789 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Statisk elektricitet Statisk elektricitet

Er der nogen som har det gyldne råd mod problemet? Jeg har prøvet alt allerede. Det sker indendørs og udendørs, faktisk primært udendørs for tiden.

Jeg har prøvet:
Bare tæer, gummisko (flere forskellige) vaske hunden i balsam, spraye hunden i antistatisk spray, smøre hunden i speciel pels pleje, rigeligt med skyllemiddel til tøjet, dyppet træningsbukserne i skyllemiddel, træne i tøj af primært bomuld (ingen kunsstoffer), smurt hundens krave ind i økologisk kamille håndcreme, sprayet mine bukser med antistatisk middel, “afladet”mig selv ved at røre ved lygtepæle med metal (nøglering).

Finder jeg ikke en løsning må jeg pensionere hende som træningshund , smiley men det vil jeg helst ikke ud i, for hun er så pisse dejlig og jeg ved at vi begge ikke kan leve uden træningen

Jeg har en teori om at det er tæppet her i lejligheden som lader os op, og tæppet ryger ud, men vi skal til konkurrence i weekenden og hun skal ikke opleve flere stød i ringen, så hvis nogle har råd er det meget velkomment.

Hilsen en grædefærdig hundefører smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Statisk elektricitet
  • #1   8. maj 2018 Giv hunden gummisko på .... Tjaaa ... jeg ved ikke ... men er der ikke noget om , at sådan kan man modvirke lyn ... mon ikke det kan modvirke statisk elektricitet så hunden ikke mærker det .
    Som sagt ... jeg ved det ikke ... men bare et bud , når ALT andet ikke virker . ... smiley

• #2   8. maj 2018 Jeg er ret sikker på at det ikke vil tillades ved konkurrencer, og Jessie bryder sig heller ikke om at gå med dem. Jeg bruger dem når vejene er meget saltede om vinteren.

• #3   8. maj 2018 Hmmm ... det var også bare et bud ..... kan man ikke få noget " gummi-halløj " at smøre under poterne ?? ... ... Stadig et bud ... ha ha

Nu ved jeg ikke hvilke konkurrencer du deltager i .... men hvad med gummi-halsbånd og gummi-snor ???

• #4   8. maj 2018 Hvad med olie til at lægge pelsen ned, så I ikke så nemt kommer til at røre?
    Ikke at det er særligt smukt self...

• #5   8. maj 2018 Ajjj ... nu må du meget undskylde ... men jeg har endnu en ide' ... ( griner ) .

Man kan få sådan nogen afladere til at sætte under biler , ( det er en blød lang snoragtig én / strimmel som rammer jorden ) ...... kan du ikke sy sådan et par på dine bukseben forneden ... eller bag på dine sko , så de lige rammer jorden. ????

Kom ikke her og sig ... at jeg ikke er opfindsom ... smiley smiley smiley smiley

• #6   8. maj 2018 Giver pels stød når det er vådt også?
    Ellers kan du måske gøre hende våd før i skal i ringen, hvis det er varmt nok? Og hun bryder sig om det selvfølgelig.. Jeg ved godt at det ikke er en evig løsning, men måske det kunne hjælpe en enkelt gang?

• #7   8. maj 2018 Vand leder ....

• #8   8. maj 2018 Så for dælen.. glem min kommentar så!

• #9   8. maj 2018 Her er " dimsen" til at sætte under biler

https://www.thansen.dk/product.asp?c=1756247774&n=1225935421&pn=1225935429

• #10   8. maj 2018 Kan du have en tynd bomuldshandske på måske, så du ikke rører hunden med huden? Jeg får ofte stød, men ikke når jeg har handsker på.
    Eller får hunden også stød af sig selv, fx gulv eller genstande?

• #12   8. maj 2018 Jeg har prøvet at creme hendes pelskrave ind flere gange uden effekt, men jeg tror også at hendes sider mangler, for jeg kan nogengange se at hårene “stritter”.

Bomuldshandske har jeg faktisk ikke prøvet endnu, det vil jeg prøve. Jeg har også overvejet gummhandsker, de helt tynde af slagsen.

Vi giver dog desværre også stød gennem mine ben, så det er ikke kun hænderne.

Min plan lørdag er at give hende olie, balsam og spray, det vil gøre hende pænt våd, og så bare tæer til mig og shorts og smøre mine ben ind i masser af creme, det bliver jo heldigvis godt vejr ser det ud til.

• #13   8. maj 2018 Jeg håber at det går over når vi flytter tilbage til Kbh, for vi havde ikke det her problem da vi boede i DK.

• #14   9. maj 2018 Det lyder underligt, hvis det skulle være gulvtæppet. Du/hunden burde i så fald lade af, når I kommer væk fra tæppet, og så burde det være overstået.

• #15   9. maj 2018 Ja men det mærkelige er, at snart det eneste sted hvor vi ikke får stød er på netop det tæppe. Og der var en dag hvor jeg børstede tæppet med kosten, og så fik Jessie stød 2 gange gennem kosten på meget kort tid smiley (hun ville bide i kosten).

• #16   9. maj 2018 Har du gummisko på, når I træner?

