{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Den døde hunde... {{forumTopicSubject}}

Det her emne er egentlig ret underligt at oprette. Men jeg har selv gjort en masse tanker omkring hvis og når mine hudne ikke længere skal være i blandt os her på jorden.. Nogle vælger at dyrlægen tager sig af hunden rester andre vælger at få hunden brændt og at tage den med hjem i en urne. Personligt hælder jeg mest til den sidste, men må sige at jeg finder det en tand makabert alligevel... Eller måske ikke makabert. jeg ved bare at jeg på den måde vil få endnu sværere ved at komme videre.. Mit spørgsmål er så om hvad jeres erfaringer er med "døde" hunde?
Jeg ved godt at det er et absolut individuelt spørgsmål (og måske også lidt makabert :-/) men det er nu altid "rart" at høre andre folks erfaringer...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den døde hunde...
  • #1   5. jan 2007 Staver som en brækket arm...

• #2   5. jan 2007 Jeg agter at få dem brændt, og få drysset
    asken ud over et område nede i Hedeland

• #3   5. jan 2007 Jeg oprettede et lign. emne i forgårs, ser lige om jeg kan finde det.

Vi har lige stået i den situation med vores kat.

• #4   5. jan 2007 Barb - Det var da en rigtig god idé egentlig !

• #5   5. jan 2007 da Khala døde tog dyrlægen sig af at få hende væk. Jeg synes det er mindst makabert at gøre det på den måde. Synes ikke jeg vil ha en urne med hende i - det vil jeg finde meget underligt

• #7   5. jan 2007 Louise - Sådan tror jeg også lidt at jeg har det indeni...

~~~Pauseklovn~~~ - Mange tak :0)

• #8   5. jan 2007 synes det er fint nok at nogen vil drysse asken ud et sted, men det er bare ikke lige mig

• #9   5. jan 2007 Hejsa..

Min elskede hund Lady ligger i mine forældres have.. HUn elskede den have så selvfølgleig skulle hun da begraves der. Hun har gravsten og det hele (Se evt. hendesprofil på min profil) Synes det er dejligt athun stadig "er hos os" og man kan lægge blomster på hendes grav. Har vi nok også valgt fordi hun betød utroligt meget for os alle og fordi vi havde hende i mere end 16 år...

Savner hende hver dag - men det er bedre for mig at hun ligger i haven end hvis hun var blevet til håndsæbe...

• #10   5. jan 2007 Her hvor jeg bor nu, ville jeg ha dyrlægen til at tage sig af det. Vi skal snart flytte og alt muligt så har ikke rigtig mulighed for at begrave.
    Men hvis jeg havde mit eget hus, var det noget andet :o)

• #11   5. jan 2007 Vi har besluttet at beholde asken herhjemme. Den ligger i en tætsluttende trææske, og ikke en urne. Synes det virker mindre "creepy" med æsken end en urne der virkelig signalere død.

• #12   5. jan 2007 mine hunde ligger i min jord, og min søsters også, de har en lille gravplads og sten på. om sommeren er der fuld af gladiolis i alle farver. der er udsigt over en dal og træer omkring.

• #13   5. jan 2007 da min fars hund skulle afsted fik han kan skåret en af dens negle tror jeg det var af eller tand.. kan ikke huske det..og sat i en halskæde med dens navn og dato osv.. sys jeg er en meget go måde.. men jeg vil nu helst ha enden et grav sted i haven eller et heller andet fra hunden som man kan sidde ved/med når man sender den en tanke..

• #14   5. jan 2007 Jeg er meget i tvivl, har jo ikke have hvor jeg evt. ville kunne begrave hende.

Så hun bliver nok givet til landbohøjskolen og kan på den måde gøre lidt gavn i uddannelsen af nye dyrlæger.

• #15   5. jan 2007 Kan se at meningerne er meget forskellige. Jeg ved det heller ikke... Men regner da med at der går langt tid før jeg skal træffe en beslutning.

Jeg må ud med hundene nu, men tak for jeres svar og håber stadig på lidt flere input :0)

• #16   5. jan 2007 Jeg vil få emma brændt, og laver et lille sted til hende her i haven. Har en stor have, og hun elsker at lege her. Så det vil jeg gøre. Men måske ændre jeg mening når den tid kommer... hvem ved..

• #17   5. jan 2007 vi har fået vores brændt og i en urne,nu står de på reolen.Vi kunne ikke bare smide 10 måske flere år væk sådan lige på en halv time det tager at få aflivet en hund.

• #18   5. jan 2007 June: Jeg ville rigtig gerne udstoppe Honey... Kan ikke bære at jeg ikke skulle kunne se på hende hver dag... -men det er nok lidt for tosset og makabert! Men tror bare det bliver alt for hårdt at sige farvel:(
    Kan slet ikke overskue at tænke tanken, og venter med at tage stilling til det bliver nødvendigt!

• #19   5. jan 2007 Når det bliver Oliver (katten)'s eller Luna's tur, vil jeg have asken hjem.

Det har jeg besluttet mig for for længe siden.

Mine 3 andre katte og vores gamle lab Bonnie blev hos dyrlægen.

• #20   5. jan 2007 De skal helt sikker brændes, i en flot glaseret urne og hjem i reolen og stå. Der står min elskede kat Xanthos allerede. Det er en måde der for mig virker mindre barsk, jeg føler ikke at jeg skal sige helt så meget farvel. Jeg bryder mig ikke om tanken at dyrlægen skal tage sig af dyret, jeg er landmand og kommer hurtig til at tænke på den kontainer vi smider de døde smågrise i. Det med at begrave dem selv i haven er måske udemærket, men hvad så når man en dag skal flytte?
    En dyrekirkegård virker på mig en anelse underligt smiley

• #21   5. jan 2007 Jeg ville ikke kunne aflevere mine dyr til dyrlægen, tror jeg. For den usikkerhed om, at man ikke ved, hvad der så sker med dem, selvom de er døde, ville jeg ikke bryde mig om. Tulle, min første hund, blev begravet i skoven, hvor hun elskede at løbe rundt hos min moster og onkel, og jeg er glad for, at det blev på den måde. Hvad der skal ske med Mille, har jeg ikke tænkt så meget over, men aflevere til dyrlægen, gør jeg højst sandsynligt ikke.

• #22   5. jan 2007 Mia: Det er meget sødt synes jeg, men jeg tror ikke, at jeg vil anvende den model. Jeg håber, at jeg bliver gammel og frygter lidt, at jeg med den model ville drukne i urner i min kiste.

min gamle hund ligger begravet i mine forældres have, hvor han blev begravet med en rød rose mellem forbenene.

Det er nu 3 år siden, at han døde og i sommers kunne min mor berette for mig, at der pludselig ud af det blå var kommet en for-glem-mig-ej på hans grav. Min mor har ingen for-glem-mig-ej´er i haven og har aldrig haft det......

Meget pudsigt, men det var nok Jacks egen måde at sørge for at vi ikke glemmer ham.

Kommentér på:
Den døde hunde...

Annonce