{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Medicin på tom mave {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Min lille Mille skal have noget medicin mod mavesår 2 gange dagligt på tom mave. Om morgenen giver det sig selv at det er inden mad, men hvad med senere på dagen? Er der et antal timer der svarer til en faste? Feks at det skal være 4 timer siden hun sidst spiste eller noget i den stil? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Medicin på tom mave
  • #2   15. dec 2017 Ved mennesker siger man normalt 2-4 timer efter måltider alt efter hvilken medicin det er.
    Maven skal nå at tømme sig inden medicinen tages således maven er sur i pH.
    Kan det ikke passe med sidst på aftenen eller lige inden sengetid ?


  • #3   15. dec 2017 hvad tid på dagen spiser hun ..

  • #4   15. dec 2017 Dyrlægen sagde bare 1 time inden mad, men det var da hun snakkede om morgenen. Så det var først da jeg kom hjem jeg kunne se det skulle gives 2 gange dagligt.

    Hun spiser om morgenen, eftermiddagen og aftenen. Ikke på et bestemt klokkeslæt men sidste måltid er omkring 20-21 tiden smiley


  • #6   15. dec 2017 Birgitta - ja netop, 1 time før morgenmaden. Men jeg læser lige indlægsseddelen - det passer nok meget godt med det du skriver! smiley

  • #7   15. dec 2017 Det hedder Antepsin

  • #8   15. dec 2017 Og der ingen indlægsseddel da den er kommet med i en lille pose smiley

  • #10   15. dec 2017 Vi har fået med til 6 dage. Sagen er den, at hun blev lagt i narkose i tirsdags til tandudtrækning. Onsdag fik hun voldsom diarré, torsdag fik hun helt voldsom blodig diarré + blodig opkast og har i dag været til observation og drop hos dyrlægen. De mener, det er den smertestillende hun ikke har kunne tåle og derfor fik hun medicin mod mavesår nu, da hendes mave er helt i udu.

    Men jeg tager bare 2 timer fra aftensmaden om aftenen så, så burde det være sikkert smiley

    Men ja den lille stakkel har været igennem lidt af det hele denne uge, og endelig er hun i bedring!


  • #12   17. dec 2017 Nej der bliver ihvertfald ikke noget julemad til den lille i år! Hun har simpelthen ikke fået det bedre, og alle metoder er blevet taget i brug! Vagtdyrlægen mener godt, vi kan vente med at komme til lægen indtil i morgen. Men så skal hun bare ind og sidde med væske igen igen og så må de simpelthen snart finde en løsning smiley

    Lige nu er der fokus på at holde hende hydreret, men det er da godt nok ikke nemt når hun skal have en sprøjte ind i munden hvert 10. minut smiley


  • #14   17. dec 2017 Det var hun også! Men så vendte den igen smiley Jeg giver hende pillerne på tom mave, der er ikke helt bestemte tidspunkter men jeg sætter alarm til det! Jeg har holdt øje med hende alle dage og går og nærstuderer når vi er ude og gå. Hun spiser ikke noget andet end hvad jeg giver hende! Hun skal til dyrlægen i morgen og få det her ordnet!

    Til jul sørger jeg 100% for at hun intet får, for hun skal på ingen måde have ødelagt den lille mavse mere smiley


  • #16   17. dec 2017 Hun var oppe flere gange i nat og da jeg gik ud med hende var det lysebrunt og meget tyndt. Men her sidst på aftenen er det næsten bare rent blod... ligesom i torsdags.. jeg forstår ikke at hun kan bløde så meget og at intet hjælper på det.

    Hun får både canikur, medicin mod mavesår, skånekost i form af ris og kylling.

    I dag vil hun ikke spise nej, men de andre dage har jeg ikke haft problemer med det


  • #18   18. dec 2017 Jeg gav hende 300 ml væske i går i løbet af dagen med en sprøjte i munden hvert 10. Minut. Hun er heldigvis ikke dehydreret.

    Planen var at tage hende til dyrlægen i morges, men da jeg gik med hende havde hun helt fast afføring. Det var det rene mirakel!

    I går aftes begyndte hun at live op og fik helt vild appetit. Der tænkte jeg allerede det var på vej fremad. Men nu er det bare så dejligt!! Følte virkelig jeg var magtesløs og vidste ikke hvad der skulle blive af den lille hund. Håber det er enden på det nu! smiley smiley


  • #19   18. dec 2017 Og jeg har navnet på de smertestillende, vi fik det nemlig med hjem. Det er MetaCam. Så det bruger vi ikke igen smiley

  • #22   20. dec 2017 Hej Birgitta! Ja hun har det godt på 3. dagen nu, så jeg regner med, at hun er frisk igen og der ikke er tilbagefald smiley Det er godt nok en lettelse! Hun er stadig på skånekost og får stadig sin medicin, men der går ikke længe før hun er normal igen tror jeg. Og ja, fremover skal jeg holde mig langt væk fra de smertestillende med det indhold i! Det var god nok noget af en omgang smiley

    Tak for tanken! smiley


Kommentér på:
Medicin på tom mave

Annonce