{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.165 visninger | Oprettet:

DKK hund fra internat uden tavle {{forumTopicSubject}}

Hvordan står man i forhold til at få stamtavlen på sin hund, hvis internatet man har hentet hunden fra, ikke udleverer den?
Spurgte om vores nye tæve havde tavle, og det vidste de ikke, da det ikke var noget de gjorde i, men senere om aftenen fandt jeg ud af at hun havde fuld DKK tavle.

Teoretisk set ved jeg ikke om min hund stadig står i tidligere ejers navn, om tavlen er afmeldt, afleveret til internatet, smidt ud eller hvordan og hvorledes.
Tæven er steriliseret, men jeg vil selvfølgelig gerne have hendes papir mm., når hun har dem.

Jeg har også skrevet til DKK, men tænkte der måske var nogle kloge folk herinde der kunne give svar?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK hund fra internat uden tavle
  • #4   20. mar 2018 Tusind tak for svar, det er jo meget lige til. smiley

    Der er nemlig lige præcis det det er, og en fantastisk en af slagsen smiley


    profilbillede
  • #6   20. mar 2018 Havde kigget i 2 mdr. dagligt. Så holdt jeg en pause da oddsene for at finde en er ret lille, men tænkte så - Arh, én gang til skader vel ikke, og bum, så var hun der. Så er ovenud lykkelig, og hun er så nem og reagerer endda på indkald, så det er meget anderledes, men skønt smiley

  • #7   20. mar 2018 Som de andre siger smiley

  • #9   20. mar 2018 En ven der også er kareler ejer hjalp med at finde ud af det.

  • #10   20. mar 2018 Men hvis ikke DKK har ændret praksis på området, så skal der en underskrift fra tidligere ejer til i hvert fald hvis den skal om registreres til dit navn hos DKK.

  • #11   20. mar 2018 Og så for øvrigt tillykke med ny hund.

  • #12   20. mar 2018 Til lykke med hunden, håber ikke, at den har alt for meget dårlig bagage med.
    Nu har du vel husket at spille lotto, for det må da være lige så svært at finde en Kareler på internat som at vinde i lotto.


  • #14   20. mar 2018 Lene N
    I så fald får jeg nok et problem, da internatet ikke vil kontakte tidligere ejer af hensynsmæssige årsager.

    Anni
    Tusind tak. Hun har ikke haft godt af den tur på internat, det er tydeligt, men hun er så småt ved at komme ovenpå igen. Hun er meget sensitiv, men allerede igår begyndte hun at kommunikere på eget initiativ.
    Men hvad er oddsene for at vinde 3x? Ikke nok med vi fandt hende, vi var også dem der fik lov at få hende med hjem, trods mange havde ringet på hende. smiley Så lotte var måske lige at være optimistisk nok smiley

    Kennel Hearthitter
    Internatet skrev "Majka", men det staves Maika. Vi fandt hende via. hendes fødselsdagsdato + navn. Og da der ikke er blevet avlet voldsomt mange karelere i DK de seneste år, er der vidst ikke megen tvivl. smiley
    Jeg spurgte dem til stambogen, og alt de sagde var, at det vidste de ikke noget om, for de giver ikke stambøger med. Så om tidligere ejer har afleveret den eller beholdt den, det aner jeg ikke. Og fandt først ud af, at hun havde stambog da jeg kom hjem.
    Mange tak smiley


  • #15   20. mar 2018 Mindes at der har været snak om, at grunden til hunde ikke får stambøger med, er for at hundefabrikker ikke kan komme og hente avlsdyr til spotpris, eller sende stråmænd der køber dem for sig.

  • #16   20. mar 2018 Tillykke med hende, Karelermutti smiley Fortæl noget mere om hende!

  • #17   20. mar 2018 Hovja, selvfølgelig stort tillykke med den smukke hund smiley

  • #18   20. mar 2018 Jeg tror aldrig at internater giver stamtavlerne med.


