En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need someone for the connection of (Induction Stove, Oven, Washing Machine, Dryer, dishwasher) 1.000 kr.
  • Grave arbejde 5.000 kr.
  • Havearbejde 1.000 kr.
  • Installation af kombi/vaskemaskine til kraftstrøm og afløb. 500 kr.
  • Klippet hæk . Fælde 3 små træer 2.550 kr.
  • Tilslutning af gaskomfur 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mellemkødsbrok - nogle erfaringer?
  • #1   12. mar 2018 Nu spørger jeg dumt, men er det indvendigt eller udvendigt?

• #3   12. mar 2018 Det er indvendigt, men kan bule ud udvendigt

• #4   12. mar 2018 Jeg har lavet en syg googlesøgning, og går ud fra at det er indvendigt.

Min venindes hund er lige blevet opereret for det for et par måneder siden, og det var ret ukompliceret. Han er selvfølgelig kastreret samtidig. Han havde to store udposninger.

Han var indlagt i et døgn efter operationen, og skulle have noget afførende de første uger efter. Og så lever han fremover af i/d-foder, som skulle give en lille afføringsmængde.

Hunden er 10 år gammel, og slet ikke påvirket af indgrebet. Han havde store gener før operationen.

Var det min hund, ville jeg ikke være i tvivl. God bedring Cof smiley

• #5   12. mar 2018 Vi blev frarådet at få Max opereret. Hun sagde, at jo større hunden var, jo større chancer var der for tilbagefald.

Og at han skulle kastereres samtidigt, hvilket hun ikke ville anbefale, da han var så nervøs anlagt i forvejen.

• #6   12. mar 2018 Hvis kirurgen mener det kan opereres gør vi det og så må han kastreres - han har en lille snert usikkerhed, men ikke mere end det er indenfor normalen.

God melding, A, tak for det smiley

Susanne, hvad gjorde I så? Var det i den forbindelse han måtte sove?

• #7   12. mar 2018 Han blev lagt til at sove. smiley

• #8   12. mar 2018 Det er trist smiley

• #9   12. mar 2018 Venindens er en toller, i øvrigt.

Han blev opereret på Århus Dyrehospital. Snak evt med Magtor om det - ejeren kommer temmelig meget sammen med Christian, så han ved præcis hvem jeg snakker om.

• #10   12. mar 2018 Max fik fred, og han var ikke kun lidt nervøs. Han var mishandlet, fejlernæret og det tog os 2 år, før han havde det, jeg ville kalde et ok hundeliv. Sammenholdt med at han i de sidste par år vendte og blev mere nervøs igen og blandt andet lavede udfald mod gæster gjorde, at vi valgte, som vi gjorde. Vi har trods alt givet ham 6 gode år.

• #12   12. mar 2018 Brokken gjorde, at han ikke kunne af med afføringen. Det lå alt nede i den udposning.

• #13   12. mar 2018 Vi kommer lige fra Magtor - og de nævnte en toller fra tidligere på året smiley

• #15   12. mar 2018 Mellemkødsbrok kan give koldbrand i tarmen...

• #17   12. mar 2018 Meget normalt er det jo ikke, men det er ikke sjældent

Brokket kan blive meget stort og indeholde flere organer. Derfor skal det ordnes, blodforsyninger bliver afklemt.

• #19   12. mar 2018 Tak smiley
    Coffeys er heldigvis fredeligt lige nu - vi skal finde en kirurg, der kan vurdere muligheder.

• #21   12. mar 2018 Har ingen erfaringer at byde ind med men bliver simpelthen nødt til at ønske god bedring og fortælle at jeg krydser alt der krydses kan - er aldrig rart når vores elskede livspartnere er syge og det lyder bestemt ikke spor rart det mellemkødsbrok! smiley Al mulig held og lykke med det! smiley

• #22   12. mar 2018 Tak Pernille, nej det er sgu ikke sjovt, hjertet synket helt ned

• #23   12. mar 2018 Kender det alt for godt - det er frygteligt, man bliver virkelig bekymret og hjernen kører bare derudaf med hvad man kan gøre for dem samtidig med man er bange.. Sender en lille bøn afsted for jer i aften smiley Du må da endelig holde os opdateret - vil helt sikkert tænke på jer smiley

• #24   12. mar 2018 CH, min veninde fik at vide af dyrlægen at det var ret normalt. Han var generelt temmelig uimponeret over at den anden dyrlæge ikke havde stillet en diagnose lynhurtigt. Han fik det på alle måder også fremlagt som et mindre indgreb.

