852 visninger
|
Oprettet:
ARTIKEL: Hundeejere, styr jeres belastende dyr! {{forumTopicSubject}}
Faldt lige over denne artkel, og tænkte at det kunne være et bud på et lille debat emne:
www.bt.dk/blogs/astrups-loerdagsbrok-hundeejere-styr-jeres-belastende-dyr
Hvad mener i?
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
- Gu skal man samle op efter sig og så holder man posen den indtil man finder en skraldespand - At du så har glemt en pose og går med den i en serviet, det er der bare ikke noget at gøre ved (been there, done that).
- Og hunden i snor på åben gade...kan vi ikke bare blive enige om, at man skal overholde loven, uanset hvor dygtig ens hund er til at gå fri?
- Hundens gøen er et punkt jeg til dels er uenig i. Jo, den skal ikke stå og galpe i timevis i et tætbeboet område, men at gør af og til når den er ude (også af mennesker) det ser jeg faktisk ikke det store problem i. Det ville selvfølgelig aldrig ske i en perfekt verden, men sådanne findes også kun i bøger og på TV.
- Hvis du skal besøge venner, er det almen pli at spørge om tilladelse til at tage hunden med, både i henhold til hjemmet, med mindre det er bedsteveninden der decideret forventer det.
- Gu må jeg omtale min hund som min baby. Jeg har ikke børn, og kan formenlig ikke få børn, så jeg tager hvad jeg kan få - Og min hund var mit ét og alt. Og nej, ikke alle springer ud og køber hund en uge efter, og gør det, er det måske hvad de har brug for for at fylde tomrummet.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.551
maj 2015
Følger: 51 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.469
Mage til gang bræk og ævl.
Han har ret i pointerne, samle op, hund i snor og sådan, men sikke dog en fordømmende grim måde at sige det på.
hvis han må skrive sådan en artikel, så skriver jeg da også en.
Forældre styr jeres belastende afkom
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
Så ville du jo mere eller mindre bare skulle kopiere og sætte ind, og så lige rette et par enkelte ord her og der
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
Kære Børneejer,
Jeg voksede op med børn i huset, og jeg skal straks sige, at trods barnets dårlige opførelse, stinkende bleer og snotbobler på møblerne, oplevede jeg det tobenede væsen som en berigelse af min tilværelse, og det er han stadig.
Min glade, uskyldige barndomsverden lod sig ikke vælte, når Kenneth - det hedder han – var smurt ind i chokoladegylp, eller plantede sit gennem savlede babymad på mit fine nye tøj, eller efterlod sit tyggegummi i min seng, så jeg måtte klippe en tot af mit fine krøllede hår dagen efter, eller når han havde tegnet krusseduller i min opgavebog, så læren ikke kunne se, at jeg rent faktisk havde lavet mine lektier.
Det ville ikke genere mig i dag, hvorfor jeg selv har barn.
Han var, og er et sødt og kærligt væsen. Det er der givetvis mange børn, der er. Men kære barneejer, uanset hvor sød din lille krølhåret unge er eller lille buttede kampunge er, så skal du stadig overholde visse basale regler. Ellers må Buster bortadopteres til mere egnede forælder. Det forekommer mig, at en uacceptabel stor del af danske børneejere har været igennem et moralsk forfald, og ikke magter simple sociale spilleregler.
Hvorfor er dette land begyndt at flyde med uopdragende unger, med lige så uopdragende forældre der mener at verden er til for dem, og alle andre skal indrette sig efter dem?
En fredelig tur i Bilka kan pludselig blive til en sandt mareridt, når lille Buster slipper ud af sin spændetrøje og siksakker igennem indkøbsvognene og folks ben, imens søster Sofie stikker i et kæmpe hyl, der mest af alt minder om en sirene på aller højeste styrke og som får samtlige glas til at klirre, og folk som stadig husker krigstiden søger dækning bag kølediskene, imens uskyldige akut høreskadet folk kigger desperat rundt efter deres forældre, som står med snotkassen dybt begravet i deres mobiltelefoner.
Ligesom en fredelig søndagstur i parken med Brutus (hund) ville gøre Stephen King misundelig, når Buster og Sofie får øje på bløde Brutus og uden varsel sætter af i sandkassen og styre direkte med faktende arme og hvinende begejstrende hyl mod Brutus, som er i kort snor. Hundeejeren kigger desperat efter forældrene, som står med ryggen til og snotkassen begravet i deres mobiltelefoner.
Og når det så går galt, fordi børneejere ikke har styr på deres afkom, så er det altid alle andres skyld, og er det dyr der forårsager skade på afkommet, så skal de af med knoppen omgående.
Så kære børneejer, hold styr på dit afkom, så holder jeg styr på Brutus
PS* Mit afkom er velopdragen og har lært at omgås dyr og mennesker med omtanke, har dit?
God Jul
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.418
For der er da ingen hundeejere, der tænker sig om en ekstra gang efter at have læst den artikel. De tænker da bare, han er en sur brokrøv og så gør de ellers, som de altid har gjort.
sep 2013
Emner: 14 Svar: 105
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.185
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
Generation brok. Alle skal bare brokke sig over noget. Og det har man nemlig ret til når man selv er perfekt
Vi har en herlig lille Facebook gruppe der hedder "Hjælp hinanden i Solrød". Gruppen handler meget nøje om at HJÆLPE hinanden. Men hvert 10. opslag er en der har fundet en lort og skal fortælle hele Solrød det
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Karma kommer altid - det skal man huske.
maj 2015
Følger: 51 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.469
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
Kan en hund for øvrigt dø af byldepest?
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Hvis man synes andre mennesker er så træls at være i verden sammen med så skal man da overveje at melde sig ud..
Ikke der med sagt man skal lade sig selv, sine kæledyr eller børn for den sags skyld være en pestilens for andre, men måske skulle man se ind ad hvis verden er belagt med landminer af lort...
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Han er bare i sin skrivemåde ligeså mavesur som Thomas Treo, når han anmelder musik
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.418
Ej, det gad jeg godt nok ikke
ARTIKEL: Hundeejere, styr jeres belastende dyr!