1.825 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

Foder i små poser ... Foder i små poser ...

Ja, underlig overskrift.

Men sagen er den, at jeg fodrer min hund med et slags foder som jeg altid vil bruge - men derudover supplerer med "lidt andet" - som han får hver dag, i ikke ligeså store mængder.

Jeg har brugt Carnilove, HIKE, Chicopee ... hvad er der mere på markedet ?
Prisen er ligegyldig (alt er relativt), det er også ligegyldigt om det er med eller uden korn - det skal bare kunne købes i max 5 kg poser.

Har I nogle ideer ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder i små poser ...
  • #1   20. jan 2018 Taste of the wild fås i 6 kg's poser. Men der er en del på zooplus der fås i små poser.

• #2   20. jan 2018 Altså nu er jeg ikke flabet, men du kan faktisk få det meste foder i små sække smiley

• #3   20. jan 2018 Du kan prøve Essentials. Der er 3 kg poser.

Jeg køber ofte den som hedder NAUTICAL LIVING. Den falder i god jord herhjemme smiley

Her er en pakke med 3 forskellige: https://www.essentialfoods.dk/shop/meals-for-dogs/the-taste-box-12kg.html

• #6   20. jan 2018 Tak - det lyder som om at det bare er, at hive ned fra hylderne smiley

Troede naivt, at det meste kun kom i ca 15 kg smiley

• #7   20. jan 2018 Rinti Max-i-mum og Bosch soft er de to tørfodermærker min hund er gladest for, lukullus laver også små poser og kræet spiser dem, men det ligner gnaverfoder fra forsøgsdyrsafdelingen smiley smiley

• #8   20. jan 2018 Zooplus har en del forskellige mærker der fåes i små poser, bl.a. wolf of wilderness og rinti, som begge fåes i 1 kgs poser. Det er endda virkelig billigt, begge dele findes ofte på tilbud til 25 kr kg. smiley
    Det er derinde jeg selv primært handler hundefoder, netop fordi jeg kan vælge forskellige mærker og forskellige varianter til hundene (mine spiser jo ikke så meget, så vil gerne have det i små poser så det holder sig frisk)

• #9   20. jan 2018 I Maxi Zoo kan du få disse 3 mærker og flere smagsvarianter indenfor hvert mærke.
    Både med og uden korn.
    I 1 kg, 1,5 kg, 4 og 5 kg alt efter hvilket mærke af de 3.

profilbillede
  • #10   20. jan 2018 Super tak for alle forslag.

Platinum bliver det så ikke, kan jeg se ..

Dette skyldes forskellen i fordøjeligheden i de to slags hundefoder, en blanding af PLATINUM Tørfoder med et andet tørfoder er ikke tilrådeligt.

• #11   20. jan 2018 3-7 kg poser er heelt almindelig så du skal vist bare ind i en butik med et godt udvalg og slå dig løs

• #12   20. jan 2018 Kingsmoor har 3 kg. sække, det samme har Essentials.
    Nutra Nuggets og Arion også.

• #13   20. jan 2018 #9 Uh ja. Real Nature wilderness er også gode (synes Mina). Specielt deres tørrede kød snacks.

• #14   20. jan 2018 Nu ved jeg ikke om du er typen der går efter tilbud og som helst køber online men ellers har Maxi Zoo 20 procent i morgen og der er meget at vælge imellem.
    Zooplus er også et godt bud på massere af foder.

• #15   20. jan 2018 Det dur ikke helt - sidder i Ungarn og der er vist ingen Maxi-zoo smiley

Når det er så lidt, går jeg ikke såå meget op i prisen.

• #16   20. jan 2018 Nåh sorry smiley

• #17   20. jan 2018 Du skal bare gå efter Fressnapf, hvis du vil købe det mens du er i Ungarn smiley Det er det Maxi Zoo hedder dernede smiley

• #18   20. jan 2018 Ville til at skrive det, men Astrid kom først smiley

profilbillede
  • #19   20. jan 2018 Løsning på det problem smiley

• #20   20. jan 2018 Er du i Budapest eller ude på landet?

• #24   20. jan 2018 I ved da alt smiley

Jeg er i Budapest - men tænker at poser med foder nok ikke er det jeg vil proppe kufferten mest med smiley

• #25   20. jan 2018 Min hund har ingen maveproblemer - men når de skriver det på deres hjemmeside med ikke at blande, er det jo bare at vælge noget andet smiley

• #26   20. jan 2018 Haha, nej der er mere spændende ting at tage med hjem smiley

• #27   20. jan 2018 Jeg køber af og til den billige alnutra fra Aldi som hygge til haven eller små kiks til træning.

