{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ARTIKEL: Hundeejere, styr jeres belastende dyr!
  • #1   23. dec 2017 Jeg vil give ham ret i det meste, meeen så er der altså også enkelte ting hvor jeg ikke er helt enig.

- Gu skal man samle op efter sig og så holder man posen den indtil man finder en skraldespand - At du så har glemt en pose og går med den i en serviet, det er der bare ikke noget at gøre ved (been there, done that).
    - Og hunden i snor på åben gade...kan vi ikke bare blive enige om, at man skal overholde loven, uanset hvor dygtig ens hund er til at gå fri?
    - Hundens gøen er et punkt jeg til dels er uenig i. Jo, den skal ikke stå og galpe i timevis i et tætbeboet område, men at gør af og til når den er ude (også af mennesker) det ser jeg faktisk ikke det store problem i. Det ville selvfølgelig aldrig ske i en perfekt verden, men sådanne findes også kun i bøger og på TV.
    - Hvis du skal besøge venner, er det almen pli at spørge om tilladelse til at tage hunden med, både i henhold til hjemmet, med mindre det er bedsteveninden der decideret forventer det.
    - Gu må jeg omtale min hund som min baby. Jeg har ikke børn, og kan formenlig ikke få børn, så jeg tager hvad jeg kan få - Og min hund var mit ét og alt. Og nej, ikke alle springer ud og køber hund en uge efter, og gør det, er det måske hvad de har brug for for at fylde tomrummet.

• #2   23. dec 2017 Hahaha.... sat på spidsen, men alligevel ret så sandt ;o))

• #3   23. dec 2017 Wow ja det var da så totalt spild af liv at læse den artikel. Tid jeg aldrig får igen...kan jeg evt sagsøge ham?

Mage til gang bræk og ævl.

Han har ret i pointerne, samle op, hund i snor og sådan, men sikke dog en fordømmende grim måde at sige det på.

hvis han må skrive sådan en artikel, så skriver jeg da også en.

Forældre styr jeres belastende afkom smiley

• #4   23. dec 2017 #3 Salla
    Så ville du jo mere eller mindre bare skulle kopiere og sætte ind, og så lige rette et par enkelte ord her og der smiley

• #6   23. dec 2017 #3 Fairdog har allerede gjort det for dig smiley Det er taget fra deres facebookside.

Kære Børneejer,

Jeg voksede op med børn i huset, og jeg skal straks sige, at trods barnets dårlige opførelse, stinkende bleer og snotbobler på møblerne, oplevede jeg det tobenede væsen som en berigelse af min tilværelse, og det er han stadig.

Min glade, uskyldige barndomsverden lod sig ikke vælte, når Kenneth - det hedder han – var smurt ind i chokoladegylp, eller plantede sit gennem savlede babymad på mit fine nye tøj, eller efterlod sit tyggegummi i min seng, så jeg måtte klippe en tot af mit fine krøllede hår dagen efter, eller når han havde tegnet krusseduller i min opgavebog, så læren ikke kunne se, at jeg rent faktisk havde lavet mine lektier.
    Det ville ikke genere mig i dag, hvorfor jeg selv har barn. smiley

Han var, og er et sødt og kærligt væsen. Det er der givetvis mange børn, der er. Men kære barneejer, uanset hvor sød din lille krølhåret unge er eller lille buttede kampunge er, så skal du stadig overholde visse basale regler. Ellers må Buster bortadopteres til mere egnede forælder. Det forekommer mig, at en uacceptabel stor del af danske børneejere har været igennem et moralsk forfald, og ikke magter simple sociale spilleregler.

Hvorfor er dette land begyndt at flyde med uopdragende unger, med lige så uopdragende forældre der mener at verden er til for dem, og alle andre skal indrette sig efter dem?

En fredelig tur i Bilka kan pludselig blive til en sandt mareridt, når lille Buster slipper ud af sin spændetrøje og siksakker igennem indkøbsvognene og folks ben, imens søster Sofie stikker i et kæmpe hyl, der mest af alt minder om en sirene på aller højeste styrke og som får samtlige glas til at klirre, og folk som stadig husker krigstiden søger dækning bag kølediskene, imens uskyldige akut høreskadet folk kigger desperat rundt efter deres forældre, som står med snotkassen dybt begravet i deres mobiltelefoner.

