{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Hund dræbt Herning {{forumTopicSubject}}

Så lige denne artikel.

Det handler om en rottweiler i Herning som har bidt en hund så den skulle aflives. Den har også bidt en anden hund for ca 8 mdr siden, som skulle syes med 4 sting og så har den for to et halvt år siden bidt en mand i hånden så han brækkede nogle knogler.

Ejeren giver alle andre skylden, men folk vil have hunden aflivet nu.

Vi kom i den hundeskov hvor den første hund blev bidt dengang Wolf var lille og har faktisk mødt rottweileren nogle gange og kender de hunde det er gået ud over.
Vi snakkede om dengang at han ikke havde en skid styr på hunden og han var en af grundene til at vi stoppede med at komme derude, det virkede simpelthen for farligt med de stærke racer som der ikke var styr på.

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, jeg er vidst bare rystet.
Jeg er SÅ glad for at vi er semi dygtige til at læse hunde og at vi passer på Wolf med sådan noget der, og lytter til os selv. Puha!

http://aoh.dk/artikel/hundeejere-traette-af-aggressiv-rottweiler

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund dræbt Herning
  • #1   12. apr 2014 Godt, I passer på Wolf. Det er altid surt, når de få ødelægger det for mange smiley

• #2   12. apr 2014 Skrækkeligt.

• #3   12. apr 2014 Og nu kommer jeg i tanker om at han den sidste gang vi mødte ham gik og snakkede om at han ville avle på hunden, og vi bare tænkte WHAT THE FUCK fordi den og han bare virkede så ubehagelige..
    Han plaprede om at den var mentalttestet og kåret og bare var den bedste hund,- og vi vendte om og tog hjem.

Fy for faen at folk er så dumme!!!!

• #4   12. apr 2014 Nu kan ingen af jer kræve hunden aflivet, så det kommer i nok ikke så langt med. Men i (eller rettere: den stakkels ejer af den dræbte hund) kan melde episoden til politiet (husk at man self skal gemme hvad der måtte være relevant fra dyrlægebesøg osv) og så kan de få den aflivet, hvis det vurderes at den har skambidt nogen... og det er der jo næppe så meget tvivl om at den har, hvis den ligefrem har dræbt en anden hund smiley

• #5   12. apr 2014 Altså jeg er ikke en del af den pøbel fra skoven der kræver hunden aflivet. Vi har ikke været derude siden i sommers. Men jeg lægger ikke skjul på at jeg synes at det er mest fornuftigt at den blev aflivet. Helst så jeg at ejer ikke måtte holde hund men han har jo allerede fået endnu en rottweiler hvalp.. Jeg synes bare at det er SÅ forfærdeligt at selvom hunden bider en anden ihjel at ejeren ikke fatter at der er noget galt.. Han burde ikke have hund imo, og han er slet ikke i stand til at have så skarp en race- det er jo tydeligt!!

• #6   12. apr 2014 Og så vidt jeg husker var hans forrige rottweiler også aggressiv.. Det mindes jeg at jeg fik fortalt i sommers..

• #9   12. apr 2014 Jeg ved faktisk ikke om sagen er politianmeldt. Ved bare det fra artiklen og hvad jeg kan læse inde på hubdeskovens facebook side

• #10   13. apr 2014 Jeg er i en gruppe på fb hvor det bliver diskuteret. Der nævnes det, at hans hund har været i snor da den bed den anden hund, og at han ikke længere kommer i hundeskoven.
    Jeg ved ikke om den render rundt uden snor i parken normalt.
    Første gang den bed i hundeskoven gjorde den det efter sigende uprovokeret. Men altså der render så mange hunden rundt, som der ikke er spor styr på i hundeskoven, og om ikke andet, så lader det til, at han ikke kommer der mere efter første gang den bed. Jeg synes ikke det lader til, at manden lægger alt ansvaret fra sig.
    Men render hunden rundt uden snor efter det den har gjort, så er ejeren da ikke for klog. Jeg har svært ved at læse ud fra artiklen, om problemet er, at hunden stadig render rundt i parken uden snor.

• #12   13. apr 2014 Lima og Ulven Har hørt at det jo ikke passer alt det der bliver sagt ,det stammer fra en der ville købe hund på samme kennel som de her hunde stammer fra han fik nej til at købe en hvalp der så kan man ikke få sin vilje så laver man rav i den for en anden folk med små hunde og de Flex liner skal også over holde de regler der gælder ,men de tror at de kan gøre som de vil for det er alle de store hunde der må bøde med livet ,,

• #13   13. apr 2014 KJ den var i snor det var den lille hvalp der gik uden snor så kom der en med en lille hund i en af de her Flex liner der var hel ude og røg i hovet på hvalpen , da de blev skilt ad røg den lille på den voksen rotte ,det må man godt hvis man har en lille hund så må de jo alt ,for de gør jo ikke noget

• #15   13. apr 2014 Læser man kommentarer.e til artiklen lyder historien lidt anderledes. Manden der blev bidt fortæller sin historie, og det lyder mest som om rotten bed efter den hund der humpede den men uheldigvis fik fat i manden. Der var problemfrit møde mellem hundene inden.

Og var rotten så ovenikøbet i snor da den lille hund blev dræbt kunne det altså godt lyde som om det ikke bare er rotteejer der er en idiot

• #17   13. apr 2014 Æh nej - rotten var IKKE i snor. Ejer lukkede sine 2 hunde lige ud af bilen - ejer af den lille hund havde snor på -. resten er "historie".

