{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

Mette L
Mette L
Tilmeldt:
14. nov 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Farvel til min bedste ven {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Idag har jeg måtte sige farvel til min bedste ven igennem 13 år. Den mest fantastiske hund i verden smiley
Jeg føler mit hjerte er blevet revet midt over og jeg kan ikke være i min krop af sorg.
Hvis der er nogle som kan komme med gode råd, er I meget velkomne, da jeg næsten ikke kan holde smerten ud.
Samt en kæmpe følelse af skyld.
/Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel til min bedste ven
  • #1   30. dec 2017 Hej Mette, det er jeg ked af at hører.
    Det er svært at sige noget der trøster, men vil da sige at 13 år er en flot alder for en hund, selvom det er en ringe trøst.
    Et kram skal du have smiley


  • #3   30. dec 2017 https://www.huffingtonpost.com/entry/the-heartbreak-we-choose_us_587e69dae4b0bd3158f2d242

    https://markingourterritory.com/2014/12/03/on-losing-a-dog/
    (kommentarerne især!)

    "There is a cycle of love and death, that shapes the lives of those, who chose to travel in the company of animals.
    It is a cycle unlike any other.
    To those who have never lived through its turnings, or walked it's rocky path, our willingness to give our hearts with full knowledge, that they will be broken, seems incomprehensible.
    Only we know how small a price we pay, for what we receive; our grief, no matter how powerful it may be, is an insufficient measure of the joy we have been given."


  • #4   30. dec 2017 "It came to me that every time I lose a dog, they take a piece of my heart with them, and every new dog who comes into my life, gifts me with a piece of their heart. If I live long enough, all the components of my heart will be dog, and I will become as generous and loving as they are." smiley

  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #5   30. dec 2017 Hvor er I søde - tusinde tak smiley

  • #6   30. dec 2017 Hej Mette.
    Stort kram til dig smiley
    Stod selv i samme situation i August i år,måtte selv sige farvel til min lille pølsepige smiley
    Jeg følte også skyld,bankede mig selv i hovedet om jeg kunne have handlet anderledes og blev ved med at hviske undskyld når jeg lå i mørket smiley
    Giv dig selv lov til at sørge og græde og snakke om din elskede hund smiley
    Men tænk også på de 13 år i fik sammen med kærlige tanker smiley
    Det er SÅ hårdt at miste smiley
    Kram smiley


  • #7   30. dec 2017 Giv tid, giv tid. Og giv dig selv lov til at sørge.
    De to ting tilsammen giver dig stille og roligt kræfterne tilbage, og en dag vil du huske alle de sjove, rare og glade minder i stedet for den smerte, du føler lige nu.

    13 år er en flot alder. Har hunden haft et meningsfuldt liv, har man som ejer gjort sin opgave perfekt og kunne ikke have gjort det anderledes smiley


  • #8   30. dec 2017 Masser af tanker til dig, Mette smiley

    Den største gave vi kan give, er at sikre vores hunde en værdig afsked, når tiden kommer. Med tiden vil din tvivl forsvinde, og du vil huske din hund med smil i stedet for tårer.

    Sov sødt smiley


  • #9   30. dec 2017 Jeg ville skynde mig at købe en stedfortræder som kan give trøst og glæde i dit liv igen, 13 år er mange år og den har helt sikkert haft et godt liv.
    Da min tæve skulle bort købte min mand en anden hund til mig og da hun var væk var hvalpen der og trøstede mig, det hjælper at have en anden at snakke til og være sammen med.


  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #10   30. dec 2017 Tusinde tak for de søde og opmuntrende ord smiley

  • #11   30. dec 2017 Et kæmpe kram allerførst smiley
    Det er hårdt, og vi fleste har prøvet at føle, at sorgen æder os op. Jeg tænker heldigvis for det viser jo, at vi har elsket dem mens de var her smiley

    At skynde sig ud og købe en ny hund er ikke altid løsningen. Det er det for nogen og ikke for andre. Du skal mærke efter.

    Da jeg mistede Harley alt for tidligt havde jeg brug for at sørge. Hvis jeg købte med det samme er jeg ret sikker på, at jeg havde købt noget forkert og i en desperat handling. Perioden uden hund gav mig lov til at savne Harley, hjælpe mine 2 piger gennem sorgen og i mellemtiden fandt jeg den rette soulmate, nemlig Albert.

    Mærk efter, og lad dig selv give lov til at være ked af det smiley


  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #12   30. dec 2017 Kæmpe stort tak smiley

  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #13   30. dec 2017 Jeg er også ved at blive ædt op af skyldfølelse. I torsdags da han ikke ville rejse sig fra sin kurv, lod jeg ham være i sin kurv da jeg tænkte han havde brug for ro, jeg selv havde brug for ro og jeg troede inderst inde at det nok skulle løse sig. Jeg havde aftalt med dyrlægen at han skulle komme dagen efter. Normalt nusser jeg meget om ham.
    Fredag morgen begyndte han at gå lidt rundt, var dog fuldstændig smadret efter to min. Jeg var lykkelig for troede at nu skulle alt blive godt igen, men god ide at dyrlæge tilså ham. Men dyrlægen sagde at nu var det tid. Jeg var i chok og prøvede at få ham til at gå igen, men han sagde at det ville tangere til dyreplageri og dermed var beslutningen taget.
    Men jeg føler bare ikke, at jeg fik sagt ordentligt farvel, for havde jeg vidst at det var sidste aften havde jeg sidde på gulvet ved hans kurv fra torsdag aften til fredag morgen. OG DET FIK JEG BARE IKKE GJORT.