Ligesom en fredelig søndagstur i parken med Brutus (hund) ville gøre Stephen King misundelig, når Buster og Sofie får øje på bløde Brutus og uden varsel sætter af i sandkassen og styre direkte med faktende arme og hvinende begejstrende hyl mod Brutus, som er i kort snor. Hundeejeren kigger desperat efter forældrene, som står med ryggen til og snotkassen begravet i deres mobiltelefoner.

Og når det så går galt, fordi børneejere ikke har styr på deres afkom, så er det altid alle andres skyld, og er det dyr der forårsager skade på afkommet, så skal de af med knoppen omgående.

Så kære børneejer, hold styr på dit afkom, så holder jeg styr på Brutus smiley

PS* Mit afkom er velopdragen og har lært at omgås dyr og mennesker med omtanke, har dit?

God Jul

• #7   23. dec 2017 Og så synes jeg, at han har nogle gode pointer i artiklen, bare ærgerligt at han så samtidig skal være så nedladende. Der findes virkelig mange irriterende hundeejere rundt omkring, som burde lære at tage mere hensyn. Men der findes også rigtig mange dygtige og fornuftige hundeejere, bare se på alle brugerne herinde smiley

• #10   23. dec 2017 Han har da helt ret i pointerne, men fatter ikke helt formålet. Medmindre det er for underholdningens skyld - eller for at han kan komme af med sit brok.
    For der er da ingen hundeejere, der tænker sig om en ekstra gang efter at have læst den artikel. De tænker da bare, han er en sur brokrøv og så gør de ellers, som de altid har gjort.

• Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

Emner: 14 Svar: 105
    #11   23. dec 2017 Det er ikke andet end en omgang ævl. Han burde få sig en hobby.

• #12   23. dec 2017 Tag det roligt, han er deres faste klummeskriver, alle hans indlæg er i samme tone, underholdende da de altid træder nogle over tæerne med deres overdrevne facon og fornærmende tone. Men også altid med et gram af sandhed.......

• #16   23. dec 2017 Han har da ret. Men det er vel bare endnu et af de der emner der høre under first world problems smiley

Generation brok. Alle skal bare brokke sig over noget. Og det har man nemlig ret til når man selv er perfekt smiley

Vi har en herlig lille Facebook gruppe der hedder "Hjælp hinanden i Solrød". Gruppen handler meget nøje om at HJÆLPE hinanden. Men hvert 10. opslag er en der har fundet en lort og skal fortælle hele Solrød det smiley Slap nu af forhelvede smiley

• #20   23. dec 2017 Åh, jeg vil gerne kunne lide hans artikel, for han har så evigt ret i flere af pointerne, men humor er så subjektivt og han rammer mig lige præcis ikke smiley Det er ellers en ret klassisk "svin folk til på en humoristisk måde", men det fungerer bare ikke heelt optimalt her

• #21   23. dec 2017 Og ja, den kommentar med at hunden dør og man køber en ny efter en uges melankoli er utroligt arrogant, nedladende og empatiforladt. Jeg kan slet ikke snuppe det dér med at bestemme andres følelser. Så det ødelægger helt klart det generelle indtryk af artiklen.

• #22   23. dec 2017 Hvad man dog ikke gør for 15 minutes of fame.
    Karma kommer altid - det skal man huske.

• #24   23. dec 2017 Halleluja tror det er første gang jeg liker noget skrevet af fd smiley

• #25   23. dec 2017 Satiren - også den middelmådige, har trange kår i DK.
    Kan en hund for øvrigt dø af byldepest?

• #27   23. dec 2017 Vor herre til hest..
    Hvis man synes andre mennesker er så træls at være i verden sammen med så skal man da overveje at melde sig ud..

Ikke der med sagt man skal lade sig selv, sine kæledyr eller børn for den sags skyld være en pestilens for andre, men måske skulle man se ind ad hvis verden er belagt med landminer af lort...

• #28   23. dec 2017 Han har da så evigt ret, bortset fra de sidste par linjer, for jeg er stadig i dyb sorg over at have mistet min elskede Sølvrøv og jeg skal vente næsten et år, før jeg bliver den lykkelige ejer af en ny hvalp.
    Han er bare i sin skrivemåde ligeså mavesur som Thomas Treo, når han anmelder musik smiley

• #29   24. dec 2017 Tænk at have sådan en blog - eller hvad det er - hvor man hver uge skal finde et eller andet at brokke sig over.

Ej, det gad jeg godt nok ikke smiley

Kommentér på:
ARTIKEL: Hundeejere, styr jeres belastende dyr!

Annonce