{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

Amstaff knurrer af nye hunde {{forumTopicSubject}}

Hej

Har lige overtaget min superskønne amstaff tæve på 5 efter min søster (hun havde ikke den fornødne tid til at motionere hende)

Det eneste "problem" jeg har med hende er at hun lyder voldsom farlig når vi møder fremmede hunde - gør og knurrer.
De få gange hvor folk har haft "mod" til at lade dem gø færdig er hun godheden selv - min vendindes lille terrierblanding fik samme velkomst, og de er i dag de bedste venner - den eneste der får småskrammer er min (det kan jo desværre aldrig undgås)

Hvordan får jeg hende til at holde op med at lyde så farlig så hun kan få lov at lege med nogle flere hunde?
Eller skal jeg bare acceptere at det kun er folk jeg kender der tør lade deres hunde lege med hende grundet amstaffens plettede rygte?

Det skal lige siges at hun altså er vokset op med både andre hunde, katte, masvin og små børn.

Håber der er nogen der har et godt forslag!

Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amstaff knurrer af nye hunde
  • #1   23. jan 2007 I mine ører lyder hun enten til at være overgearet af glæde eller usikker...

    enten eller *smil*

    svært at vide hvad der foregår når man ikke har set det jo =)


  • #2   23. jan 2007 kisser- den er fra 2002:-)

  • #3   23. jan 2007 Jeg er lige med på en lytter her :o)

  • #4   23. jan 2007 Det har du nok ret i

    Hun kan selvfølgelig sagtens være usikker stadig - har kun haft hende i knap 14 dage (men har dog kendt hende siden hun var hvalp)

    Det virker som om hun helt vildt gerne vil lege... kan jeg jo se af min erfaring med min venindes hund!

    Ville bare være forfærdeligt hvis det IKKE var leg - ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis hun gjorde skade på en anden hund!

    Ka det ha nogen betydning at hun er i snor når det er?


  • #5   23. jan 2007 5 år.
    Hun har til dags dato dog aldrig skadet nogen - min lille dværghamster får en slikketur når hun kan komme afsted med det!


  • #6   23. jan 2007 du kan jo bedst selv vurdere om gøen er fordi hun er aggressiv, eller om det er glæde eller usikkerhed.....
    Tror ik snoren gør en forskel med mindre hun kkun er sådan når andre hunde kommer helt hen til hende.
    Råben og skæld ud kan overgeare hunden endnu mer


  • #7   23. jan 2007 Camilla - hvis hun kun gør det i snor er det oftest noget du pålægger hunden...

    Jeg synes det er meget svært at spå om... Hun udsender jo signaler imens..

    måden at gø på
    benstilling
    halestilling
    øre stilling
    anspændt / afslappet

    Men et eller andet sted... Hvis det var aggresivitet ville du nok ikke være i tvivl..
    Men du har ret, det er dumt at tage chancer =)


  • #8   23. jan 2007 Snoren kan have en stor betydning, for da føler hunden seg bundet og ikke kan løbe vekk osv,.
    Maja kan også være skeptisk hvis hun er i snor, når hun er fri er det ingen problem


  • #9   23. jan 2007 Hvis det er fordi hun vil lege kan jeg ik forstå hvorfor hun knurrer

  • #10   23. jan 2007 hunden skal jo lære at forholde sig i ro når der kommer andre hunde......det kan også ha noget at gøre med lederskab

  • #11   23. jan 2007 Er det ikke bare den der skøre lyd de siger når de rigtig gerne vil lege - det kan godt lyde lidt voldsomt. Qato skræmmer tit mindre hunde, med sin voldsomme legelyd! smiley


  • #12   23. jan 2007 min venindes hund kan med alle når han er løs men hvis han er i snor tror man det er løgn han knurre og gør som om han skal til at æde den anden hund men slipper man ham er han stille og rolig og gør ingen fortræd.. (engelsk bulldog) så måske kan det godt være snoren...

  • #13   23. jan 2007 det kan tit være hvis de er i snor.. batman gør det også..

  • #14   23. jan 2007 Hun virker legesyg og ser legesyg ud - det lyder bare så voldsomt når hun gør - hopper helt fra sofaen når hun en sjælden gang gør indendørs!

    Hun hverken gør eller knurrer af hunde når vi bare går forbi dem - heller ik selvom det er meget tæt forbi.

    Skælder hende ikke ud da jeg syntes jeg har fået at vide på et tidspunkt at jeg derved gir hende ret i at det er "farligt" - jeg ignorerer det bare. Kan oss sagtens trække hende til mig...

    Hvor faen finder man mennesker der er klar på at lade deres hund lege med en amstaff uden snor - medmindre det er folk man har kendt i flere år.

