{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Daniel H
Daniel H
Tilmeldt:
17. nov 2017
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 18

Behandle allergi overfor hund {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde som har erfaringer med at
behandle en allergi overfor hunde?

Vi står i den situation at vi har måtte sige farvel til vores gamle 12 årige tæve og vi er derfor ved at kigge os omkring efter en ny hund.

Desværre udviklede min kone en allergi over for vores gamle hund i løbet af de 12 år vi havde hende. Hun kunne godt være i samme rum osv, men hun reagerede ved direkte kontakt.

Vi ønsker os brændende en ny hund, men vi skal jo alle kunne være her.

Jeg har prøvet at google emnet og der kommer feks. ting frem som Sensistop og AllergiKompagniet, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk som har prøvet det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behandle allergi overfor hund
  • #2   25. nov 2017 Jeg har ingen erfaring med behandling af allergi, men vil da lige slå et slag for en allergivenlig race som pudel eller löwchen smiley

  • #3   25. nov 2017 Hun skal udredes så I ved om hun er allergisk over for spyt, pels eller hud.
    Først når I ved det, kan I vælge race.

    Jeg har det svært med at allergikere køber hundehvalp. Jeg kan godt forstå at man gerne vil leve livet færdig sammen med den hund man har, men hvorfor starte forfra, når man ved man bliver syg af det?


  • #4   25. nov 2017 Har i børn eller planer om børn? Allergi er ofte arveligt, og et er en voksen person vælger at sige hundelivet er vigtigere for mig, jeg lever med min allergi. Men det kan man ikke byde børn.
    Jeg synes hun skal snakke med sin læge om hvad muligheder der er. Og hvis i vælger at købe hund, så må i ud og besøge en masse opdrættere af forskellige racetyper som både passer ind i jeres liv, og som hun måske er knap så reaktiv på.


  • #5   25. nov 2017 Som de andre siger, så skal I først have udredt allergien.
    Hvis I så kommer frem til, at I skal have en ny hund, så find nogle racer, som I kunne tænke jer, og så skal I besøge opdrættere. Men nu kommer det mærkelige, hvis I finder ud af, at det fx skal være en puddel, så skal I besøge den valgte opdrætter flere gange, og gerne i længere tid, hvor din kone virkelig er i nærkontakt med hundene. Min erfaring er nemlig, at selvom man kan tåle den ene puddel, betyder det ikke automatisk, at man kan tåle alle puder.

    Som Ginne også skriver, hvordan er planerne mht børn? Det er ikke sjovt, hvis man bliver nødt at afsætte hunden, fordi et evt barn udvikler allergi. Og tro mig, det er en umulig situation med at allergisk barn og et husdyr, som barnet ikke kan tåle.


  • Daniel H
    Daniel H Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 10 Emner: 2 Svar: 18
    #7   25. nov 2017 Vi har børn og der er ingen allergier efter henholdsvis 9 og 6 år med den gamle hund.

    @Nicole
    Hvilken behandling fik du?

    Hvis det ikke kan løses køber vi selvfølgelig ikke hund igen, men det ville godt nok være trist smiley


  • #11   25. nov 2017 Det er ofte individuelt på hunden, om allergikeren reagerer eller ej. Det med at pelsfrie racer, trimmeracer, bomuldsracer etc er “allergivenlige” er som oftest en skrøne. Det er derimod individuelt fra hunden, hvor meget eller hvor lidt af de allergifremkaldende stoffer den udgiver. Det er også forskelligt hvad den enkelte allergiker specifikt reagerer på.

    Eks. havde vi en Westie i 14 år, der var intet problem. Den næste Westie reagerede min bror astmatisk på: og det var jo ellers samme race...

    Allergi er lort, lort, lort, lort..... !!!
    Jeg selv voksede heldigvis fra hunde og katte allergi (7-9-13)...


Kommentér på:
Behandle allergi overfor hund

Annonce