{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Helle A
Helle A
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 127

øv, glemt at hunden skulle vaccineres {{forumTopicSubject}}

Og at jeg så ikke har fået en påmindelse fra dyrlægen hjælper ikke på det.

Hunden skulle være vaccineret i sommers, men da der har været så meget andet og vi var tit til dyrlægen på det tidspunkt, så glemte jeg alt om vaccinationen.

Det positive er, at til næste år, så er begge hunde på samtidigt.

Skal hunden så revaccineres?

Han kommer ikke til hundetræning eller blandt andre hunde, men vi bor i et område med ræve og rotter, så han vacciner skal dækkes.

Kommentarer på:  øv, glemt at hunden skulle vaccineres
  • #1   5. dec Hvornår er hunden sidst vaccineret? Og mod hvad?
    Kun L4 og BbPi gives årligt. Øvrige gives hvert 3. år eller efter behov.

• #2   5. dec Hvor gammel er hunden? Det jeg tænker er om det er et årsvaccinen der er glippet. Eller om det er en af de senere.
    Hvis det er etårs ville jeg skynde mig at få en tid til det og lade dyrlægen vurderer om et stik er nok?
    Er det bare en af de alm. Et sted henne i hundens liv så slap bare af din hund er sikkert udemærket dækket.

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

#3   5. dec Hunden er 3 eller 4 år

• #4   5. dec Så slap du bare af og se hvornår du husker det næste gang.

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 127
    #5   5. dec Hos os vaccinere vi ikke hvert år, så jeg ville ikke være så bekymret. Men vi går heller ikke til træning el.lign - så det kommer vel an på om i går til træning hvor der er krav om årlig vaccination.

• #6   5. dec Hvis din hund skal være beskyttet mod leptospirose, så skal han vaccineres med L4 mindst en gang om året. Det smitter ikke fra hund til hund, men fra vandpytter, oversvømmelser og tis fra smådyr som rotter og mus..

Skidt med de andre vacciner. Det er kun nødvendigt hver 4 år. Og kennelhosten er ikke livsfarlig. Før i tiden lod man kennelhosten gå over af sig selv. Men i dag er det bedst lige at få tjekket hos dyrlægen om det ER kennelhoste eller det er hjerteorm. Selv dyrlægerne kan tage fejl af hosten. Så det kan hundeejeren osse.

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

#7   6. dec Birgitta, det var også det jeg tænkte. Vidste bare ikke navnet på det.

Må vende til med dyrlægen på mandag.

• #8   6. dec Leptospirose-vaccination kan godt gives alene hvert år. Og så kan den gives i samme sprøjte som kernevaccinerne en gang hver 3-4 år .

....men det kræver et helbredstjek en gang om året. For hunden skal jo være rask før enhver vaccination.

Hvis du vænner dig til et årligt helbredstjek, enten på hundens fødselsdag, eller når din anden hund skal vaccineres, så bliver det ikke så let glemt..

...når der har været mange dyrlægebesøg i sommer, så har din hund måske heller ikke været rask nok til at blive vaccineret..

Men snak med dyrlægen og aftal, hvad I skal gøre.
    Muligvis skal der også revaccination til med L1.

Er din anden hund ikke vaccineret imod leptospirose? De er vel udsat for lige stor risiko..

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

#9   6. dec Jo begge hunde er vaccineret imod leptospirose. De har bare været vaccineret med et halv års mellemrum, så nu passer det fint med næste år, at det bliver samtidig.

Hunden har heldigvis ikke været syg så det ville påvirket at han IKKE kunne blive vaccineret.

• #10   6. dec Men hvis den ene skal revaccineres, så bliver det alligevel forskudt?

Snak lige med dyrlægen. Det må være det mest bekvemme, hvis du får "smutteren" vaccineret først, og så dem begge to på årsdagen for den andens vaccination ..

Så de fremover skal vaccineres årligt på samme tid..

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

#11   6. dec Jeg kan ikke vente med at vaccinere den anden hund, for så ender det med at han også skal revaccineres .

Hvis den anden hund skal revaccineres, så bliver han bare vaccineret det før til næste år så de stadig kommer til at følge ad.

Kommentér på:
øv, glemt at hunden skulle vaccineres