1.938 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hund og Arbejde Hund og Arbejde

Hejsa alle sammen.
Jeg er for nyligt flyttet i et rækkehus med have og planlægger at fremtiden står på hund og eventyr smiley

Men efter endt uddannelse som animator, stiller jeg mig i køen sammen mange andre jobsøgende, hvilket jeg syntes er meget skræmmende.

At være animator kræver oftest at man kan rejse for jobbet og det er projekt baseret og ustabilt.

Har erkendt at arbejdet som animator selvfølgelig er noget jeg vil gå efter, men ikke på bekostning af at have en hund i mit liv.

Drømmen er at blive hjemme arbejdende freelancer i illustration, animation og måske kode hjemmesider (hvis jeg kan tage kodning op igen efter 4 års pause :P). Og jeg er ikke i tvivl om at jeg altid vil tegne og være kreativ, det er simpelthen en del af mig.

Men jeg kan personligt ikke leve et godt liv uden en hund/kæledyr. Men der skal penge til at betale husleje m.m.

Så jeg spørger jer derude; Hvilke jobs passer godt til en hverdag med hund?
Er der jobs hvor man i de fleste tilfælde må have hunden med?
Hvilke jobs har I som fungere med en hund der venter derhjemme?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund og Arbejde
  • #1   19. mar 2018 Jeg tror at hunde er pænt ligeglade med hvad deres ejer arbejder med smiley Hvad man bruger dagen på, er næppe relevant - pointen er at hunden er alene, og at den trives med at være alene.

Jeg kan afsløre at et liv som freelancer er ekstremt hårdt, og kræver at man virkelig kan disponere sin tid ordentligt. Ofte arbejdes der hjemme, og det kræver et specielt sind at kunne arbejde så meget alene.

Alt i alt er det nok ikke det bedste tidspunkt for dig at få en hund. Vent til du har arbejdet nogle år, og ved hvad du trives med.

• #2   19. mar 2018 Jeg tænker jobs hvor man selv kan tilrettelægge sin tid, hvor Fido kan komme med eller hvor man kan jobbe hjemmefra er super til hundelivet smiley

• #3   19. mar 2018 A med Bomstræk:
    At hunden er ligeglad og at der lige meget hvad skal alenehjemme trænes, er jeg helt med på. Men hvis der findes nogle jobs hvor som Ginne skriver hvor man selv kan tilrettelægge sin tid, tage hunden med eller arbejde hjemmefra så ville hunden nok syntes det er meget rart at den ikke skal være lukket inde i 8 timer alene.
    Jeg er ikke sky for hårdt arbejde og vi har også haft lektioner på skolen hvor freelancere har været og forklaret om deres hverdag smiley
    Er ikke den store Extrovert. Faktisk nyder jeg at skulle klare tingene selv. Ensomheden kan jeg klare så længe jeg har arbejde og noget jeg kan bruge min hjerne på. En af grundene til at få en hund er at jeg ikke håndtere ensomheden særlig godt i weekender, ferier og som nu hvor jeg ikke har meget at lave :S Lige nu kunne jeg godt bruge en hund der ville ud at gå en tur, lege, putte eller bare noget liv. Har også overvejet en kat, men med alle de andre ting jeg gerne vil og så aktiv jeg godt kan lide at være (gå på eventyr, fiske, cykle) hvor jeg gerne vil have en campanion ved min side. Dur katte ikke så godt smiley

• #4   19. mar 2018 Som du ved er min mand uddannet samme sted som dig, og han har måttet erkende at man skal være mere end alm heldig, hvis man skal finde fast job i den branche. Langt de fleste rejser efter jobbene, som oftest er periodebaserede.
    Det harmonerer ikke med at have hund eller børn.
    Min mand har lagt karrieren om og underviser nu i animation på en efterskole. Det var en kamel at sluge, når man har brugt 100.000 kr og rigtigt mange år på at tage uddannelsen med det mål at arbejde i animationsindustrien.
    Alle han kender fra skolen rejser rundt, fra job til job, ofte i udlandet. Meget få får job på en fast produktion, og de der gør arbejder så mange timer hver uge, at de knap nok når at se deres egen bolig.
    Det er desværre ikke en branche, der giver ret meget luft til en familie eller husdyr.

