496 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Fodre med råfoder, vådfoder og tørfoder Fodre med råfoder, vådfoder og tørfoder

Jeg har af forskellige årsager besluttet mig for at fodre mere varieret med råfoder, tørfoder og vådfoder - hundene bliver råfodret nu. I den forbindelse har jeg nogle helt lavpraktiske spørgsmål, som jeg ikke helt har kunnet finde svar på andre steder.

jeg har tænkt på, at hundenes måltider generelt hver gang skal være en blanding af de tre ting - men det kan vel også være tørfoder en dag/et måltid, råfoder en anden osv? Så længe det er varieret over tid

Når jeg så skal give dem de blandede portioner, hvordan skal mængden så være? Hvad skal jeg gå efter ift. de tre typer af foder?
jeg ved, at man siger 2-3% af hundenes vægt, når man barfer og på tør-og vådfoder står det oftest på pakken - men der er vel forskel i mængderne? Og hvilken en mængde skal man så gå efter? Det er to mops, det drejer sig om, hvis det er til nogen hjælp.

På forhånd tak for hjælpen smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodre med råfoder, vådfoder og tørfoder
  • #2   21. jan 2018 Altså jeg fodre med råt, vådfoder, tørfoder, tun, makrel, æg og sådan og så rester i al almindelighed.
    Nogle måltider er en blanding af alle ting, i andre måltider er der måske kun 2 ting.
    Det er ikke noget jeg går så højt op i.
    Kigger rundt hvad der er af åbent vådfoder og hvad der er af rester feks. og laver så to portioner ud fra det.

Jeg står ikke og måler af, jeg laver bare to ens portioner som jeg synes ser passende ud til to Schæferhunde.

• #3   21. jan 2018 Tusind tak for svar - jeg tænker det også bliver på gefühl men ville hverken over- eller underfodre smiley men det lyder ikke alt for kompliceret

• #4   21. jan 2018 Du får jo hurtigt en fornæmmelse af hvad en dagsration er af de forskellige dele rent mængdemæssigt. Og så er det let at vurderer om noget er halvration, kvart eller hvordan mængden er i forhold til 100%

• #6   21. jan 2018 Ja jeg tænker nok også, at jeg hurtigt vil kunne se på dem, hvis de får for meget eller for lidt - jeg blev pludselig bare i tvivl smiley men tusind tak for jeres svar, det lyder til at jeg bare skal hoppe ud i det

• #7   21. jan 2018 Vores får også lidt af det hele - ingen mål/vægt som sådan. Mængden afhænger af hundens huld og forbrænding/aktivitetsniveau. smiley

• #9   21. jan 2018 Det lyder til at jeg ikke skal tænke så meget over det og "just do it" - og så se hvordan hundene tager det

• #11   21. jan 2018 Tusind tak for gode ideer til, hvordan jeg kan sammensætte deres måltider smiley

Stine - han lyder da også til at blive forkælet - heldige hund smiley

Kommentér på:
Fodre med råfoder, vådfoder og tørfoder

Annonce