1.068 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Foder til tynd mave Foder til tynd mave

Er der nogle der er bekendt med et foder der hjælper en hund med tendens til "blød mave"? (som der ikke er alt muligt lort i).

Hunden har ikke diarré, men har altid/længe haft "lidt for tynd afføring" ala softice, dvs den skal altså ikke have skånekost som ris/kylling, da det jo ikke er holdbart hele livet smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til tynd mave
  • #1   15. aug 2019 på cody hjalp mush helt vildt

• #2   15. aug 2019 Min gamle hund havde blød mave, da jeg overtog ham og det gik praktisk talt over, da jeg skiftede til Markus Mühle. Han fik så pedigree, da jeg overtog ham, så det har måske også noget at sige. Det kunne ikke blive så meget værre smiley Men det virkede som sagt her.

• #3   15. aug 2019 Jeg ville tænke - hvad er prøvet indtil nu - og så vælge noget helt anderledes.

• #4   15. aug 2019 Jeg ville starte med en diarre profil hos dyrlægen (aflevere afføring fra 3-4 dage).
    Hvis den så er negativ, kan man derefter finde et foder der passer til hunden, men man skal virkelig passe på, at man ikke symptombehandler for parasitter og bakterier i afføringen.

• #5   15. aug 2019 Klart udredning for hvorfor den er tynd, den afføring. Hunden kan nemt rende rundt med en gang kryptosporidier i systemet.

• #6   15. aug 2019 Ja helt sikkert få lavet en udvidet afføringsprøve! Så du får udelukket om bakterierne er som de skal, om hunden har giardia (det er ikke altid der er ret voldsomme symptomer eller overhovedet nogen) eller cryptosporidium! Det er super vigtigt først at udelukke den slags grunde!

• #7   15. aug 2019 PS iøvrigt som de andre skriver bør du ligemeget hvad dyrlægen siger samle afføring fra Ca samme tidspunkt i 3-4dage og aflevere, så blander dyrlægen en blanding af disse prøver og tester - flere ting kan nemlig vise sig kun hver 3. Dag i afføringen! Og ikke alle dyrlæger er OBS på dette eller ved nok om disse parasitter kan jeg fortælle ud fra egen erfaring!

• #8   16. aug 2019 Der kan være flere årsager til "blød mave" har jeg lært....
    I min hunds tilfælde var det en bugspytkirtel, der ikke længere fungerer som den skal ( vægttab var også et symptom)
    Dyrlæge først smiley

Kommentér på:
Foder til tynd mave

Annonce