Hvis jeg var dig ville jeg vente, se hvad tiden bringer. Når jobbet er landet, kan du overveje om du kan opfylde en hunds behov.

• #6   19. mar 2018 Du må meget undskylde, men i mine ører lyder det fuldkommen tåbelig at søge efter et bestemt job, som gør at man kan holde hund.

I mine øjne skal man søge det job, som man virkelig har lyst til.
    Det er da ualmindelig træls at stå op til et job og sige åhhh nu igen.
    Mig som arbejdsgiver ville hellere ikke ansætte en, som kun ville have jobbet fordi man må have hunden med på job eller arbejde hjemme fordi man skal være hjemme ved hunden.
    Som arbejdsgiver vil jeg forvente at man har taget jobbet, fordi det er det man brænder for.

Jeg synes at du skulle finde dit ønskejob, skal der rejses, så gør det og se, om det i det hele taget er ønskejobbet.
    Måske viser det sig, at det slet ikke er det du vil lave når først du har prøvet det.

Hunden kan du altid anskaffe dig, også hvis du har et job, hvor du ikke skal arbejde hjemmefra eller kan have hunden med.

Endvidere er det da hellere ikke godt for dig at arbejde hjemmefra når nu du lider af ensomhed. Arbejder du hjemmefra, så bliver du jo endnu mere ensom når du sidder der alene om der nu er hund eller ej.

Du skriver, at du lige nu kunne bruge en hund at gå tur med.
    Meld dig som frivillig hos et internat, der er med garanti hunde der mangler at få nogle ordentlige gåture.

Men ellers, så pøj pøj for at det hele falder på plads for dig.

• #7   19. mar 2018 Jeg kunne sikkert tage en hund med på job, men det vil jeg ikke. Det skal kunne fungere uden, med lidt hjælp fra børn eller venner. En af mine kollegaer har i 4 mdr medbragt en flatcoated retriever hvalp, og nu da den var blevet 6 mdr, er den alene hjemme sammen med "storebror" - en anden flatcoated. Jeg tror også, at han var bange for, at den blev for buttet. Den tiggede ganske flittigt i kantinen smiley

• #8   19. mar 2018 Har lige afsluttet 14 ugers praktik, og jo der er mennesker omkring en, men som animator og som introvert med stort I. Så snakker man ikke så meget på arbejdet, man sidder foran sin pc, og arbejder i et væk, for at nå sin quota.
    Tror det er de færreste der elsker deres job. Et job er et arbejde, ikke en hobby. Man skal være heldig hvis man kan finde et job man elsker. Det er nok ikke alle rengørings assistenter og skraldemænd der syntes deres job er pisse fedt. Men det betaler nok deres regninger og passer med deres tidsplaner.
    Ved at jeg sjælendt smiler når jeg er sammen med mennesker, men så snart jeg ser en hund smiler i hele ansigtet. Dyr i det hele taget har altid fascineret mig. Hvis jeg finder et job hvor jeg får mulighed for at have råd til en hund og har tid til en hund, så kan jeg være glad nok til at have overskuddet til kreativitet og opbygge freelance kontakter, så vil jeg blive glad smiley

• #10   20. mar 2018 De mange år vi brugte på animationsskolen gav mig absolut indtrykket af, at kun dybt passionerede mennesker gik der. Ingen betaler da frivilligt SÅ mange penge for en uddannelse de ikke brænder inderligt for.
    Både som studerende og efterfølgende bruger man langt de fleste af døgnets timer på at animere. Det er altså ikke en branche, der gør livet med hund ret nemt.

• #11   20. mar 2018 Som arbejdsmarkedet er i dag så skal man kunne lide sit job. Ellers går man simpelthen ned.
    Og det uanset om man er skraldemand, computernusser, sygeplejerske eller topchef.
    Så det ultimative råd er at finde noget du kan lide at lave.