• #17   9. maj 2018 Ja gummisko eller ballerina sko eller støvler, men jeg har oplevet at hun får stød med alle typer desværre smiley

• #18   9. maj 2018 Men hvis du har gummisko på, så kommer den statiske elektricitet jo i hvert fald fra Jessie og ikke dig. Det er jo trods alt meget godt at vide.
    Jeg tænker det har noget at gøre med tør pels... Hvilket muligvis er pga vejret.. svært at gøre noget ved..
    Til heste kan man bruge showshine, det giver sådan en coating som gør pelsen helt glat det gør den også mindre "elektrisk".

• #19   10. maj 2018 Ok, I får ikke stød på tæppet. Hvad har du på fødderne, når du er på tæppet?
    Jeg tænker lidt, at du har en form for "isolator" på fødderne, når hunden får stød?

• #20   10. maj 2018 Så har jeg sokker på. Men hun har fået stød flere gange ved indendørs konkurrencer hvor jeg havde sokker på smiley

• #21   10. maj 2018 Hvad er underlaget der?

• #22   10. maj 2018 Ved konkurrencerne? Noget gummi agtigt noget og/eller beton med tæppe ovenpå tror jeg

• #23   10. maj 2018 Tænker bare ikke det er muligt at gå rundt og være "ladet op" helt fra tæppet hjemme og indtil i går ind på banen. Det MÅ jo være noget på banen. Hvis du har gummisko på, bør du ikke kunne "lade op", derfor må det være Jessie der bliver ladet af underlaget..

• #24   10. maj 2018 I dag har vi trænet her i DK og vi har ikke oplevet noget problem endnu smiley (7-9-13) hvis det også er sådan i weekenden i Roskilde, så må det næsten være noget dernede i Tyskland som gør hende elektra.

• #25   10. maj 2018 Det er nok luftfugtigheden, jeg kender det fra mig selv. Det er svært at gøre noget ved...

• #26   10. maj 2018 Ja det er det nok. Min mor oplever også en del statisk elektricitet for tiden. Jeg er ellers aldrig selv plaget af den slags før med Jessie.

• #27   11. maj 2018 Jeg havde lige en overgang i slutningen af vinteren hvor jeg fik de vildeste stød hver gang jeg rørte ved min bil. Det gik over af sig selv, og jeg tror helt sikkert det var vejret.

• #28   11. maj 2018 Da jeg arbejdede som sygeplejerske, fik vi stød hver gang vi rørte jernhåndtaget til dørene ind til stuerne, eller når vi rørte ved jernsengerammerne på patienternes senge.

Der måtte vi aflade ved, at lade en saks, eller lign. glide hen over dørhåndtaget/sengerammen, inden vi rørte ved dem.

Der var det nok mest af alt det stof vores uniform var lavet af, der var den største synder. Det hjalp at have gode gummisko på, men det var ofte ikke nok.

Jeg håber du finder noget der virker for jer.

• #29   11. maj 2018 Ja jeg har også prøvet at aflade mig selv på samme måde et par gange med en nøgle mod et hegn eller lygtepæl, men hun fik stød alligevel desværre smiley

Hun har ikke fået stød hverken igår eller i dag her i DK, så jeg håber at det elektricitet problemet bliver i Berlin når vi flytter tilbage til DK i juli. ! Jeg krydser fingre

• #30   11. maj 2018 Det er nok hende der skal aflades, men hvordan man så gør det, ved jeg desværre ikke.

• #31   11. maj 2018 Hvis hun bliver "ladt op" af gulvet, kan man jo ikke aflade, så sker det jo mens man går banen.
    Men du kan lære hende at blive mere hårdfør overfor ubehaget. At ignorere det.

Eller flytte tilbage til Dk smiley

• #32   12. maj 2018 Ja det er Jessie der er helt elektra.

Jeg tror ikke man kan ikke lære en 5 kg hund at ignorere et stød direkte i ansigtet midt under træningen, det tror jeg virkelig ikke mange hunde ville ignorere, især fordi at de ikke kommer alene, der kommer altid flere til. Og så bruger man jo reelt set i stadig i nogle kredse stød som straf stadig smiley
    At hun stadig vil træne med mig synes er forbløffende, noget må jeg have gjort rigtig, siden hun stadig har tillid til mig. Når hun har oplevet stød under træning eller konkurrence har mit fokus altid været at få hende glad igen, så vi i det mindste smutter med godt humør. Jeg tror og håber på at det er væk når vi er tilbage i dk i juli, det tyder lidt på, at det er et problem primært i Tyskland.

• #33   12. maj 2018 Det omvendt betingning mener jeg. Der er lavet mange forsøg med hvor langt dyr vil gå smertemæssigt for at opnå belønning.
    Så jo, det kan man sagtens, spørgsmålet er om man synes det er synd.

Ift el som straf ved træning, så handler det jo netop om at hunden får betinget stødet som straf - den opnår ikke noget godt ved at få det. Så det kan egentlig ikke rigtig sammenlignes.

Hvorfor får hun stød i ansigtet? Man må jo egentlig ikke røre ved hunden, når man er på banen, så det burde da kun være, hvis hendes krop rører dit ben..?

• #34   12. maj 2018 Under opvarmning har hun fået det i ansigtet det lille pus

• #35   12. maj 2018 Ah ok;) Ellers skal du kaste godbidden til hende i opvarmningen og hel-gardere dig:)

Kommentér på:
Statisk elektricitet

Annonce