{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Vat i ørene? {{forumTopicSubject}}

Godaften..

Måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men er der nogen der har prøvet at putte vat i ørene på deres hund/e nytårsaften?
Hvis, hjalp det?

Godt nytår

Kommentarer på:  Vat i ørene?
  • #1   30. dec 2017 Nej jeg kan slet ikke se formålet!

Man skal ikke gamble med hundeører, de er ikke lige som vores.

Man kan risikere at skade øret indeni, eller at vattet ikke kan tages ud igen uden dyrlæge.
    Og hvad nu hvis vattet gør hunden endnu mere utryg.

Måske vil den klø sig i øret, måske får den spist vattet hvis det falder ud.

Så kom med en god grund til hvorfor?

• #2   31. dec 2017 Jeg forestiller mig man får en panisk hund med den løsning og vil kraftigt fraråde det!
    Hunde kan ikke tænke rationelt og forstår ikke vattet. Instinktivt vil de have det ud og ryster på ørerne.

• #3   31. dec 2017 Tror du spørger fordi, det har været almindeligt brugt indenfor hesteverden til at dæmpe lyde, men der er stor forskel på heste ører og hunde ører.

Indenfor hesteverden er der lavet decideret ørepropper/høreværn, men tror ikke man kan få det til hund. Jeg ville ikke afprøve, uden samråd med dyrlæge.

• #4   31. dec 2017 Tak for jeres svar Malene - og huskierne og Canmax. Jeg spurgte nemlig fordi vi gør det på hestene. Men hun må nøjes med pillerne fra dyrlægen, desværre vågner hun op fra sin “dvale”, hver gang der bliver fyret af.

Til dig Rotterne...... Måske dit nytårsfortsæt skulle være at lære at svare ordentligt når folk spørg til råds.

• #5   31. dec 2017 Ej så er du nok lidt følsom hvis du synes jeg har svaret dig grimt...

• #6   31. dec 2017 Det er for sent i år, men der har været en tråd herinde omkring en indsprøjtning hunde kunne få som skulle virke bedre, kan ikke lige finde tråden, men måske nogen andre kan finde den og linke ?

• #7   31. dec 2017 Rotterne - Lillemor : Jeg synes faktisk heller ikke dit indlæg var særlig pænt formuleret og jeg er bestemt ikke følsom.

• #8   31. dec 2017 Måske er det min direkte måde at svare på, de manglende smileyer som andre bruger, eller et udråbstegn som egentlig bare understreger udtalelsen/svaret på spørgsmålet, der gør at i opfatter det sådan, men jeg har intet grimt skrevet og det har aldrig været grimt ment.

Hvad i så læser det kan jeg desværre ikke gøre for.

• #9   31. dec 2017 Canmax, det vil jeg prøve at google ??

Rotterne, kald mig hvad du vil, jeg synes stadig ikke du svarede pænt.

• #11   31. dec 2017 Jeg mener bestemt, at der findes høreværn til hunde, som jo nok mest bruges af servicehunde. Men hvor man skaffer dem etc. ved jeg ikke ...

Men vat har jeg kun brugt på min gamle hund, som havde sunde ører, i forbindelse med, at hun skulle i bad. Det er over 10 år siden, og det var dyrlægen der foreslog det i sin tid. Men de er blevet klogere siden

Kia har dårlige ører, så der skal intet ind i de ører, som ikke er dyrlægeordineret. Man kan også risikere, at ødelægge de bakterier, der lever i øret, og lave en ubalance, der kan give øreproblemer. Så det er godt, at du har droppet idéen, og jo superfint, at du spørger herinde

• #12   31. dec 2017 Google kalder dem mutt muffs og de koster en 500-600 kr.

• #13   31. dec 2017 Nej, jeg har kun hørt om det i forbindelse med køresyge (søsyge). Det har noget med balancenerverne at gøre, så det andet giver ikke mening for mig. Selv en døv hund kan være skudræd.