  • #19   20. mar 2018 Tusind tak.
    Egentlig ville jeg godt kunne forstå den logik, men så tænker jeg bare et eller andet sted, at det var smartere om de så forlangte tæven neutraliseret for at sende stambogen med, fremfor ikke at ville sende den med. Det er trods alt hundens papir. Jeg tænker ligeså meget på de racer hvor du ikke kan se om der er ulovlig race i eller ikke - Der vil stambogen være en lifesaver.
    For et par år tilbage havde jeg kig på en anden kareler fra et internat (fra samme kennel). De fortalte at hun var med tavle, men der var opdrætter så også indover, så ved ikke om det har været årsagen? Men uanset, så synes jeg det ville være rart at have hundens ID, når nu hun har. Også ligeså meget fordi jeg går meget op i at kende til mine dyrs fortid. Bare ved at lære hendes identitet at kende, har jeg nu set billeder af begge forældrene, samt en søskende fra samme kuld - Det er jo ret sjovt at kunne. Og så kunne jeg også godt tænke mig at sniffe lidt til udstillings verdenen, når nu muligheden er der (hvis det lykkes mig at få en erstatnings bog). Maika har nemlig lige fokus til det.


  • #20   20. mar 2018 A med Bomstærk og Tykke
    Tusind tak. smiley
    Jamen Maika er en steriliseret tæve, der fylder 6 d. 26/5 og kommer fra DKs største kareler kennel Bjørnehuset (der desværre ikke eksisterer længere).
    Hun er Jagthund med STORT J, og har allerede nu vist sine super skills i musefangst på markerne smiley Modsat vores gamle tæve, er hun stille og rolig, og meget opmærksom på os, og kommer når man kalder - hvis der ikke er andet der er mere interessant. smiley
    Hun kommunikerer ved at buffe til os og holde en intens øjenkontakt, og allerede første aften viste hun sig som en god vagthund, og gøede højt da manden kom ind fra stalden (indtil hun så det var ham), Alt i alt en fantastisk dejlig hund, som vi allerede nu er meget glade for smiley


  • #22   21. mar 2018 Bumble Bee, jeg har kendskab til folk, der har fået stambog med fra internat, så det er nok forskelligt alt efter hvem, der driver internatet.

    Men stamtavlen er ikke så meget værd, hvis ikke man har en underskrevet ejerskifteerklæring.


  • #24   21. mar 2018 Maj-Britt, jeg har som opdrætter prøvet, at en af mine hvalpe endte på internat. Heldigvis fik de næste ejere stamtavlen med og kontaktede mig.
    Jeg gjorde mit bedste for at få DKK til at ejerskifte hunden men forgæves. Det eneste jeg opnåede, var at få tilsendt en ny ejerskifteblanket til hunden, som tidligere ejer så skulle underskrive. De lovede at gøre det, men det skete aldrig, så hunden blev aldrig ejerskiftet.


  • #25   21. mar 2018 #24, jeg skal måske tilføje, at det ligger en del år tilbage i tiden, så måske er de mere fleksible i dag. Det skal jeg ikke kunne sige.

  • #27   21. mar 2018 Maj-Britt, måske har det gjort en forskel, at ejer var død og derfor på ingen måde kunne underskrive. Jeg ved det ikke. Min oplevelse var bare, at de hverken var til at hugge eller stikke i.

  • #28   21. mar 2018 Karelermutti
    Du kan også få en hanhund, hvis altså ikke de finder ejeren.
    Den er fundet i Sønderborg og sidder nu på Fyns Internat.
    Kender du noget til ham?


    profilbillede
  • #29   21. mar 2018 Anni
    Ikke umiddelbart ud fra billedet. Jeg har lige prøvet at finde opslaget på deres FB side, men uden held. Har du et link?


  • #30   21. mar 2018 Min kusine havde delt den på sin Facebookside.
    Synes da også, at det er sært, at den sidder på fyn når den er fundet i Sønderborg.

    Og når man har fundet frem til hundens fødselsdata, så er den jo chippet, men nok ikke ejerskiftet til ny ejer siden man efterlyser dem.
    Men man skulle da mene, at opdrætteren kunne være behjælpeligt med evt navn på ejeren eller også tage hunden hjem indtil der blev fundet en løsning.
    Havde det været en af mine hvalpe, så skulle den i hvert fald ikke sidde på internat.

