Epelepsi!? {{forumTopicSubject}}
Vi har lige oplevet vores lille madeline, få nogle små rystlelser hvor hun ryster hoved op og ned i en hurtig takt. det varede kun 10-15 sekunder hvor efter der kom en lille pause og så kørte det igen lidt og sådan forsatte det i omkring 2-3 minutter.. hun var helt klar i hoved og kunne stå på benen, og gå rundt. Det ligner lidt parkinson.
Hun er lige kommet i sin første løbetid, og af hvad vi har læst, har vi mistanke til at det måske kunne være noget epelipsi, men vi ved det ikke rigtigt, for af hva vi har set, ligner epelipsi mere kramper en hyppige muskelsamtrækninger.. er der noget som har et godt råd?
*står også unden en anden tråd.. men ville lige lægge den samme i min egen tråd da, jeg måske er heldig at få et svar inden jeg tager til dyrelægen imorgen tidlig.. Og det skal lige siges at, hun nu har fået to "anfald"
Mvh Martin og Ditte
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.811
Vi havde en kat , som pludseligt rystede og så lidt buhygelig ud og den savlede mens det stod på, det varede ikke længe og pludseligt kom den til sig selv igen...
Kort tid efter blev den aflivet (men ikke fordi den havde rysteture)
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Efter dette trauma vågende han stille og roligt op...og til sidst var han helt sig selv igen...pyyha.
Jeg tog selvfølgelig til dyrelægen med det samme, og han sagde, det var et slepsi anfald... heldigvis har min kat kun haft det ene anfald... Hvis han får flere over et år, skal han have medicin resten af livet....
God bedring til din lille hund...
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 10
okt 2006
(Dette indlæg er nok et desperat forsøg/ håb om et svar, fra en som kender det bedre en os.. For lidt panisk kan man vel altid blive)
okt 2006
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.216
okt 2006
Lige nu fodre vi med Eukanuba puppy til mellemstore racer.. Hvad kan ellers anbefales hvis det er?
Tusind tak for hjælpen, for det lader til at hvis I ikke havde nævnt dette "fænomen" ville vi nok havde stået ret uvidne om det.
Men hvor udbredt er det? Dyrelægen snakkede om at en sterilisering kunne hjælpe på det, da hun bløder meget.
Epelepsi!?