Jeg kender ingen skraldemænd men rengøringsdamen på mit arbejdssted elsker sit job. Både i funktion og det hun skal lave og så omstændighederne omkring jobbet.

• #13   20. mar 2018 Tror det er de færreste der elsker deres job. Et job er et arbejde, ikke en hobby. Man skal være heldig hvis man kan finde et job man elsker.

Det er SÅ forkert, som jeg nogensinde har hørt i min verden! Så sent som igår, hørte jeg min mor sige noget i stil med "Ja, der er jo ikke nogen mennesker, som egentlig ikke kan lide det, de laver." Det kan hun så have mere eller mindre ret i, men i den verden jeg lever i, er det da absolut flertallet, der kan lide deres arbejde.
    Mulighederne er SÅ mange i den del af verden, vi lever i, vælg dog noget, man kan blive glad for!
    Som situationen er pt kan jeg nok forvente at gå på pension, når jeg er omkring 73år, det har jeg det sådan set ganske fint med, for jeg elsker det, jeg laver, men hvis man (imens man stadig går på sit studie endda!) allerede føler, at man ikke vil kunne elske sit job, så skal man da gøre noget ved det! Lav om på fremtidsudsigterne! Du kommer til at arbejde længe - meget længe - så der er ingen grund til andet.

• #14   20. mar 2018 Tilgiv mig min ærlighed; men jeg tror ikke at en hund løser dit problem og det lyder ikke særlig sundt at din drøm er at sidde hjemme foran din computerskærm altid udelukkende i selskab med en hund smiley
    Kære TS jeg tror seriøst du skal overveje at forsøge at tænke anderledes. Som sagt så skal du være længe på arbejdsmarkedet og det bliver da totalt uudholdeligt i længden at skulle beskæftige sig med noget man egentlig ikke rigtigt har lyst til indtil man er over 70.
    Mht at arbejde freelance så er der muligvis en detalje du lidt glemmer. Det er fint nok at du er introvert og egentlig ikke trives særlig godt i andre menneskers selskab. Men som freelancer skal du faktisk i den grad kunne sælge dig selv og det kræver faktisk temmelig mange extroverte egenskaber. Også selvom det fungere fint at at være introvert med det daglige arbejde. Jeg siger det fordi jeg sidder på den anden side af bordet; der hvor jeg arbejder benytter vi os rigtig meget af contractors. Mit arbejde handler om statistik og statistical programming. Det kan næsten ikke blive mere introvert og nørdet smiley Nogen af dem vi hyrer er freelancere andre hyres ind fra firmaer der lever af at 'leje' arbejdskraft ud. Freelancerne er nødt til at være godt fremme i skoene for at kunne komme 'til fadet' og få jobs. Derudover så slipper man ofte ikke helt for at skulle møde ind et eller andet sted som freelancer/contractor; vi har fx vores contractors on site 2-3 dage om ugen. Man er nødt til at have tidspunkter, hvor man kan mødes i projektteams eller bare stikke hovedet ind og diskurtere et eller andet der er kommet op undervejs. Vi er også nødt til at sikre os at dem vi hyrer har disciplin nok til at få lavet den opgave vi betaler dem for inden for den fastsatte tidsfrist. Det kan man fx sikre sig ved kun at hyrer nogen der er villige til at møde op smiley Vi har begået fejl og fået hyret nogen der aldrig var til at træffe face-to-face; dem hyrer vi så ikke to gange.
    Du skal også huske at personlig fremtræden betyder temmelig meget. Uanset om det forekommer fair eller ej og uanset hvor nørdet jobbet er - og især i starten af ens karriere. Man skal kunne smile og være imødekommende. Du ville formegentlig trives bedre med et fast job et sted. Og ja, i nogen brancher er der langt imellem dem og man skal være villig til at flytte efter det eller pendle. Og ja, et fast job betyder at Fido skal være alene hjemme. Men so be it og mangen Fido har faktisk et ganske udmærket liv trods alene hjemme tid.
    Det gør mig da trist at læse at du ser sådan her på arbejdslivet "Tror det er de færreste der elsker deres job. Et job er et arbejde, ikke en hobby. Man skal være heldig hvis man kan finde et job man elsker. " Det er da er helt galt. Jeg vil ikke ligefrem sige at jeg elsker mit job, dertil er ordet 'elske' for stort for mig smiley Men jeg er rigtig rigtig glad for det jeg laver. De fleste jeg kender har det da på den måde smiley