    Der er en efterlysning på den her. Håber, at du kan hjælpe den arme hund hjem.

    https://www.facebook.com/groups/511418122367227/permalink/992186087623759/?pnref=story


  • #31   21. mar 2018 Tak for linket Anni.
    Vi har lige ringet og snakket med Fyns Internat, og de fortalte at de havde kontaktoplysninger på ejeren, men har ikke kunnet få fat på vedkommende. Så nu har jeg lige delt i blandt mit kareler netværk, og håber han kan komme hjem til retmæssige ejer igen.
    Og jeg er enig, men hvis han er fra Bjørnehuset (hvilket rigtig mange af de danske karelere er), så lever opdrætter desværre ikke længere. Men ellers var det fristende at tilbyde midlertidigt hjem til ejeren findes, så han ikke skal sidde på internat.


  • #32   21. mar 2018 Fyns internat dækker hele region Syd Danmark Og har rigtig gode forhold til hundene hvorfor mange vælger at køre det ekstra stykke også ved alm. Indlevering.

  • #33   21. mar 2018 Det er godt at høre. Jeg har aldrig selv været der.

  • #34   21. mar 2018 Karelermutti, håber, at dit Kareler netværk kan hjælpe hunden hjem, tak, fordi du tager dig af det.

    Men jeg må med skam indrømme, da jeg så billedet og efterlysningen, der var jeg faktisk sikker på, at det var din der var smuttet, for hvor mange Karelere er det lige der bor i Sønderjylland.
    Men så viste det sig jo også at være en dreng.

    Ginne
    Godt at høre, så er det jo dem man skal gære brug af, hvis det engang bliver nødvendig.
    Politiet plejer ellers at bruge internatet i nærheden af Vojens, som virkelig er et frygteligt sted.


  • #35   21. mar 2018 Jeg har stor respekt for det arbejde de gør i Ejby. Virkelig. Og de selekterer i frivillige og kommende ejere. Det er ikke bare lige. Jeg har henvist flere bekendte til at omplacerer via dem hvis de ikke selv kan bunde i det mere.

    Syntes jeg ikke forholdene var ok, havde jeg ikke købt kat hos dem.


  • #36   21. mar 2018 Anni
    Ha, med den race ville det heller ikke være utænkeligt smiley Jeg må - med skam - indrømme at de første to år jeg havde vores gamle tæve, kom jeg også på jagteture henover markerne, når en af os glemte at låse døren. Men lige præcis Maika har ikke lagt an til unoder endnu, og på dét punkt er hun langt nemmere end vores gamle Fifi. Men derfor bliver døren nu låst alligevel. Efter 10 år med en udbryderdronning, sidder det ligesom bare i én, selv her efter 10 mdr. uden hende.

    Jeg har hørt om en anden kareler i Sønderjylland, så der er et par stykker, men jeg har endnu aldrig mødt en på en tilfældig gåtur. Det tætteste har været en kareler/BC blanding.


  • #38   21. mar 2018 Jeg ser en engang i mellem her i Kolding

  • #39   21. mar 2018 Fedt, så er der måske en lille bitte chance for at det lykkes mig at møde en tilfældig, når vi ind imellem handler i Kolding smiley

  • #41   21. mar 2018 Sofia A
    Hvis det er sandt, så er det ikke noget der skræmmer, for jeg savner faktisk lidt unoderne. Det er bare en del af charmen ved at have en kareler. Det virker underligt at have en "nem" kareler smiley Men uanset om det viser sig at der er en lille dæwl gemt i hende, eller om han vitterligt er en engel, så vi bare super glade for hende. Vi var i forvejen forberedt på det værste, så hendes "honeymoon" adfærd kom som lidt af et chok. smiley
    Men tak for tippet. Så holder vi os forberedt, og udnytter denne periode til at bånde og træne signaler på gåturen (hun har allerede nææææsten fanget at "ud" betyder ud i rabatten - vi skal jo ikke så gerne have hende kørt over).