Så når det nu skal være, så er det en træls lidelse, men der er råd for det. Hunden skal indlægges i et døgn, og så er det fysisk ro i et par uger, fuld gas efter en måned (mener jeg).

Find en ordentlig dyrlæge, få set på sagerne og før I ved af det, er den gamle dreng så god som ny smiley

• #25   12. mar 2018 Jeg har aldrig hørt om den slags brok før.
    Hvordan opstår den? Og hvorfor?
    Er det primært på hanner?

• #26   12. mar 2018 Tæver får det også. En jeg kender har fået sin tæve opereret.

• #27   12. mar 2018 Malene, det er noget med prostata der vokser og lægger pres på det sidste stykke af tarmen, så det dels blokerer for åbningen, dels laver en forsnævring af tarmen. Så der kommer en eller flere udposninger på tarmen, og når hunden skal af med afføring, presses afføringen ud i udposningen.

Ved operationen lukkes udposningen, og der tages et lille stykke muskel fra låret (så vidt jeg husker), som lægges om hullet og får det lukket.

Samtidig kastreres hunden, så prostata bliver mindre, og trykket fjernes fra tarmen.

Brokket kan komme tilbage, særligt de første uger skal man være obs. Og man bliver instrueret i at trykke brokket ind på plads, hvis det smutter ud.

• #28   12. mar 2018 Hvor kan man se den brok henne på hunden? aner ikk lige hvor mellemkødet sidder..

• #29   12. mar 2018 Av, det lyder virkelig ubehageligt smiley

• #30   12. mar 2018 Ved anus, Pernille.

• #31   12. mar 2018 Selvfølgelig.. doh..

• #32   12. mar 2018 God bedring med ham

• #33   12. mar 2018 Tak smiley
    A, jeg tænker faktisk at ER det operabelt, så går det.
    En udfordring kan kastrationen dog være, han er kryptorchid og ingen ved hvor den sten er henne smiley

Det bliver godt at få det hele afklaret smiley

• #34   12. mar 2018 God bedring med ham. Jeg håber, at han fikses let og ubesværet. smiley

• #35   12. mar 2018 Tak smiley

• #36   13. mar 2018 Håber det kan opereres uden de store komplikationer smiley

Whippernes legekammerat, en spinone på 9 år er blevet opereret for mellemkødsbrok i december. Bortset fra noget infektion omkring operationsstedet, der kostede nogle ekstra dyrlægebesøg, har han klaret det i fin stil, nu løber han og er aktiv som vanligt. Han blev også kastreret ved samme lejlighed. Han har ikke ændret sind, han er stadig den samme lidt reserverede hanhund.

• #37   13. mar 2018 Jeg løb engang agility sammen med en der havde en sheltie der fik mellemkødsbrok som 3 årig. Hunden blev opereret og det var det. Den fortsatte med AG og var flere gange i bruttotruppen til landsholdet efter operationen. Hunden blev forøvrigt temmelig gammel uden nogensinde at mærke mere til brokken.

• #38   13. mar 2018 PS min agilitykammerats sheltie blev ikke kastareret.

• #39   13. mar 2018 Tak for den gode historie, Mette!
    Ved du hvorfor den ikke blev kastreret?

• #40   13. mar 2018 Det lyder godt, Kirsten!

• #41   13. mar 2018 Ejer synes ikke det var OK at kastarere en i forvejen lidt forsigtig hund.

• #42   13. mar 2018 Spændende!
    Jeg ville helst undgå det, men det fremlægges som obligatorisk

• #43   13. mar 2018 Altså jeg valgte jo også at Stormy ikke skulle kastareres selvom det er 'standard procedure' når vovse er blevet opereret for blæresten. Jeg ville helst ikke pille ved hans fuldstændigt fantastiske sind overfor andre hunde.

• #44   13. mar 2018 Vi fik det også fremlagt som obligatorisk, og leder du på google, så skrives der også alle steder, at kasteration er en selvfølge. smiley

• #45   13. mar 2018 Coffey ha en lille snert af usikkerhed og det vil jeg nødig forstærke.
    Hvor blev hunden opereret henne?

