Hund der forfølger en Hund der forfølger en
Hej HG.
Har brug for lidt input omkring en oplevelse vi havde i hundeskoven idag, og hvad I ville have gjort.
Havde begge hunde med ude i en hundeskov, hvor der ikke kommer ret mange og hvor vi ikke har haft, eller hørt om, nogen med dårlige oplevelser. Vi mødte en rar dame og hendes hund, som Fighter havde utroligt meget sjov med - men pludselig kommer der en ældre herre med en Berner sennen. Han er dårligt gående, så han sætter sig udenfor hundeskoven på en bænk, og så bliver vi og hundene forfulgt af denne her kæmpe hund, som slet ikke kan aflæse de andres signaler. Han render hen over dem og står og møffer dem flere gange. Vi skubber ham væk flere gange, og beder ham om at gå hjem til sin ejer, så vores hunde kan blive ved med at lege og Fighter kan få en god oplevelse derude, men det hjælper lige lidt. Vi er alle utrygge ved denne her kæmpe hund, ikke pga. dens størrelse, men fordi vi ikke kender den og den ingen ejer havde med sig, så vi aner ikke hvad det er for en hund vi står med eller hvad den hedder.
ril sidst bliver vi enige om, at vi tager hundene og kører hjem. Kan man tillade sig at sige noget til sådan en ejer? Eller skal man bare pakke hundene i bilen igen og køre sin vej?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Men om det virker jeg ved jeg ikke... det er ikke alle, der er lige gode til at høre efter... men jeg ville uden tvivl sige det til ham, og det kan jo også sagtens gøres på en venlig måde selvom man oppe i hovedet er ved at give ham en skideballe af rang
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.794
Selvfølgelig kan man spørge ejer om denne vil tage sin hund i snor.
Dernæst - hvis du vil give en hvalp en god oplevelse, så vælg arrangeret hundeleg med en ligeværdig kammerat i stedet for en fri hundeskov. Du ved aldrig hvad du møder.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.199
Jeg havde ikke fundet mig i det, og havde taget en snak med ham.
Er lidt ked af det på hundens vegne.....
Hund der forfølger en