{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Hvad ville i vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg er ved at udforske markedet lidt angående noget der kan hjælpe ham på billedet, det ikke min hund men han er simpelthen panisk over for torden, gevær skud og ikke mindst fyrværkeri, hvad ville i bruge zylkene kapsler eller de der adaptil? For synes jeg ville prøve noget nyt da jeg synes det er synd for ham.

Mvh katja smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i vælge?
  • #1   26. dec 2017 Hvor gammel er han, og hvordan har man trænet indtil videre?

    Har han haft en dårlig oplevelse?


  • #2   26. dec 2017 Hvis din hund er angst, skal du til dyrlægen efter rigtig medicin, og ikke nøjes med de der håndkøbspræparater (som i øvrigt ikke har dokumenteret effekt).

  • #3   26. dec 2017 Jeg har valgt Sileo fra dyrlægen. Det havde en super virkning sidste år, så håber det er det samme i år smiley

  • #4   26. dec 2017 Du kan prøve at smide en Thundershirt på ham også

  • #5   26. dec 2017 Jeg mener han er ca 4-5. Træningen af det har nok ikke været det bedste da han egentlig er min brors hund men han har boet det meste af tiden hos mine forældre. Han går sammen med en anden hund der slet ikke reagerer på det, der plejer altid at være et værelse med tv tændt på høj volume men han ryster, hyper ventilerer og render rundt og helst op og sidde på skødet af folk det er han alligevel for stor til smiley jeg plejer at tage ham med ud og gå et par kilometer med snusen og lidt træning inden festlighederne begynder ellers leger vi lidt med frispee

  • #6   26. dec 2017 Og ingen dårlige oplevelser på den front

  • #7   26. dec 2017 Årh lille pus..

    Jeg ville kontakte dyrlægen og få noget til at tage toppen, men så han stadig ikke er helt "dopet" da det ved nogle hunde kan gøre dem meget mere nervøse smiley

    Og så evt. i løbet af næste år (hvis du har mulighed for det) træne det så småt.. Det er lidt sent at starte med træningen nu smiley


  • #9   26. dec 2017 Ja må prøve dyrlægen smiley vil helst ikke have ham alt for dopet, derfor jeg tænkte andre muligheder, da han er klodset nok i forvejen smiley træningen er vel aldrig for sent, bare træls med en hund der fylder hele sengen og ryster den fra hinanden men må kigge lidt på thundershirt og forhøre hos dyrlægen smiley

  • #10   26. dec 2017 AG :
    Du kan godt få ham ud, men ved det mindste farer han ind og op i møblerne og kan ikke finde ro, hyper ventilerer, savler og ryster. Og når det er slemmest får man ham slet ikke ud. Det er også galt ved torden hvor man bliver vækket, midt om natten med savl rendende ned i ansigtet en tung hund oven på sig og en seng der er ved at ryste fra hinanden.


  • #11   26. dec 2017 Jo, jeg tænker i år er det lidt for sent.. Det er jo fra d. 27. December det er lovligt at skyde af, og ugen op til nytår plejer der jo at være en del der liiiiige skal prøve, især det der siger BOOOOOOM

  • #12   26. dec 2017 De bor heldigvis i en lille landsby så har ikke været så slemt som det plejer her optil fantastisk nok, også er der en del stråtækts huse men ikke altid folk lige tænker på det

  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 55 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.612
    #13   26. dec 2017 Zylkene er oftest aldrig nok hvis hunden er direkte angst. Som ag skriver, det kan bruges hvis hunden blot er lidt utryg.

    Adaptil ville jeg dog prøve, men når han er så bange så skal det ikke kun være det. Sileo har jeg hørt anbefalet mange gange herinde.

    Det anbefales at man noget tid før nytår lige tester præparatet, så man finder den rette dosis, ligeledes bør adaptil ha været i brug allerede i november, eller senest en måned før nytår.

    Søg evt body wrap dog, det er en hjemmelavet Thundershirt.

    En god snusetur er en rigtig god ide, og det gør du jo allerede. Jeg ville nok, hvis muligt, tage ham i bilen og køre ud til et sted, hvor han enten aldrig har været eller til et sted i ikke så tit kommer. En skov ville være perfekt smiley Lad ham så bruge næsen. Der er masser af fært sådan et sted. Undervejs på turen kan du f.eks smide en håndfuld godbidder, som han så skal finde. Hav en tube med makral, eller en af de tuber man kan få af mærket trixie med, bind ham af.
    På et træ, eller flere, dupper du lidt fra tuben hist og her. Som han så kan snuse sig frem til og slikke i sig.



Kommentér på:
Hvad ville i vælge?

Annonce