{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Hjælp ang. Amerikansk bulldog {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe....Jeg er i gang med at finde ud af en masse om amerikanske bulldogs da vi rigtig gerne vil have en. Vi har i forvejen en golden retriever på 4, hanhund. 2 børn på 6 og 1 år.
Nu til nogle af mine spørgsmål:
Stamtavle eller ej og hvorfor?
Hanhund eller hunhund?
Er der forskel på sindet ved standart eller bully?
Hvordan er de at opdrage?
Osv osv, alt info kan bruges.
Håber nogen kan hjælpe os så vi ved så meget som muligt.
Kh Kristine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang. Amerikansk bulldog
  • #1   3. jan 2007 du er også velkommen til at skrive til mig hvis du vil vide mere...

  • #2   3. jan 2007 Hejsa smiley Jeg kan ikke skrive til dig på msn, du er ikke online

  • #3   3. jan 2007 lene-per@hotmail.com

  • #4   3. jan 2007 Hej Kiki !! Du er ikke online på windows onlie messenger

  • #5   3. jan 2007 du er også velkommen til at maile til mig på 110882@ofir.dk

  • #6   3. jan 2007 kig evt he r(link fjernet)

  • #7   3. jan 2007 Hej Kristine S

    Stamtavle eller ej?
    Dertil kan jeg kun sige MED. Med den amerikanske bulldog skal du passe på at købe en hvalp uden stamtavle, da forældrene i mange tilfælde ikke har stamtavle grundet dårlige hofter eller andre arvelige sygdomme. Andre bulldogs du finder uden stamtavle er tit ikke rene, selvom folk påstår at de er. Derfor kan jeg kun anbefale dig at købe med, så ved du hvad der er i hunde.

    Hanhund eller hunhund?
    Her vil jeg sige at i skal vælge en hunhund da i har en hanhujnd i forvejen. For det vil jo være kedeligt hvis der med alderen kommer problemer 2 drenge imellem grundet en tæve i omegnen er i løbetid.
    Det eneste med en tæve, er jo så at i skal være opmærksomme når hun kommer i løbetid, så jeres retriver ikke parre hende.

    Forskel på sindet standard vs bully?
    Ved ikke om man kan sige at der direkte er forskel på sindet om man tager en standard eller en bully, jeg har 4 standarder, men har også tidligere haft bully, og der har ikke sindsmæssigt været nogen forskel på mine. Der forskellene ligger er mest udseende. Dertil kommer at standarden er mere atletisk og smidig og vil bedre egne sig hvis du evt. overvejer at gå til agility eller lignende, hvor bullyen er herlig kluntet og bevæger sig tungere. Vil sige at man ofte kan få sig nogle herlige grin når man har en bully, grundet de er mere kluntede, der er standarden altså ikke ligeså "guffy".
    Vil sige om man vælger standard eller bully, det er helt en smagssag, for om man vil have en bred og fladere (hoved) hund, eller man vil have en lettere hund med lidt længere snude.

    Opdragelse?
    Mine erfaringer med bulldoggen, er at den er nem at opdrage, de gør generalt gerne alt for en godbid. Det vigtigste ved opdragelse af en bulldog er at man sætter sig selv i lederrollen, ikke at man skal opdrage den med en hård hånd, men man skal være konsekvent - et nej er et nej.

    Håber svarene kunne bruges.
    Du er velkommen til at skrive på min mail karina@kettners-bulldog.dk hvis du har yderligere spørgsmål, du er også meget velkommen til at komme og besøge os og se vores bulldogs, der er af typen standard.


    Med Venlig Hilsen
    Karina Kettner


  • #8   3. jan 2007 Kettners Bulldog: jeg aner intet om din race, men vil lige sige at det var en flot og objektiv information du gav - hatten af for det.

  • #10   3. jan 2007 tusind tak for alle jeres indlæg, nu har jeg i hvert fald nogle adr. at gå efter. Ellers spørger jeg bare igen smiley


  • #11   6. jan 2007 Karina Kettner........
    Lige mine ord ;-)..
    Behøver ikke at skrive mere.. Det hele, står i Kettners indlæg..


Kommentér på:
Hjælp ang. Amerikansk bulldog

Annonce