{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en hund der er begyndt at få knuder og nogle knupper, Jeg kan ikke helt beslutte mig for hvad der er best for ham, er det at få den fjernet eller at lade dem være?

Den ene knude har jeg fået testet og det skulle være en fedt knude.

Den ene knude sider på han skulder ca og den anden på brustkassen, mellem han forben.

Det skal siges han er 8 ½ år og er sund og rask ellers ud over tandsten.

Mit spørgsmål er så hvad vil i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre
  • #2   8. dec 2018 Jeg ville følge dyrlægens anbefaling, samt få ordnet hans tænder.

    Men ellers så er jeg enig med Hearthitter, og sådan en knude på skulderen er vel ge erkende for hunden


  • #3   8. dec 2018 Det er også min tanke men han virker ikke generet af den på skulderen.


  • #4   8. dec 2018 Er det bare fedtknuder ville jeg intet gøre, ud over at holde øje med dem, bliver de generende ville jeg få dem fjernet - tandsten ville jeg få fjernet.

  • #5   8. dec 2018 Det skal han også have gjort nu her. Men om jeg skulle tage det andet med med det samme eller om det er for risikabelt med hans alder


  • #6   8. dec 2018 Mille, som bliver 14 år til januar, har haft en fedtknude i 3 år efterhånden. Den måler ca. 5 x 3 cm og buler ca. 1 cm ud.
    Den genere hende ikke, den voksede lidt for 9 måneder siden, men er heldigvis stoppet igen. Jeg har været i dialog med dyrlægen flere gange om den, men har besluttet ik at gøre yderligere, andet end at holde øje med den, så længe den ik genere hende.
    Tilbage i august-september begyndte hun desværre at få flere små runde og hårde knuder, de er ca. på størrelse med to ærter. Dem har hun flere forskellige steder, en på låret, et par stykker langs rygraden og en i "armhulen".
    Heldigvis så ser det ud til at der er stoppet med at komme flere foreløbigt og dem hun har, ændre sig heller ikke og de genere hende heller ikke og jeg håber at det fortsætter sådan.
    Jeg ved ikke hvad det er, altså om det er fedtknuder eller kræft.
    Om det er det ene eller andet ændre ikke på, at der ikke skal gøres noget ved dem.
    Mille skal ikke åbnes og opereres, med den alder hun har nu, og slet ikke for knuder, som sidder så spredt, som de her gør. Der er jo stor sandsynlighed for, at hun har nogle knuder indeni sig, som jeg ik kan mærke.
    Så hendes "behandling" er en øget opmærksomhed på kunderne og om de forandre sig.
    Men så længe Mille er glad, frisk, og aktiv, så sker der ikke yderligere herfra.


    profilbillede
  • #8   8. dec 2018 min amerikanske bulldog, fik sin første fedt knude som 4 årig og levede med den og 4 andre til hun måtte aflives som 11 år og 8 mdr. den ene sad ved albuen (genere hende ikke) den ved brystkassen var den første og blev en golfbold størrelse. ville ikke bare smide ham i narkose for det.


  • #9   8. dec 2018 Hvad siger dyrlægen?

  • #10   8. dec 2018 Det kan jeg desværre ike huske det er et år siden jeg fik den første tjekket. Og er efter følgene flytte og har ikke haft brug for dyrlæge får nu hvor han træneger til en tandresning


  • #11   8. dec 2018 Der er altid risiko ved narkose, operation og opheling, så er knuderne ufarlige og generer de ikke hunden, så får jeg dem ikke fjernet. Sibbe lever med 6~7 stykker og Nala 2 små knuder. Der er taget biopsier af dem, da vi jo har bernernes evige svøbe med kræft hængende over hovedet. Men indtil nu har resultatet været fedtknuder, så de får lov til at blive.
    Jeg fik fjernet en enkelt fedtknude hos min ene schæfer, den blev temmelig stor, a la en golfbold og ville efterhånden genere hende. Det var heldigvis en ukompliceret operation.


  • #13   9. dec 2018 Hvis knuderne ikker er store og hæmmer hunden ville jeg lade dem være.

    Vores gravhunde blanding fik flere knuder rund på kroppen. Dyrlægen konstaterede at det var fedt knuder. Der blev ikke taget en biopsi på det tidspunkt. Den største knude sad i ved højer skulder og en ved nakken. De voksede stadig, så vores normale dyrlæge besluttede at fjerne den, på det tidspunkt var den på str af en tennis bold. Dyrlægen kunne ikke se hele omfanget af knuden og tog åbenbart kun dele af den ud. Der kig ikke mere end nogle måneder før vi kunne se den var aktiv igen og den voksede hurtigere end før. Beskeden var nu at nu havde den udviklet sig til kraft og han havde mindre end et år at leve. Den besked kunne jeg ikke få til at passe ind i forhold til forløb og undersøgelser- Så vi bestilte tid ved et større dyrehospital i Aalborg. Hun tog en celle prøve og beskeden var at det var en ren fedt knude. På dette tidspunkt var den så stor at den pressede hans højer forben ud så han stod indfodet på det ben. Han fik den fjernet og det vidste sig at knuden ved skulderen og den i nakken var en og samme knude. den var meget stor og lå delvist gemt under hans skulder blad. Efter hun fjernede det hele har den ikke vist sig igen. Han har dog nogle på brystet vi holder øje med, men de har ikke været aktive i flere år. Så han lever fint med dem og er ikke generet af dem. Så medmindre at de hemmer hunden ville jeg ikke røre dem, får man det hele ud kan man risikere at den kommer talstærk tilbage.


Kommentér på:
Hvad ville i gøre

Annonce