• #14   31. dec 2017 Vat i ørene bruges ofte i forbindelse med bad/svømmehal - mange af mine kunder bruger dette, hvis hunden hører til dem der nemt får vand i ørene ved svømning.
    Der er ingen problemer med at fp det i og heller ikke ud. Hundene er ikke generet af det - men jeg har nu heller ikke undtryk af at det dæmper lyd - de hører lige godt trods vattet

• #15   31. dec 2017 Man kan nu sagtens komme vat i ørene på hunden og få det sikkert ud igen.
    Men behøver jo ikke fylde hele øregangen op og presse det af hækkenfelt til ind i øret.
    Vi bruger det hver gang hundene er i bad - vandskydende vat. Så skal jeg ikke bekymre mig om vand i ørene. Vat er nu noget lettere at tage ud igen end vand der løber ind og ned ad
    Men spørgsmålet er om det vil gøre alverden til forskel. Og især hvis hunden ikke er vandt til det.

De bedste råd er at få aktiveret og kørt hunden godt træt mens det er lyst. Selvfølgelig helst på en sikker måde i snor. Er godt måltid som kræver hunden bruger hovedet hen på aftenen. Evt. Brug af beroligende diverse. Skærme mest muligt med at rulle for og se noget tv med god lyd på.
    Så kan man håbe den kan lægge sig og fordøje og slappe godt af når det går løs.

• #16   31. dec 2017 Min gamle cavalier var ekstremt ræd for lyde og hele december var et helvede at komme i gennem (især før Seest). Så jeg forsøgte alle gode og mindre gode råd.
    Vat i ørerne virkede ikke her. For det første hørte han udmærket selv det mindste heksehyl, for det andet virkede han mildt generet af det og for det tredje røg det hele tiden ud. Så ingen succeshistorie herfra.
    Men andre beskriver jo succes, så det kan vel være værd at forsøge, det var i hvert det jeg tænkte.

• #18   31. dec 2017 Vat og tørklæde?
    Stakkels hunde, der skal udsættes for det

• #19   31. dec 2017 jeg har haft travheste og de have nogle gangen vat i ørerne. på travbanen. men det hjælper sådan set ikke.for en hund hører bedre selvom den muligt for vat i ørerne så
    vil jeg mere anbefal og tag til dyrlægen og for noget berolig til hunden stadigfor (:

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 117 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 4.305
    #20   31. dec 2017 Kan man ikke lukke ørene med stram elastik

• #21   1. jan Jeg droppede vattet og hun fik "kun" de piller fra dyrlægen. De må kunne give hende noget andet til næste år, for min stakkels hund rendte rundt og gøede nærmest uafbrudt fra kl. 20.00 til ca. 01.15.

Godt nytår alle

• #22   1. jan Nu har du et helt år til at træne og at finde måder at berolige hunden på, så den ikke behøver at være tungt medicineret til nytår.

Der er mange muligheder når man er i god tid.

• #23   1. jan Åh, stakkels hund, Natasja

Prøv at træne med hundeproppistol, knald balloner og afspil lydfil. Gør det både, når det er lyst og mørkt.
    Selv har jeg ikke prøvet med hundeproppistolen - kun læst om det her på HG. Men jeg har afspillet lydfil og knaldet masser af balloner OM det er dette, der har gjort, at min Lina er blevet mindre og mindre bange med årene, ved jeg ikke. Jeg ved bare, at husets to andre hunde er mere eller mindre ligeglade med fyrværkerilarm.

• #24   1. jan Lyd er blevet afspillet og det reagerer hun ikke på, mærkeligt nok. Nu er hun 8 år og synes jeg har prøvet mange ting. Men hundepropper har jeg ikke tænkt på, god ide, det må jeg prøve ??

• #25   1. jan Og ville skam også helst at hun ikke fik medicin. Men hellere medicin end en bange hund i så mange timer..

Kommentér på:
Vat i ørene?