{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.168 visninger | Oprettet:

Ulovlig indtrængen?!? {{forumTopicSubject}}

Sagens start: vi har lejet en hovedhuset på en gård. Med tilhørende garage og gårdsplads. Vi aftalte med udlejer at vi ville have privatliv. Nu begynder balladen... : udlejer går ind i huset for at aflæse måler, og går samtidig rundt i huset. MENS jeg ligger og sover. Mine kæreste og børn (4 mdr, 7 og 9 år) er ikke hjemme. Da jeg så skriver til ham, og fortæller at jeg ikke synes det er i orden, så bliver han ubehagelig... Har fået delt indskuddet op i samarbejde med udlejer. Får nu en besked hvor jeg får af vide at jeg jo ikke ejer huset og bare kan betale gælden!? Hvor meget kan en udlejer tillade sig? Hán har også på et tidspunkt gået ind i huset mens min søn på 9 var alene hjemme...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulovlig indtrængen?!?
  • #1   30. aug 2013 Jeg ville tage kontakt til lejernes landsorganisation.
    Jeg ville ikke acceptere det.


  • #2   30. aug 2013 Det er fandeme ikke okay o.O Jeg var blevet stjerne tosset..

    Da jeg boede hjemme og vi loige var flyttet til Jylland havde min mor lejet et hus hvor ejeren (en gammel dagme der boede på den anden side af hækken) også gik ind i tide og utide..


  • #3   30. aug 2013 Det sQ ikke ok det der. Hvad loven siger om det ved jeg ikke men kæft jeg ville flippe

  • #4   30. aug 2013 Jeg mener ikke de må gå ind uden jeres tilladelse...ved aflæsning af varme, vand osv. Men i skal være enige.

    Jeg boede privat til leje en gang og der sagde udlejeren, at de havde en nøgle men den var kun til brug i forbindelse med aftale ved fx aflæsning af vand og varme hvis jeg ikke havde mulighed for at være hjemme...eller nødstilfælde...brand, vandskade osv.


  • #5   30. aug 2013 Udlejer har <b>intet</b> at gøre inde i lejligheden uden forudgående aftale.

    LLO er en oplagt mulighed at gå til, men de er vist dyre at være medlem af. Men der sker intet ved at kontakte dem og høre om dine rettigheder.

    Desværre lyder det som om, at din lejer er udenfor rækkevidde og gør som det passer ham. Så hvis jeg var dig, ville jeg overveje et andet sted at bo.

    Hverken du eller din søn kan være trygge der, hvis I ikke kan være sikre på, at det kun er indbudte der kommer ind i lejligheden.


  • #7   30. aug 2013 Llo koster 800 i oprettelse

  • #8   30. aug 2013 Ellers er det huslejeklagenævnet...det koster vist ikke noget. Dog får du vist mere ud af at gå igennem Llo...mener deres behandlingstid dog er ca 6 mrd. Men en opringning kan vel kaste lidt lys over lovgivningen.

  • #9   30. aug 2013 Skift låsene ud.......... Må man ikke det?

  • #10   30. aug 2013 Mette - Tror faktisk ikke man må i leje...men er ikke sikker smiley

  • #11   30. aug 2013 Nøj, det minder mig om da min søster og hendes kæreste skulle flytte fra deres forrige lejlighed. En 2v ungdomsbolig. Min søster havde haft nattevagt på arbejdet og lå og sov og havde godt registreret at det havde ringet på døren, men gad ikke åbne da hun jo ville sove. Pludselig vågner hun ved at viceværten står og er i gang med at vise lejligheden frem til en mulig næste lejer.

    Hun blev stjernetosset og ringede til boligselskabet og klagede. Der fik hun også at vide at det måtte han på absolut ingen måde. Hvad der så sket efterfølgende, ved jeg ikke for så flyttede de ret kort tid efter.

    Det er virkelig krænkelse af privatlivets fred. Bare fordi at man ringer på, betyder det jo ikke at der ikke er nogen hjemme.