• #28   20. jan 2018 Petworld har 25% rabat i denne weekend, hvis du er medlem (mener, at man kan melde sig ind via nettet). Det gælder også på nettet. Hvis du ikke er hjemme de næste dage, vælger du bare en anden leveringsadresse.
    Kan du ikke lige finde plads i kufferten til en Chodsky Pes til mig? De må da også findes i Ungarn smiley

• #29   20. jan 2018 Martine: Nu vil jeg give dig en rigtig god grund til at tage på hundeudstilling smiley smiley Man kan få prøveposer og klækkelige rabatter på hundefoder i boderne smiley smiley
    Er sikker på at du vil “elske” at være på hundeudstilling smiley smiley smiley

• #30   20. jan 2018 Wolfblut smiley

• #32   20. jan 2018 Når jeg køber poser i maks. 5kg, så er det Eden, Platinum, Olivers, Arion eller Taste Of The Wild.

• #33   20. jan 2018 Jeg køber også små poser foder (højest 3-4 kg) ved siden af det fuldfoder (Essentials) Sam får.
    Jeg bruger dem til gå turer og træning i hverdagen.

Jeg køber oftest på zooplus, da de har nogle rigtig gode tilbud. smiley

Jeg har købt Esssentials 3 kgs poser, Bosch (semi moist) 2,5 kgs poser, Rinti max-i-mum 1 kgs pose , Wolf of wilderness 1 kgs poser.

Sam elsker dem alle, men især Bosch er han fuldstændig pjattet med!
    Der er mange forskellige varianter, jeg køber kun kornfrit foder smiley

• #34   20. jan 2018 Aj, hvor er det godt med alle jeres forslag - jeg kan se, at det ikke bliver et problem at finde noget i små mængder og det er jo bare pragtfuldt - tak smiley

Linda - til det her

platinum er genialt på trods af den der åndssvage påstand (som de efter min bedste overbevisning selv har fundet på for at man skal holde sig til deres produkt)

- var også min konklusion, og så gider jeg dem ikke smiley

Ann-marie - hey hey ! Jeg har skam været meget på udstillinger - hvordan tror du ellers jeg kan udtale mig om det smiley

Og nej, ingen Chodsky Pes i kufferten - den har alt for meget pels smiley

• #35   20. jan 2018 Hold da kæft jeg elsker den tråd her!!! Helt seriøst smiley

• #36   20. jan 2018 #34 - Martine, det kan du ikke være bekendt, det er jo nærmest en mini Schæfer smiley

• #37   20. jan 2018 #36

De har også for meget pels, de schæferdyr smiley

• #38   20. jan 2018 Nu har jeg haft glæden af at bruge Platinum i en del år, og har talt med adskillige på deres kontor inkl. deres foderrådgiver, og jeg har snakket om hvordan jeg bruger foderet, nemlig i kombinationsfodring sammen med både andre tørfodertyper og råt og vådt. Det har de fortalt mig, at det var der ingen problemer i, så hvem der har skrevet den tekst med at det ikke må blandes..... ????
    Hvilken hjemmeside har du fundet det på?

• #40   20. jan 2018 #38

Hvor skulle jeg ellers finde det, når jeg skriver som jeg gør smiley

• #41   20. jan 2018 Men prøv da at høre dem næste gang du taler med dem, Kirsten - det kunne være interessant at høre hvorfor de skriver på den måde - når det så åbenbart ikke er i tråd med deres egen opfattelse smiley

• #44   20. jan 2018 Jeg bruger Carnilove lige for tiden - vil bare prøve noget andet næste gang, derfor min tråd smiley

• #45   21. jan 2018 Undrer mig meget ud fra hvad jeg har fået at vide, når jeg snakker med dem...
    Indtil for ikke ret længe siden, så havde de ikke engang en dansk hjemmeside.
    Har lidt på fornemmelsen, at den danske forhandler måske har været for meget ind over.....
    Jeg bruger denne hjemmeside, og der er der umiddelbart ingen "advarsel" https://www.platinum.com/en/platinum-dry-dog-food/products/adult-chicken.html#overview

• #47   21. jan 2018 Jeg synes det er ret klart -

Dette skyldes forskellen i fordøjeligheden i de to slags hundefoder, en blanding af PLATINUM Tørfoder med et andet tørfoder er ikke tilrådeligt.

- fundet på deres hjemmeside .. gider ikke at skulle ud i at tolke og at det "måske bare er fordi" - det dur imo ikke.

Men - så er det jo godt, at der findes så meget andet hunden kan blive mæt af smiley

• #49   21. jan 2018 Jeg bruger jo fy-foderet primært, så det er bare fordi jeg har en ide om at lidt variation i foderet er godt.
    Har intet at ha det i, men ...

Min hund æder alt i stor hast, men jeg tænker at han måske synes det er ok med lidt forskellig smag i skålen ?

