{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
383 visninger | Oprettet:

Kønsmoden? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille cairn terrier hvalp på 3 måneder.
Jeg ville høre om der er nogen der ved i hvilken alder at de bliver kønsmodne.
For han prøver i hvertfald at bedække (tror jeg det hedder) en kanin bamse på størrelse med ham selv.

Kommentarer på:  Kønsmoden?
  • #1   11. jan Din hund er ikke blevet fysisk kønsmoden endnu - at han humper bamsen kan skyldes stress, overstimulering eller lignende. Det er sjældent af seksuel karakter.

Tag bamsen væk og afled din hvalp med noget andet, samt tænk over, hvad der kan være af årsager, hvis han gør dette tit: hvornår gør han det, husker du at give ham passende mentale udfordringer, er han over-/understimuleret eller lignende?

• #2   11. jan Hvalpe og hunde humper (er udtrykket), når de er stessede, overkørte eller lignende, som Fünke skriver. Afled og aktiver

• #3   11. jan Og foruden det nævnte så er der altså også nogen hunde der bare har sådan en fase og så ellers stopper på et tidspunkt.
    Men ofte kan man finde sammenhæng mellem f.eks. at leg bliver lidt for vild og at hunden begynder at humpe og så er det jo bare at læse hunden og stoppe inden det når dertil.

• #4   11. jan Det kan også sagtens være hormonelt- altså... “indvendig stress” årh håber du forstår hvad jeg mener. Det er ikke nødvendigvis fordi hvalpen aktiveres for lidt, for meget eller forkert. Der sker meget i sådan en størrelse.
    Men ja, væk med bamsen og giv hunden noget fornuftigt at tage sig til. Eks. Er ben, legetøj, nussetid, en gåtur eller hvad der nu virker rigtigt på givne tidspunkt.

• #5   12. jan Før min Lina blev steriliseret, humpede hun (bl.a. en stor bamse), når hun var i løbetid - altså noget hormonelt, som Linda nævner.

• #6   12. jan Mange tak for svar!
    Det vil jeg gære frem over

Kommentér på:
Kønsmoden?