    Jeg ville, hvis jeg var dig, nok også hive fat i LLO for at høre om regler osv., når det er privatudlejer. Dog vil jeg skyde på at det nok er nogenlunde de samme regler som i almene boliger.


  • #12   30. aug 2013 Jeg ville ellers gerne se udlejers ansigt når han kommer og finder ud af at nøglen ikke virker mere smiley

  • #13   30. aug 2013 Linda - jeg tror gerne at man må få lavet ekstra låse. Eller man kan sætte en kæde på. Det er der i hvert fald ingen der forbyder en smiley

  • #14   30. aug 2013 Jeg kender en som har svaret på dine spørgsmål............ Men hun er desværre på filter hos dig, så hun kan ikke råde dig smiley Så MIT råd må være som de andres..... LLO

  • #15   30. aug 2013 Min udlejer vadede osse bare ind og aflæste måler da jeg næsten lige var flyttet ind. jeg arbejdede nat, så jeg sov jo self på det tidspunkt.
    Det var s ret hurtigt ovre da jeg fik Gaia og han blev mødt af en gal i skralden vovse da han åbnede døren. Hun holdt ham pænt "fanget" (hun kunne ikke drømme om at bide, men det ved han jo ikke) i hjørnet til jeg kom ud og fjernede hende smiley

    Jeg sagde pænt til ham at en anden gang måtte han jo lave en aftale når han ville ind -så skulle jeg tilgengæld nok sørge for vovsen ikke var alene om at modtage ham...

    Jeg har ellers en sød og rar udlejer og er på ingen måde "bange" for at han er her selv, men man aftaler det altså inden man vader ind i folks hjem.. Selvom der er tale om leje-bolig, så er det stadig DIT hjem, og du har 100% ret til at nægte ham at komme i dit hjem uden forudgående aftale.
    Og ja du må osse gerne skifte låsene ud hvis du har lyst.

    Hvad indskud angår, så håber jeg du har skriftlig aftale om opdelingen? Hvis det ikke er skrevet ned, så der blot i kontrakten står at du betale x antal kr en given dato, så kan han jo sagtens kræve gælden indfriet... mundtlige aftaler er osse bindende, men umulige at bevise


  • #16   30. aug 2013 Udlejer må ikke låse sig ind uden forudgående aftale. Det mest normale er vel egentligt at lejer selv aflæser disse målere?!
    Da jeg boede til leje i Kbh havde jeg mistanke om at min udlejer havde været i lejligheden uden aftale og uden grund, så skiftede låsen i overensstemmelse med lejekontrakten (en standard lejekontrakt).
    Ganske rigtigt forsøgte han igen at låse sig ind 3 dage efter hvor han troede jeg var på arbejde. Han forsøgte først en gang hvor jeg ikke reagerede (sad stiv af skræk i stuen), kom tilbage 1/2 time senere og forsøgte igen (formoder han troede han havde fået en forkert nøgle med). Heldigvis var min frygt i nellemtiden blevet vendt til vrede, så jeg flåede hoveddøren op og råbte ham ind i hovedet....
    Jeg valgte dog at flytte kort tid efter....


  • #17   31. aug 2013 Fede Dorit - hah! Hvordan reagerede han så? Nu er jeg lidt nysgerrig... smiley

  • #19   31. aug 2013 Nina - Nææ det lyder da meget reelt smiley

    Jeg må indrømme jeg ikke kender loven omkring låse...har kun biet privat 1 gang og ellers i boligselskaber. Her skal vi aflevere nøglen hos viceværten hvis viseværten hvis vi ikke kan være hjemme. Nu sidder vores målere i kælderen så det løser en del problemer smiley

    Fede Dorit - Det er ikke alle målere man selv kan aflæse...fx skal nogle varmemålere have skiftet sådan nogle små rør...det er et oldnordisk system. De nyeste kan aflæses udefra smiley


Kommentér på:
Ulovlig indtrængen?!?

Annonce