{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Hvornår er det nok?? (operationer) {{forumTopicSubject}}

Lazie blev i juni 2006 steriliseret ( 8 måneder gammel ). Denne operation tog hun, som jeg havde forventet, stille og roligt. I september 2006 blev hun så opereret for et sprængt korsbånd i venstre knæ og det var værre!
De 2 første døgn efter operationen var hun på methadon og stesolid, da hverken vores egen dyrlæge eller lægen der foretog operationen, havde oplevet en hund reagere så voldsomt!
Hun skreg ved den mindste bevægelse, det var hjerteskærende og selv dopet af medicin fortsatte hun sine smerteskrig. Min kæreste og jeg sad ved hende på skift i de 48 værste timer.

Søndag aften begyndte hun at halte på højre bagben! Jeg har snakket med dyrlægen og han er bange for det er højre korsbånd, der er sprunget.
Og så er det bare vi tænker:

- Er 3 operationen på et halvt års tid for meget ( hun er jo ikke så gammel)?

- Når det var så voldsom en oplevelse med det første ben, er det så iorden at lade hende gennemgå det igen?

- Er det okay at tage chancen? Risikoen for at hun, under helingsprocessen af det højre ben, sprænger det venstre igen, er der jo. Og så kan vi blive ved!

Jeg ved godt, at I ikke kan komme med den gyldne løsning, men har brug for lidt andre syn på sagen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det nok?? (operationer)
  • #1   26. jan 2007 uh ha den er meget svær... smiley

    men jegville tage hende igennem en tur til, netop fordi hun ikke er så gammel, havde været noget helt andet hvis hun var en senior smiley


  • #2   26. jan 2007 mads og elise A

    Det har du selvfølge ret i. Vi vil også gøre alt for hende, men helst ikke udsætte hende for noget uværdigt


  • #3   26. jan 2007 hmmm vi havde en lign. debat for et par dage siden....
    jeg er af den holdning at en hund ikke bør gennemgå for meget smerte, operation, medicinsk behandling og sygdom, for vores skyld....
    kan man se at en sygdom ikke kan helbredes uden at hunden skal gennemgå et langt, besværligt og ubehagligt bahandlingsforløb, så hælder jeg til at man siger stop....
    men jeg ved også at det er den sværeste beslutning, at skulle tage, når man har en hund, mange følelser er indblandet, og man er ked af at skulle miste....
    det hele handler om fornuft og følelse...to hårde modstandere...

    det du skal tænke på er at din hund er ligeglad med om den skal dø, for den ved ikke hvad det vil sige, og den ved ikke at det er det den skal....
    så man kan ikke tale om at det er synd for hunden....derimod er det synd for dig og din familie, at i skal miste jeres hund.... og det du skal ligge på din vægtskål når du overvejer er.... om det er mere synd for jer at i skal miste hunden...end det er synd for hunden at den skal igennem operationer, et hæmmet bevægelsesliv, smerter osv....

    det er svært for mig/os at vurdere hvad du skal gøre.... jeg kan kun sige hvad jeg SELV ville (ud fra din beskrivelse)...og det var at lade hunden få fred....

    men hva siger din dyrlæge, hvordan vurderer han hundens fremtid til at være???

    Lykke


  • #4   26. jan 2007 nu kender jeg en fyr der har en hund, hvor også begge korsbånd er smuttet...hunden har været igennem div. operationer....og må resten af dens liv ikke løbe rundt og lege med andre hunde....

    ved ikke om det er sådan i alle korsbånds tilfælde....men i mine øjne er det ikke et godt hundeliv....

    Lykke


  • #5   26. jan 2007 Lykke N (Brønshøj)

    Tak fordi du er så hudløst ærlig smiley Det er nok også mest den vej jeg hælder, men det er sgu hårdt at sidde med den beslutning.

    Dyrlægen siger ikke så meget, føler lidt, at han sankker os efter munden.
    Men nu er det jo heller ikke sikkert. Skal til undersøgelse med hende på mandag


  • #6   26. jan 2007 Lykke N (Brønshøj)

    Det har vi også fået at vide. At hun aldrig må lege med andre, det spiller også en stor rolle


  • #7   26. jan 2007 Maria...verdensbedstehunde

    Nej, det var også min umiddelbare holdning. Men vi fik stort set ingen betænkningstid før første operation. Så det er først noget jeg har tænkt over bagefter


  • #8   26. jan 2007 Har samme holdning som Lykke......

    Jeg kan ikke se meningen i, en hund skal gennem så meget for vores skyld. Det gør ondt ja, men ikke på hunden, kun på os


  • #9   26. jan 2007 Hvis operationen er vellykket, og med de metoder der er idag, kan hunden altså sagtens lege med andre, man skal selvfølgelig sørge for, at legen ikke bliver for vild, og man kan selvfølgelig ikke bruge den til hård træning osv.

    Chancerne for at hunden kommer sig helt efter endnu en operation er stor, og så kan hun have et langt og dejligt liv.

    Selvfølgelig skal man tage op til overvejelse, om det er værdigt at den gennemgår smerterne igen, når den reagerer så voldsomt. Men den kan sagtens få et godt liv efter operationen.


  • #10   26. jan 2007 Lykke J

    Okay :o) Det luner lidt at høre. Vil lige prøve at snakke det igennem med dyrlægen igen. Eventuelt med en anden dyrlæge også


  • #11   26. jan 2007 Lise L, Jeg har selv haft en hund, der blev opereret for korsbånds skade. Først på det ene ben, dernæst på det andet. Hunden er helt normalt gående idag, altså halter ikke, så det vil jeg ikke kalde handicappet. men det kræver jo selvfølgelig, at man har en ordentlig dyrlæge, der kan udføre operationen vellykket.
    Det er kun, hvis man ikke operere, at hunden er handicappet resten af sit liv, og det giver jeg ret i, at det er ikke et værdigt liv for en hund.


  • #12   26. jan 2007 Lise L

    Jeg ved godt hvad der ville være bedst, det er bare hårdt at indse.
    Men det virker så unfair, vi har gået til massage og svømning 1 gang om ugen efter operationen, netop for at styrke hendes ben og undgå, at det andet skulle springe...


  • #13   26. jan 2007 Lise.. har selv haft hund,hvor det er gået i begge sider.. den løber fint igen og kan lege osv.. men selve forløbet var hårdt.. Ved din race er der jo mange der sprænger korsbånd,men om de blir aflivet ved jeg ikke. Landbohøjskolen har kørt et forsøg med netop din race,for at undersøge om det var arveligt smiley

Kommentér på:
Hvornår er det nok?? (operationer)

Annonce