    Syntes jo det er synd for hende at hun ikke kan få lov at lege noget mere da hun så gerne vil!


  • #15   23. jan 2007 Hun trækker heller ikke når når går hunde forbi på den anden side af gaden.

  • #16   23. jan 2007 camilla- så det er kun et problem når de andre hunde kommer for tæt på?
    Jamen se det er jo noget andet, så er det sikkert snoren:-)
    Hvordan er hun når hun leger med andre hunde?


  • #17   23. jan 2007 Nu er det desværre kun Charlie jeg har set hende lege med (og så min søsters engelske bulldog, pekingeser, gravhund + deres hvalpe) - og der er fuld fart over feltet.
    Hun finder sig i at Charlie æder hendes ører, hendes kinder, hopper op på hende osv.
    Han er den eneste der gør når de leger.
    Min mors Yorkshire terrier jagede hende væk ved at begynde at gø!

    Det er først når de får lov at snuse til hinanden at hun begynder at gø/småknurre...


  • #18   23. jan 2007 hm jeg synes hun lyder usikker,
    jeg har en usikker/agresiv hund og man kan tydeligt se forskel, min bliver helt anspændt, rejser halen op helt stiv, ligger ørene tilbage og give sådan nogle ryk i kroppen, og får jeg hende ikke kaldt til mig er næste skridt så at hun angriber,

    jeg skal hilse mellem 3 og 8 gange på samme hund, på denne måde før hun holder op med at angribe, men hun er meget gøende og knurre meget mens det står på

    så læg mærke til hvordan hun reagere, og så kan du se om det er usikkerhed fordi hun ikke kender den anden hund, usikkerhed, hvor hun fortæller den anden hund at den skal holde afstand,

    jeg bruger utrolig meget tid på at læse Lilo og hendes sprog så jeg ved præcis hvornår det tid til at gå væk og hvilke hunde vi kan gå tæt på, og så får vi hjælp fra en adfærdspsykolog ved siden af


  • #19   23. jan 2007 Jeg tjekker lige næste gang vi møder ny hund...

    Er Lilo på samme måde uden snor?


  • #20   23. jan 2007 det kommer helt an på hvilken hund vi møder, er det en hund der hviler i sig selv, er der ingenting men er det en lille hund så går den helt gal,


  • #21   23. jan 2007 Lilo har især noget mod Feike herinde fra, de mødtes 1 gang hvor det gik fint uden snor, anden gang de mødtes lyste hun af had, så på den måde kan det også skifte,

    det skifter også den anden vej heldigvis


  • #22   23. jan 2007 Hmm...
    Tjah, det er jo heldigvis levende væsner vi har med at gøre!

    nu får vi at se hvad der sker, var bare for at høre om der var nogend er havde erfaring med det - og dermed nogen forslag til hvad man ku gøre

    Så vil jeg blive ved med at lade hende snuse til de hunde der får lov - men stadig være meget OBS på hendes kropssprog.


  • #23   23. jan 2007 Hvis hun er aggresiv vil hun vel heller ikke trække sig og komme frivilligt hen til mig - vil hun?

    Sådan uden at vide det virker det som om hun vil ha lagt en rangorden fast - er det helt hen i skoven?


  • #24   23. jan 2007 når lilo går igang går jeg baglæns mens jeg kalder på hende og bliver ved lige indtil der rammer øjenkontakt så får hun en kommando(sit,dæk osv) og en godbid,
    som regel reagere hun med det samme


  • #25   23. jan 2007 Så hende godt i Den Blå avis da hun var til salg, hun er rigtig fin.

  • #26   23. jan 2007 I går aftes kom der en lille hund hen til Charlie og Two-Face mens de legede (skal siges at det var på "vores" græsplæne)

    Charlie og Tuffer legede videre, men den bette "forstyrrede"
    Hun gjorde den ik noget, men knurrede og, så det ud som om, prøvede at lege med den, men den var helt vildt hys, så hun lod den bare være og kom hen til mig i stedet.
    Det var her jeg, uden at vide det dog, ville mene at hvis hun var aggressiv ville gå til direkte angreb? Og ik trække sig væk og komme hen til mig? (Vel at mærke uden at jeg kaldte på hende)

    Der er intet over for mennesker, heller ikke helt fremmede som jeg ikke kender - tværtigmod er hun totalt overglad, og prøver på at kravle op på skødet af hende mens hun logrer helt vildt!

    Aj, hvor er det svært at ha hund smiley


  • #27   23. jan 2007 Jenki

    Jeg ku heller ik la hende være jo - hun er en super hund. Håber bare jeg får styr på det her.

    Tjah, hun har i det mindste en go legekammerat!


Kommentér på:
Amstaff knurrer af nye hunde

Annonce