Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ULOVLIG?????
  • #1   29. jan 2018 Det er de.

• #2   29. jan 2018 En amerikansk bully er oprindeligt et mix mellem en amerikansk bulldog og apbt, hvilket kan give en fremragende hund. Begge de involverede racer er imidlertid forbudte i DK, så beklager

• #3   29. jan 2018 Jep, som de andre siger, så er den ulovlig.

• #4   29. jan 2018 Da den blandt andet er lavet af Pitt Bull og AmStaff, og Amerikansk Bull Dog så er den ulovlig.

Og gudske tak og lov for det, man burde slet ikke avle hunde med et sådant udseende. De kan jo dårlig bevæge sig ordentligt.

• #5   29. jan 2018 øv men Tak for gode svar:)

• #6   29. jan 2018 Hvorfor øv ???
    Du havde vel ikke tænkt dig at støtte avlen af "invalider"

• #7   29. jan 2018 Anni
    Det er kun de skamavlede eksemplarer, der ikke er så mobile

profilbillede
  • #8   29. jan 2018 Det ligner jo en hund der skal sk*de og er ved at eksplodere?!

https://animals.onehowto.com/article/how-to-care-for-an-american-bully-dog-5659.html

• #9   29. jan 2018 Jeps Søren, det er også kun de skamavlede eksemplarer af blandt andet Fransk Bull Dog som har problemer.
    Desværre, så kommer der flere og flere af dem,
    Det samme gælder for Amerikansk Bully.
    Hvis du følger dem, så kan du se, at jeg har ret.

• #10   29. jan 2018 er da ikke nogle hunde racer som er godkendt . fra deres alder af smiley

• #11   29. jan 2018 Min race, malinois, er godkendt .. uanset alder smiley

• #13   29. jan 2018 smiley
    Sød hund? Men ulovlig hund. smiley

• #15   30. jan 2018 @linket i #8: "...they are usually very healthy..." og så et billed af en hund der slæber brystkassen hen ad jorden smiley smiley smiley Jow jow, det ser sundt og ganske uproblematisk ud.
    Amerikaner elsker at gøre tingene ekstreme. Og de har som regel mere fokus på hvordan noget SER UD end om det er godt, solidt og kan holde i mange år smiley Just saying.....

• #16   30. jan 2018 Hvis man kun leder efter laveste fællesnævner, så bliver det nødvendigvis noget skrammel. Men indgår typerne som på fotoet, så er der da mulighed for en sund og stærk hund.
    Apbt med amerikansk bulldog indsat

profilbillede
  • #17   30. jan 2018 Synes dælme det er nemt at skyde skylden på amerikanerne når vi selv har så mange racer der er avlet til det skstreme .
    bare for at nævne et par stykker, engelsk bulldog, frankbulldog, mops, schæfer osv.

• #18   30. jan 2018 #17

SÅ enig !

Amerikanerne er vanvittige, siger de - og så tager man en tur på en DKK udstilling og tænker .. mja, de er så helt tydeligt ikke de eneste smiley

• #19   30. jan 2018 Det er bare så misvisende, at man i en tekst, hvor man påstår de er sunde, så udelukkende viser de mest skamavlede og usundt udseende eksemplarer. Hunden i # 16 ligner jo bestemt en sundt og effektivt bygget hund, men den type er bare ikke repræsenteret i teksten fra linket i # 8

• #20   30. jan 2018 Hvor groteske man end kan påstå at EB'er er (i DK såvel som andre steder), så ser de mest ekstreme American Bully jo endnu mere groteske ud.

• #21   30. jan 2018 Lene
    Hundene i #16 er ikke amerikanske bully'er. De er eksemplarer fra de to racer, som bully'en oprindeligt var baseret på. smiley

• #22   30. jan 2018 Søren, det var da skuffende. Jeg troede lige, at de også fandtes i en mere harmonisk og velbygget udgave.
    Ikke at det er en hund for mig, men jeg kan blive helt ked af at se de eksemplarer med brystet slæbende hen af jorden.

Hvis blandingen i nr. 16 er udgangspunktet for racen, så er det godt nok uhyggeligt, at man har ønsket at ændre den til en krøbling.

• #23   30. jan 2018 Det er vel ikke alle, der ønsker at avle krøblinge, men som nogle har nævnt, så er der andre eksempler på dårlig avl. Personlig tror jeg, at du sagtens kan finde en sund bully i USA, men det vil under alle omstændigheder stadig være ulovlig i DK

• #24   30. jan 2018 At der også er andre usundt byggede racer er vel irrelevant i forhold til American Bully.

Man kan da kun håbe, at de også findes i bedre udgaver, men af en eller anden grund er det altid de ekstreme typer man ser på nettet. Og det gælder både, når de vises med positiv og med negativ bagtanke. Altså både for dem, der viser dem, fordi de synes de er lækre og for dem, der viser dem, fordi synes de er groteske og at det er synd for dem. Man får da let den tanke, at det er sådan, de skal være.

• #25   30. jan 2018 @17 og 18: Jamen, helt enig i at man i Europa så helt bestemt også avler efter nogle eksteriøre ekstremer, der er særdeles usundt byggede - og ofte med nærmest ikke eksisterende sundhed.
    Min erfaring fra amerika er så at de ofte lige tager den en tak længere ud smiley

• #27   1. feb 2018 Palle, du tager vel ikke fejl af England og Amerika ?

Declawing (at fjerne kløerne) er ulovligt i England. Sakset fra Wikipedia vedr. declawing i forskellige lande:

"United Kingdom[edit]
    In the United Kingdom, declawing was outlawed by the Animal Welfare Act 2006, which explicitly prohibited "interference with the sensitive tissues or bone structure of the animal, otherwise than for the purposes of its medical treatment."[39] Even before the 2006 Act, however, declawing was extremely uncommon, to the extent that most people had never seen a declawed cat. The procedure was considered cruel by almost all British vets, who refused to perform it except on medical grounds. The Guide to Professional Conduct of the Royal College of Veterinary Surgeons stated that declawing was "only acceptable where, in the opinion of the veterinary surgeon, injury to the animal is likely to occur during normal activity. It is not acceptable if carried out for the convenience of the owner ... the removal of claws, particularly those which are weight bearing, to preclude damage to furnishings is not acceptable."[40]"

• #28   1. feb 2018 I USA kan man også få 'debarked' (skåret stemmebåndene over) vovse, hvis man synes dens gøen er irriterrende smiley

• #32   2. feb 2018 Maj-Britt har altså ret.
    Desuden findes der et hav af lande, hvor kupering er fuldt ud lovligt....

• #34   3. feb 2018 #33. ja, det er jeg helt sikker på at de pågældende hunde godt kan forstå... Eller noget.

• #37   4. feb 2018 Dyrlægerne kunne spørge indtil, om den pågældende hund går på jagt

Det kan jo ikke lade sig gøre, da hvalpene skal kuperes inden de er fire dage gamle.

Jeg er så også en af dem, som mener årsagen til kuperingen af jagthunde ikke holder.
    For det første, så er det jo rimelig få dage at hunden er med på jagt og hvorfor skulle deres haler være mere udsatte end alle andre hundes, som færdes i skov og krat.

Jeg mener, at familiehundenes haler er meget mere udsatte, da mange af dem får skader, når de logrer og derved banker halen ind i møbler.

Kommentér på:
ULOVLIG?????

Annonce