• #16   20. mar 2018 Rigtig mange tak for alle jeres svar.
    Der er kommet lidt mange svar så jeg vil prøve at svare på det hele sådan lidt generelt, hvis det er ok?

Ærlighed er helt ok, jeg ved at når man skriver her skal man forvente mange forskellige meninger og det er også en af grundene til at jeg skriver her, fordi jeg gerne vil vide hvordan "virkelighedens arbejdsmarked" ser ud. Eftersom mit bagland består af førtidspensionister og meget lidt arbejds erfaring. Er pt. den første i familien der har gennemført en Bachelor, og opnået "Drømmen" på trods af at jeg lider af depression og det har også været nødsaget til at udsætte min graduation med nogle måneder. Så at komme ud på den anden side, uden job, få penge, ingen kæledyr og med venner der er spredt ud over hele verden, er ikke sjovt for at sige det mildt. At tegne har altid og vil altid være en del af mig, og jeg laver allerede små jobs hjemmefra. Jeg er ikke i tvivl om at det er noget jeg vil blive med at arbejde med. Men som Malenes mand måske også kan skrive under på, så mister man lysten til at tegne når man kommer hjem fra skole/arbejde og har tegnet hele dagen, det driver nærmest kreativiteten/passionen ud af en. Derfor tænker jeg at et andet job måske ville være bedre, og hvis jeg kan finde et hvor jeg tilmed kan have hund med eller i det mindste få råd til at have en! Så ville det være lidt ala perfekt. Pt. tænker jeg noget inden for medie grafiker, grafiker, men igen så er det kreative fag og ved ikke hvordan arbejdstider og mulighederne er der. Mit problem lægger nok i at jeg altid "kun" har været god til at tegne, ergo i min depressive retorik kan jeg ikke finde ud af så meget andet, hvilket er et emne jeg nok skal tage op med min sags behandler når den dag kommer.

Tror ikke at mange af jer forstår helt 100% hvor vigtigt det er for mig at få en hund. En hund vil ikke kunne kurere min depression, øge min selvtillid eller få ensomheden til at forsvinde helt. MEN, en hund vil give mig en ven der ikke rejser væk, tryghed og et hjem (et hjem er hvor hunden er!). Men hvis man ikke selv har været i den situation hvor man er helt alene (ingen mulighed for lige at besøge familien, ingen venner tæt på, ingen klubber, ingen kæreste, ingen andre kæledyr (fx kat, hamster)), så tror jeg ikke at det er nemt at forstå hvor ondt det kan gøre når man får af vide at man skal vente nogle år mere...

• #17   20. mar 2018 Men skal du så ikke se at få en hund og så finde ud af resten hen ad vejen. Jeg købte hund mens jeg studerede. Jeg anede da ikke hvad min fremtid ville bringe og om jeg ville blive nødt til at flytte til udlandet eller måske bare til Jylland smiley Jeg vidste ikke hvor længe min hund ville skulle være alene osv. Jeg tog bare springet og købte den hund jeg savnede så uendelig meget så måtte jeg finde ud af resten hen ad vejen. Nogen gange tror jeg det er en meget sund indstilling til livet smiley

• #18   20. mar 2018 Ville jeg også rigtig gerne smiley Men er lige flyttet i rækkehus (så jeg må have hund hvor jeg bor) og pengene er meget små, så derfor står jeg i job dilemmaet smiley

Kommentér på:
Hund og Arbejde

Annonce