709 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Marianne L
Marianne L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ensom hund? Ensom hund?

Vi har to beagletæver, som vi er meget glade for. Vi fik dem i sin tid samtidig, men der er en aldersforskel på syv år.
De er begge i fin form, men den gamle hund nærmer sig de 14 år, så vi må se i øjnene, at hun hurtigt kan være væk.

Og hvad så med den efterladte hund?
De to hunde er glade for hinanden og tilbringer en del timer sammen alene alle hverdage, mens vi er på arbejde. Skal vi overveje en ny nr 2 hund, eller kan det gøre det hele værre? Hvad er jeres erfaringer?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ensom hund?
  • #2   29. jan 2018 Der er ikke nogen, der kan fortælle dig, hvordan den ene hund reagerer, når den anden er væk.
    Jeg ville afvente og se. Der er faktisk hunde, der har det helt fint med at blive alenehund.
    Hvis hunden efter et stykke tid alligevel ikke kan affinde sig med at være alene, ville jeg kigge efter en jævnaldrende hund, fx fra et internat. Så ville jeg lade hundene møde hinanden et par gange, inden jeg traf min beslutning. Der er jo ikke nogen garanti for, at en anden hund kan erstatte den gamle.

• #4   29. jan 2018 En beagle på 7-8 år er jo ingen gammel hund, så jeg kan da ikke se noget problem i at tage en hvalp ind.
    Om det så er nødvendigt, det er ikke til at vide. Nogle hunde trives som alenehunde, andre ikke!

• #6   29. jan 2018 Jeg har oplevet at mine ældre/modne hunde blev legesyge igen, efter at der kom hvalpe smiley Så kig på din hund og føl efter, om det kunne være det rigtige for jer.

• #8   29. jan 2018 I kunne jo også overveje at finde en voksen hund, der er ude over hvalpealderen ...

jeg tror ikke man kan generalisere hvorledes en hund på 7 år vil modtage en hvalp .. nogle vil nok finde det fint nok, mens andre vil være med på noderne en begrænset del af tiden, men ikke i samme omfang som hvalpen, og så kan det skabe kontroverser ...

Jeg ville nu nok se tiden an, for det første er den ældste ikke væk endnu, for det andet kan det jo være at ekstra opmærksomhed fra jer er alt rigeligt for den yngste og den slet ikke vil mangle en anden hund i huset .... det kan også være den i den grad vil savne selskab, men det er jo den specifikke ven den mangler, ikke nødvendigvis en hvilken som helst anden ven ...

Synes det er vældig svært at give et bud på før man står i det og kan se hundens reaktioner ....
    At få hvalp nu ville jeg synes var synd for den 14-årige

Kommentér på:
Ensom hund?

Annonce