• #51   21. jan 2018 Nu har det i hvertfald gjort mig nysgerrig nok til at jeg har skrevet til min kontakt hos Platinum om problemet, så håber jeg på, at jeg får et godt svar......

• #52   21. jan 2018 Du må gerne smide det i tråden hvis du gider smiley

• #54   21. jan 2018 Jeg fandt den på det link en smed i tråden ...

Som tidligere nævnt har jeg ikke på noget tidspunkt overvejet at hverken dobbel- eller trippeltjekke en oplysning givet på en foderside.

Jeg har heller ikke undersøgt om oversættelsen fra tjekkisk til engelsk på Carniloves side, er helt korrekt.

Det har jeg da en forventning om de selv kan klare smiley

• #55   21. jan 2018 Det er vel heller ikke så vigtigt?
    Altså der er 100 andre mærker. Jeg ville da personligt selv gå uden om et mærke med den beskrivelse.
    Tænker at det er et salgstrick.

• #56   22. jan 2018 Og svaret er allerede kommet, i får det lige i oversat version....

#Tak for din henvendelse.

Vores anbefaling er i princippet, ikke at blande PLATINUM tørfoder med konventionel ekstruderet mad. Som vi tilbereder vores foder er fordøjeligheden højere/hurtigere end ved ekstruderet mad. Erfaring har vist, at blanding af de to fodertyper i nogle tilfælde kan forårsage diarré og mavesmerter. Der er selvfølgelig altid undtagelser med hunde, hvor en blandet fodring virker godt.

Men at blande vores tørfoder med BARF eller vådfoder er ikke noget problem, da fordøjelsen passer bedre sammen.

Vi er tilgængelige for yderligere spørgsmål og ordrer under vores gratis servicenummer 0800 - 3643663 til rådighed.#

Jeg ringede lige derned, og hun sagde, at de har rigtig mange der kombinationsfodrer, blander både med forskellige tørfodertyper og med barf/vådt og i mange af tilfældene uden problemer. Men da der har været enkelte hunde, der har reageret med diarre, så har de overfor deres forhandlere orienteret om dette, og derfor er det formodentligt kommet med på den danske hjemmeside, men åbenbart ikke vurderet som nødvendigt på den tyske.
    Hun mente, at den danske importør havde været meget ind over ordlyden på den danske hjemmeside, men var ikke orienteret mere udførligt om det. Jeg gik ikke videre med det, da vi jo egentlig har fået svar.

Altså det er en erfaringsoplevelse hos enkelte hunde, som man på den danske side har valgt at bruge som baggrund for at fraråde at blande div. tørfodertyper. Jeg har svært ved at se fornuften i det - selvfølgelig er der enkelte hunde, der bare har "sarte" maver og reagerer på blandet foder, men langt de fleste hunde kan uden problemer spise fødeemner, der har forskellig fordøjelsestid. Måske importøren har tænkt better safe than sorry!

Jeg fortsætter i hvertfald ganske som jeg plejer med at blande.... smiley

• #57   22. jan 2018 Tak for svaret - pænt af dig at dele det herinde smiley

• #59   22. jan 2018 Sådan kan det åbenbart være, Stine, også derfor jeg skriver sarte i """".

Jeg havde bare aldrig hørt om det - jeg kender temmelig mange, der bl.a. blander det med Essentials (det er de to tørfodermærker, der sælges rigtig meget i vores foderklub) uden problemer. Vi er sådan lidt kombifodringsfans i klubben, griner....

En af mine nære veninder blander det med Markus Mühle Rotwild, og det til en hund der har sart mave, det er netop det, der fungerer bedst for hende(jeg passer hunden temmelig ofte, derfor ved jeg det) En af de andre jeg passer får faktisk samme blanding, dog varianten MM Black Angus til hendes, han er en robust golden uden maveproblemer.

Sjovt så stor forskel, der alligevel er......

Jeg har kun en gang haft et foder, Acana som mine reagerede dårligt på, set i bakspejlet tænker jeg, at der måske har været en fejl i produktionen. Jeg havde tre hunde med diarre, det var et mareridt, så forstår så udemærket tanken bag, at de indformerer/advarer.

• #62   23. jan 2018 Jeg blandingsfodrer pt. med Platinum og RC 4800 ingen problemer overhovedet.

Mine whipper har aldrig haft så gode maver som de har haft det seneste år, hvor ca. halvdelen af deres foder har bestået af Platinum.

• #64   23. jan 2018 Platinum bliver det ikke - det virker for rodet i den biks smiley

Jeg har købt noget "Dogman" - aner ikke om det er fantastisk, men det er som sagt også kun for at fodre lidt forskelligt. Han får jo primært RC Adult / RC 4800.

Tak for alle forslagene - de kommer på, når jeg render tør for Chicopee og Dogman smiley

Kommentér på:
Foder i små poser ...

Annonce