efter fodring er den på næsten 7.

Mange af de C vitaminer i handlen står der ikke syreneutraliserende på men de er det alligevel pga antiklumpningsmiddel osv som ofte er magnesium eller calcium phosphat.

Kommentér på:
C vitamin. Dårligt for tænderne