    Jeg føler virkelig jeg har svigt min hund og det æder mig op.


  • #14   30. dec 2017 smiley smiley smiley
    Jeg føler med dig


  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #15   30. dec 2017 Tusinde tak smiley

  • #16   30. dec 2017 Jeg mener også det skal være den rigtige hund, men jeg mærker med det samme om det er min nye beste ven. Og jeg er ked af at du ikke fik det gjort men du har ikke svigtet din ven men hjulpet den til at komme af med smerten, og til at komme til den evige hunde legeplads som han nok tænkte til. Uanset hvad har du været der i 13 år og han viste du elskede ham!

  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #17   30. dec 2017 Tak Nana smiley

  • #18   30. dec 2017 Sødeste Mette.
    Selv om du havde siddet ved hans kurv hele natten, så havde det jo desværre ikke ændret på slutningen.
    Andet end at han havde kunne mærke på dig, hvor ked af det, du var.
    Og det havde været endnu mere synd for ham.
    Du fik dyrlægen ud, da du kunne se, at han var dårlig.
    Så klap dig selv på skulderen og glæd dig over, at din hund fik en værdig afslutning på livet smiley
    Og så lige et kram smiley


  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #19   30. dec 2017 Tusinde tak sødeste Inge smiley

    Jeg bliver helt rørt og varm om hjertet over alle jeres søde og omsorgsfulde ord.

    Af hjertet tak smiley smiley og et kæmpe kram tilbage!!!


  • #20   30. dec 2017 smiley

  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 94
    #21   30. dec 2017 Ord er jo bare ord og når sorgen er så rå, er det svært at sige noget der trøster, men efter at have sagt farvel til elskede hunde, heste og mennesker har jeg lært at det er de daglige gode gerninger der tæller. Alle de små hensyn man viser sin ven. Der er ikke mange dødsfald der er rolige og afklarede. Giv dig selv lov til at sørge over din gode ven, naturligvis fylder tretten års samliv. Knus til dig

  • #22   30. dec 2017 Det er det værste i verden! Jeg har selv sagt farvel til min trofaste bedste ven gennem 13 år, kort før jul. Julen har været et helvede af tanker og følelser og hvad-nu-hvisser. smiley

    Det er det værste, og jeg kan slet ikke forestille mig at leve videre uden hund, men på den anden side kan jeg heller ikke forestille mig en anden hund i huset som det er lige nu.



  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #23   30. dec 2017 Griffen tusinde tak for din søde og så rigtige ord smiley

    Pernille det gør jeg virkelig ondt at høre. Det er bare så forfærdeligt, føler og forstår dig så meget! smiley

    Det føles som om ens hjerte er flået ud og den smerte er så skrækkelig, at man bare selv har lyst til at følge efter


  • #24   30. dec 2017 Jeg er helt med dig. smiley

    13 år, jeg var blot et barn da jeg fik ham jo.


  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #25   30. dec 2017 Pernille: hvad gør du for at overleve?

    Jeg selv hopper rundt fra veninder/venner/familien da jeg bare IKKE vil være alene?


  • #26   30. dec 2017 Jeg græder, taler om ham, går ture, taler med ham og savner ham.

    De første nætter hørte jeg ham, det var faktisk rart.

    Men mest af alt giver jeg mig selv lov til at være i sorg. Det er pisse hårdt, men sundt at komme af med det.


  • #27   30. dec 2017 Har selv sagt farvel til min soul mate i oktober 12, næsten 13 år fik jeg med hende minus 10 måneder i starten af hendes liv. (hun var en rednings hund.)
    Sorgen er hård men for mig betyder det alt at gå igennem denne sorg den er nødvendig og sund da ens hjerte er sat i disse dejlige hunde.
    Heldigvis var der 4 andre hunde i hjemmet som osse skulle passes og vide at det var ok at matriarken i hundeflokken var væk.
    De sørgede osse men så kom der så andre ting de lige skulle have på plads herhjemme, så det hjalp osse med at komme over tabet.


  • Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #28   30. dec 2017 Pernille: det lyder jo som om du gør det helt rigtige. Tiden måtte meget gerne gå meget hurtigere.

    Anika: det gør mig virkelig ondt, føler meget med dig.


  • #29   30. dec 2017 Tak Mette gik lige ind og så på hendes profil puha det er savn der vil noget en lille moar hund var hun.

Kommentér på:
Farvel til min bedste ven

Annonce