• #46   13. mar 2018 CH, du kan prøve at kontakte Århus Dyrehospital (spørg efter Lasse) og høre om man kan nøjes med en kemisk i første omgang.

Min venindes blev som sagt kastreret før jul, og der er ingen ændringer at mærke på ham, overhovedet! Han er lige så sindssyg som han altid har været smiley Han er en stressbombe, og har altid været det, og den del har heller ikke ændret sig. Jeg tror måske at påvirkningen af adfærd er faldende med alderen. Men snak med en dyrlæge der ved noget om det.

• #47   13. mar 2018 Altså den sheltie jeg kendte blev opereret i Tåstrup (mange år siden). Min egen blev opereret på Herfølge Dyreklinik.

• #48   28. mar 2018 OP aflyst..

Kirurgen mente ikke der var et decideret brok - der var lidt slaphed maksimalt.

Nu obs for Cauda Equina smiley

• #49   28. mar 2018 Puha, det var da en træls besked med cauda smiley Har han symptomer?

• #51   28. mar 2018 Jeg har haft en schæfer før med det. Han blev opereret fof 16 år siden. Har fremgangsmåden ikke ændret sig markant gør vi det ikke igen.

A, njaaa. Han har problemer med at komme af med afføringen og han har rygsmerter, som vi med stor succes kommer til Magtor mod.
    Det er det.
    Andet har han ikke, der peger i den retning.

HAR han cauda Equina udviklee det sig noget mindre agressivt end vi så med vores gamle Meck.

• #53   28. mar 2018 Claus Sloth opererede Meck.
    Skulle Coffey opereres blev det enten ham eller Ken Lindeblad.

Men nej - en ting er operationen. Prognosen er fuldstændig afhængig af hvor meget hunden kan holdes i ro efterfølgende.
    Dengang var det 8 uger og Meck var aktiv, men ikke som Coffey.
    Meck fik det markant værre efter OP.
    Han levede 4 år efter - men det var ikke uden problemer.
    Det kan og vil vi ikke gøre igen.

• #55   28. mar 2018 Jeg har tjekket operationen ud og det er den samme.
    Forskellen er ganske givet mere fokus på og langt bedre genoptræning og smertebehandling end dengang.

Heldigvis er vi slet ikke der endnu smiley
    Jeg må nok indrømme at jeg tvivler lidt på diagnosen fordi det viser sig meget anderledes end ved Meck.
    Men man skal aldrig sige aldrig.

• #57   28. mar 2018 Coffey har fuld bevægelighed.
    Han har lejlighedsvis rygsmerter og de er succesfuldt lindret ved løsning af spændt psoas..
    Meck havde - blandt meget andet - også problemer med afføring, men nærmest omvendt af Coffeys.
    Han kunne ikke sidde længe nok på grund af manglende enervering i bagenden og dermed svag lårmuskulatur. Han lagde sine lorte på stribe smiley

Coffey sidder LÆNGE. Det ser ud som havde han forstoppelse.

Kirurgen tjekkede naturligvis smerter ved korsleddet, hvilket der var. Derudover udstrækning af begge bagben til næsten vandret og der var også smerter - problemet er bare at psoas giver reaktion på samme undersøgelse...

Så vi er i vildrede smiley
    Vi tager udredningen et lille skridt ad gangen smiley

• #59   28. mar 2018 Tak smiley

• Lene H
    Lene H Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #60   24. maj 2018 Hej alle
    Tak for gode informationer smiley
    Min lille Charlie - 12 årig kryds af cotton og yorkshirre - har lige fået konstateret mellemkødsbrok, og jeg har haft ham til forundersøgelse til operation

Det buler af og til ud, i begge sider, men han har ikke smerter eller anden gene (pt)

Jeg har fået en pris på 16.000 kr (incl blodprøve), og en lidt vag anbefaling om at gøre det.
    Alternativ var at sikre lind afføring evt med forebyggende lactulose - men risikoen var naturligvis at andre organer gled ud, og jeg pludselig vilke stå med en meget syg hund der kunne dø af det ????

Er lidt i vildrede, for Charlie’s liv kan ikke gøres op i kr/øre, men syntes dog at det var en net sum

Er det samme pris (eller deromkring) i andre har betalt for operationen?

Kommentér på:
Mellemkødsbrok - nogle erfaringer?

Annonce