• #18   13. apr 2014 Karin - jeg ved jo ikke andet end hvad jeg kan læse, kan blot konkludere at historierne ikke lyder ens alle steder... Som det jo ofte er tilfældet i den slags sager. Uanset hvad der er sket er det jo tragisk at miste sin hund på den måde, og at tage i hundeskoven med en hund der har problemer med andre hunde er mildt sagt ikke en god idé. Men det lyder jeg bider mærke i at selv manden der er blevet bidt og stadig har probler med hånden ( og derfor kunne have haft grund til at ønske død og ødelæggelse over hund og ejer) siger der er pyntet noget på historien. Ha. Beskriver osse et i første omgang problemfrit møde, så måske er det ikke en bindegal hund, men blot en hund med en lidt kort lunte.
    -som så ikke burde komme i hundeskov, men det kommer den så vidt jeg kan læse heller ikke mere.

Jeg ved som sagt ikke hvad der egentligt er sket, og måske burde den aflives. Men historier har jo oftest flere sider, og eftethånden tager jeg ikke stilling mere uden at have hørt begge.... For erfaring fra lignende sager siger mig at de kan være ret forskellige.

• #19   13. apr 2014 Karin,

Af ren nysgerrighed: hvor ved du så det fra?

Jeg er som sagt medlem af facebookgruppen med folk fra den hundeskov han plejede at komme i, og der står godt nok meget forskelligt derinde.

Jeg synes som sagt, personligt ikke at han burde have hund og det skulle ikke undre mig hvis det du skriver er rigtigt, men jeg er stadig nysgerrig om hvor du ved det fra smiley

• #20   14. apr 2014 Jeg ved det direkte fra ejer hvad der er sket -

• #21   14. apr 2014 fætter Karin hvem af dem for dem med de små hunde bøjer loven til deres fordel for de ved at os med de store hunde er dømt på forhånd

• #22   14. apr 2014 Jeg kender ikke manden med rottweileren, men jeg ved hvem han er og jeg har set hvordan hans hund er.
    Der er i øvrigt en artikel i Herning Folkeblad fra i lørdags, hvor der er en artikel fra dem der kommer i den hundeskov hver dag - har ikke læst den arikel, skal det lige siges. Anywho, hans hund har også været efter Santos, heldigvis skete der ikke noget - men manden har og har aldrig haft styr på sine hunde (han har fået en ny rottweiler hvalp)
    Jeg kommer ikke den hundeskov længere og i øvrigt slet ikke i nogen hundeskov, af mange forskellige grunde.

• #23   21. apr 2014 Det var da noget af et statement Laika R

Det er bestemt ikke min erfaring - det er der usædvanlig mange dokumentationer på at det er usandt det du skriver.

• #24   21. apr 2014 fætter Karin ved det for har selv fået det smit i hovet af de små hunde ejer så det er ikke usandt

• #25   21. apr 2014 Du skriver det i flertal - som på alle andres vegne.
    Og det ved du lige så godt som jeg ikke er sandt

• #26   22. apr 2014 det er ikke kun mig der har oplevet det jeg kender flere der har oplevet det ,høre tit dem der kommer til træning siger det samme så det må være noget de forgår over helle landet

• #27   22. apr 2014 Det tror jeg ganske enkelt ikke på.
    Det må du dokumentere!

• #30   23. apr 2014 når de små hunde med de her liner det løber frem og til bag kommer faren hen i hovet af de store hunde ,når ejeren siger noget til de små hunde ejer ,får de bare den her sang HA HA det er din hun der komme til at bøde for det der sker ,er det ok man får den smidt i hovet ,for ja de store er da overlegen i størrelse og de skader de kan på føre andre

• #31   23. apr 2014 laika: Og så er de små hundeejere ligeglade med, at deres hunde bliver bidt??? Det er noget af en generalisering, du er ude i dér. Fordi man har købt en lille hund, har man ikke i samme øjeblik deponeret sin hjerne.

• #32   23. apr 2014 Lige nu sidder der en Fransk Bulldog i "fængsel " efter at have bidt.... Mig bekendt en lille hund..... - ikke alle sager når medier

• #33   24. apr 2014 Leika - dokumentation??

Dine postulater er helt ude i skoven. Ingen ved sinde fulde 5 TØR lade sin lille hund gå til en stor ukendt hund.

• #36   25. apr 2014 Mange småhundeejere er af den opfattelse at når deres hunde ikke gør noget så gør andre det heller ikke. Jeg har selv en lille terrier og jeg ved udmærket hvad han indeholder. Han er i kort line når vi passerer andre, både mennesker og hunde. Ikke at han gør noget men han finder sig ikke i at andre hunde farer lige ind i fjæset på ham... det har mange småhundeejere meget svært ved at forstå...

• #37   25. apr 2014 Og småhunde ejere skræpper altid sådan op? smiley

"får de bare den her sang HA HA det er din hun der komme til at bøde for det der sker ,er det ok man får den smidt i hovet"

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 6 Emner: 8 Svar: 110
    #38   25. apr 2014 Tænk at det pludselig bliver en debat om små/store hunde. Hvis ALLE hundeejere kunne finde ud af, at holde deres hunde i snor - så var problemet der jo ikke.
    Hunde kan være løse i folks egne haver eller i en indhegnet hundeskov. Jeg er dødtræt af løse hunde og deres lorte. For når hunden er løs, så bliver der heller ikke samlet op efter den.

Kommentér på:
Hund dræbt Herning

Annonce