{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.388 visninger | Oprettet:

Foder til tynd hund {{forumTopicSubject}}

Har brug for lidt hjælp.

Den ene af mine maltesertæver på 11 år, er for tynd. Hun har altid været til den tynde side, men med alderen bliver hun tyndere og tyndere. Hun fejler ikke noget, og hun er frisk og fræk, men jeg kan nu ikke lide, at hun er så tynd.

Jeg søger derfor et foder, som kan blive siddende på sidebenene. Vi bruger forskellige varianter af Kingsmoor Pure, men jeg er som sådan ikke kornforskrækket, så kom frisk med jeres gode bud.
Lige pt hjælper hun gerne med at tømme skålen med kattens vådfoder.

Tænk hvis det var os andre, der havde problemer med at få noget til at sidde på sidebenene smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til tynd hund
  • #2   29. jan 2018 Ups - glemte at skrive, at hundene også får lidt råt af forskellig slags + diverse ben.

  • #3   29. jan 2018 Hvalpeblanding er der også massere af saft og kraft i smiley

    Der er også Frolic som godbidder, de er ikke sunde men meget fedtholdige.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #4   29. jan 2018 Hvis du giver råt, hvad så med at tilføre noget fedt dertil? smiley Har vi brugt i perioder til vores tæve, der altid holder den slanke linie. Eller hvalpefoder, eller bare generelt mere foder - vores får Essentials der er ret drøjt i brug, og det har også haft en rigtig pæn effekt på hende.

  • #5   30. jan 2018 Det der med bare at give mere foder, det virker desværre ikke. Hun er, og har altid været, meget småtspisende.
    En pose Frolich er måske et rigtig godt bud. Det er godt nok ikke lige et foder jeg ville vælge, men med en meget tynd hund på 11 år, så er jeg parat til at gå langt:-)


  • #9   30. jan 2018 Jeg vil ikke anbefale at bruge Frolic som foder - Tvivler på det er godt for maven i længden.
    Men brug det gerne som godbidder smiley


  • #10   30. jan 2018 Essentials stamina - er super godt til hunde med undervægt

  • #12   30. jan 2018 Lakseolie til at putte ovenpå fodret må også kunne give lidt ekstra på sidebenene, det burde også ryge ned ret nemt smiley

  • #15   30. jan 2018 Kattens mad smager altid bedre:-)
    Katten gider ikke vådfoder, så det er købt til hunden, men jeg lader som om det er til katten. Alle kneb gælder.
    Jeg prøver at kigge nærmere på Essential Stamina og RC 4800, det lyder som om der er gode erfaringer med de to. Næste problem bliver så at sørge for at den småfede søster og den forædte datter ikke går ombord i det smiley
    Mange tak for alle de gode og brugbare svar jeg har fået.


  • #16   30. jan 2018 Min den tynde får en ganske almindelig pølse om dagen. har samme problem med vovse ikke kan spise store mængder mad, uanset hvilket tørfoder vi har prøvet forhindrer ´´det bedste´´ blot yderligere vægttab, (hos os er det Royal canin til kræsne små hunde) oveni pølse og tørfoder bruges frolic som guf dog max 5-7 stk pr dag, fordi flere stk. giver tynd mave.

  • #17   31. jan 2018 Jeg har med god succes tilsat lammekød.
    Zooplus har en rå hakket lammekød med nær 20 % fedt i.
    Det hjalp helt vildt på min gamle Grand Danois.
    Det fåes i små frostblokke af 400 g.


  • #18   1. mar 2018 Har lige købt det her til min, håber at det gør vi på sigt kan droppe andre ´´tilskuds´´ ting så hun i stedet spiser sig mæt i sund mad. - min hund er så mere end rigelig aktiv i forvejen så tiden må vise om energi niveauet kører for meget op.

    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/vaekst_praestation/kosttilskud/181413


Kommentér på:
Foder til tynd hund

Annonce