Exocrin pancreas insufficiens (EPI) {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen af jer, der har erfaring med en hund med EPI?
Vores dejligste blandingshund fik diagnosen for et par uger siden og er selvfølgelig blevet sat på special kost med panzym tilsat for fordøjelsen.
Vi har fået anbefalet et letfordøjeligt og fedtfattigt hundefoder fra Hill's af dyrlægen, som han pt. får. Han virker klart friskere, og afføringen er bedre, men det går godt nok langsomt med at tage på. Han er stadig meget afpillet at se på, og jeg ved ikke helt, hvor godt jeg tænker, han reagerer på det nye foder.
Så ja. Jeg vil bare høre om, hvilken slags foder I har haft bedst erfaring med?
jan 2018
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 3
Han får ikke nogle tabletter (udover piller mod b12-mangel), men panzym i pulverform tilsat hans foder. Det indeholder enzymer, som hjælpe med at nedbryde foderet.
Hvilke tabletter får din hund?
jan 2018
Men tusind tak for svar! Det må jeg lige have undersøgt
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Her fungerede rå fodring bedst, fedtfattigt og med en base af smatris/sød kartoffel, og lidt andet grønt.
Hun fungerede ikke på tørfoderet, var så sølle at se på, og havde ofte opkastninger og var generelt energiforladt.
jun 2013
jan 2018
Han har klart fået mere energi efter foderskiftet og enzymet, så det er i hvert fald ikke et problem. Men han er tynd og fælder meget, så jeg tænker ikke, vi er helt i mål med den rette kost til ham.
Hans kost bliver målt ret nøje, så han burde tage på lige så stille. Så han bliver ikke overfodret, og det tænker jeg bestemt heller ikke kan gavne systemet. Men tak for tip.
Må jeg høre lidt mere om, hvordan du fodrede med råfodring? Det er ikke noget, jeg ved særligt meget om, men det skal da selvfølgelig overvejes, hvis det kan hjælpe
jun 2013
Men det er noget med at prøve sig forsigtigt frem, hvad der fungerer.
stress kan også påvirke og give små tilbageslag.
Exocrin pancreas insufficiens (EPI)