  • #43   22. mar 2018 Har i dag snakket med DKK, og det er ikke muligt for mig at få andet end en kopi af tavlen smiley

  • #45   22. mar 2018 Har i dag snakket med DKK, og det er ikke muligt for mig at få andet end en kopi af tavlen

    Karelermutti, hvorfor græder du ?
    Det er da en fantastisk nyhed at du kan få en kopistamtavle.
    Du skal ikke være ked af at det hedder kopi, den er lige så god, som originalstamtavlen.

    Hvis nu for eksempel jeg kommer til at smide Talibans stamtavle væk, så får jeg også kun en ny kopistamtavle - de kan jo ikke udstede en "original" stamtavle igen, det kan man kun gøre en gang.

    Har du hørt, om ham der efterlyste sine ejere er kommet hjem igen ?





    Maj-Britt, det kan man, den erstatter jo originalen.


  • #47   22. mar 2018 Præcis Maj-Britt, det er ejerskiftet, der er det vigtige i forhold til at kunne f.eks. udstille.

  • #48   22. mar 2018 Når de udsteder kopi tavlen så ejerskifter de jo også hunden, ellers så kunne Karelermutti jo ikke få en kopistamtavle, da kopistamtavler kun bliver udleveret til ejeren.

    Jeg kan jo ikke få en kopistamtavle fra DKK af din Juice.


  • #50   22. mar 2018 smiley smiley

  • #51   22. mar 2018 Hov, fik formuleret mig forkert. Jeg får en kopi af stamtavlen sendt pr. mail, men ikke en kopistamtavle. smiley
    Jeg fik dog at vide, at jeg godt ville kunne udstille alligevel, så længe jeg har hendes ID nr. Men rigtig øv.


  • #52   22. mar 2018 Hvis du kan udstille - hvis du altså gerne vil det - og alligevel ikke skal avle på hende, så gør det vel ikke så stor forskel, at du ikke har selve stamtavlen. Du har trods alt oplysningerne.

  • #53   22. mar 2018 Touché. Jeg ville bare have foretrukket at have hende i vores navn og have hendes papir smiley

  • #54   22. mar 2018 Hvorfor får du ikke internatet til at kontakte forrige ejer?
    Enten for at få stamtavlen, eller for at få forrige ejer til at kontakte dig.


  • kirsten P
    kirsten P Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 47
    #55   26. mar 2018 Tillykke, ved dog ikke meget om man kan få tavlen, men kan se du tænker på udstilling, og du kan ikke udstille en hund der neutraliseret:(

  • kirsten P
    kirsten P Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 47
    #57   26. mar 2018 er det lavet om?
    min veninde fik for et par år siden sin disket netop fordi den var neutral


  • kirsten P
    kirsten P Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 47
    #58   26. mar 2018 men hvorfor kan man så ikke udstille en kastrat også, ikke fordi jeg synes nogen af dem giver mening på en udstilling

  • kirsten P
    kirsten P Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 47
    #60   26. mar 2018 nej det kan de ikke men hun spurgte fordi nogen havde snakket om det langs ringen og det havde hun hørt, så derfor spurgte hun og hunden blev så disket.
    Jeg tænker bare man udstiller for et godt resultat med henblik på avl


  • #61   26. mar 2018 For nogen er udstilling ikke bare for at avle, det er en hobby, hvor man viser sin hund frem, møder andre folk der holder af hunde.

  • #63   26. mar 2018 Det lyder som en dommer, der har glemt at sætte sig ind i reglerne, for man har altid kunne udstille steriliserede tæver.

    Men mange tror, at man ikke kan, ikke bare DK men også i andre lande. Jeg udstillede Esibelle som steriliseret i adskillige lande, og i begyndelsen spurgte jeg andre udstillere, om reglerne i deres lande og fik generelt svaret, at det måtte man ikke. Så begyndte jeg at kontakte kennelklubberne og fik et helt andet svar, jeg måtte gerne udstille min steriliserede tæve.

    Den diskvalifikation skulle have været påklaget, for hvis man går ind på DKK's udstillingsreglement side 9, står der direkte, at steriliserede tæver gerne må udstilles.


Kommentér på:
DKK hund fra internat uden tavle

Annonce