{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Børns kendskab til hunde!!! {{forumTopicSubject}}

Hvorfor kan folk stadig ikke lære deres børn at man ikke må gå hen til fremmede hunde efter al den medie omtale der efterhånden har været...

Er lige kommet kommet hjem fra gåtur med sheik (der er usikker på børn når de kommer for tæt på) og så kommer der en mor med 3 små børn der render rundt og får øje på sheik og styrter over mod ham med fægtende armbevægelser..... uden moderen siger noget... Sheik gør af dem og de render væk...

Men det er bare træls for det gør det ekstra svært at lære sin hund at børn ikke er farlige... et skridt frem og 2 tilbage... han når jo lige præcis at synes de er nogle farlige nogle igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børns kendskab til hunde!!!
  • #1   3. jan 2007 ;( det er bare noget så irriterende ;(

  • #2   3. jan 2007 Min datter har fået indprentet gang på gang:
    At man IKKE nærmer sig en fremmed hund.
    Man klapper den ikke på hovedet.
    Man går ikke hen til en fremmed hund der står bundet. Man rør ikke en hund uden at ha fået lov.
    Man stikker ikke ansigtet helt ned i hundens hoved og stirrer den ikke i øjnene....lol...stakkels tøs smiley


  • #3   3. jan 2007 ved ikk hva folk laver... der er nogen, hvor man skulle tro de lige var landet fra en anden planet..

  • #4   3. jan 2007 Kender det godt, min hund har det på samme måde.
    Min hund er så direkte bange for fremmede, så jeg ber alle om at smutte:-)
    Ellers klarer han det selv ved at gø, men som du nævner føles det som spildt træning, når nogle mennesker ik fatter en skid


  • #5   3. jan 2007 Her er 4 sæt regler for mine børn!
    1: En hund er et levende væsen ikke et stykke legetøj

    2: rør aldrig vores eller andres hunde når de spiser

    3: når hunden er i kurven er den fredet; dvs de skal lade den være

    4: Gå Aldrig hen til en hund du ikke kender heller ikke selvom den ser ihh så åhhh så nuttet ud.


  • #6   3. jan 2007 en rigtig...lol...det gider de ikke høre om....de vil brokke sig over børn der ikke kender til regler omkring hunde....LOL.

    Ej, det er ganske forståeligt og helt utroligt at folk ikke lære deres børn det.


  • #7   3. jan 2007 LOL...altså forståeligt at man bliver gal/irriteret smiley

  • #8   3. jan 2007 Næææhh jeg tænkte det nok *looooll*

  • #9   3. jan 2007 Jo jeg vil gerne:-)
    Men hvis du nogensiden har stået med en hund der er skrækslagen overfor fremmede så tror jeg du vil forstå:-)


  • #10   3. jan 2007 Tror det er ganske normalt at vænne børnene til det hvis man selv har hund.....
    Problemet er jo dem der ik ved en fløjtende fis om hunde


  • #11   3. jan 2007 Det har jeg ikke og kan nok ikke sætte mig ind i det, alle mine hunde er imødekommene over for fremmede, Bertha skal dog lige se dem an før det er helt okay, men ellers ingen problemer.

  • #12   3. jan 2007 åhhh ja kender det alt for godt, det værste er dog når ungerne kommer løbende med arme der flyver rundt i luften *Grrrr*



  • #13   3. jan 2007 møder alså ikke de mennesker - men måse falder mine hundeikke ind under kategorien nuttet. MEN jeg synes nu det er at skære alle over en kam at skrive "folk" Jeg møder absolut flest søde og forstående mennesker.

  • #14   3. jan 2007 Kunne jeg nu aldrig finde på men jeg er så også 17.. *GG*

    Børn vi kender som hundene ikke kender kommer også bare af løbende og snakker med vores hunde.. men det er nok fordi de ved at de ikke gør noget..
    Men ja jeg kunne også godt blive ret tosset hvis der kom en pige / dreng og ville snakke med min hund uden hun / han spurgte.. for ved at vores hunde ikke kan lide alle og enhver..

    Forleden dag da min mor og far var på stranden med Choco og Kambei kom en fremmed mand op og ville ae Choco.. det skulle han bare ikke mente choco for han havde ikke fået lov af sin moooar til at snakke med manden så han skræmte ham væk.. så på vej hjem mødte de en anden som spurgte og choco ville da meget gerne snakke med den person.. *GGG* det var så en voksen men alligevel..

    det kan gå galt.. og det skal folk lærer deres børn..



  • #15   3. jan 2007 Buffy- Det gør jeg, men de fleste glor åndsvagt på mig, ik det fedeste i verden, men jeg gør det for min hunds skyld.


  • #16   3. jan 2007 Skiilotte- Barn går du vist ik helt ind under så:-)
    Men netop det kan gå galt den dag de møder den forkerte hund.
    Og vi ved jo alle hvem der får skylden


  • #17   3. jan 2007 Camilla og Happy...det har jeg ikke været ude for...Macho og min tidligere Rocko var/er meget glade for mennesker...især børn. Det kan tilgengæld også være belastende.

    Men som jg skriver, kan sagtens forstå jeres irritation/ærgelse......fuldt ud.


  • #18   3. jan 2007 Camilla og Happy - Aaarj øv.. jeg mener jo at jeg stadig er et lille barn.. *GGG*

  • #19   3. jan 2007 Skiilotte- Jaa det er jeg sgu også inderst inde:-)

  • #20   3. jan 2007 Sekretær- Hvis jeg ved jeg kan styre situationen må børn såmænd gerne snakke. Meeen det kan man altså ik med fremmede børn.
    Og der er en der kommer til at lide under det og det er hunden.
    Men vi er også i gang med et langt træningsprogram for en meget usikker hund, og alle oplevelser skal helst være positive for ham


  • #21   3. jan 2007 Camilla......Det havde jeg heller ikke opfattelsen af at de ikke måtte smiley Og kan sagtens følge dig, du beskytter din hund og faktisk også de uvidende børn mod at få en ubehagelig hundeoplevelse.

    Jeg er i gang med et langtids program for min datter...*smiler' Så kender til det med projekter der skal være positive smiley


  • #22   4. jan 2007 Jeg har en gang tændt af overfor et forældrepar og deres søn på 5-6 år og der skal altså meget til før jeg bliver gal.
    Jeg kom gående henad et fortov med Uccas i snor, han går stille og roligt, selvom der er rimelig mange mennesker, han opsøger ikke folk for at få kontakt, det ligger ikke i hans natur. Så f... om ikke en møg-unge (jeg er lærer så har ikke noget imod børn ellers) hopper ud foran Uccas og råber BØH ned i hovedet af ham! Jeg blev simpelthen så gal på både ungen og forældrene og sagde at næste gang var det ikke sikkert, at deres barn beholdt alle lemmer i god behold, for det kunne meget vel tænkes at en hund ville reagerer ved at bide fra sig. Uccas hoppede heldigvis bare om bag mig og stod der. Og, som jeg sagde til dem, jeg ville under ingen omstændigheder påtage mig skylden i en sådan situation, hvis min hund havde bidt...
    De var en stor undskyldning og jeg tror de forstod alvoren, drengen fik i hvertfald en påtale af rang bagefter.


Kommentér på:
Børns kendskab til hunde!!!

Annonce