2.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Statisk elektricitet - stød på alt Statisk elektricitet - stød på alt

AV!
Ja det siger jeg ret tit for tiden, for jeg får stød på alt!
Og de stakkels hunde må også kunne mærke det, for der skal ikke meget pelsnusning til før jeg kan mærke at det knitrer..

Nogen forslag til en bedring af dette?
Som sagt er det alt fra at røre metalskabe, tage tøj på til at børste hår..

Det er pænt irriterende, og førhen var det kun ved frostvejr nu er det hele vinterperioden..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Statisk elektricitet - stød på alt
  • #1   25. feb 2018 Du skal øge luftfugtigheden fx ved fordampning. Frosten er synderen

• #2   25. feb 2018 Man kan mindske problemet ved at eliminere kunststof tæpper, og bruge natur produkter som bomuld og hør, men den bedste løsning er at styre luftfugtigheden

• #3   25. feb 2018 Du kan gøre de ting, de andre allerede har nævnt. Derudover kan du, på materialer som kan tåle det, lave en blanding af skyllemiddel og vand, put det i en forstøverflaske og sprøjt det på emnerne smiley

Ift. pels(hundenes) og hår(dit ejet) kan du købe noget anti-frizz, som er noget olie, og putte i håret. Der skal meget lidt til og det skal kun bruges i spidserne/yderste hårlag.

• #4   25. feb 2018 Hundene har jeg noget anti statisk spray til, det virker dog ikke..
    Har altid kur/balsam i eget hår da det ellers er endnu mere tosset..
    Tøjet er normalt bomuld/uld..

Må nok bare indse at jeg er ganske meget i stødet i visse perioder af året smiley

• #5   25. feb 2018 Du kan sagtens lave den blanding jeg har beskrevet og sprøjte på tøj og tæpper.

Prøv en til mennesker til hundene.

profilbillede
  • #6   26. feb 2018 Jeg er også totalt elektrisk lige nu og får stød på alt.
    Mit hår og halstørklæde er slemme sammen smiley
    Jeg giver heldigvis ikke hundene stød, men får stød på maskinerne på jobbet.

• #7   26. feb 2018 Jeg får stød af alt og det kan være hele året. Det er faktisk så slemt at min familie glor virkelig underligt. Jeg har altid haft det sådan og har aldrig fundet en grund. Men luftfugtighed giver mening. Vi har enormt tørt indeklima hjemme.

• #8   26. feb 2018 Brug godt med creme på hele kroppen, dog især hænderne.
    Kom lidt god hunde balsam blandet med vand (eller evt din egen) i en forstøverflaske, og sprøjt hundene over med det.
    Når du stiger ud af bilen, så tager du fat i taget, inden du stiger ud, og du slipper først, når du har begge ben på jorden.
    Undgå kunststoffer, og brug skyllemiddel til mest muligt.

• #10   26. feb 2018 Ja jeg lever også bare med det og følger flere af de givne råd..
    Ift luftfugtighed kan det jo være svært at justere den både hjemme, på arbejde og derudover. . smiley
    Men det er super træls at jeg giver kolleger og patienter "stød" hvis jeg ikke tænker over min berøring..
    Min mors hund fik et rap over sin våde snude da han ville hilse fordi det gav stød. .

• #12   26. feb 2018 Maj-Britt - jeg bruger normalt heller ikke skyllemiddel, men det er en af de ting, der kan hjælpe smiley

Kommentér på:
Statisk elektricitet - stød på alt

Annonce