{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.075 visninger | Oprettet:

Kønsmoden {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg har lige købt lille Adam, som er knap 12 uger nu...
Mit spørgsmål lyder på, hvornår en sådan lille Chihuahua han hund bliver kønsmoden.
For han har en bamse som han går helt i selvsving på, og ville da selv mene det er lige tidlig nok for ham, at gå igang med sådan noget...
Ved at ved min kæreste gør han det samme, men det er jo noget med magt at gøre ???

Men hvornår og hvorfor hopper han bamsen ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kønsmoden
  • #1   14. jun 2011 Jeg ville stoppe ham med det samme. Det kan gå hen at blive en vane. At en hund humper mennesker har ikke noget med dominans at gøre. Derimod kan det være stress, understimulering, overstimulering..

  • #2   14. jun 2011 Hej Maj K

    Jeg har en tæve der er 7 år og som også humper på sin bamse og har gjort det altid smiley det har noget med dominans at gøre. Hun hopper dog ik på andre.

    Jeg har så en han på 1 år og han har lige siden han var få md gammel, været temmelig pige glad og hopper gerne på dem, uanset om de er i løbetid eller ej. Han tænker desværre ik på andet. Han hopper ik på os. Tror bare der er nogen der lidt hurtigere til det der end andre..

    /Jeanett


  • #3   14. jun 2011 Jeg følger lige med, min Balou har gjort det samme med en af hans bamser. Han gør det godt nok ikke mere, men nu gør han det tværtimod på vores venners hund, en cocker spaniel. Han er kun 13 uger, så det virker lidt tidligt!

  • #4   14. jun 2011 A&D :

    Vi stopper ham også med det sammen når han forsøger sig at gøre det på min kæreste. Han har til dags dato aldrig gjort det ved mig.
    PS: Tvilver på det er stress eller understimulation eller for meget. Han trives ganske fint i vores daglig dag smiley

    Jeanett :

    Nåååh jamen så er jeg da mere rolig *Ss*
    Det er nu heller ikke fordi han gør det hele tiden også igen, men man kan tydelig se når det forgår.
    Hehe sjovt at din tæve gør det *ss*
    Ja han er jo nok bare lidt hurtig ude, med det hele....


  • #5   14. jun 2011 Suzy & Plette :

    Ja det er en være bamse når den bare ligger der på gulvet og kigger på ham *Gg*

    Han har allerede lært hvad NEJ betyder, dog mere træning endnu med NEJ smiley Men ja vi må igang, med at sætte ham lidt på plads.


  • #6   14. jun 2011 I hvilke situationer gør han det? Når han leger eller andet?

  • #7   14. jun 2011 Betina A.

    Han gør det når han leger med den, rusker den rundt osv, så hopper han lige på ryggen af bamsen og bedækker den.


  • #8   14. jun 2011 Det er en super dårlig vane, som bør stoppes HVER gang... Hverken mere eller mindre.
    Det har ikke noget med magt og dominans at gøre.. Han har bare fundet ud af at han kan


  • #9   14. jun 2011 Min tæve gør det i alle situationer.....hendes bamse er hendes et og alt. Den bliver dog ik kun humpet på, den bliver også nusset og pusset og dikket, som var det en hvalp. Og sådan har det også altid været....hun elsker bare sin bamse. Den er da også blevet syet sammen mange gange ha ha den har jo holdt i 7 år nu ha ha

  • #10   14. jun 2011 Tina og Alex N.

    Så du mener altså at vær gang han gør det på bamsen skal jeg bryde ind og stoppe det???

    Jeanett P.

    Hehe det er da sødt, men skulle jo ikk gerne gå hen og blive en dårlig vane for lille Adam *Ss*
    Men ja han gør noget i samme stil som din, når han leger med den...


  • #11   14. jun 2011 Det kan jeg ik se noget galt i.....hun hygger sig jo med den og herre gud...hvad skulle det skade...men der er vi jo alle forskellige ang. vores hunde....

  • #12   14. jun 2011 Jamen så kan det sagtens være stress/overstimulering. Ikke sådan generelt, men lige i øjeblikket. Hvis i har en fornemmelse af hvor længe han leger med bamsen inden den får en tur, så stop hans leg inden han når dertil..

  • #13   14. jun 2011 Måske kan hunden ikke finde ud af at geare ned af sig selv og stresser derfor under leg. Jeg ville stadig til hver en tid stoppe hunden. Uanset køn og grund til adfærden. Det er ikke iorden at vores hund gør det og det vil aldrig være iorden.
    Med mindre det er en tæve der skal parres.


  • #14   14. jun 2011 Vil lige sige at min tæve ik er stresse under leg, tvært i mod, og det har hun aldrig været....hvorfor er det så forkert at en hund leger med sin bamse, som den så kan finde på at humper på???

  • #15   14. jun 2011 Jeg vil lige holde lidt ro på i min gruppe her, og se hvad der ellers kommer af forslag/forklaringer på hans adfær

  • #16   14. jun 2011 Maj : ja jeg mener du bør bryde ind og stoppe han hver gang.. Og aflede ham med en aktivitet han gerne må.

  • #17   14. jun 2011 Tina & Alex N.

    Det vil jeg prøve næste gang han gør det smiley
    Tak for alle jeres svar på mit spørgsmål


Kommentér på:
Kønsmoden

Annonce